نوشت افزار مهندسی

نوشت افزار مهندسی

رسم و نقشه کشی فنی و مهندسی حوزه ای است که زمانی بصورت کامل با نوشت افزاری مانند راپید، اتود و انواع ابزار هندسی و سایر تجهیزات فنی نقشه کشی انجام می شد. امروزه بسیاری از مراحل طراحی و نقشه کشی توسط رایانه ها و نرم افزارهای تخصصی مرتبط انجام می شود؛ با این حال بسیاری از مهندسان، معماران و ... برای طراحی و رسم ایده های خود در گام اول از انواع نوشت افزار مهندسی و لوازم جانبی آن و رسم بر روی کاغذ استفاده می نمایند.

گاهی اوقات این تنها راه واقعی برای درک بهتر از ایده هایتان است و باعث می شود در مورد هر خطی که رسم می شود جداگانه فکر کنید.

انواع نوشت افزار مهندسی

در دفتر دستک، گروه نوشت افزار مهندسی به چند زیر مجموعه که بطور تخصصی به معرفی ابزار لازم جهت رسم و نقشه کشی است تقسیم شده که در زیر به معرفی آنها می پردازیم:

- راپید و روان نویس راپیدی

در این قسمت انواع راپید با قطر نوشتاری متنوع به همراه لوازم جانبی مانند جوهر راپید، محلول شستشوی راپید و ظرف مخصوص آن عرضه شده است. در کنار راپید که یک قلم دائمی قابل شارژ است؛ روان نویس راپیدی نیز با نوک سوزنی شکل در قطرهای نوشتاری متنوع قرار گرفته است. قیمت مقرون بصرفه این روان نویس ها باعث شده است تا برخی از افراد از این قلم برای رسم و نقشه کشی استفاده نمایند. نوک سوزنی شکل راپید امکان رسم خطوط یکنواختی را به طراحان میدهد.

- تخته رسم

تخته رسم ابزاری چند منظوره است که به همراه لوازم جانبی مانند خط کش و گونیا عرضه می شود. دانش آموزان و دانشجویان رشته های معماری، نقشه کشی و مهندسی برای رسم دقیق طرح های خود از تخته رسم استفاده می نمایند.

- پرگار

انواع پرگار ساده و پرگار مهندسی که با لوازم جانبی متعدد عرضه می شود از محصولات این گروه هستند. برای کشیدن خطوط منحنی و کمان ها و دایره هایی با قطر های مختلف خرید پرگار الزامی است.

- خط کش و شابلون

شابلون در طرح های مختلفی عرضه می شود و کمک می کند تا مقیاسهای مختلفی از یک طرح را بصورت دقیق و به راحتی رسم کنیم. شابلون با انواع شکل های هندسی، حروف و اعداد و ... عرضه می شود. خط کش نیز در کنار شابلون ابزاری کاربردی برای استفاده در رسم و نقشه کشی است. بخصوص دقت بکار رفته در مقیاس ها برای اندازه گیری و رسم دقیق بسیار مهم است.

- گونیا و نقاله

از دیگر ابزارهای رسم که در مقیاس های متنوع تولید و عرضه شده اند می توان از انواع گونیا و نقاله نام برد. این ابزار نیز همانند خط کش از جنس های مختلفی تولید می شوند که امروزه بیشتر از جنس پلاستیک نشکن می باشد که بسیار محبوب است.

نکات مهم در انتخاب نوشت افزار مهندسی

هنگام خرید آنلاین نوشت افزار مهندسی لازم است چند نکته را در نظر داشته باشیم که در ادامه بر تعدادی از آن اشاره می شود.

  • نام برند

توجه به نام برند، توجه به کیفیت کالا است. در برندهای تخصصی و شناخته شده کیفیت و دقت در تولید محصول یک اصل بسیار مهم است. چنانچه به دنبال محصولی ماندگار و دقیق هستید به برند آن توجه نمایید.

  •  اندازه و مقیاس

توجه به اندازه و مقیاس بخصوص در زمان خرید خط کش، شابلون، گونیا و نقاله که ابزار اصلی اندازه گیری و رسم هستند بسیار مهم است.

  • امکانات و کاربرد

توجه به امکانات و کاربردی بودن هر ابزار نیز بسیار حائز اهمیت است. بطور مثال در زمان خرید پرگار مهم است به لوازم جانبی و امکاناتی که در هنگام رسم به شما میدهد توجه نمایید. مثال دیگر در هنگام خرید شابلون توجه به مقیاس های بکار رفته در آن به آگاهی در خصوص ابعاد رسم کمک می نماید.

  • جنس محصول

کیفیت مواد اولیه در تولید و ساخت محصول، ارتباط مستقیم با ماندگاری و طول عمر آن محصول دارد.

  • قیمت محصول

گروه محصولات معرفی شده در نوشت افزار مهندسی نیز برای هر دو گروه افراد نیمه حرفه ای و حرفه ای در نظر گرفته شده است که با توجه به این موضوع قیمت محصولات متفاوت است.

قیمت نوشت افزار مهندسی

قیمت نوشت افزار مهندسی به عواملی مانند برند، جنس، مقیاس و گروه بندی بر اساس نیمه حر فه ای یا حرفه ای بودن بستگی دارد. قبل از خرید اینترنتی نوشت افزار مهندسی لازم است لیستی از اولویت ها را مشخص نمایید تا بر مبنای آن هزینه های خود را به درستی مدیریت نمایید.

خرید اینترنتی نوشت افزار مهندسی با برندهای مختلف از فروشگاه اینترنتی دفتردستک

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک گروه محصولات نوشت افزار مهندسی به همراه لوازم جانبی آن از برندهای نامدار و حرفه ای مانند روترینگ (Rotring)، استدلر (Steadtler)، فابل (Fabl)، اونر (Owner)، ماپد (Maped)، ریستور (Rystor) و گرافیک (Graphic) و ... عرضه شده است.

همکاران ما در دفتر دستک هنگام خرید آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. با اطمینان از اصالت و سلامت فیزیکی سفارش خود را ثبت نمایید.

faq
پرسش های متداول

قلم راپید و روان نویس مهندسی بهترین و تخصصی ترین نوشت افزار مهندسی برای رسم و طراحی است چرا که خطوط دقیق با ضخامت یکسان را می توان رسم نمود.

قلم راپید، روان نویس مهندسی، اتود مهندسی و پرگار از جمله نوشت افزار مهندسی پرکاربرد هستند.

در رتبه بندی نوشت افزار مهندسی به طور دائم نام چند برند مطرح جهانی که تولید کننده انواع نوشت افزار مهندسی در دو گروه حرفه ای و مبتدی هستند به چشم می خورد که عبارتند از: فابرکاستل، روترینگ، استدلر و ...