معرفی بهترین روش های افزایش راندمان کاری

معرفی بهترین روش های افزایش راندمان کاری

از کوچکترین تا بزرگترین شرکت ها، اکثر کسب و کارها یک هدف مشترک دارند: بهبود نتایج. برای انجام هوشمندانه‌ کارها پی بردن به نحوه کارآمدی می تواند بهره وری، رشد و سود را با همان منابع موجود بهبود بخشد.

از کوچکترین تا بزرگترین شرکت ها، اکثر کسب و کارها یک هدف مشترک دارند: بهبود نتایج. برای انجام هوشمندانه‌ کارها پی بردن به نحوه کارآمدی می تواند بهره وری، رشد و سود را با همان منابع موجود بهبود بخشد.

عوامل متعددی بر کارایی و بهره وری کارکنان در محیط کار تأثیر می گذارد، مانند فضای فیزیکی، رضایت شغلی، آموزش و فرهنگ. تنها با چند ترفند ساده در فرهنگ روزمره خود، می توانید شروع به دیدن کارمندان شادتر و کارآمدتر کنید - یعنی کار با کیفیت بهتر و سود بهتر!

به عنوان یک کارمند چگونه راندمان کاری را افزایش دهیم؟

آیا تا به حال در پایان روز کاری به ساعت نگاه کرده اید و احساس کرده اید که به اندازه کافی کار نکرده اید؟ آیا شب ها و آخر هفته ها ساعات بیشتری کار می کنید و هنوز به نتیجه مطلوب خود نمی رسید؟ چرا هنوز کشف نکرده اید که چگونه می توان عملکرد بهتری داشته باشید؟ در این مطلب ما به شما راه های افزایش راندمان کاری را معرفی می کنیم.

- افزایش راندمان کاری با داشتن میز مرتب

داشتن یک میز نامرتب باعث می ‌شود شلوغ ‌تر به نظر برسد، همچنین می‌ تواند شما را از انجام بهتر کارهایتان باز دارد. برخی از افراد به طور طبیعی سازماندهی تر یا مرتب تر از دیگران کار می کنند، اما لازم است برای بالا بردن راندمان کاری و بهره وری بیشتر و البته مدیریت زمان همه افراد در محیط کار تابع نظم باشند. پس بهتر است برای داشتن یک میز کار و یا دفتر کار مرتب و طبقه بندی لوازم و اسناد از محصولاتی نظیر کازیه (برای سازماندهی اسناد، مدارک و فرم های ضروری)، جاقلمی (برای نظم و ترتیب دادن به نوشت افزار و لوازم التحریر مانند خودکار، مداد، قیچی، ماژیک هایلایت و ...)، استیکی نوت یا همان کاغذ علامتگذار (برای فراموش نکردن کارهای مهم) و... استفاده نمایید. اگر تمام وسایلی که روزانه با آن سر و کار دارید در جای مشخص خود قرار گیرند، باعث افزایش بهره وری کاری شما می شود و ذهن و روح شما در حین انجام کار و بعد از آن آسوده خواهد بود.

افزایش راندمان کاری با داشتن میز مرتب

- برقراری تعادل بین کار و زندگی شخصی

مفهوم کارایی و بهره وری تنها در محل کار مصداق ندارد. برنامه روزانه شما می تواند بر عملکردتان در محیط کار و زندگی شخصی تأثیر زیادی داشته باشد. کارمندان دور کار، کارکنان ترکیبی و کارمندان ادارات همگی باید برنامه روزانه خوبی داشته باشند که الهام بخش بهره وری باشد. یکی از روش های افزایش راندمان کاری، داشتن یک محل کار انعطاف پذیر است تا کارکنان شما بتوانند تعادل مناسبی بین کار و زندگی شخصی برقرار نمایند. سعی کنید تعادل را بین کار و زندگی شخصی خود برقرار کنید تا بتوانید هم به امور کاری و هم به لذت های زندگی شخصیتان بپردازید. طوری برنامه ریزی کنید تا بتوانید به دویدن، قهوه خوردن، زمان لازم برای صحبت با خانواده و ... بپردازید.

- بالا بردن راندمان کاری با مدیریت زمان

مدیریت زمان و اجرای منظم تمام برنامه های کاری، یکی از راه های افزایش راندمان کاری است. بزرگترین هدف یک کارمند، سازماندهی و برنامه ریزی منظم و موفق برای انجام کارهای روزانه و یا سالیانه است. وقتی نوبت به سازماندهی و بهره وری بیشتر می رسد، هیچ گزینه ای مناسب تر از خرید دفتر برنامه ریزی جامع نیست! یکی از پرکاربردترین ابزار برای افزایش بهره وری کاری استفاده از پلنر است. با پلنر می توانید فعالیت های روزانه خود را پیگیری کنید؛ همچنین میتوانید تمام جزئیات مرتبط با فعالیت کاری خود را در کنار هم داشته باشید. اگر تمایلی به استفاده از پلنر ندارید، می توانید از یک دفترچه یادداشت ساده استفاده نمایید و کارهای روزانه خود را نوشته و بعد از اتمام یک تیک کنار آن بزنید. در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک دفتر برنامه ریزی روزانه لاتن در کنار مجموعه متنوعی از دفترچه یادداشت مولسکین، رودیا شوالیه، بنه نوت و ... عرضه شده است.

- افزایش بهره وری کاری با جشن گرفتن دستاورد ها

اگر موفقیت را به روشی درست جشن بگیرید، احتمالاً اعتماد به نفس و انگیزه خود و همکارانتان را افزایش می دهید و این به معنای داشتن تیمی شادتر و فعال تر است. اگر به ندرت تصدیق می کنید که یک کار به خوبی انجام شده است (یا به گونه ای جشن می گیرید که احساس می کنید اجباری، ناعادلانه یا نامناسب است) این خطر وجود دارد که روحیه و فداکاری در میان افرادتان از بین برود و به دنبال آن بهره وری کاهش یابد.

افزایش بهره وری کاری با جشن گرفتن دستاورد ها

- بالا بردن راندمان کاری با تغذیه سالم

تغذیه نقش مهمی در توانایی افراد و بالا رفتن راندمان کاری دارد. یک رژیم غذایی سالم و متعادل یکی از بهترین تقویت کننده های عملکرد برای رفاه کارکنان است در حالی که یک رژیم غذایی نامناسب به کاهش بهره وری و کاهش رشد سازمانی کمک می کند. مطالعات نشان میدهد که کارمندانی که غذاهای عمدتاً ناسالم را انتخاب می کنند تا 66 درصد بهره وری کمتری نسبت به افرادی که فعالانه انتخاب های سالم انجام می دهند؛ خواهند داشت.

- افزایش راندمان کاری با نوشیدنی های کافئین دار

تحقیقات نشان داده است که مصرف قهوه در واقع با کمک به ارتقای مسیرهای عصبی کارآمدتر، قدرت مغز شما را تقویت می کند. علاوه بر بهبود عملکرد شناختی، کافئین موجود در قهوه باعث افزایش بهره وری می شود. قهوه بخشی ضروری از روز برای بعضی از افرادی است که برای مدت زمان طولانی پشت میز مینشینند و با خوردن تنها یک فنجان قهوه میتوانند انرژی مورد نیاز خود را احیاء نمایند. قهوه همچنین بر عملکرد کار تأثیر مثبتی دارد. تأثیر کافئین بر بدن به بهره وری بیشتر در کار تبدیل می شود. از افزایش سطح انرژی گرفته تا افزایش خلاقیت، نوشیدن قهوه اغلب برای فعالیت در محل کار مفید است.

 

افزایش راندمان کاری با نوشیدنی های کافئین دار


خرید قهوه جوش


- اجتناب از انجام چند کار به طور همزمان

انجام چندین کار بصورت همزمان نه تنها ناکارآمد است و بر کیفیت کار تأثیر نامطلوبی می گذارد، بلکه استرس زا نیز است. وقتی چندین کار را در یک زمان انجام می دهید، مغز شما به طور مداوم بین کارها جابجا می شود؛ این امر احتمال اشتباهات و خطاها را افزایش می دهد و می تواند مشکل ساز باشد.

افزایش راندمان کاری

افزایش راندمان کاری کارمندان توسط یک مدیر حرفه ای

نحوه افزایش راندمان کاری کارمندان یکی از بزرگترین چالش های هر صاحب یا مدیر کسب و کار است. کارایی کارکنان به توانایی کارمند در استفاده بهینه از منابع خود برای دستیابی به اهدافش اشاره دارد. کارایی به عوامل متعددی مانند انگیزه، مهارت، دانش، تجربه و غیره بستگی دارد.

با ترغیب افراد خود به انجام کارهای درست به روش صحیح، می توانید با همان منابع محدود، به اهداف بیشتری برسید. به عبارت دیگر، کارآمد بودن به طور اجتناب ناپذیری منجر به نتیجه کسب و کار بهتر با هزینه کمتر خواهد شد. اکنون اگر شرکتی را اداره می ‌کنید؛ بطور یقین می ‌دانید که دستیابی به کارایی بالای کارکنان چقدر می‌تواند دشوار باشد. حقیقت این است که مدیریت تیمی تشکیل شده از افراد با دیدگاه ها و نظرات متفاوت بدون چالش غیر ممکن است!

- برقراری فضایی دوستانه در محیط کار

کار تیمی ستون فقرات موفقیت هر کسب و کاری است. این تلاش مشترک تعدادی از افراد برای رسیدن به یک هدف است. برقراری فضایی دوستانه برای پرسنل می تواند به بهبود کار تیمی و کیفیت بهتر در ارائه خدمات و در نهایت افزایش رضایت مشتری منجر شود. با یک تیم با عملکرد بالا، همکاری بین منابع به حداکثر می رسد و در نتیجه کارایی و بهره وری افزایش می یابد. برای رسیدن به این هدف، سعی کنید بر مهارت‌ ها و استراتژی‌ های رهبری مورد نیاز تمرکز کنید تا یک تیم را گرد هم آورید و آن را با بیشترین کارآمدی هدایت نمایید.

روش های افزایش راندمان کاری

- افزایش بهره وری کاری با قدردانی کردن از کارمندان

قدردانی از کارکنان ابزار قدرتمندی است که می تواند روحیه را بهبود بخشد، جابجایی کار را کاهش دهد و استعدادهای برتر را جذب کند. تأثیر یک "تشکر" ساده یا یک نشانه کوچک برای قدردانی را دست کم نگیرید! انتخاب و خرید یک هدیه ماندگار می تواند هر فردی را تحت تأثیر قرار دهد و برای دیگران نیز الهام بخش شود.

دفتر دستک خرید قلم نفیس با حک نام و تاریخ بر روی آن و یا محصولات چرمی نظیر کیف پول چرم، کیف کارت اعتباری چرم، جا قلمی چرم و ... را بعنوان یک هدیه خاص پیشنهاد می دهد.

افزایش بهره وری کاری

- بالا بردن راندمان کاری با برگزاری جلسات مفید

ابتدا تصمیم بگیرید که هدف از جلسه چیست و آیا واقعاً ضروری است یا خیر. اگر برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات است، آیا گزارش بهتر است؟ اگر قرار است تصمیمی بگیرید، آیا می توانید به جای آن مستقیماً با تصمیم گیرنده صحبت کنید؟ اگر برای سنجش نظر است، نظرسنجی چطور؟ هرگز جلسات را به عنوان راهی برای به اشتراک گذاری اطلاعات برگزار نکنید.

مطمئن شوید که می دانید در هر جلسه چه مواردی پوشش داده می شود و چه مدت باید طول بکشد و به آن زمان بندی ها پایبند باشید. دستور کار را قبل از جلسه به اشتراک بگذارید تا اطمینان حاصل شود که شرکت کنندگان آماده هستند و می توانند بازخورد خود را ارائه دهند. در این صورت است که می توان به افزایش بهره وری کاری کمک نمود.

افزایش بهره وری کاری

- ایجاد فرصت های آموزشی در محل کار

هر شرکتی که در بخش آموزش سرمایه گذاری می کند، روی موفقیت خود سرمایه گذاری کرده است. همانطور که فناوری روزانه تغییر می کند، کارکنان انتظار دارند سازمان هایشان با برنامه های آموزشی مداوم و آموزنده از آنها حمایت کنند تا آنها را با آخرین فرآیندها، روندها و فناوری های صنعت به روز نگه دارد و آنها را در شغل و حرفه خود توانمند سازد. انواع مختلف روش‌ های آموزش کارکنان بر تقویت مهارت ‌های آنها و بهبود عملکرد و میزان بهره‌ وری، همچنین ارتقاء مهارت آنها برای آماده‌ سازی آنچه در آینده از آنها می ‌خواهید؛ تمرکز دارد.

راه های افزایش راندمان کاری

- افزایش راندمان کاری با ساعات کاری منعطف

مطالعات نشان داده ‌اند که وقتی به کارمندان این امکان داده می ‌شود تا طبق برنامه خود کار کنند، بهبود قابل توجهی در بهره‌ وری و روحیه آنها ایجاد می‌ شود. ترتیبات کاری انعطاف پذیر به کارکنان این امکان را می دهد که در ساعاتی که بیشترین بهره وری را دارند بیشتر کار کنند. در نظر سنجی انجام شده توسط Airtasker کارمندان از راه دور 1.4 روز بیشتر در ماه یا 16.8 روز بیشتر در هر سال نسبت به کارکنان اداری کار می کردند و بازدهی بیشتری داشته اند.

کلام آخر

در آخر با توجه به ذات هر کسب و کار و شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل آن می توان راه کارهایی را برای افزایش راندمان کاری آن مجموعه اجرا نمود. تحلیلی دوره ای می تواند نشان دهد که آیا راه کارهای ارائه شده در روند رشد و بهبود مجموعه اثر گذار بوده اند یا خیر. این بازنگری و تحلیل به پویایی و رشد هر مجموعه ای کمک می نماید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی