مدارک و وسایل مورد نیاز سر جلسه کنکور

مدارک و وسایل مورد نیاز سر جلسه کنکور

بیشتر دانش آموزان از شنیدن نام کنکور دچار استرس و دلهره می شوند؛ اما بهتر است به جای نگرانی کمی آرام باشید و خوب برنامه ریزی کنید. زمان خود را به درستی مدیریت کرده و به خودتان ایمان داشته باشید. با مدیریت صحیح زمان می توانید مسائل کوچک را به راحتی حل نمایید. بهتر از یک هفته جلوتر لیست وسایل مورد نیاز کنکور را نوشته و بر اساس آن وسایل مورد نیاز جلسه کنکور را در یک جامدادی آماده نمایید.

بیشتر دانش آموزان از شنیدن نام کنکور دچار استرس و دلهره می شوند؛ اما بهتر است به جای نگرانی کمی آرام باشید و خوب برنامه ریزی کنید. زمان خود را به درستی مدیریت کرده و به خودتان ایمان داشته باشید. با مدیریت صحیح زمان می توانید مسائل کوچک را به راحتی حل نمایید. بهتر از یک هفته جلوتر لیست وسایل مورد نیاز کنکور را نوشته و بر اساس آن وسایل مورد نیاز جلسه کنکور را در یک جامدادی آماده نمایید. در این صورت است که فرصت کافی برای خرید اقلامی که نیاز دارید؛ خواهید داشت. دفتر دستک سعی دارد در این مقاله به شما در آماده کردن لوازم مورد نیاز کنکور کمک کند.

وسایل مورد نیاز کنکور

ابتدا یک قلم و کاغذ بردارید و تمامی مواردی را که در ادامه به آن اشاره می شود یادداشت نمایید و پس از جمع آوری، کنار آن یک علامت بزنید تا مطمئن شوید تمامی وسایل را با خود به همراه دارید.

لوازم مورد نیاز کنکور

مدارک مورد نیاز سر جلسه کنکور

- کارت ورود به جلسه آزمون

یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز جلسه کنکور، کارت ورود به جلسه آزمون است که همیشه چند روز قبل از برگزاری آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار میگیرد و داوطلبان بهتر است در همان روز از کارت خود نسخه چاپی تهیه نمایند. متأسفانه بدون همراه داشتن این کارت ضروری، امکان شرکت در جلسه آزمون را نخواهید داشت.

 لوازم مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 1)

- کارت شناسی

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز همراه داشتن کارت ملی است. ناظرین آزمون کنکور، کارت شناسی شما را در هنگام ورود به جلسه آزمون کنترل کرده و در صورت مطابقت با اطلاعات درج شده در کارت ورود به جلسه آزمون، به شما اجازه ورود می دهند.

 لوازم مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 2)

وسایل مورد نیاز جلسه کنکور

- مداد سیاه

به طور کلی از روی گرافیت استفاده شده در مداد، پی به تیرگی و روشن بودن و یا همان درجه نرمی و سختی مداد می بریم. مداد سیاه با درجه سختی HB، B و 2B به دلیل نرم بودن مغزی و تیرگی مناسب آن مناسب برای حضور در آزمون کنکور است.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 1)

همیشه به این نکته توجه کنید، علامتی که مداد روی کاغذ می گذارد باید به اندازه کافی تیره باشد تا به وضوح دیده شود. توجه داشته باشید پاسخنامه هایی که خانه های آن به طور کامل پر نشده باشند، تصحیح نمی شوند.

- اتود (مداد نوکی)

مداد نوکی یا اتود یکی دیگر از لوازمی است که می توانید برای پر نمودن پاسخنامه از آن استفاده نمایید. اما قطر نوشتاری 0.7 ، 0.9 یا 2 میلیمتر برای پر نمودن پاسخنامه مناسبتر است؛ چرا که مغزی اتود به راحتی نمی شکند. لازم است دقت نمایید و یک بسته مغزی اتود مورد نظر را نیز به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 7)

- پاک کن

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز جلسه کنکور، پاک کن است که باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. یک پاک کن خوب باید اثر مداد را با کمترین فشار و بدون ایجاد لکه از روی کاغذ پاک نماید. در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مجموعه متنوعی از پاک کن با برندهای مختلف همچون فابرکاستل، روترینگ، استابیلو، اونر و ... عرضه شده است که با خرید هر یک از آنها می توانید با آسودگی کامل در جلسه آزمون شرکت نمایید.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 2)

- تراش

اگر از مداد سیاه برای تست زنی استفاده میکنید، پس بهتر است یک تراش مخزن دار نیز همراه داشته باشید. در هنگام خرید تراش دقت نمایید تا تیغه فلزی تراش با کیفیت و بران باشد تا زمان زیادی برای تیز کردن مداد خود از دست ندهید! پیشنهاد دفتر دستک به شما تراش اگزم گرید مخزن دار استابیلو و تراش مخزن دار فابرکاستل که هر دو ویژگی را دارند، است.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 3)

 

 

- ساعت مچی ساده

بهتر است برای مدیریت زمان جهت پر نمودن پاسخنامه، ساعت مچی غیر دیجیتال به همراه داشته باشید. همچنین از چند روز قبل از میزان باقیمانده باتری ساعت خود اطمینان حاصل کنید.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 4)

- سنجاق قفلی

مطمئن ترین گزینه برای اتصال کارت ورود به جلسه آزمون به لباس سنجاق قفلی است، این وسیله را به همراه داشته باشید.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 5)

- خوراکی

گاهی اوقات به دلیل فشار ذهنی زیاد در هنگام حضور در جلسه آزمون و مدت زمان آن شرکت کنندگان به یکباره دچار کاهش قند خون شده و این موضوع می تواند حال عمومی آنها را به شدت تحت تأثیر قرار دهد! پس بهتر است یک بطری کوچک آب و مقداری شکلات همراه خود داشته باشید.

 وسایل مورد نیاز جلسه کنکور (تصویر 6)

- قمقمه و بطری آب

از وسایل مورد نیاز کنکور قمقمه و یا بطری آب برای رفع تشنگی است. برای جلوگیری از تشنگی و یا ایجاد سردرد در زمان کنکور یک بطری آب به همراه داشته باشید. از آنجایی که کنکور سراسری معمولاً در فصل تابستان اجرا میشود و شما نیاز به آب خنک دارید، میتوانید از قمقمه های کول گیر با استوانه خنک نگهدارنده استفاده کنید. به این صورت که استوانه را درون فریزر قرار داده و پس از یخ زدن آن در قمقمه قرار می دهید؛ این ویژگی باعث خنک نگه داشتن نوشیدنی شما برای مدت زمان طولانی میشود. شما میتوانید این مدل قمقمه را از فروشگاه اینترنتی دفتردستک به راحتی خریداری کنید.

لوازم مورد نیاز کنکور

- دستمال کاغذی

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز کنکور همراه داشتن دستمال کاغذی است. بر اثر تعرق صورت و یا دست، ناشی از هیجان و یا دمای اتاق شما می توانید به راحتی صورت و دستان خود را خشک نموده تا با تمرکز و تسلط بیشتر به آزمون خود توجه نمایید.


مطالعه بیشتر: معرفی روش های خلاصه برداری کنکور


وسایل ممنوعه سر جلسه کنکور کدامند؟

هر ساله هزاران نفر برای مشخص شدن سرنوشت و آینده تحصیلی و شغلی خود، کنکور میدهند. در این رقابت بزرگ هر فرد مجاز به بردن وسایلی است اما در مقابل تعدادی هم به عنوان وسایل ممنوعه تلقی میشود. سعی داریم در این قسمت شما را با اقلام ممنوعه آشنا کنیم.

وسایل مورد نیاز کنکور

- به همراه داشتن هر گونه وسایل الکترونیکی اعم از موبایل، تبلت، ساعت هوشمند، هنذفری و ... ممنوع است.

- به همراه داشتن هر گونه وسیله محاسباتی اعم از ماشین حساب (ساده و مهندسی) ممنوع است.

- به همراه داشتن هر گونه کیف، ساک دستی، پوشه، کلیربوک و هر وسیله ای که قادر به گذاشتن کتاب یا جزوه در آن باشید، ممنوع است.

- به همراه داشتن هر گونه یادداشت کوچک هم ممنوع است.

کلام آخر

آزمون سراسری کنکور، محلی برای شناسایی توانایی و استعدادهای شما است. پس بهتر است به همراه خود وسایل مجاز را داشته باشید و فکر بردن اقلام غیر مجاز را نکنید! چرا که هر گونه استرس و تجربه ناخوشایند میتواند بر روی تمرکز و آرامش شما تداخل ایجاد کند و بر روی نتیجه نهایی تأثیر بدی داشته باشد.

امیدواریم با خواندن این مقاله به شما در آماده نمودن وسایل مورد نیاز کنکور کمک کرده باشیم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی