آشنایی با انواع لوازم التحریر مهندسی

آشنایی با انواع لوازم التحریر مهندسی

دانشمندان خطوط و نقوشی را مربوط به زمان های بسیار دور و انسان غارنشین بر روی دیواره غارها پیدا کرده اند که این موضوع نشان دهنده آن است که در گذشته هم مردمانی بودند که به معماری و یا مهندسی علاقه داشته اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و انواع نرم افزارهای طراحی که می توان پیچیده ترین طرح ها را خیلی دقیق رسم نمود همچنان ابزارهای گوناگونی برای اندازه گیری و رسم قطعات و سازه ها بصورت دستی طراحی می شود که بخصوص برای افرادی که به تازگی در حال آموختن چگونگی طراحی و رسم قطعات و سازه های مهندسی و معماری هستند بسیار پرکاربرد است. در این مطلب دفتردستک سعی دارد تا به معرفی لوازم التحریر مهندسی بپردازد.

دانشمندان خطوط و نقوشی را مربوط به زمان های بسیار دور و انسان غارنشین بر روی دیواره غارها پیدا کرده اند که این موضوع نشان دهنده آن است که در گذشته هم مردمانی بودند که به معماری و یا مهندسی علاقه داشته اند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و انواع نرم افزارهای طراحی که می توان پیچیده ترین طرح ها را خیلی دقیق رسم نمود همچنان ابزارهای گوناگونی برای اندازه گیری و رسم قطعات و سازه ها بصورت دستی طراحی می شود که بخصوص برای افرادی که به تازگی در حال آموختن چگونگی طراحی و رسم قطعات و سازه های مهندسی و معماری هستند بسیار پرکاربرد است. در این مطلب دفتردستک سعی دارد تا به معرفی لوازم التحریر مهندسی بپردازد و همچنین اگر قصد خرید نوشت افزار را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی دفتردستک خریدی امن و آسان را تجربه کنید. 


خرید لوازم التحریر مهندسی با قیمت مناسب از دفتردستک


معرفی لوازم التحریر مهندسی

معرفی انواع لوازم التحریر مهندسی

انواع لوازم التحریر مهندسی را می توان در چند گروه شاخص طبقه بندی نمود که در اینجا به بررسی آنها می پردازیم.

  • خط کش و اندازه گیر

 خط کش یک ابزار مهم برای اندازه گیری است که از زمان های گذشته تا کنون در شکل و جنس مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. به طور معمول از خط کش برای اندازه گیری و یا کشیدن خط مستقیم و صاف استفاده می کنند. بیشترین مورد استفاده از خط کش در رشته های فنی و مهندسی، ریاضیات، هندسه و نجاری است. خط کش ها معمولاً برای اندازه گیری اجسام کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. اما در حال حاضر ابزارهای اندازه گیری دیگری در دسترس هستند. به طور مثال برای اندازه گیری خطوط موازی و افقی از خط کش T استفاده می شود. برای ترسیم زوایای 30، 60، 90 درجه میتوان از گونیا استفاده کرد. همچنین برای اندازه گیری زوایای رسم شده میتوان از نقاله استفاده کرد. گاهی اوقات ما نیاز داریم که عمق یک وسیله را اندازه گیری کنیم، در اینصورت بهترین و کاربردی ترین وسیله کولیس است. امروزه با انواع خط کش، گونیا و نقاله که در بازار عرضه می شود امکان رسم و اندازه گیری دقیق نقشه های مختلف را دارید.


خرید انواع خط کش مکانیکی و اشل مهندسی با قیمت عالی


  • شابلون

 همانطور که می دانید شابلون ورقه ای از جنس پلاستیک و یا فلز است که قابلیت رسم انواع تصویر و یا اشکال هندسی را در مقیاس های مختلف به شما می دهد. امروزه انواع مختلف شابلون در اندازه، ابعاد و اشکال مختلف تولید شده اند. استفاده از شابلون در حین کار اشتباهات محاسباتی را کاهش میدهد.

  • دفتر شطرنجی

 این مجموعه دفتر دارای خطوطی ظریف است که در نهایت یک شبکه منظمی را ایجاد می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای دفتر شطرنجی مربوط به رشته مهندسی و نقشه کشی است. مهندسان میتوانند با استفاده از این دفاتر، مختصات و نمودارهای خود را به طور دقیق رسم کنند.

  • پرگار

ابزار مهم دیگری که مناسب برای رسم دایره و یا رسم خطوط منحنی مورد استفاده قرار می گیرد، پرگار است. همچنین می توان از پرگار به عنوان ابزاری برای اندازه گیری فاصله به ویژه بر روی نقشه ها استفاده کرد. پرگارها بر اساس شکل و ساختاری که دارند متفاوت و دارای کاربردهای گوناگونی هستند.


خرید پرگار مهندسی با قیمت عالی از دفتردستک


  • ست مخصوص ریاضی

با در دست داشتن یک ست کامل شامل خط کش، گونیا، نقاله، پرگار و یک عدد مداد میتوانید به راحتی و در کسری از ثانیه طرح و یا نمودار مورد نظر خود را رسم نمایید. داشتن این ست به دانش آموزان کمک میکند تا با مفهوم هندسه و ریاضی سریعتر آشنا شوند.

  • تخته رسم

این وسیله کاربردی در جنس های چوبی و یا پلاستیکی تولید شده است که برای سهولت طراحی و یا رسم دقیق خطوط موازی و شطرنجی مورد استفاده قرار میگیرد. تخته رسم دارای سطح صاف و سخت است به همراه گیره ای محکم برای نگه داشتن کاغذ در بالای تخته که یک خط کش و گاهاً گونیا نیز بر روی این تخته قرار دارد.

  • کیف آرشیو

یکی دیگر از ابزار ضروری رشته مهندسی و معماری، کیف آرشیو است که وسیله ای مناسب برای قرار دادن وسایل و نگهداری کاغذهای بزرگ و نقشه ها به صورت صاف و یا لوله ای است. داخل کیف قسمت بندی شده است تا شما بتوانید هر وسیله را در جای مناسب خود قرار دهید.

  • راپید

مهندسین و معماران در هنگام رسم نقشه های فنی با دست نیازمند ابزاری هستند تا خطوطی یک دست با ضخامت یکسان را بتوان با آن ترسیم کرد. راپید یا روان نویس مهندسی با سرقلم فلزی و یا نوک نمدی ابزاری تخصصی مناسب مهندسان، معماران و گرافیست ها است که می توانند بواسطه آن خطوطی با عرض ثابت و بسیار دقیق رسم نمایند. در حال حاضر انواع متنوعی از راپید با ضخامت های نوشتاری متفاوت به همراه لوازم جانبی آن در فروشگاه دفتردستک موجود است که هر فرد بسته به نیاز خود میتواند نوع مناسبی از راپید را انتخاب و خریداری نماید.


خرید راپید مهندسی یا قیمت عالی


  • ماشین حساب مهندسی

ماشین حساب مهندسی به طور خاص برای انجام محاسبات پیچیده در علوم، مهندسی و ریاضیات طراحی شده اند. برخی از این ماشین حساب ها شامل محاسبات آماری و مثلثاتی هستند و حتی توانایی انجام محاسبات جبر رایانه ای را نیز دارند. آنها به طور گسترده ای برای حل توابع خاص ریاضی و انجام محاسبات روی اعداد بسیار کم یا خیلی بزرگ استفاده می شوند.

در فروشگاه دفتر دستک مجموعه متنوعی از انواع لوازم التحریر مهندسی تولید شده توسط برندهای نامدار جهانی و داخلی شامل انواع شابلون و خط کش و ست مخصوص ریاضی فابرکاستل (Faber-Castell)، فابل (Fabl)، دفتر شطرنجی و دفتر طراحی لاتن (Laton) و بن (Basenotes)، پرگار روترینگ (Rotring)، استدلر (Steadtler)، اونر (Owner) و گرافیک (Graphic)، راپید و روان نویس مهندسی روترینگ و گرافیک و ماشین حساب مهندسی دلی (Deli) عرضه شده است.


  • میز نور

این وسیله کاربردی یکی دیگر از لوازمی است که اکثر مهندسان و طراحان برای کشیدن و دیدن دقیق تر جزئیات از آن استفاده می کنند. معمولاً این مدل میز به سیستم نور فلورسنت مجهز است که همین عامل باعث کیفیت بالای این سیستم نوری می شود. صفحات این میز از جنس شیشه مات است نور از زیر آن به بیرون تابیده می شود و علت استفاده از شیشه مات جلوگیری از آسیب دیدن چشم در حین انجام کار است. این میز به واسطه پایه های محکمی که دارد به راحتی جابه جا می شود. همچنین دارای قابلیت تنظیم شیب سطح برای قرار گرفتن در موقعیت مناسب نیز است.

 انواع لوازم التحریر مهندسی

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی