معرفی لیست کاملی از لوازم مورد نیاز برای مطالعه و درس خواندن

معرفی لیست کاملی از لوازم مورد نیاز برای مطالعه و درس خواندن

برای تقریباً یک قرن، محققان بر سر این سؤال بحث کرده اند. بیشتر اختلاف نظرها در همان مراحل ابتدایی فرآیند خواندن متمرکز شده است، زمانی که کودکان خردسال برای اولین بار شروع به کشف چگونگی رمزگشایی کلمات در یک صفحه می کنند؛ باید بدانند که لوازم مورد نیاز برای مطالعه هم به همان اندازه از اهمیت برخوردار است.

برای تقریباً یک قرن، محققان بر سر این سؤال بحث کرده اند. بیشتر اختلاف نظرها در همان مراحل ابتدایی فرآیند خواندن متمرکز شده است، زمانی که کودکان خردسال برای اولین بار شروع به کشف چگونگی رمزگشایی کلمات در یک صفحه می کنند؛ باید بدانند که لوازم مورد نیاز برای مطالعه هم به همان اندازه از اهمیت برخوردار است. درس خواندن فرآیندی است که به تمرکز بالایی نیاز دارد و از ابزارهای متنوعی باید به منظور بهبود کیفیت آن استفاده کرد. جهت آشنایی با انواع ابزار ضروری برای درس خواندن در این مقاله با ما همراه شوید.

لوازم مورد نیاز برای مطالعه (تصویر 1)

خودکار، مداد یا اتود

یکی از اصلی ترین ابزار مورد نیاز برای درس خواندن؛ خودکار، مداد یا اتود است. امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری و تولید محصولات متنوع انتخاب یک قلم مناسب برای مطالعه ممکن است کمی دشوار باشد. انتخاب بین خودکار، مداد یا اتود کاملاً شخصی است و به چگونگی استفاده فرد برمیگردد. اگر طالب استفاده از خودکار هستید باید قبل از خرید به مواردی همچون اندازه سر قلم، وزن قلم ، نوع جوهر و رنگ آن نیز توجه نمایید. خودکاری انتخاب کنید که سبک و در عین حال دارای کیفیت نوشتاری روان باشد. دفتر دستک به شما خودکار اسپید ایکس فابرکاستل، خودکار سمی ژل پنتر و یا خودکار لاکوبو یونی بال را پیشنهاد میکنیم.

مداد یا اتود از دیگر ابزارهای ایده آل برای نگارش هستند. آنها به شما اجازه می دهند ایده خود را ثبت نمایید اما در عین حال جای تصحیح اشتباهات را نیز باز می گذارند. همچنین برای نوشتن جزئیات، علامت گذاری و یا رسم خطوط و یا نقشه کشی کاملاً مناسب هستند. اتود معمولاً در بین دانش آموزان، دانشجویان و مهندسین و طراحان بسیار محبوب است. به طور مثال اتود واریو فابرکاستل که یک اتود مهندسی حرفه ای و پرطرفدار است را میتوانید در قطر نوشتاری 0.5، 0.7 و 0.9 از فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر دفتردستک خریداری کنید.

ابزار ضروری برای درس خواندن

اگر برای استفاده روزانه نیاز به یک اتود نیمه حرفه ای اما با کیفیت دارید؛ اتود کوروتوگا یونی بال را به شما پیشنهاد میکنیم.

 ابزار مورد نیاز برای درس خواندن

دفتر و دفترچه یادداشت

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای مطالعه، دفترچه یادداشت برای نکته برداری است. هنگام انتخاب دفترچه یادداشت متناسب با نیاز شما، باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید؛ از جمله نوع جلد و صحافی، اندازه دفتر، تعداد صفحات. شما یک دفترچه یادداشت بادوام می خواهید که به بهترین شکل، متناسب با سبک و بودجه شما باشد و به شما در نکته برداری کمک کند تا دانش عالی خود را حفظ کنید. همچنین در بین جا به جایی آسیب نبیند. برای طبقه بندی کردن مطالب میتوانید از دفاتر چند بخشی استفاده کنید. دفتر لووا لاتن میتواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. این دفتر دارای ۷ بخش متفاوت با ۳۲ برگ است. این ۷ بخش شامل صفحات خط دار، صفحات شطرنجی، صفحات بدون خط و صفحات جدول بندی شده همانند تقویم هفتگی است که با کاغذ رنگی از هم جدا شده اند. مشابه این دفتر میتوانید از دفتر سون یا تی نوتس 5 لاتن استفاده کنید. اما انتخاب دفتر خط دار ساده مانند دفتر بنه نوت یا دفتر شوالیه نیز بسیار کاربردی است.

دفتر و دفترچه یادداشت (از لوازم مورد نیاز برای مطالعه)

ماژیک هایلایتر

امروزه ماژیک هایلایت یکی دیگر از ابزار ضروری برای درس خواندن محسوب میشود. دانش آموزان و دانشجویان برای علامت گذاری مطالب مهم و استفاده آسان و سریع تر در هنگام مرور مطالب، از این نوشت افزار ارزشمند استفاده میکنند. این ابزار باید دارای چند ویژگی مهم باشد؛ سعی کنید از رنگ های روشن و آرامش بخش استفاده کنید. دوم اینکه جوهر ماژیک هایلایتر نباید به صفحات زیرین منتقل شود. مورد بعدی کیفیت نوک هایلایتر است که در اثر استفاده مداوم و فشار دست، دچار تغییر حالت نشود.

هایلایتر برند استابیلو از زمان های گذشته تاکنون در این زمینه به موفقیت های بیشماری دست یافته است و جزء یکی از برترین هایلایترهای جهان محسوب میشود. این برند موفق مدل های مختلفی اعم از هایلایتر باس در دو مدل رنگ های معمولی و پاستلی، هایلایتر سویینگ کول، مینی باس یا مدل های عروسکی را تولید کرده است که شما میتوانید این مجموعه های متنوع را در کنار دیگر برندها همچون زبرا، بیک، آرت لاین، فابرکاستل، اونر در دفتر دستک مشاهده و خریداری کنید.

ماژیک هایالیتر (از ابزار های  ضروری برای درس خواندن)

پاک کن و مدادتراش

اگر جزء افرادی هستید که برای مطالعه دروس از اتود یا مداد استفاده میکنید پس به پاک کن و مدادتراش نیز نیاز پیدا میکنید. پاک کن ها ابزار ثابت مفیدی هستند که برای پاک کردن اثر مداد از روی کاغذ استفاده می شود. آنها معمولاً دارای بافت لاستیکی هستند و در طیف وسیعی از اندازه ها، شکل ها و رنگ ها تولید می شوند. اگر تا به حال از مداد برای نگارش یا طراحی استفاده کرده اید، پاک کن ها برای تصحیح اشتباهات احتمالی در نگارش یا رسم بسیار کاربردی هستند. در انتخاب پاک کن به کیفیت پاک کنندگی آن در درجه اول توجه کنید.

مداد تراش نیز در طرح و اندازه متنوعی تولید می شوند و آنهایی که بزرگ هستند، معمولاً دارای مخزن و مناسب برای قرار دادن روی میز تحریر هستند. همچنین تراش های کوچک نیز غالباً به گونه ای طراحی می شوند که به راحتی در جامدادی جا شده و قابل حمل باشند. برخی از انواع مداد تراش دارای مخزن کوچکی جهت نگهداری براده های چوب مداد هستند؛ که این نوع طراحی بسیار مطلوب کودکان و والدین آنها است و باعث می شود همیشه میز کار ، جامدادی یا کیف آنها تمیز و مرتب باشد.

اگر به دنبال یک تراش مخزن دار بزرگ هستید، ما به شما تراش رومیزی دلی را پیشنهاد میکنیم. این تراش دارای بدنه فلزی در ۴ رنگ متنوع و تیغه تیز فولادی است.

مداد تراش (از لوازم مورد نیاز برای مطالعه)

لاک غلط گیر

یکی دیگر از لوازم تحریر مورد نیاز برای درس خواندن لاک غلط گیر است که همانند پاک کن به تصحیح اشتباهات کمک می کند. لاک غلط گیر یک مایع مات و معمولاً سفید است که پس از خشک شدن کامل مایع لاک غلط گیر می توان مجدداً بر روی کاغذ و در اصل بر روی سطح آغشته به لاک نوشت. در حال حاضر دو مدل لاک غلط گیر نواری و قلمی در بازار لوازم تحریر وجود دارند. اما انتخاب بین این مدل میتواند کمی دشوار باشد.

لاک غلط گیر (از لوازم مورد نیاز برای مطالعه)

در غلط گیر نواری، نوار تصحیح یک رنگدانه مات سفید شبیه به مایع غلط گیر است که برای پوشاندن اشتباهات تایپی روی کاغذ اعمال می شود و می توان بلافاصله روی آن بازنویسی کرد بدون آنکه نیاز به زمان برای خشک شدن داشته باشد. ساختار آن شامل چرخ دنده های بزرگ و کوچک و بدنه اتصال است. در مقابل لاک غلط گیر نیز موجود است که به طور معمول مایع سفید غلط گیر در مخزن های کوچک نگهداری شده و به وسیله یک برس کوچک که به درب بطری وصل شده است می توان لایه ای نازک از لاک را بر روی کاغذ منتقل کرد. در لاک غلط گیر قلمی با فشار دادن نوک بر روی کاغذ، مایع غلط گیر از مخزن آن پمپ شده و به طور یکنواخت به سطح کاغذ منتقل می شود. از آنجایی که مایع اصلاحی به سرعت خشک می شود، لازم است پس از هر بار استفاده به موقع درپوش غلط گیر قلمی گذاشته شود تا مایع موجود در مخزن آن تبخیر و خشک نشود.

یادداشت چسبان

یکی از مهم ترین ابزار ضروری برای درس خواندن، یادداشت چسبان یا همان استیکی نوت است. با وجود افزایش ارتباطات دیجیتال، هنوز بخش مهمی از امور بوسیله نکته برداری انجام می شوند. می‌ توانید از یادداشت‌ چسبان یا همان استیکی نوت برای سازماندهی، بخش بندی و علامتگذاری نکات مهم در کتاب یا جزوات درسی استفاده کنید. یادداشت‌ چسبان را می ‌توان برای همه چیز از گذاشتن یادداشت روی یخچال برای یادآوری امور منزل تا برچسب زدن کابل‌ های به هم ریخته پشت تلویزیون یا رایانه استفاده کرد.

یادداشت چسبان (از ابزار مورد نیاز برای درس خواندن)

یادداشت چسبان (از ابزارهای  ضروری برای درس خواندن)

ماشین حساب

اگر فردی هستید که هنگام مطالعه با حساب و کتاب سر و کار دارید، پس احتیاج به یک ماشین حساب اداری و یا مهندسی هم خواهید داشت. ماشین حساب های پایه فقط می توانند محاسبات ریاضی شامل جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهند. با این حال، ماشین حساب های پیچیده تر می توانند عملیات نمایی، ریشه های مربع، لگاریتم، توابع مثلثاتی و ... را انجام دهند.

 تصویر ماشین  حساب (تصویر 1)

در فروشگاه اینترنتی دفتردستک مجموعه متنوعی از ماشین حساب دلی مانند ماشین حساب مهندسی، ماشین حساب حرفه ای و ساده عرضه شده است.

ماشین  حساب (تصویر 2)

گیره کاغذ و منگنه

گیره کاغذ ابزاری است که برای نگه داشتن و اتصال ورق های کاغذ به یکدیگر استفاده می شود، که معمولاً از سیم فولادی یا پلاستیک خم شده به شکل حلقه ای ساخته شده است. گیره کاغذ معمولاً در محیط ‌های اداری، تحصیلی و شخصی به منظور مرتب‌ سازی و سازماندهی اسناد، مقالات، نامه ‌ها و سایر مدارک به کار می ‌رود. شما میتوانید برای دسته بندی کردن مطالب درسی و یا برای بخش بندی جزوات درسی از گیره کاغذ استفاده کنید. در دفتر دستک میتوانید مجموعه متنوعی از گیره کاغذ ساده و دوبل در اندازه های مختلف را خریداری کنید.

گیره کاغذ و منگنه

منگنه نیز دستگاه مکانیکی است که صفحات کاغذ یا موارد مشابه را با عبور دادن یک سوزن منگنه فلزی نازک از میان ورق ها و تا کردن انتهای آن به یکدیگر متصل می کند. منگنه ها به طور گسترده در مشاغل مختلف، سازمان ها، خانه و مدرسه استفاده می شوند. شما میتوانید با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان ممکن جزوات خود را طبقه بندی کرده و از پراکندگی و یا گم شدن آنها جلوگیری کنید.

کلیربوک

کلیر بوک (Clear Book) که گاهی آن را با نام کلیر بوک هم می شناسند یک وسیله بسیار کاربردی برای بایگانی و محافظت از اسناد و مدارک است. اگر هنرمند، طراح و یا دانشجو هستید میتوانید از کلیربوک برای مرتب کردن و ذخیره سازی مدارک و اطلاعات خود استفاده کنید. به طور کلی هر کلیر بوک از سه بخش مجزا شامل جلد، قاب نگهدارنده و پوشش های پلاستیکی شفاف یا همان کاور تشکیل شده است. این پوشش های پلاستیکی شفاف به راحتی پاره نمی شوند و بسته به نوع کلیربوک دارای صحافی متفاوتی هستند. این یک وسیله کاربردی و مورد نیاز برای مطالعه است.

کلیربوک

قمقمه و ظرف غذا

قمقمه و بطری آب یک وسیله کاربردی و مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان در محیط آموزشی است. در هنگام درس خواندن و در زمان تشنگی داشتن یک قمقمه به همراه نوشیدنی مورد علاقه یقینا لذت بخش خواهد بود. در فصل گرما ما به شما قمقمه کول گیر با استوانه یخی را پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید این استوانه را قبل از استفاده درون فریزر قرار داده، تا نوشیدنی شما برای مدت زمان طولانی تری خنک باقی بماند.

قمقمه و ظرف غذا (تصویر 1)

همیشه در زمان درس خواندن، انرژی بیشتری از فرد گرفته میشود. پس داشتن یک ظرف غذا مناسب برای همراه داشتن میوه و سبزیجات و یا غذای روزانه، ضروری است. در دفتر دستک ظروف غذای روو با کیفیت بالا مورد رضایت مشتری ها قرار گرفته است.

قمقمه و ظرف غذا (تصویر 2)

هندزفری یا هدفون

امروزه بسیاری از دانشجویان و یا دانش آموزان نکات درسی را در کلاس ضبط می کنند و برای گوش دادن به صحبت های گفته شده در کلاس درس و یا مطالعه کتاب های صوتی، نیاز به هندزفری و یا هدفون دارند. پس داشتن این وسیله بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین برای جلوگیری از سلب آرامش دیگران در مکان های عمومی مانند کتابخانه میتوانید این وسیله پرکاربرد را به همراه داشته باشید.

درس خواندن با ابزارهای دیجیتال

چگونه با ابزار های دیجیتال درس بخوانیم؟

لوازم مورد نیاز برای مطالعه (تصویر 2)

ابزارهای دیجیتال می توانند کیفیت آموزش و یادگیری شما را به طرق مختلف افزایش دهند، از ایجاد محتوای جذاب گرفته تا تسهیل همکاری و ارزیابی. با این حال، استفاده از ابزارهای دیجیتال به طور مؤثر نیازمند برنامه ریزی، تعمل و ارزیابی است. یاد بگیرید که چگونه از ابزارهای دیجیتال در کلاس درس خود برای حمایت از اهداف آموزشی خود، ارتباط با دانش آموزان و نظارت بر پیشرفت آنها استفاده کنید.

قبل از اینکه از هر ابزار دیجیتال استفاده کنید، به این سؤالات پاسخ دهید.

هدف از استفاده از این ابزار چیست؟ تعیین کنید که چگونه با اهداف و نتایج یادگیری شما هماهنگ است. چگونه آن را با برنامه درسی و آموزشی خود ادغام خواهید کرد؟ تصمیم بگیرید که چگونه اطمینان حاصل کنید که شما میتوانید به این ابزار دسترسی پیدا کنید و با آن آشنا شوید. با پاسخ دادن به این سؤالات، می توانید ابزارهای دیجیتالی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند.

از اپلیکیشن های یادداشت برداری استفاده کنید

یادداشت برداری یکی از آن چیزهای جهانی اما به شدت شخصی است. هر شخص نوعی روش یادداشت برداری دارد، خواه این روش به سادگی نوشتن فهرست خواربار فروشی یا شماره تلفن باشد یا به اندازه تایپ کردن خلاصه مطالب درسی. اما هر طور که یادداشت برداری کنید، برنامه هایی وجود دارد که می توانید تمام یادداشت های خود را درون آن بنویسید تا در هر زمان آن را به همراه داشته باشید. ما به شما چند برنامه یادداشت برداری مناسب و بسیار محبوب در جهان را معرفی میکنیم. امیدواریم بتوانید با این برنامه های یادداشت برداری، نکات کلیدی مهم درسی خود را همیشه به یاد و همراه خود داشته باشید.

  • Microsoft OneNote
  • Apple Notes
  • Google Keep
  • Notion
  • Obsidian
  • Joplin

کیفیت مطالعه خود را با برنامه های فلش کارت بهبود دهید

فلش کارت ها ابزار مطالعه کلاسیک هستند. اما آیا می ‌دانستید که فلش کارت ‌ها در مورد دانشجویان نیز مؤثر هستند؟ فلش کارت ها با ایجاد مسیرهای عصبی از یادآوری فعال پشتیبانی می کنند، که فراخوانی اطلاعات را در آینده آسان تر می کند. فلش کارت ها فقط برای به خاطر سپردن نیستند و در صورت طراحی صحیح می توانند برای کارهای پیچیده تر نیز استفاده شوند.

فلش کارت ها یادآوری فعال را در مغز تقویت می‌ کنند و فرآیندی است که طی آن یک خاطره را بازیابی می‌ کنیم. دیدن یک اصطلاح یا تصویر و سپس تلاش فعالانه برای به خاطر سپردن معنی، به انتقال آن از حافظه کوتاه مدت به حافظه بلند مدت کمک می کند.

ایجاد مجموعه ای از فلش کارت ها به طور طبیعی دانش آموزان را با محتوای درسی درگیر می کند. فلش کارت مثال زیر را ببینید که شکل گیری آبشار برای دوره زمین شناسی را به تفصیل شرح می دهد.

لوازم مورد نیاز برای مطالعه (تصویر 3)

با برنامه های مدیریت زمان از اتلاف وقت جلوگیری کنید

اولین گام برای مدیریت زمان و اولویت بندی مؤثر وظایف، برنامه ریزی برای کار است. برنامه ریزی کار شامل تقسیم اهداف خود به وظایف کوچکتر و قابل مدیریت، تعیین اولویت ها و ضرب الاجل ها برای هر کار و برنامه ریزی زمان بر اساس آن است. می توانید از ابزارهایی مانند فهرست کارها، تقویم یا نمودار برای سازماندهی وظایف خود و پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید. برنامه‌ ریزی کاری شامل پیش ‌بینی چالش ‌ها، ریسک ‌ها و فرصت‌ های بالقوه و تهیه برنامه ‌های احتمالی برای مقابله با آنها است.

از برنامه ها و وبسایت های آموزشی استفاده کنید

گاهی اوقات برای پیشرفت تحصیلی شما نیاز به برنامه ها و یا سایت های آموزشی دارید. گاهی برای فهم بهتر مطالب درسی نیاز به ویدیوی آموزشی مرتبط با مطلب است. پس بهتر است همیشه برای پیشرفت و رسیدن به درجات عالی آموزشی، از برنامه های جانبی نیز استفاده کنید.

کلام آخر

شما با خواندن این مقاله با ابزارهای مورد نیاز برای درس خواندن آشنا شدید. هر یک از این ابزارها، کاربردی به خصوص در زمان مطالعه شما خواهند داشت. بهتر است در هنگام خریداری به جنس و کیفیت آنها توجه کنید.

فروشگاه اینترنتی دفتردستک، یکی از مراجع معتبر نوشت افزار و لوازم تحریر در ایران است که شما میتوانید مجموعه متنوعی از برخی ابزارها را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی