راهنمای خرید خودنویس؛ مهمترین معیار ها برای انتخاب یک خودنویس کدامند؟

راهنمای خرید خودنویس؛ مهمترین معیار ها برای انتخاب یک خودنویس کدامند؟

خودنویس تجربه نگارش روان و مجلل را ارائه می ‌دهد و به دست خط شما شخصیت می‌ بخشد. یافتن قلم مناسب در میان مجموعه ای بینهایت از لوازم تحریر چندان کار آسانی نیست، زیرا طیف گسترده ای از گزینه ها و انتخاب ها وجود دارد (تنوع در اندازه سرقلم خودنویس، کانورتور یا کارتریج جوهر).

خودنویس تجربه نگارش روان و مجلل را ارائه می ‌دهد و به دست خط شما شخصیت می‌ بخشد. یافتن قلم مناسب در میان مجموعه ای بینهایت از لوازم تحریر چندان کار آسانی نیست، زیرا طیف گسترده ای از گزینه ها و انتخاب ها وجود دارد (تنوع در اندازه سرقلم خودنویس، کانورتور یا کارتریج جوهر). امیدواریم با خواندن راهنمای خرید خودنویس، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید و گزینه مناسبی را خریداری کنید.

راهنمای خرید خودنویس (تصویر 1)

توجه به نوع نیاز، هنگام انتخاب و خرید خودنویس

راهنمای خرید خودنویس (تصویر 2)

در راهنمای انتخاب خودنویس ابتدایی ترین و مهم ترین نکته، توجه به نوع نیاز کاربر میباشد. شما باید قبل از انتخاب و خرید خودنویس به این مسئله فکر کنید که برای چه منظوری قصد خرید خودنویس دارید؟ آیا نیاز به یک خودنویس معمولی دارید یا اینکه قصد خرید یک خودنویس لوکس، از یک برند معتبر همچون پارکر را دارید؟ آیا برای استفاده روزانه و نوشتن طولانی مدت نیاز است؛ یا اینکه تنها برای امضاء کردن قرار دادهای مهم نیاز به خودنویس دارید؟

همه این سؤالات را لازم است قبل از خرید خودنویس، پاسخ دهید.

توجه به برند خودنویس

خودنویس لوکس با توجه به نوع مواد بکار رفته در ساخت آن که غالباً فلزات ارزشمند است ظاهری دلپسند دارند و ماندگاری آنها تا چندین نسل تضمین شده است! این دو مزیت خودنویس نفیس آن را به ابزاری جدایی ناپذیر از سبک زندگی تبدیل می کند. یک خودنویس لوکس در جیب پیراهن یا کت، نمادی از موقعیت و جایگاه اجتماعی کاربر آن است.

- خودنویس پارکر

خودنویس پارکر با طراحی‌ های مدرن و زیبا، استفاده از رنگ‌ های جذاب و جزئیات ظریف جایگاه ویژه ‌ای در میان دوستداران خودنویس دارد. هر خودنویس پارکر یک ترکیب موفق از عملکرد برتر و ظاهری زیبا است که هر چه بیشتر از آن استفاده می‌ کنید؛ به آن علاقه‌مندتر می ‌شوید. خودنویس های لوکس این برند نیز مانند خودکارهای آن بسیار روان و خوش دست هستند و با تنوع قیمت خوبی در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک عرضه شده اند.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس پارکر)

- خودنویس واترمن

دلیل با شکوه بودن خودنویس واترمن را می توان پیوند آن با فلزات گرانبها و تولید شده توسط بهترین صنعت گران دانست. بدنه قلم های تولید شده از فلز، در برخی محصولات با لایه هایی از لاک اعلی پوشانده شده است و در برخی دیگر نقوشی ظریف و منحصربفرد بر روی آن حک شده که بیانگر نفیس بودن ذاتی قلم است.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس واترمن)

- خودنویس مونته گراپا

برند مونته گراپا به دلیل طراحی و تولید قلم لوکس در مجموعه های متنوع با طراحی خاص و بسیار چشمگیر شناخته شده است. در ساخت سرقلم، گیره و بدنه مجموعه خودنویس مونته گراپا از مواد بسیار با کیفیت و فلزات قیمتی استفاده شده است.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس مونته گراپا)

- خودنویس لامی

خودنویس لامی یکی دیگر از انواع قلم لوکس است که طرفداران خاص خود را دارد. خودنویس لامی به دست خط شما جلوه ای خاص می بخشد. این خودنویس آلمانی با طراحی متنوع مطابق با سلیقه و بودجه های مختلف، راحتی در نگارش را تضمین می نماید.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس لامی)

- خودنویس فابرکاستل

مجموعه دیزاین فابرکاستل دارای طرح های بسیار متنوعی از انواع خودنویس، روان نویس، خودکار و اتود میباشد. بدنه قلم ها از مواد مختلفی مانند چوب، چرم و آلومینیوم و ... طراحی و ساخته شده اند تا جلوه بصری متفاوت و منحصربفردی را در یدنه قلم به نمایش بگذارند.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس فابرکاستل)

- خودنویس کاوکو

این شرکت آلمانی با تولید قلم های کوتاه، توانسته است انقلابی در صنعت تولید قلم های لوکس و البته خاص بر پا کند. کاوکو با مجموعه اسپورت خود شناخته می شود که دارای طراحی کوتاه و و منحصربفردی است؛ که از مواد اولیه متنوعی مانند پلاستیک ABS، برنج، آلومینیوم، استیل و ... تولید شده اند و بر اساس جنس بدنه نام های مختلفی دارند مانند خودنویس کاوکو کلاسیک اسپورت ، خودنویس کاوکو آل اسپورت، خودنویس کاوکو برس اسپورت، خودنویس کاوکو استیل اسپورت و ... .

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس کاوکو)

- خودنویس استربروک

خودنویس استربروک به داشتن سرقلم های جادویی و منحصر بفرد معروف است. بدنه قلم از آکریلیک با کیفیت و رنگی در کنار فلز با ارزش طراحی و تولید شده است که جلوه ای با شکوه از قلمی اصیل را به نمایش می گذارد.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس استربروک)

- خودنویس پلاتینیوم

پلاتینیوم یک برند نامدار ژاپنی است که در تولید مجموعه خودنویس های خود تکنولوژی نظیر Slip & Seal یا "کلاهک ضد هوا" و Last Drop یا استفاده تا آخرین قطره جوهر را بکار برده است. بدنه خودنویس پلاتینیوم در مجموعه های مختلف از مواد متنوعی نظیر سلولوئید، آبونایت، چوب بامبو و ... با ترکیبی از سرقلم طلا 14 عیار یا سر قلم استیل تولید شده است.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس پلاتینیوم)

- خودنویس کیلک

اگر به دنبال قلم کولکسیونی هستید، میتوانید از این برند خاص که در ساخت بدنه قلم از مواد باکیفیتی همچون رزین و نقره استرلینگ استفاده شده است، خودنویس انتخاب نمایید. برای خرید این برند منحصر به فرد تنها کافی است که به فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مراجعه کنید.

راهنمای خرید خودنویس (خودنویس کیلک)

- خودنویس مانیوسکریپت

اگر به دنبال خودنویسی مقرون به صرفه با سرقلم مناسب، برای استفاده روزانه هستید؛ خودنویس مانیوسکریپت انتخاب هوشمندانه ای است. این خودنویس علاوه بر قیمت مناسب به همراه یک عدد کانورتور در دو رنگ قرمز و مشکی عرضه شده است.

اندازه، نوع طراحی و رنگ خودنویس

امروزه با توجه به پیشرفت فناوری و تولید محصولات متنوع مطابق با طیف گسترده ای از سلایق، انواع خودنویس در اندازه های مختلف طراحی و تولید می شود. شرکت آلمانی کاوکو در این زمینه فعالیت چشمگیری داشته است و قلم هایی متفاوت از اندازه استاندارد معمول طراحی و تولید کرده است. برای مثال مجموعه اسپورت کاوکو که با مواد مختلفی مانند پلاستیک ABS، برنج، برنز، استیل یا آلومینیوم تولید می شود؛ به عنوان قلم هایی با اندازه کوتاه در میان دوستداران قلم شناخته می شوند. خودنویس اسپورت کاوکو در حالت بسته بودن درپوش تنها 10.5 سانتیمتر طول دارد. از دیگر مجموعه های کوچک قلم از برند کاوکو می توان به خودنویس کاوکو لی لی پوت یا خودکار کاوکو لی لی پوت اشاره کرد که قلمی بسیار ظریف و کوتاه برای افرادی است که به قلم های سبک و ظریف علاقه مند هستند.

این سبک طراحی و بکار بردن مواد اولیه متنوع اما با کیفیت و ارزشمند برای تولید قلم توسط برخی برندهای جهانی، منجر به تولید مجموعه هایی چشمگیر و متمایز شده است.

راهنمای انتخاب خودنویس (خودنویس کاوکو)

در مورد نوع طراحی و رنگبندی، هر شرکت دارای یک الگو و ساختار مشخص است که بر اساس آن طرح های خود را پیاده سازی میکند و برای هر فردی متناسب با فرم و اندازه دست، همچنین جنسیت فرد میتوان خودنویس مناسب را انتخاب و خریداری کرد. به طور مثال در مجموعه خودنویس واترمن، اگر به دنبال خرید قلمی متناسب با دستان درشت و مردانه هستید، دفتر دستک مجموعه خودنویس واترمن اکسپرت را پیشنهاد میکند. اما اگر تمایل به خرید هدیه برای خانمی با دستان ظریف را دارید، میتوانید از مجموعه خودنویس واترمن همیسفر قلمی را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب خودنویس (خودنویس واترمن)

نکته ای که خوب است بدانید؛ این است که خودنویس های تولید شده توسط برندهای ژاپنی (مانند پایلوت یا پلاتینیوم) معمولاً اندازه استاندارد ظریف تری برای انگشتان دست نسبت به برندهای اروپایی مانند واترمن، پارکر، کاوکو، لامی و ... دارند.

تمامی برندهای لوکس قلم، سعی در تولید انواع قلم با رنگبندی متنوع دارند که در فروشگاه لوازم تحریر دفتر دستک مجموعه از زیباترین آنها در صفحه مربوط به نوشت افزار لوکس عرضه شده است.

راهنمای انتخاب خودنویس (خودنویس کاوکو فراست اسپورت)

جنس و کیفیت خودنویس

سومین نکته در انتخاب و خرید بهترین خودنویس، توجه به جنس و کیفیت محصول است. بیشتر برندهای تولید کننده خودنویس در سطح دنیا، از مواد اولیه مرغوب مانند فلزات با ارزش و مقاوم، چوب و ... در ساخت بدنه قلم استفاده میکنند. پس اگر طول عمر و دوام خودنویس برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، قبل از خرید به جنس بدنه و نام تجاری قلم توجه کنید.

توجه به نوک خودنویس

سومین نکته در هنگام خرید خودنویس، توجه به اندازه سرقلم است. رایج ترین اندازه های سرقلم موجود در بازار از نازک ترین تا درشت ترین عبارتند از:

  • خیلی نازک و ظریف (EF)
  • نازک (F)
  • متوسط (M)
  • ضخیم (B)
  • خیلی ضخیم BB))

اگر خیلی ظریف می نویسید، سرقلم Fine یا Extra Fine انتخاب خوبی است. مزیت یک نوک ظریف این است که ریزش جوهر کمتری دارد و ممکن است بر روی کاغذی که برای نوشتن با خودنویس سازگار نیست بهتر عمل کند. اگر دست خط شما معمولی است، انتخاب سرقلم متوسط (M) ​​برای شما بهتر باشد. به دلیل قطر نوشتاری متعادل، نوشتن با آن نرم ‌تر و راحت تر است. سر قلم ضخیم (B) برای امضاء مناسب تر است؛ یا چنانچه می خواهید رنگ جوهر را واضح تر ببینید.

بیشتر سرقلم های موجود بر روی خودنویس ها متوسط (M) هستند اما تمامی برندها بر روی تعدادی از قلم ها، سرقلم های دیگر را نیز ارائه میکنند. بعضی از شرکت های تولید کننده همچون کاوکو، دارای سرقلم های متنوع با قطر نوشتاری متفاوت هستند که شما بسته به نیاز و کاربردتان میتوانید به صورت جداگانه هر سرقلم را خریداری کنید.

توجه به نحوه شارژ جوهر خودنویس

اگر جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به نوشتن با خودنویس دارید و روزانه مدت زمان زیادی را صرف نوشتن می کنید؛ بهتر است از کانورتور یا همان پمپ دائمی خودنویس استفاده کنید. همچنین میتوانید برای مصارف گوناگون، جوهر خودنویس را در رنگ های متنوع خریداری نمایید. دقت نمایید انتخاب رنگ نوشتار در انتقال حس بسیار حائز اهمیت است. جوهر خودنویس با کیفیت همانند جوهر خودنویس پارکر، واترمن، کاوکو، لامی و ... را با تنوع رنگی عالی انتخاب نمایید تا ایده هایتان بر روی کاغذ جریان یابد.

در مقابل اگر جزء افرادی هستید که تنها برای امضاء قراردادهای روزانه در محیط کار، از خودنویس استفاده میکنید؛ بهتر است از کارتریج یا فشنگ جوهر استفاده کنید. چرا که اینکار بسیار مقرون به صرفه است. همچنین برخی از افراد زمان و حوصله استفاده از کانورتور را ندارند؛ پس بهتر از کارتریج یکبار مصرف استفاده کنند. شما در دفتر دستک میتوانید مجموعه متنوعی از کانورتور، کارتریج و جوهر شیشه ای خودنویس را از برندهای جهانی نامدار مشاهده و خریداری نمایید.

قیمت خودنویس

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید قبل از خرید خودنویس به آن توجه کنید؛ تعیین بودجه برای این منظور است. امروزه مجموعه های بسیار متنوعی در بازار قلم عرضه می شوند؛ اما ویژگی های مشخصی مانند نام برند، مواد به کار رفته در بدنه قلم، سرقلم، اندازه و ... تأثیر مستقیم بر قیمت قلم دارند.

شما میتوانید در هنگام خرید اینترنتی از دفتر دستک در قسمت نوشت افزار لوکس، فیلتر قیمت را اعمال کنید و بر اساس بودجه در نظر گرفته شده؛ خریدتان را انجام دهید. اما به این نکته توجه نمایید که خرید خودنویس لوکس همچون خودنویس پارکر، خودنویس واترمن، خودنویس مونته گراپا، خودنویس استربروک، خودنویس کاوکو، خودنویس پلاتینیوم، خودنویس لامی، خودنویس فابرکاستل و ... یک سرمایه گذاری ماندگار است! قلمی که تا چندین نسل می توانند از آن استفاده نمایند.

بهترین خودنویس برای امضا کدام است؟

با هر قلمی که در زمان قرار گرفتن در میان انگشتان، احساس راحتی میکنید و میتوانید بدون ذره ای خستگی بطور پیوسته با آن بنویسید؛ میتوانید برای امضاء نیز از آن استفاده نمایید. گاهی شما هزینه زیادی برای خرید خودنویس میکنید اما در زمان استفاده احساس راحتی ندارید! در مقابل گاهی با انتخاب خودنویس ارزان قیمت بیشترین و بهترین تجربه در نگارش را خواهید داشت. بطور ویژه چنانچه قصد خرید هدیه مدیریتی دارید؛ دفتر دستک خودنویس پارکر سونت یا خودنویس واترمن اکسپرت را برای این منظور به شما پیشنهاد می کند؛ که هر دو با طراحی باشکوه و سر قلم بینظیر مناسب برای امضاء هستند.

اگر داشتن ظاهری شیک و زیبا برای شما اهمیت دارد، دفتر دستک برای شما پیشنهادات چشمگیری دارد تا علاوه بر زیبایی و خاص بودن، نگارشی روان را نیز به شما هدیه دهد.

کلام آخر

دست خط هر شخص نشان دهنده بخشی از هویت نویسنده آن است و از عمق شخصیت ها پرده بر می دارد! میتوانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دفتر دستک از مجموعه ای متنوع و منحصربفرد شامل انواع قلم لوکس (خودنویس لوکس، روان نویس لوکس، خودکار لوکس، اتود لوکس) ارائه شده از برترین برندهای جهانی بازدید نمایید و با اطمینان از اصالت و سلامت فیزیکی کالا خرید کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی