ماژیک هایلایت

29
ماژیک هایلایت

یک محصول پر طرفدار و پر فروش بخصوص در فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، همینطور پرکاربرد در فضای اداری و شرکتی ماژیک علامتگذار یا همان ماژیک هایلایت در رنگ ها و مدل های متنوع است. به همین دلیل مهم است تا در هنگام خرید ماژیک هایلایت انواع مختلف آن را بشناسید تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب نمایید.

انواع ماژیک هایلایت

ماژیک هایلایت هم مانند دیگر قلم ها دارای انواع مختلف است. در این قسمت به معرفی انواع ماژیک هایلایت می پردازیم:

- جامبو

ماژیک هایلایت جامبو دارای یک مخزن بزرگ جوهر و نوک نمدی تخت و ضخیم است و جوهر آن به سرعت خشک می شود. ارتفاع آن معمولاً بین 10 تا 12 سانتیمتر است و به دلیل ضخامت بدنه آن به راحتی در کیف و جامدادی پیدا می شود و به راحتی در دست قرار می گیرد.

- قلمی

ماژیک هایلایت قلمی به لحاظ طراحی بدنه و اندازه دقیقا همانند یک قلم معمولی است. دارای نوک نمدی و تخت به عرض 2 تا 3 میلیمتر است که جوهر آن به سرعت خشک می شود و استفاده از آن بسیار راحت است. به دلیل عرض کم سر قلم می توانید تنها بخش های خاصی از متن را که مورد نظرتان است مشخص نمایید بدون آن که نگران برجسته شدن نکات اضافی باشید! ماژیک هایلایت قلمی به دو صورت درب دار و کلیکی تولید و عرضه می گردد.

- ژل

جوهر هایلایت ژل بسیار چسبناک است بدین معنا که خشک شدن آن کمی بیشتر زمان می برد. اما ارزش انتظار را دارد چرا که پس از استفاده علامت بسیار روشن و برجسته ای را مشاهده خواهید کرد. عمر این هایلایتر طولانی تر است چرا که به سرعت خشک نمی شود! بدنه این نوع هایلایتر استوانه ای و سرقلم آن نیز گرد است.

- اکلیلی

در جوهر این هایلایتر از مواد زرق و برق دار مانند اکلیل استفاده شده است و جوهر آن رقیق تر از دیگر انواع ماژیک هایلایت است. استفاده از آن به دلیل داشتن زرق و برق و درخشندگی بیشتر می تواند بخصوص برای کودکان سرگرم کننده باشد.

- ماژیک هایلایت پاستلی

جوهر فلورسنت یا نئونی این نوع هایلایتر دارای رنگ های روشن و ملایم تری است. هنگامی که از این ماژیک هایلایت پاستلی در کتاب و جزوات خود استفاده می کنید علائم با ظرافت بیشتری دیده می شوند.

نکات مهم در انتخاب ماژیک هایلایت

در هنگام خرید اینترنتی ماژیک هایلایت بهتر است نکات زیر را برای انتخابی مناسب در نظر بگیرید:

- رنگی که در صفحه خودنمایی کند

نکته مهم دیگر در انتخاب و خرید ماژیک هایلایت رنگ آن است. بطور معمول هدف استفاده از ماژیک هایلایت برجسته نمودن بخشی از متن با امکان خوانایی آسان است به همین دلیل به جای رنگ های خنثی از رنگ های روشن در تولید ماژیک هایلایت استفاده می شود.

پرطرفدارترین رنگ های ماژیک هایلایت عبارتند از:

1. رنگ زرد: بطور معمول وقتی اسم ماژیک هایلایت به میان می آید اولین رنگی که در ذهن تداعی می شود رنگ زرد است چرا که اولین رنگی که در اوایل دهه 60 میلادی در تولید ماژیک هایلایت استفاده شد رنگ زرد بود.

2. رنگ صورتی: رنگ صورتی به خوبی سایر رنگ ها گرم مانند زرد و نارنجی خودنمایی می کند.

3. رنگ آبی: در دسته رنگ های سرد است اما رنگی آرام و آرامش دهنده است و در عین حال درخشان.

4. رنگ سبز: هایلایتر سبز به نسبت سایر رنگ ها تیره تر است و ممکن از خوانایی را مشکل کند به همین دلیل بیشتر برای خط کشیدن زیر و یا دور مطالب مهم از آن استفاده می شود.

5. رنگ بنفش: رنگ بنفش نیز مانند رنگ سبز تیره است و شاید کشیدن آن بر روی متن سیاه خوانایی متن را دشوار کند اما می توان برای خط کشیدن زیر مطالب مهم از آن استفاده کرد.

6. رنگ نارنجی: نارنجی رنگی درخشان، شاد و هیجان انگیز است. اگر از رنگ زرد و صورتی خسته شده اید هایلایتر نارنجی انتخابی جذاب برای شما خواهد بود.

- جوهر روان هایلایتر

شما می خواهید هایلایتر به راحتی در صفحه حرکت کند. همچنین برای ایجاد علامت نباید به دست و یا صفحه فشار زیادی وارد شود.

- ماندگاری هایلایتر

هایلایترهایی که ماندگاری فوق العاده طولانی دارند و به راحتی با باز ماندن درب ماژیک هایلایت خشک نمی شوند.

- به پشت کاغذ نفوذ نمی کند

ماژیک ها معمولاً به پشت کاغذ نفوذ می کنند اما جوهر هایلایتر نباید به این صورت عمل کند.

- به راحتی در دست قرار گیرد

گرفتن یک هایلایتر خوب بدون ایجاد فشار بر مچ دست بسیار مهم است.

- خشک شوندگی سریع

اطمینان حاصل کنید که هایلایترهایی را که خریداری می کنید نسبتاً سریع خشک شوند.

- قیمت مناسب

شما باید به دنبال ماژیک هایلایت دارای برچسب قیمت مناسب باشید تا بتوانید در بودجه خود صرفه جویی نمایید.

قیمت ماژیک هایلایت

یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب که در قیمت ماژیک هایلایت نیز تأثیر دارد سازگار بودن مواد تشکیل دهنده آن با محیط زیست است. همینطور فناوری جوهر و مخزن نگهدارنده آن که موجب طولانی تر شدن عمر ماژیک هایلایت می شود. بطور مثال تکنولوژی ساخت ماژیک هایلایت لومنیتور استابیلو به شکلی است که با باز ماندن سرپوش ماژیک تا 4 ساعت جوهر ماژیک خشک نمی شود! این خود یکی از نکات تأثیرگذار در طول عمر ماژیک هایلایت و تبدیل آن به یک گزینه اقتصادی مقرون بصرفه است. پس دقت نمایید گزینه هایی را انتخاب کنید که علاوه بر ویژگی های کیفیتی که در قسمت بالا به آن اشاره شد دارای قیمت مناسب نیز باشند.

خرید اینترنتی ماژیک هایلایت با برندهای متنوع از دفتردستک

از با کیفیت ترین برندهای تولید ماژیک های هایلایت مایع و ژل به صورت تخصصی می توان از برندهای معتبر استابیلو (Stabilo)  که خانواده بسیار متنوع و وسیعی از هایلایترها را طراحی و تولید می نماید و هواداران بسیاری در سرتاسر جهان دارد، استدلر (Staedtler)، دلی(Deli)  و یونی (Uni) نام برد.

در فروشگاه اینترنتی دفتردستک نمونه های بسیار متنوعی از ماژیک های هایلایت در بسته بندیهای متنوع ارائه شده که بسیار خیره کننده و جذاب هستند و کاربران و هواداران دنیای نوشت افزار و لوازم التحریر با اطمینان از کیفیت و اصالت کالا می توانند تنها با چند کلیک خرید آنلاین ماژیک هایلایت را انجام دهند تا در کمترین زمان ممکن بسته مورد نظر را بر روی میز کار و یا جامدادی خود داشته باشند.

faq
پرسش های متداول

برترین برندها در زمینه تولید انواع ماژیک هایلایت ژله ای، ماژیک هایلایت پاستلی و ماژیک هایلایت نئون (فلورسنت) که بسیار پرطرفدار نیز هستند عبارتند از ماژیک هایلایت استابیلو، ماژیک هایلایت زبرا، ماژیک هایلایت استدلر، ماژیک هایلایت اونر، ماژیک هایلایت آرت لاین، ماژیک هایلایت ماپد.

رنگ ماژیک هایلایت از این نظر مهم است که نباید کل صفحه را اشباع کند و باعث خستگی چشم شود. رنگ زرد یک انتخاب مناسب و بسیار پرکاربرد است پس از آن رنگ صورتی، سبز، آبی و بنفش قرار می گیرند.

برخی از برندهای محبوب ماژیک هایلایت را هم بصورت بسته های چند رنگ و هم بصورت تکی عرضه می کنند که قیمت بسته های چند رنگ بطور متوسط از 120 هزار تومان و قیمت ماژیک هایلات تکی از حدود 8 هزار تومان شروع می شود که البته همانند دیگر محصولات عنوان برند بر قیمت محصول تأثیرگذار است.