چه پاک کن هایی برای طراحی و نقاشی مناسب اند؟

چه پاک کن هایی برای طراحی و نقاشی مناسب اند؟

پاک کن ها ابزاری ضروری و کاربردی برای طراحان هستند، خرید پاک کن با کیفیت و مناسب برای طراحی می تواند تفاوت زیادی در روند خلق اثر هنری ایجاد نماید. وقتی نوبت به انتخاب و خرید بهترین پاک کن برای طراحی می رسد، گزینه های زیادی وجود دارد. بنابراین، کدام یک از انواع پاک کن بهتر است؟

پاک کن ها ابزاری ضروری و کاربردی برای طراحان هستند، خرید پاک کن با کیفیت و مناسب برای طراحی می تواند تفاوت زیادی در روند خلق اثر هنری ایجاد نماید. وقتی نوبت به انتخاب و خرید بهترین پاک کن برای طراحی می رسد، گزینه های زیادی وجود دارد. بنابراین، کدام یک از انواع پاک کن بهتر است؟

جواب این است، بستگی به نوع تکنیک هنری شما دارد. اگر با مداد، زغال چوب یا گرافیت طراحی می‌ کنید، یک پاک کن متفاوت از آن چیزی که برای خودکار، جوهر یا پاستل استفاده می کنید نیاز دارید. طراحان حرفه ای همچنین از پاک‌ کن به ‌عنوان یک ابزار طراحی استفاده می‌ کنند؛ آنها با استفاده از پاک کن جلوه های بصری متنوعی را در طراحی خود خلق می نمایند و از این محصول برای ایجاد عمق و بعد به طراحی استفاده می کنند. بنابراین مهم است که بدانیم بهترین پاک کن برای نقاشی کدام است.

دفتردستک سعی دارد در این مقاله شما را با بهترین پاک کن برای طراحی و نقاشی آشنا نماید، پس با ما همراه شوید.

- پاک کن خمیری

پاک کن خمیری بسیار نرم و انعطاف پذیر است و هیچ ضایعاتی از خود بر روی کاغذ باقی نمی گذارد و به همین دلیل عمر و دوام طولانی دارند. قبل استفاده از پاک کن خمیری بسته به فضایی که قرار است آن را استفاده کنیم می توانیم پاک کن را به هر شکل و اندازه ای در آورده و سپس استفاده نماییم، همین قابلیت امکان پاک کردن کوچک ترین نقاط در طراحی یا نقاشی را به راحتی فراهم می کند. پاک کن خمیری از لاستیک خمیر شده تهیه می شود و برای تکنیک طراحی و نقاشی با زغال، گرافیت، مداد رنگی و پاستل مناسب هستند. به دلیل ماهیت غیر سایشی، پاک کن خمیری به سطح کاغذ آسیب نمی رساند و درعوض اثر مداد را به آرامی بلند می کند. این بدان معنی است که هنرمندان می توانند به‌ طور نامحسوس اثر مداد را در برخی نقاط طرح پاک کرده تا سطوح برجسته در نقاشی را آشکار نمایند. استفاده از پاک کن خمیری نسبت به پاک کن معمولی کمتر سطح کاغذ را لکه دار می کند، این بدان دلیل است که به جای حرکت دادن پاک کن خمیری بر روی کاغذ با ایجاد ضربه می توان رنگ را بلند کرد.

بهترین پاک کن برای طراحی


بیشتر بخوانید: بهترین برند پاک کن کدام است؟


از بهترین انواع پاک کن خمیری، پاک کن خمیری فابرکاستل است. این پاک کن خمیری محکم اما انعطاف پذیر است و برای کارهای دقیق ایده آل! آنها هیچ گونه ضایعات یا لکه ای را از خود ایجاد نمی کنند. پاک کن خمیری فابرکاستل برای تکنیک طراحی با زغال و مداد بسیار مناسب است و بطور معمول در چند رنگ تولید می شوند.

- پاک کن شنی

پاک کن شنی از لاستیک طبیعی ساخته شده از شیره طبیعی درختان به همراه شن سیلیس (ماسه) تولید می شود. این پاک کن به دلیل بافت ساینده خود برای تکنیک طراحی با مداد زغالی، مداد رنگی و حتی خودکار و روان نویس مناسب است! برخی هنرمندان نقاش از پاک کن شنی برای برداشتن ظریف رنگ از نقاط حسلس نقاشی خود استفاده می نمایند.

بهترین پاک کن برای نقاشی


بیشتر بخوانید: لیست کامل از وسایل طراحی سیاه قلم را در این مطلب مشاهده کنید. 


 

هنرمندان آگاه از محیط زیست مطمئن باشند مواد موجود در این پاک کن ها کاملاً طبیعی است و از طریق فرآیندهای سازگار با محیط زیست تولید می شوند.

- پاک کن آدامسی

پاک کن آدامسی دارای بافت فوق العاده نرم است ک از لاستیک مصنوعی تولید می شود. به دلیل بافت بسیار نرمی که دارد به کاغذ یا هر نوع سطح دیگری آسیب نمیرساند، اما در هنگام استفاده خرد می شود. پاک کن آدامسی یکی از انواع محبوب پاک کن در میان طراحان است.

- پاک کن وینیل

پاک کن وینیل کمترین سایش را روی کاغذ ایجاد می کند و ضایعات بسیار کمی از خود بر جای می گذارد. پاک کن وینیل برای پاک کردن اثر انواع مداد گرافیتی بر روی کاغذ بسیار مناسب است، همچنین استفاده از این پاک کن رنگ کاغذ را تغییر نمی دهد. پاک کن وینیل فاقد مواد سمی و لاتکس هستند و از سیاست های سازگار با محیط زیست پیروی می کنند.

خرید پاک کن طراحی

این نوع پاک کن بیشتر در قالب مشتطیل شکل تولید می شود. از برترین نمونه های پاک کن وینیل می توان به پاک کن های  استدلر، روترینگ،  محصولات استابیلو و ... اشاره کرد.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی