کاملترین لیست خرید لوازم دانشجویان هنر

کاملترین لیست خرید لوازم دانشجویان هنر

در ابتدای امر و برای شروع کارهای هنری شما نیاز به ابزاری برای کسب تجربه و فراگیری مهارت و تکنیک دارید. پیشنهاد میکنیم که اگر مطمئن به ادامه کار نیستید، از خرید وسایل گران قیمت خودداری کنید. در ابتدا اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه طراحی یا نقاشی کنید و به این فکر می کنید که به چه ابزاری نیاز دارید، در این مطلب شما میتوانید با چند مورد از ضروری ترین لوازم دانشجویان هنر در رشته های مختلف آشنا شوید.

در ابتدای امر و برای شروع کارهای هنری شما نیاز به ابزاری برای کسب تجربه و فراگیری مهارت و تکنیک دارید. پیشنهاد میکنیم که اگر مطمئن به ادامه کار نیستید، از خرید وسایل گران قیمت خودداری کنید. در ابتدا اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه طراحی یا نقاشی کنید و به این فکر می کنید که به چه ابزاری نیاز دارید، در این مطلب شما میتوانید با چند مورد از ضروری ترین لوازم دانشجویان هنر در رشته های مختلف آشنا شوید.

لوازم دانشجویان هنر

لیست لوازم رشته طراحی لباس

هر هنرمندی برای خلق آثار هنری خیره کننده خود به ابزار مناسب نیاز دارد. طراحان مد نیز همینطور هستند. آنها به ابزارهای مناسب برای خلق شاهکارهای هنری خود نیاز دارند. طراحی لباس آنطور که مردم فکر می کنند آسان نبوده و بسیار دشوار است و به دقت و همچنین استعداد هنری نیاز دارد.

اما لیست لوازم دانشجویان هنر رشته طراحی لباس چیست؟

لیست لوازم رشته طراحی لباس

- متر

اولین و مهم ترین ابزار، متر است. ابزاری که در لیست تجهیزات طراحی لباس داشتن آن اجباری است. در فیلم ‌ها، طراحان مد با نوار متری به دور گردن به تصویر کشیده می شوند و در عین حال بر تمام فعالیت ‌هایی که در پشت صحنه انجام می ‌شود نظارت می ‌کنند.

- قیچی

یکی دیگر از ابزارهای اصلی طراحی لباس چه برای دانشجو و چه برای افراد حرفه ای، قیچی است. انواع مختلفی از قیچی ها وجود دارد که طراحان از آنها برای برش های مختلف استفاده می کنند. بطور مثال قیچی های سنگین با تیغه های بلند برای برش پارچه، گاهی اوقات چندین لایه در یک زمان استفاده می شود.

- صابون خیاطی

یکی دیگر از ابزارهای مهم در رشته طراحی لباس، صابون خیاطی است. طراحان یک مجموعه کامل از صابون خیاطی را با خود نگه می دارند! این به این دلیل است که آنها می توانند بعد از برش و دوخت به راحتی از روی پارچه پاک شوند. از صابون خیاطی برای علامتگذاری روی پارچه استفاده می شود.

- کاغذ الگو

بسیاری از اوقات، طراحان می خواهند طول یا ارتفاع یک لباس را بررسی کنند. اما آیا آنها می توانند با مدل های واقعی برای آزمایش این جزئیات ادامه دهند؟ نه امکان پذیر نیست اینجاست که به کاغذ الگو نیاز می شود. طراحان لباس بخش های مختلف لباس را بر روی کاغذ الگو طراحی کرده و با این روش طرح های خود را در اندازه‌ ها مختلف مناسب برای سایزهای مختلف طراحی می‌ کنند.

- نخ و سوزن

یکی دیگر از وسایل ضروری در پک لوازم دانشجویان هنر در رشته طراحی لباس، نخ و سوزن است. معمولاً زمانی که نیاز است در طول طراحی و دوخت تغییراتی ایجاد شود، به عنوان نجات دهنده در لحظه آخر مورد استفاده قرار می گیرد. طراحان لباس چندین شکل و اندازه سوزن مختلف را مطابق با نیازهای خود استفاده می کنند.

- خط کش های منحنی

در حالی که تعیین خطوط مستقیم آسان است، رسم قسمت های منحنی بدن بسیار دشوار است. این نواحی نیاز به ابزارهای ویژه ای برای رسم و تنظیم الگو دارد. به چنین ابزارهایی خط کش منحنی برای دوخت لباس می گویند. سه نوع اصلی وجود دارد:

  • خط کش های منحنی فرانسوی بیشترین استفاده را دارند. این خط کش ها برای ایجاد الگوها یا تنظیمات بهترین هستند.
  • خط کش منحنی مخصوص برای طراحی یقه.
  • خط کش منحنی لگن دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که به نظر می رسد. برای ایجاد تنظیمات درز جانبی استفاده می شود.

- نرم افزار طراحی لباس

وقتی صحبت از ابزارهای فنی می شود، چندین نرم افزار طراحی لباس نیز وجود دارد که می توان از آنها برای خلق ایده ها استفاده کرد. یکی از نرم افزارهای رایگان طراحی مد برای مبتدیان Paint است. ساده به نظر می رسد، اما می توان از آن برای اجرای پیش طرح ها استفاده کرد.


مطالعه بیشتر: لیست کامل وسایل طراحی چهره


لوازم دانشجویان هنر گرایش نقاشی

نقاشی یک سرگرمی عالی برای هر فردی است که می خواهد به مهارت های پنهان خود دست یابد و انرژی خلاق خود را هدایت کند. اما برخی از افراد به شکل کاملاً حرفه ای این گرایش از هنر را در مقاطع عالی تحصیلی ادامه می دهند. در ادامه چک لیست لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی بررسی می شود.

- رنگ آکریلیک و آبرنگ

رنگ های آبرنگ و آکریلیک دو نمونه از ابزارهای پر طرفدار در میان هنرجویان رشته نقاشی هستند. این دو ابزار هر دو بر پایه آب هستند و می توان آنها را برای تکنیک های مختلف و در ترکیب با دیگر ابزار نقاشی مانند مداد رنگی، مداد طراحی، پاستل استفاده کرد.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 1)

- قلم مو

برای کار با بسیاری از انواع رنگ مانند آبرنگ، آکریلیک، گواش و رنگ روغن به قلم مو نیاز خواهید داشت. اگر به یک فروشگاه لوازم هنری مراجعه کنید، انواع مختلفی از قلم مو را برای انتخاب پیدا خواهید کرد: قلم مو با موهای طبیعی یا مصنوعی، دسته بلند یا دسته کوتاه، قلم مو گرد، قلم مو تخت، قلم مو پرچمی و ... که همگی از نظر قیمت با هم متفاوت هستند. شما می توانید در دفتر دستک مجموعه ای متنوع از قلم مو را با قیمت مناسبی خریداری کنید.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 2)

- دفتر طراحی

دفتر طراحی یک ابزار ضروری برای دانشجویان رشته نقاشی بشمار می رود. واحد طراحی یکی از اصلی ترین دروس در رشته مقاشی است. از دفاتر طراحی می توان برای تمرین رسم خطوط، سایه زدن و سایر مهارت های طراحی استفاده کرد.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 3)

- مداد طراحی

مداد طراحی با درجه سختی های مختلف یکی از ابزارهای کاربردی برای دانشجویان رشته نقاشی بشمار می رود. خرید مداد طراحی برای رسم خطوط با انواع ضخامت و تمرین سایه زنی و یا جهت اجرای پیش طرح نقاشی بر روی کاغذ یا بوم امری ضروری است.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 4)

نکته: مدادهای سخت‌ تر خطوط روشن‌ تری ایجاد می‌ کنند (اعداد مدادی با علامت H).

مدادهای نرم ‌تر خطوط تیره‌ تری ایجاد می‌ کنند (اعداد مداد با علامت B).

- پاک کن خمیری

این نوع پاک کن برای از بین بردن آثار مداد طراحی مناسب است و به بافت کاغذ آسیب نمی ‌رساند یا اثری از خود باقی نمی‌ گذارد. می توان آن را به اشکال مختلف قالب گیری کرد و برای پاک کردن مناطق بزرگ یا کوچک استفاده کرد.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 7)

- تراش

خرید مداد تراش با تیغه های تیز برای تراش مداد طراحی لازم و ضروری است. استفاده از تراش های فلزی دستی آسان است و به شما امکان می دهد نوک مداد را هنگام تراشیدن ببینید. این به جلوگیری از تراشیدن بیش از حد و شکستگی نوک مداد کمک می کند. شما می توانید مدل های متنوعی از تراش را از برندهای معتبر جهانی در دفتردستک مشاهده و خریداری نمایید.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 5)

- پالت رنگ

برای ترکیب کردن و یا رقیق نمودن رنگ ها به پالت رنگ نیاز دارید. عمدتاً انواع پالت رنگ از جنس پلاستیک فشرده تولید می شوند و اندازه، شکل و قالب متفاوتی دارند.

لوازم دانشجویان هنر رشته نقاشی (تصویر 6)

لیست لوازم دانشجویان هنر گرایش عکاسی

در این قسمت لیست خرید لوازم دانشجویان هنر رشته عکاسی بررسی می شود.

یست لوازم رشته عکاسی (تصویر 1)

- دوربین دیجیتال

گزینه ضروری برای یک دانشجوی عکاسی، داشتن دوربین است. عکاسی با دوربین های (Single Lens Reflex) به شما در داشتن نتایج بهتر کمک میکند.

- USB / هارد دیسک

همیشه یک هارد با حداقل 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه خود داشته باشید.

- کوله پشتی

برای حمل ایمن دوربین و هارد دیسک نیاز به یک کوله پشتی جادار و مطمئن دارید.

لیست لوازم دانشجویان هنر گرایش مجسمه سازی

لیست ابزار مجسمه سازی

دانشجویان رشته مجسمه سازی با مواد مختلفی مانند گل رس، خمیر مجسمه سازی، چوب، گچ، سنگ، برنز و ... ایده های خود را اجرا می کنند. برای هر تکنیک ابزار خاصی وجود دارد برخی از آنها می توانند مشترک برای چند تکنیک باشند. بطور مثال قلم مغار با انواع سری مناسب برای کنده کاری و لیه برداری با تکنیک گل رس، خمیر مجسمه سازی ، چوب و گچ کاربرد دارد.

لیست لوازم رشته نگارگری

لوازم دانشجویان هنر رشته نگارگری

نگارگری یکی از شاخه های هنر سنتی است که در میان آثار مختلف هم رده خود از تنوع و رنگ آمیزی متنوع تری برخوردار است. در قسمت پایانی لیست خرید لوازم دانشجویان هنر رشته نگارگری را به شما معرفی خواهیم کرد.

معمولاً نگارگری بر روی کاغذ ضخیم و مقوا اجرا می شود و برای رنگ آمیزی بیشتر از رنگ گواش بصورت تخت استفاده می شود. قلم مو و پالت رنگ از دیگر ابزار ضروری برای رشته نگارگری است.

کلام آخر

همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که رشته هنر، زیرشاخه های متفاوتی دارد. برای یادگیری مهارت های هر رشته هنری در گام نخست نیاز به خرید ابزار حرفه ای و گران قیمت نیست! با خرید لوازم هنری نیمه حرفه ای شروع کنید تا به عنوان یک دانشجو هزینه های خود را بهتر مدیریت نمایید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی