راهنمای خرید دفتر یادداشت؛ نکات کلیدی برای انتخاب بهترین گزینه

راهنمای خرید دفتر یادداشت؛ نکات کلیدی برای انتخاب بهترین گزینه

هنگام خرید دفتر یادداشت لازم است به نکات زیادی توجه کرد. شما به دفتری نیاز دارید که ظاهری شیک و حرفه ای و در عین حال کاربردی داشته باشد. پیدا کردن مورد مناسب می تواند سخت باشد، اما با خواندن این مطلب از راهنمای خرید دفتر یادداشت، با نکات کلیدی برای انتخاب بهترین دفتر یادداشت آشنا میشوید.

هنگام خرید دفتر یادداشت لازم است به نکات زیادی توجه کرد. شما به دفتری نیاز دارید که ظاهری شیک و حرفه ای و در عین حال کاربردی داشته باشد. پیدا کردن مورد مناسب می تواند سخت باشد، اما با خواندن این مطلب از راهنمای خرید دفتر یادداشت، با نکات کلیدی برای انتخاب بهترین دفتر یادداشت آشنا میشوید.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 1)

توجه به اندازه دفتر یادداشت

در راهنمای خرید دفترچه یادداشت، اندازه دفتر یادداشت یک فاکتور اساسی است که باید قبل از خرید با توجه به نیاز و کاربرد دفتر به آن توجه نمود.

- دفتر A5: این اندازه کاملاً قابل حمل است و همین ویژگی آن را به انتخابی عالی برای استفاده روزانه، تبدیل می کند؛ در عین حال فضای کافی را برای نگارش یا طراحی دارد.

- دفتر A4: این دفتر برای جزوه نویسی و طراحی جامع ایده آل است و فضای کافی برای ثبت پروژه های بزرگتر دارد. خرید دفتر A4 برای دانش آموزان، دانشجویان و متخصصانی که نیاز به جزوه نویسی و نگارش مطالب مفصل دارند؛ عالی بشمار می رود.

- دفتر B5: اندازه ای همه کاره، که تعادلی بین قابلیت حمل و فضای کافی ایجاد می کند. برای طراحی یا نگارش خلاقانه مناسب است و فضای بیشتری نسبت به A5 ارائه می دهد؛ بدون اینکه به اندازه کاغذ A4 حجیم باشد!

- دفتر پاکتی: این دفاتر یادداشت جمع و جور برای یادداشت های سریع، فهرست کارها یا ثبت ایده ها در حال حرکت عالی هستند. اندازه کوچک آن‌ها باعث می‌شود تا به‌طور باورنکردنی در جیب کت، پیراهن یا شلوار قابل حمل باشند.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 2)

جنس جلد دفترچه و طراحی آن

جلد دفتر یادداشت از انواع مواد مانند مقوای ضخیم، نئوپان سخت، پلاستیک انعطاف پذیر و چرم طراحی و تولید می شود. دفتر با جلد گالینگور دارای دوام و ماندگاری طولانی تری است. همچنین جلد محکم و ضخیم زمان یادداشت برداری در حالت ایستاده همانند یک تخته شاسی عمل کرده و کاملاً ایده آل است. اما در مقابل دفتر یادداشت با جلد نرم، سبک ‌و انعطاف‌ پذیرتر بوده و جابجایی آن ‌راحت‌تر است.

قبل از خرید دفتر یادداشت حتما به سن فرد مورد نظرتان توجه کنید و بر اساس آن خریدتان را انجام دهید. به طور مثال دانش آموزان و کودکان زیر ده سال علاقه زیادی به استفاده از دفاتر با شخصیت های داستانی مورد علاقه خود دارند، پس با توجه به این موضوع دفتر یادداشت مناسب را خریداری کنید. در مقابل افراد بزرگسال هم علاقه زیادی به استفاده از دفاتر با طراحی ساده و مینیمال دارند.

نوع صحافی دفتر یادداشت

صحافی یک دفتر یادداشت بر دوام، سهولت استفاده و صاف قرار گرفتن آن در حالت باز تأثیر می گذارد. در این قسمت به چند نوع رایج صحافی اشاره می شود.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 3)

  • صحافی مارپیچی (Spiral Binding): این مدل صحافی برای کسانی که ترجیح می ‌دهند دفتر خود را کاملاً به عقب تا کنند، عالی است. استفاده از آنها آسان است و امکان باز شدن کامل صفحه را فراهم می کند. این صحافی اغلب برای دفترچه‌ های طراحی و دفتر یادداشت هایی که برای مصرف روزانه مورد استفاده قرار می‌ گیرند، استفاده می‌ شود.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 4)

  • صحافی رشته ای (Thread Binding): در این مدل صحافی از نخ به دلیل دوام و قابلیت صاف قرار گرفتن در هنگام باز بودن دفتر استفاده میشود. این نوع صحافی تولید دفتر اداری بسیار مناسب است؛ زیرا ساختاری محکم و ظاهری حرفه ای ارائه می دهد.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 5)

  • صحافی کامل (Perfect Binding): این یک نوع صحافی چسبی است که در آن صفحات در قسمت ستون فقرات به هم چسبانده می شوند. صحافی کامل اغلب برای دفترچه هایی با جلد نرم استفاده می شود و ظاهری تمیز دارد. با این حال، این دفترچه ها ممکن است کاملاً صاف نایستند.

راهنمای خرید دفتر یادداشت (تصویر 6)

  • صحافی منگنه (Staple Binding): اغلب در دفترچه ها یا جزوه های کوچکتر استفاده می شود. صحافی منگنه روشی ساده و مقرون به صرفه است و برای دفاتر سبک وزن که برای یادداشت‌ های روزانه یا پروژه ‌های کوتاه ‌مدت استفاده می‌ شوند؛ عالی است.

نوع خط کشی دفترچه یادداشت

بسته به نیازتان، می ‌توانید قالب‌ های مختلف صفحه را انتخاب کنید. خطوط با فاصله نزدیک به هم و یا بیشتر برای نگارش مناسب است. خطوط چند تایی برای نت نویسی و دو خط برای تمرین نگارش لاتین مناسب هستند.

رنگ کاغذ دفترچه یادداشت

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 1)

بیشتر دفاتر یادداشت مورد استفاده کارمندان، مدیران، دانش آموزان و .... دارای کاغذ کرم رنگ یا سفید میباشند. استفاده از این دو رنگ در دفتر یادداشت موجب خوانایی بهتر نوشته ها می شود. اما نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که استفاده از رنگ کرم و سفید در دفتر، موجب داشتن دست خطی بهتر نیز خواهد شد!

تحقیقات نشان داده است که رنگ کاغذ بر عملکرد دست خط در افراد تأثیر می گذارد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از کاغذ کرم و سفید می تواند اثرات مثبتی بر کنترل رفتار کودکان داشته باشد و به طور بالقوه جنبه های کیفی دست خط آنها را بهبود بخشد. علاوه بر این، رنگ کاغذ ممکن است بر ادراک و عملکرد در کارهای مربوط به نوشتن تأثیر بگذارد، که نشان دهنده ارتباط بالقوه بین رنگ کاغذ و عملکرد آن است. این یافته ها اهمیت رنگ کاغذ بر روی دست خط را در افراد را نشان میدهد.

تعداد برگ دفتر یادداشت

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 2)

از آنجایی که امروزه دفاتر متنوعی در بازار نوشت افزار موجود است، به همین جهت تعداد برگ این دفاتر هم از تنوع زیادی برخوردار است. اما به طور معمول دفاتر مشق مورد استفاده دانش آموزان بین 70 تا 200 برگ کاغذ دارد و دفاتر به صورت ساده، کلاسوری و یا سیمی هستند. اما دفاتر اداری معمولی 96 برگ طراحی و تولید می شوند.

بهترین برندهای دفترچه یادداشت

قبل از خرید دفتر مورد نظرتان، به نام تجاری، اندازه، تعداد برگ و کاربرد آن توجه کنید و بعد از رعایت این موارد خرید کنید.

- دفتر مولسکین

دفتر مولسکین وارث و جانشین دفاتر افسانه ای هستند که توسط هنرمندان و متفکران در طول دو قرن گذشته مورد استفاده قرار میگرفته است. این دفتر با دو نوع جلد گالینگور (سخت) و نرم ارائه میشود و اندازه و رنگبندی متنوعی دارد. کاغذ بکار رفته در تولید دفتر مولسکین از با کیفیت ترین کاغذ با بافتی ابریشمی و مقاوم در برابر نفوذ جوهر به آن است. به جرأت می توان دفتر مولسکین را بهترین برند دفتر خارجی در ایران معرفی کرد.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 3)

- دفتر رودیا

اگر در خریداری یک دفتر باکیفیت، هیچ محدودیتی ندارید و تمایل دارید یکی از بهترین دفاتر را در اختیار داشته باشید، پس دفاتر رؤیایی و جادویی رودیا را خریداری کنید. کاغذ بکار رفته در دفتر رودیا فاقد اسید، مقاوم در برابر لک و سایش است و بافت ابریشمی آن لذت نگارش را دو چندان می کند.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 4)

- دفتر لاتن

لاتن سبکی تازه را در دنیای نوشت افزار و تحریر تعریف کرده و آن را تبدیل به نوعی سبک زندگی نموده است. همچنین لوازم تحریر لاتن خوش آوازه مجموعه های بسیار متنوعی از دفتر اداری، دفتر طراحی و دفتر برنامه ریزی روزانه ارائه کرده است تا با صحافی و بسته بندی منحصربفرد هر شخصی را با هر نوع سلیقه برای نگارش و ثبت ایده ها سر ذوق آورد.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 5)

- دفتر پیکاردو

برند پیکاردو در طراحی و تولید محصولات گروه نوشت افزار و لوازم التحریر مناسب کودکان بسیار خوشنام است و محصولات بسیار متنوع و رنگارنگی را به بازار عرضه نموده است که بصورت مشترک، ساختار کلی محصولات از چوب رنگ شده هستند. دفترچه  پیکاردو دارای طرح های متنوع برجسته ای است که در میان کودکان و نوجوانان محبوبیت بسیاری دارد. همچنین اندازه مناسب دفترچه به شما امکان می دهد آن را به راحتی در کیف خود جا داده و ایده هایتان را در هر لحظه ثبت نمایید.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 4)

- دفتر بنه نوت

یکی دیگر از برندهای خوشنام در تولید دفتر یادداشت بنه نوت است. دفتر بنه نوت از بهترین نوع کاغذ با رنگ کرم روشن عرضه می شود. ضخامت 80 گرم و جنس آن ابریشمی بوده و با هر نوع نوشت افزار می توان به راحتی بر روی آن نوشت؛ بی آن که نگران نفوذ جوهر به پشت کاغذ باشید! به همین دلیل دفتر بنه نوت یکی از بهترین برندهای دفتر ایرانی به شمار می رود.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 6)

- دفتر شوالیه

اگر به دنبال دفتری سبک و کاربردی هستید دفتر شوالیه در دو اندازه A5 و ۴A تولید می شود ه دارای ۸۰ برگ کاغذ سفید خط دار ۸۰ گرمی با بافتی ابریشمی و لطیف است و با وجود پرفراژ در بالای کلیه صفحات می توان آنها را به راحتی و کاملاً تمیز ار دفتر جدا نمود. جلد دفتر شوالیه از جنس کاغذ کارتی منعطف بوده که در برابر سایش و لکه شدن نیز مقاوم است. در فورشگاه دفتر دستک انواع لوازم تحریر شوالیه با مناسبترین قیمت به فروش می رسند.

راهنمای خرید دفترچه یادداشت (تصویر 7)

کلام آخر

انتخاب دفتر یادداشت مناسب یک تصمیم عمیقاً شخصی است که به نیازها و ترجیحات خاص شما بستگی دارد. چه دانش آموز یا دانشجو باشید، چه یک کارمند یا یک روزنامه نگار مشتاق یا یک هنرمند حرفه ای، دفتر دستک یک دفتر عالی برای شما پیشنهاد می دهد. در فروشگاه اینترنتی دفتردستک ما متعهد به ارائه طیف متنوعی از دفتر و دفترچه یادداشت با کیفیت بالا هستیم که هر نیاز با هر سبکی را تأمین نماید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی