لیست لوازم التحریر اداری

لیست لوازم التحریر اداری

خرید لوازم التحریر اداری مناسب به کارکنان هر اداره در انجام بهتر وظایف کمک میکند. بنابراین نیاز دائمی به این لوازم اداری برای کمک به کارکنان برای انجام راحت ‌تر وظایف آن ها وجود دارد. میتوان برای یک شرکت لیست لوازم التحریر اداری و لوازم اداری را در نظر گرفت. به طور کلی داشتن لوازمی همچون رایانه، تلفن، پرینتر، مبلمان اداری، تخته وایت برد و ... جزء موارد پر استفاده و مورد نیاز برای هر سازمان و شرکت است که در اصل به عنوان بخشی از سرمایه شرکت یا سازمان نیز به شمار می رود. اما در مقابل این تجهیزات اداری سنگین فهرست لوازم التحریر اداری همچون خودکار، ماژیک، ماشین حساب، منگنه، سوزن کش، پایه چسب، چسب، قیچی، کاغذ یادداشت، جاقلمی و تقویم رومیزی و ... قرار می گیرند.

خرید لوازم التحریر اداری مناسب به کارکنان هر اداره در انجام بهتر وظایف کمک میکند. بنابراین نیاز دائمی به این لوازم اداری برای کمک به کارکنان برای انجام راحت ‌تر وظایف آن ها وجود دارد. میتوان برای یک شرکت لیست لوازم التحریر اداری و لوازم اداری را در نظر گرفت. به طور کلی داشتن لوازمی همچون رایانه، تلفن، پرینتر، مبلمان اداری، تخته وایت برد و ... جزء موارد پر استفاده و مورد نیاز برای هر سازمان و شرکت است که در اصل به عنوان بخشی از سرمایه شرکت یا سازمان نیز به شمار می رود. اما در مقابل این تجهیزات اداری سنگین فهرست لوازم التحریر اداری همچون خودکار، ماژیک، ماشین حساب، منگنه، سوزن کش، پایه چسب، چسب، قیچی، کاغذ یادداشت، جاقلمی و تقویم رومیزی و ... قرار می گیرند.

لیست لوازم التحریر اداری

دفتردستک در این مقاله سعی دارد تا شما را با لیست کامل لوازم تحریر اداری آشنا کند. پس با ما همراه باشید تا با این اقلام پر مصرف آشنا شوید.

لیست لوازم التحریر اداری برای دفتر کار شامل چه مواردی است؟

در این قسمت تلاش شده تا بر اساس تجربه و اولویت چک لیست لوازم تحریر اداری لازم در هر شرکت و سازمان تنظیم و پیشنهاد شود.

چک لیست لوازم اداری مورد نیاز دفتر کار

کاغذ A4

به طور معمول تمامی سازمان ها و شرکت ها از دو اندازه کاغذ A4 و A5 برای چاپ و کپی کردن اسناد و مدارک استفاده می کنند. کاغذ A4 مورد استفاده برای پرینترهای شرکتی به طور معمول 80 گرم است. اما در هنگام خرید کاغذ A4 به این نکته توجه کنید که کاغذ خریداری شده دارای بافت ابریشمی و با کیفیت باشد تا دستگاه پرینتر یا کپی دچار آسیب نشود.

منگنه

به طور کلی برای اتصال اسناد و مدارک اداری به یکدیگر از منگنه استفاده می شود. منگنه ها انواع مختلفی دارند و شامل منگنه دستی و برقی میشوند. منگنه ابزاری پرکاربرد و ضروری بر روی میز کار است. منگنه ‌برقی سریع ‌تر و قدرتمندتر از منگنه دستی است و می‌توان تعداد بیشتری از کاغذ را با آن منگنه نمود.

فهرست لوازم التحریر اداری

دستگاه پانچ

به طور کلی برای سوراخ کردن کاغذ و دسته بندی و مرتب کردن آن و بایگانی نمودن در زونکن از پانچ استفاده می شود. پانچ نیز انواع مختلفی دارد از جمله پانچ دستی، پانچ برقی، پانچ تک سوراخه، پانچ دو سوراخه و پانچ سه سوراخه. بطور معمول پانچ دو سوراخ بیشترین کاربرد را در مصارف اداری و بایگانی اسناد و مدارک دارد.

چک لیست لوازم تحریر ادار ی

چسب نواری و پایه چسب

نوار چسب و یا چسب نواری یکی از متداول ترین انواع چسب است که استفاده از آن در خانه و دفتر کار بسیار رایج و ضروری است. این نوع چسب با عرض باریک و پهن تولید و عرضه می شود که معمولاً بصورت شفاف است. چسب نواری عرض کم مناسب برای مصارف خانگی و اداری است اما چسب نواری پهن جهت بسته بندی استفاده می شود و معمولاً ضخیم تر و مقاوم تر است. به چسب نواری پهن اصطلاحاً چسب کارتن نیز میگویند چرا که از آن در بستن کارتن ها در ابعاد مختلف استفاده می شود. برای استفاده راحت از چسب و دقت در جلوگیری از هدر رفتن آن استفاده از یک پایه چسب مناسب نیز لازم و ضروری است.

قیچی

قیچی یک ابزار برش دستی است که شامل یک جفت تیغه فلزی متصل به یک محور است و دارای دسته هایی در ابعاد نابرابر است به نحوی که دسته کوچکتر دارای یک سوراخ برای قرار دادن انگشت شست و دسته بزرگتر دارای سوراخی دیگر است که دو یا چند انگشت را می توان در آن قرار داد. قیچی ها دارای تیغه های متعددی برای برش های عمیق و یا کم عمق جهت کارهای متفاوت هستند.

ماشین حساب

ماشین حساب یکی از وسایل مورد نیاز و کاربردی در کارهای روزانه است تا بتوانیم ساده تر و سریع تر محاسباتی را در هنگام خرید و یا فروش کالا، مدیریت هزینه های روزانه که نیاز به محاسبه دارند انجام دهیم. یکی از محصولات کاربردی بخصوص در واحد بازرگانی و مالی است که نمی توان کارشناسان این واحدها را بدون داشتن ماشین حساب تجسم نمود!

ماشین حساب جادویی

ماژیک علامت گذار (ماژیک هایلایت)

بطور معمول هدف استفاده از ماژیک هایلایت برجسته نمودن بخشی از متن با امکان خوانش آسان است به همین دلیل از رنگ های روشن در تولید ماژیک هایلایت استفاده می شود. در بسیاری از یادداشت های کاری روزانه جهت انجام و پیگیری موارد مربوط به آن بسیار کاربردی است و کمک می کند تا هیچ نکته ای فراموش نشود!

استامپ

امروزه برای ثبت اسناد از استامپ و به واسطه آن از اثر انگشت استفاده می کنند. در مقابل ابزاری که بیش از اندازه در کنار استامپ ضرورت وجود آن حس می شود جوهر استامپ است که در رنگ های مختلفی تولید می شود. استامپ و جوهر استامپ دو محصول کاربردی برای تمامی سازمان ها و ادارات و بانک ها هستند تا با استفاده از آن کلیه اسناد هویت رسمی پیدا کنند.

کاغذ یادداشت چسبان

یادداشت‌ های چسبان برای یادداشت نکات مهم که در یک جمله کوتاه جهت یادآوری بیان می شوند بسیار پرکاربرد است. آنها در رنگ ها و اندازه های مختلف تولید شده اند و برای چسباندن و علامت گذاری داده ها استفاده می شوند. یادداشت ها به سازماندهی، ارجاع و فهرست بندی وظایف اداری شما کمک می کنند.

خودکار

یکی از اصلی ترین محصولات لوازم التحریر در دفتر کار خودکار است. هیچ مدیر یا کارمندی را نمی توان بدون داشتن خودکار تجسم نمود! اگر اهل تجارت هستید، چیزی که باید با خود حمل کنید یک خودکار است. هیچ بهانه ای وجود ندارد؛ شما باید همیشه یک خودکار در کنفرانس ها و یا جلسات کاری به همراه داشته باشید چرا که برای یادداشت نکات ضروری بطور یقین به آن نیاز دارید. انتخاب خودکار مناسب باعث بالا رفتن اعتماد بنفس برای حضور در جلسات کار است.

دفترچه یادداشت

هنگامی که یک خودکار در جیب خود دارید باید یک دفترچه نیز به همراه داشته باشید. دفتریادداشت یک لوازم اداری ضروری و بهترین راه برای ثبت و نگهداری اطلاعات و یادداشت پیام های ضروری است. این دفاتر به راحتی قابل حمل هستند و همچنین به فضای زیادی برای نگهداری نیاز ندارند.

فایل و پوشه

پوشه بایگانی نوعی پوشش پلاستیکی یا کاغذی است که جهت محافظت و نگهداری از مدارک و اسناد مهم هنگام مراجعه به سازمان ها و شرکت ها، مدارس و دانشگاه ها، کنسولگری ها و ... استفاده می شود. پوشه ها در رنگ ها و طرح های متنوع طراحی و تولید می شوند و یکی از ابزارهای بایگانی در هر سازمان و شرکت به حساب می آیند.

گیره کاغذ

در کنار استفاده از منگنه جهت بایگانی و اتصال مدارک و اسناد، گیره کاغذ محصول کاربردی دیگری است که وجود آن جهت طبقه بندی اوراق لازم و ضروری است.

 لیست کامل لوازم تحریری اداری


مطالعه بیشتر: پلنر چیست؟


لیست لوازم اداری رومیزی

در این قسمت تلاش میکنیم یک چک لیست لوازم اداری کامل را که برای هر دفتر کار ضروری است پیشنهاد دهیم.

- رایانه

- تلفن

- فکس

- پرینتر (چاپگر)

- ست رومیزی جهت ساماندهی وسایل خرد و ریز که بر روی هر میز کاری وجود آنها لازم است.

تعدادی از محصولات و لوازم اداری نیز جایگاهی ویژه دارند و هر فرد بسته به موقعیت و جایگاهی که دارد از این وسایل استفاده میکند.

رایانه و لوازم جانبی رایانه

رایانه یا همان کامپیوتر به همراه لوازم جانبی نظیر دیسک‌، کارت های حافظه و ... برای ذخیره سازی اطلاعات، بررسی و تحلیل گزارشات و ارتباط با مراکز مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه هیچ شرکت و بنگاه تجاری را نمی توان یافت که از کامپیوتر برای ثبت و بررسی اطلاعات خود استفاده نکند. اهمیت این سیستم در اداره امور و ثبت اطلاعات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دستگاه کپی، فکس و اسکنر

به طور معمول در تمامی ادارات و سازمان ها برای حفظ و نگهداری اسناد و مدارک و یا ذخیره کردن تصویر آن در کامپیوتر و همچنین به اشتراک گذاری آنها نیاز به این سه دستگاه است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز سازمانها هر سه دستگاه در قالب یک دستگاه واحد نیز طراحی و تولید شده اند که فضای کمتری برای نگهداری دستگاه لازم است.

توجه به این نکته ضروری است که توجه و تهیه این ابزار و تجهیزات ریز و درشت و کسب دانش لازم جهت استفاده صحیح از آنها باعث بالا رفتن و بهبود عملکرد در هر سازمان است که می تواند حتی باعث ایجاد تمایز یک سازمان با دیگران باشد!

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی