وسایل مورد نیاز دانشجوی رشته معماری

وسایل مورد نیاز دانشجوی رشته معماری

دانشجویان رشته معماری همانند دیگر دانشجویان نیازمند مجموعه ای از وسایل مرتبط با رشته خود هستند که در این مقاله از دفتردستک شما را با لوازم مورد نیاز دانشجو معماری آشنا میکنیم.

دانشجویان رشته معماری همانند دیگر دانشجویان نیازمند مجموعه ای از وسایل مرتبط با رشته خود هستند که در این مقاله از دفتردستک شما را با لوازم مورد نیاز دانشجو معماری آشنا میکنیم.

  •  کیف و کوله پشتی
  •  قلم طراحی غیر دائمی
  • راپید و جوهر راپید
  •  اتود مهندسی
  •  شابلون، گونیا و نقاله، خط کش T
  •  ماژیک طراحی
  •  کاتر
  •  تخته رسم
  •  صفحه کلید با راهنمای کلیدهای میانبر (Keyboard Shortcut Skins)
  •  دفتر طراحی
  •  لوازم جانبی
  •  قلم هوشمند (Smart Pen)

لوازم مورد نیاز دانشجو معماری


برای اطلاع از وسایل ماکت سازی برای ساخت انواع ماکت بر روی لینک کلیک کنید.


 

حال بهتر است که به توضیح مختصری در مورد هر یک از ابزارهای مورد نیاز رشته معماری بپردازیم.

- کیف و کوله پشتی

برای دانشجویان معماری که مهارت عجیبی در جمع آوری انواع خودکار، کاغذ، دفتر طراحی، دفتر یادداشت و ... دارند خرید یک کیف و کوله پشتی با کیفیت و استاندارد ضروری است. بسیاری به زیبایی شناسی حرفه ای یک کیف چرمی گران قیمت تمایل دارند، اما اگر مانند بسیاری از دانشجویان مدیریت هزینه برای شما اهمیت دارد، می توانید کیف یا کوله پشتی پارچه ای یا پلی استر با طراحی حرفه ای و جادار را انتخاب و خریداری نمایید، در دفتر دستک کیف رودوشی فابرکاستل و یا کوله پشتی فابرکاستل را به شما پیشنهاد می کنیم که از مواد مقاوم و مستحکم ساخته شده اند، همچنین دارای تقسیم بندی متعدد برای نگهداری وسایل و ابزار شما هستند.

وسایل مورد نیاز دانشجو معماری

- قلم طراحی غیر دائمی

آیا تا به حال نگران کشیدن خطوط اشتباه بوده اید؟ این مجموعه از قلم با دارا بودن جوهری با قابلیت پاک شوندگی به شما احساس آرامش را هدیه میدهد. این قلم ها به شما این امکان را میدهند که طرح خود را با سرعتی بسیار بالا رسم نمایید بی آنکه نگران اشتباهات باشید!

لوازم مورد نیاز رشته معماری

- قلم راپید و جوهر راپید

در سال اول رشته معماری بر مهارت طراحی با دست بسیار تأکید می شود. به همین منظور خرید قلم راپید با قطرهای نوشتاری مختلف برای طراحی خطوط با ضخامت های گوناگون یکی از لوازم مورد نیاز رشته معماری در ترم اول است. در کنار قلم راپید، جوهر راپید یا همان مرکب مخصوص آن نیز لازم است که در 5 رنگ سیاه، سفید، آبی، سبز و قرمز از برند نامدار روترینگ عرضه می شود.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 1)

- اتود مهندسی

ویژگی اتود مهندسی که آن را از دیگر اتودها متمایز می نماید شکل پلکانی سر اتود است که باعث می شود در هنگام طراحی از شابلون با مقیاس های مختلف استفاده کرد. اتود مهندسی بطور معمول در 4 قطر نوشتاری 0.3، 0.5، 0.7 و 0.9 طراحی و عرضه شده است. از برترین مجموعه اتود مهندسی می توان به اتود تی کافاین واریو فابرکاستل اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت اتود در انواع و برندهای مختلف بر روی لینک کلیک کنید. 

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 2)

- شابلون، گونیا و نقاله، خط کش T

انواع خط کش شابلون دار و حروف و اعداد به همراه گونیا و نقاله و خط کش T در مقیاسهای مختلف برای رسم و پیاده سازی ایده های دانشجویان معماری یاری رسان هستند.

- ماژیک طراحی

انواع ماژیک برای طراحی و راندو با ضخامت های مختلف از دیگر وسایل مورد نیاز دانشجو معماری بشمار می رود. ماژیک برای سال‌ ها جزء اصلی ترین وسایل معماران و دانشجویان برای رسم ایده هایشان بوده‌ است. از برترین انواع ماژیک می توان به ماژیک شارپی اشاره کرد که بزودی در فروشگاه دفتر دستک عرضه می گردد.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 3)


خرید ماژیک تخته وایت برد از دفتر دستک


- کاتر

با داشتن و خرید انواع کاتر بزرگ، کوچک، دایره و ... می توانید از قابلیت های مختلف انواع تیغه کاتر استفاده نمایید. خرید کاتر با دسته ایمن بخصوص برای ساخت ماکت به دانشجویان معماری بسیار کمک می کند و ابزاری بسیار کاربردی بشمار می رود.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 4)

- تخته رسم

برای شروع یک طراحی ساده و ابتدایی از ایده اولیه و درک بهتر پرسپکتیو فضا با رسم خطوط دقیق، استفاده از یک تخته رسم ضروری است. بطور معمول تخته رسم ها در ابعاد A3 و A2 طراحی و تولید شده اند و دارای یک عدد خط کش و گونیا هستند.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 7)

- صفحه کلید با راهنمای کلیدهای میانبر

احتمالاً در طول دوزان دانشجویی آنقدر از نرم افزارهای طراحی استفاده خواهید کرد که کلیدهای میانبر پس از گذشت مدتی در داخل مغز شما حک می شوند. با این حال، تا آن زمان، این پوسته‌های قابل تعویض که توسط Adobe طراحی شده است راهی مفید برای یادآوری حتی مبهم ‌ترین میانبرها به شما است.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 5)

- دفتر طراحی

دفتر طراحی تولید شده با کاغذ با کیفیت برای سالها بهترین دوست معماران بوده است، و تنها تصمیم دشوار این روزها این است که تصمیم بگیرید کدام اندازه دفتر را انتخاب کنند. انواع دفتر طراحی ویژه در فروشگاه دفتر دستک با برترین کیفیت کاغذ در ابعاد متنوع از برند لاتن و بن تهران عرضه شده است تا گنجینه ایده هایتان را در آن ثبت نمایید.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 8)

- لوازم جانبی

ابزاری همچون قیچی، چسب نواری، چسب مایع، منگنه، گیره کاغذ، مداد رنگی، ماژیک نقاشی، کاغذ رنگی و ... از لوازم مورد نیاز دانشجو معماری برای رسم، طراحی، رنگ آمیزی و ساخت ماکت است.

- قلم هوشمند (Smart Pencil)

قلم هوشمند یک ابزار طراحی امروزی است که بسیار مورد علاقه دانشجویان معماری است. بعد از کسب مهارت در طراحی با مداد طراحی، راپید و ... نوبت به قلم هوشمند می رسد. قلم هوشمند به میزان فشار وارده حساس است و این به معنی خلق انواع بافت و سایه در طرح است که مستقیما در نرم افزارهای طراحی پیاده سازی می شود.

 ابزارهای مورد نیاز رشته معماری (تصویر 6)

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران
نرگس ارسال شده در ۲۵ روز پیش

عالی بود اطلاعات کافی رو بدست آوردم فقد این وسایل در لوازم و التحریر موجود هست یا فروشگاه مخصوصی داره این لوازم؟

مدیر سایت ارسال شده در ۱۸ روز پیش

درود دوست گرامی برخی از این لوازم و ابزار در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک موجود هستند که جهت بازدید و مشاهده اطلاعات محصول و امکان خرید آنلاین لازم هست در قسمت منو به دسته بندی محصولات مراجعه نمایید.