چک لیست ابزار طراحی مورد نیاز برای شروع یک طراحی حرفه ای

چک لیست ابزار طراحی مورد نیاز برای شروع یک طراحی حرفه ای

ابزارهای زیادی وجود دارد که شما باید برای شروع کار هنری خود فراهم کنید. در این مطلب از دفتر دستک، ما به معرفی 15 مورد از وسایل طراحی مورد نیاز برای شروع طراحی پرداخته ایم. با مطالعه این مطلب، با لیست کاملی از وسایل اولیه طراحی آشنا خواهید شد.

چک لیست ابزار طراحی حرفه ای یک راهنمای گام به گام برای طراحی تصاویر با کیفیت بالا است که به طور مؤثر پیامی را منتقل می کنند.

ابزار طراحی

ابزارهای زیادی وجود دارد که شما باید برای شروع کار هنری خود فراهم کنید. در این مطلب از دفتر دستک، ما به معرفی 15 مورد از وسایل طراحی مورد نیاز برای شروع طراحی پرداخته ایم. با مطالعه این مطلب، با لیست کاملی از وسایل اولیه طراحی آشنا خواهید شد.

کاغذ طراحی: از وسایل اولیه طراحی

کاغذ محبوب ترین سطح برای طراحی است. کاغذ می تواند از مواد مختلفی ساخته شود که هر ترکیب دارای ویژگی های خاصی است. برخی از کاغذها برای مدادهای گرافیتی بهترین هستند، برخی دیگر برای قلم و جوهر مناسب هستند، در حالی که برخی به طور خاص برای زغال چوب یا مداد پاستلی ساخته شده اند. بنابراین عاقلانه است که کاغذ مناسب را با توجه به نوع تکنیک خود انتخاب کنید.

کاغذ طراحی (از وسایل اولیه طراحی)

 

همچنین می توانید برای طراحی، به جای کاغذ از دفتر طراحی نیز استفاده کنید، دفتر طراحی بر حسب جنس و ابعاد کاغذ ( A۴ و A۳ یا B۴ و B۳) انواع مختلفی دارد.  برای مشاهده قیمت دفتر طراحی و خرید آن روی لینک زیر کلیک کنید

  خرید دفتر طراحی 

تخته طراحی : از ابزار ضروری برای شروع طراحی

تخته طراحی (یا تخته شاسی طراحی) در شکل قدیمی خود نوعی زیر دستی چند منظوره است که برای طراحی یا نگارش، کاغذ یا مقوا بر روی آن نصب می شود. امروزه طیف گسترده ‌ای تخته طراحی از سطح ابتدایی تا حرفه ‌ای با گیره های مخصوص جهت نگهداری کاغذ وارد بازار نوشت افزار شده است. تسلط به صفحه کاغذ در حین طراحی و رسم بسیار مهم است؛ پس نباید از خرید تخته طراحی غافل شوید.

مداد طراحی 

مدادهایی که امروزه برای طراحی استفاده می شوند با درجه سختی متفاوتی از گرافیت تولید می شوند. مدادها بر اساس میزان نرمی یا سختی آن درجه بندی می شوند. HB در وسط قرار دارد (مدادهای HB همه کاره و دارای سختی متوسط هستند و درست در مرکز ترازو قرار دارند). هر چقدر به سمت H، 2H، 3H، 4H پیش برویم، مداد سخت تر میشود. این درجه سختی از مدادها برای رسم خطوط ظریف و کمرنگ بهترین هستند. در مقابل مدادهای نرم با درجه بندی B، 2B، 3B، 4B و ... قرار دارند که هر چقدر اعداد در آنها بزرگتر شود، مداد پر رنگ تر و نرم تر می شود. این مجموعه برای سایه زنی مناسب هستند. هر چه گرافیت نرم تر باشد، سریعتر مصرف می شود زیرا ذرات بیشتری از گرافیت بصورت پودری روی کاغذ باقی می مانند.

از ابزار ضروری برای شروع طراحی خرید مداد طراحی با درجه سختی متنوع است.

 ابزار ضروری برای شروع طراحی

مداد پاستل

مداد پاستلی وسیله ای عالی برای هنرمندانی است که عاشق کار با پاستل هستند. مداد پاستلی برای آن دسته افرادی مناسب است که تمایل دارند در طول طراحی، دستانشان تمیز باقی بماند. بنابراین بدنه چوبی مداد پاستلی نه تنها از شکسته شدن مغزی محافظت می کند، بلکه از انگشتان شما نیز در برابر رنگی شدن محافظت می نماید. مداد پاستلی بافتی نرم و دوست‌داشتنی دارد که هم استفاده و هم ترکیب رنگ را راحت می ‌کند. مدادهای پاستلی را می توان به تنهایی به عنوان یک ابزار طراحی مورد استفاده قرار داد، اما می توان آنها را در کنار مداد رنگی یا زغال نیز استفاده نمود. آنها برای طراحی جزئیات ظریف مانند خز، پر و مو عالی هستند.

لیست لوازم طراحی

مداد شمعی : از ابزار طراحی

مداد شمعی یکی دیگر از وسایل طراحی محسوب می شود. مداد شمعی از موم هایی مانند پارافین، موم زنبور عسل و موم کارنائوبا و رنگ خشک تولید شده است. مداد شمعی ها در دو نوع مبتدی برای کودکان و حرفه ای مناسب دانشجویان و هنرمندان طراحی تولید می شوند. به این منظور در تولید این مداد شمعی ها کمی تفاوت وجود دارد. اصلاحات فرمولاسیون، مانند مخلوط کردن رنگدانه با چسب بدون چربی برای استفاده تخصصی تر توسط هنرمندان فراهم شده است.

برای مشاهده قیمت انواع مداد شمعی از دفتر دستک کلیک کنید: خرید مداد شمعی 

مداد رنگی : در لیست لوازم طراحی ضروری

در لیست لوازم طراحی مداد رنگی از اهمیت بسیار برخوردار است. برای یادگیری طراحی دو مرحله اصلی وجود دارد: اول تسلط بر تکنیک های طراحی، ترسیم خطوط، سایه و عمق و سپس زمان یادگیری کار با رنگ، خواه با مداد رنگی باشد یا روان نویس، پاستل، جوهر یا آبرنگ! شما می توانید به محض شروع یادگیری طراحی، برای خرید مداد رنگی سرمایه گذاری کنید، اما هیچ اجباری برای انجام این کار وجود ندارد.

مداد رنگی (از ابزار ضروری برای شروع طراحی)

مداد رنگی به هنرمندان اجازه می دهد تا با ابزار طراحی که کنترل و دقت مداد را دارد، کار کنند. اما بدیهی است که این مدادها برخلاف ابزارهای گرافیتی یا زغالی، "رنگی" هستند. محبوبیت تکنیک کار با مداد رنگی در سال های اخیر بسیار افزایش یافته است و انواع مختلفی از آنها در بازار وجود دارد. هنرمندان باید همیشه به دنبال مدادهای رنگی با رنگ های غنی باشند. تکنیک‌ مداد رنگی مشابه دیگر روش های طراحی است از جمله هاشور زدن برای ایجاد رنگ‌ با تن‌ های مختلف روی کاغذ و تسلط بر نحوه انعکاس تدریجی رنگ در حین کار بر روی سطح سفید کاغذ طراحی. پس داشتن لوازم هنری با کیفیت نه تنها منبع لذت است، بلکه ثابت می کند که منبع انگیزه اضافی برای پیشرفت نیز بشمار می رود. پس بهتر است کمی بیشتر سرمایه گذاری کنید و مداد رنگی با کیفیت همچون فابرکاستل خریداری کنید.

زغال طراحی: از وسایل طراحی اولیه

زغال سخت، پودر زغالی است که فشرده شده و به شکل بلوک در آمده است. از آنجایی که زغال چوب همه کاره است و امکان ایجاد بسیاری از جلوه های خلاقانه را فراهم می کند، یک ابزار کلاسیک برای طراحی است و همواره توسط بزرگترین هنرمندان استفاده شده است، در حالی که برای مبتدیانی که تازه شروع به طراحی کرده اند کنترل آن کمی دشوار است. زغال چوب به راحتی کار می کند و به خوبی ترکیب می شود. نقاشان حتی دوست دارند هنگام نقاشی روی بوم از آن استفاده کنند، زیرا این مزیت را دارد که به سطح بوم آسیبی وارد نمی کند و رنگ های مشکی و خاکستری مخملی بی نظیری را ارائه می دهد. زغال طراحی قرنهاست که یکی از اصلی ‌ترین وسایل طراحی آکادمیک بوده است و مسلماً یکی از قدیمی ‌ترین وسایل طراحی مورد استفاده بشر نیز بشمار می رود.

زغال طراحی

قلم مو

قلم موها فقط برای نقاشی نیستند، بلکه در طراحی نیز کاربرد دارند. استفاده از قلم مو یک راه عالی برای ایجاد ترکیبی باورنکردنی و ظریف با گرافیت، زغال و سایر مواد خشک است.

انواع قلم مو با موی طبیعی و موی مصنوعی در سه نوع قلم مو تخت، قلم مو گرد و قلم مو پرچمی در اندازه های متنوع تولید و به بازار عرضه می شوند.

قلم مو طراحی

خودکار طراحی

طراحی با انواع خودکار اساساً یک روش خطی برای رسم تصاویر به صورت ساده و سه بعدی است. دلایل زیادی وجود دارد که تکنیک طراحی با خودکار شما را به هنرمندی سریع تر، جسورتر و با اعتماد به نفس تر تبدیل می کند. وقتی با یک خودکار کار می‌کنید و خط شما کاملاً خراب می‌ شود، تنها کاری که می‌ توانید انجام دهید آن است که راه حلی خلاقانه را جستجو کرده و طراحی خود را ه سرانجام برسانید. اجازه دادن به خود برای اشتباه کردن به شما کمک می کند تا در مورد نقاشی های خود به درجات بالاتری از پیشرفت برسید.

وقتی بدانید امکان پاک کردن طراحی را دارید، می ‌خواهید همه چیزهایی را که منتقد درونتان به شما می‌ گوید درست نیست را پاک کنید! این یک بحث قدیمی برای عرضه هنر در جامعه خلاق است.

خودنویس طراحی

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز در طراحی برای تعدادی از هنرمندان علاقه مند، خودنویس است. استفاده از خودنویس برای طراحی موجب کند شدن روند طراحی می شود. همچنین میزان ذخیره مرکب در بیشتر خودنویس های مخصوص طراحی کم است و بنابراین ایجاد خطوط طولانی با آن امکان ندارد و سرعت طراحی با آن نیز کم است. به نوع سرقلم خودنویس نیز توجه کنید؛ هر چقدر ضخامت نوشتاری بیشتر باشد مرکب بیشتری ذخیره شده و برای رسم خطوط ضخیم ‌تر و طولانی ‌تر مناسب است.

جوهر

امروزه جوهرها در رنگ های متنوعی تولید و عرضه می شوند. گاهی اوقات برای پیاده سازی برخی از تکنیک های طراحی، شما نیاز به استفاده از جوهر دارید. قبل از اینکه مستقیماً وارد فرآیند خرید جوهر شوید؛ به این فکر کنید که جوهر را در کنار چه ابزارهایی می توان استفاده کرد و چه جلوه های بصری را می توان با جوهر خلق نمود.

وسایل طراحی

تراش و کاتر : از ابزار طراحی مورد نیاز

از دیگر وسایل ابتدایی برای شروع کار طراحی می توان به تراش اشاره کرد. همه ما میدانیم که برای داشتن مدادهایی نوک تیز، نیاز به تراشی با تیغه فلزی با کیفیت داریم. در مقابل کاتر نیز برای تراشیدن مداد و یا برش دادن کاغذ طراحی لازم است در میان کیف ابزار ما باشد. در دفتر دستک مجموعه متنوعی از کاتر اولفا جهت کاربردهای مختلف عرضه شده است.

تراش و کاتر طراحی

سمباده طراحی

سمباده یکی دیگر از ابزار طراحی است. از سنباده برای تیز کردن مدادهای طراحی، محو کن ها و حتی مدادهای پاستلی استفاده میکنند. سنباده کاربردهای گوناگونی دارد و در بازار به شکل های مختلف موجود است. زبری روی سنباده کمک می کند که شما بتوانید از روی به نوک مداد شکل دهید. لازم به ذکر است؛ هر چه شماره سنباده بالاتر باشد سطح سنباده صاف تر و نرم تر است.

پاک کن : از ابزار ضروری برای شروع طراحی

یکی از لوازم دیگر برای شروع طراحی، بخصوص برای مبتدیان، پاک کن است. پاک ‌کن ‌ها می ‌توانند برای حذف نشانه‌ های مداد استفاده شوند، اما همچنین می ‌توانند قسمتی از طراحی را روشن کنند یا خطوط را محوتر کنند. انواع مختلفی از پاک کن تولید می شوند اما پاک کن خمیری فابرکاستل بخصوص برای طراحی یکی از کاربردی ترین پاک کن ها بشمار می رود. پاک کن خمیری برای محوتر کردن اثر زغال یا گرافیت برای بسیاری از طراحان کاربرد دارد.

اسپری فیکساتور (نگهدارنده رنگ)

از طرح ها و نقاشی های خود در برابر فرسایش زمان با یک فیکساتور محافظت کنید. فیکساتور موجود در اسپری، نقاشی های شما را تثبیت می کند و اگر با زغال یا پاستل کار می کنید استفاده از آن ضروری است.

کلام آخر

استفاده از ابزار حرفه ای در طراحی می تواند در کیفیت اثر نهایی خلق شده نیز بسیار تأثیرگذار باشد. در دفتر دستک مجموعه ای از بهترین ابزار طراحی گردآوری شده است. با توجه به بودجه و تکنیک هنری خود بهترین ابزار را با سایر لوازم جانبی از دفتر دستک خریداری نمایید.

شما در فروشگاه اینترنتی دفتردستک میتوانید انواع مداد طراحی، مداد پاستلی، ذغال، دفتر طراحی، پاستل گچی و روغنی حرفه ای، مداد رنگی پلی کروم و انواع بیشماری از لوازم طراحی و نقاشی را خریداری کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی