مداد کنته چیست و چه کاربردی در طراحی دارد

مداد کنته چیست و چه کاربردی در طراحی دارد

در حال حاضر مداد کنته با استفاده از رنگدانه های طبیعی (اکسیدهای آهن، کربن سیاه، دی اکسید تیتانیوم)، خاک رس (کائولن)، و یک اتصال دهنده (اتر سلولز) تولید می شود. برخی از هنرمندان با استفاده از مداد کنته طراحی های کاملی را خلق می کنند و از آن بیشتر شبیه به تکنیک پاستل استفاده می کنند تا یک وسیله طراحی.

در حال حاضر مداد کنته با استفاده از رنگدانه های طبیعی (اکسیدهای آهن، کربن سیاه، دی اکسید تیتانیوم)، خاک رس (کائولن)، و یک اتصال دهنده (اتر سلولز) تولید می شود. برخی از هنرمندان با استفاده از مداد طراحی های کاملی را خلق می کنند و از آن بیشتر شبیه به تکنیک پاستل استفاده می کنند تا یک وسیله طراحی. همچنین اغلب برای طراحی زیر نقاشی های پاستلی یا قرار دادن لایه های اولیه قبل از استفاده از پاستل مورد استفاده قرار میگیرد. رنگ ها را می توان لایه بندی کرد تا رنگ های متفاوتی تولید کرد. مداد کنته بهتر از بسیاری از محصولات پاستلی سخت روی کاغذ ترکیب می شوند؛ از این رو بسیار مورد استقبال هنرمندان قرار میگیرد.

مداد کنته چیست (تصویر 1)


بیشتر بخوانید: برای اطلاع از وسایل طراحی سیاه قلم بر روی این لینک کلیک کنید. 


مداد کنته چیست؟

مداد کنته چیست (تصویر 2)


بیشتر بخوانید: کاربرد مداد سفید چیست؟


 

در این بخش تلاش کرده ایم تا به سؤال مداد کنته چیست پاسخ دهیم. کنته لغتی فرانسوی است که به عنوان چوب‌ های کنته یا مداد رنگی کنته شناخته می ‌شود و یک تکنیک طراحی است که از گرافیت پودری فشرده یا ذغال چوب مخلوط شده با پایه‌های سفالی در آن استفاده شده است. برای اولین بار اصطلاح کنته در سال 1795 میلادی توسط Nicolas-Jacques Conté پایه گذاری شد که ترکیبی از خاک رس و گرافیت را در پاسخ به کمبود گرافیت ناشی از جنگ های ناپلئونی (زمانی که محاصره دریایی بریتانیا از فرانسه مانع واردات شد) ایجاد کرد. مداد کنته این مزیت را داشت که مقرون به صرفه و ساخت آن آسان بود.

کاربرد مداد کنته در سیاه قلم

مداد کنته در طراحی و نقاشی سیاه قلم کاربردهای متفاوتی دارد. از آنجایی که مداد کنته بر روی کاغذ اثر مات بر جای میگذارد و به دلیل داشتن هسته ذغالی، اثر آن بر روی سطح کاغذ یا مقوا براق نیست این قابلیت یکی از ویژگی های اصلی مداد کنته بشمار می رود. اما دیگر کاربرد مداد کنته استفاده در اسکچ (Sketch) یا طرح اولیه است.

مداد کنته چیست (تصویر 3)

تفاوت مداد کنته با مداد ذغالی در چیست؟

در ابتدا باید بدانیم که چرا در طراحی از مداد ذغالی و یا کنته استفاده می کنیم. اگر چه ممکن است پاسخ از هنرمندی به هنرمند دیگر کمی متفاوت باشد، اما ذغال چوب در درجه اول برای داشتن طیف کاملی از رنگ میانی بسیار مورد استقبال هنرمندان قرار میگیرد به این صورت که شما از رنگ سفید تا سیاه، دارای طیف رنگی متفاوتی هستید و میتوانید از تاریک ترین تا روشن ترین تصاویر را خلق نمایید.

اما چه چیزی باعث تفاوت در بین این دو مداد می شود، با ما همراه شوید که به بررسی تفاوت ها بپردازیم.

  • راحتی و سهولت در استفاده: مداد در دست شما چه حسی دارد؟ آیا شکل، اندازه و وزن برای راحت در دست گرفتن و رسم کردن مؤثر است؟ اینها سؤالاتی است که قبل از خرید یک مداد مناسب باید از خود بپرسید. به این نکته توجه کنید که ارزان و یا گران بودن یک مداد نباید معیار شما برای انتخاب باشد.
  • کاربرد: در ابتدای کار استفاده از مداد ذغالی گزینه مناسبی نیست و کاربرد آن ها نسبت به مدادهای مومی و یا کنته بسیار خشن تر است.
  • طیف رنگی: مداد ذغالی تنها در رنگ سیاه تولید می شود، چرا که مغزی آن از ذغال و خاک رس ساخته شده است اما مداد کنته دارای دامنه رنگی متفاوت است.

بیشتر بخوانید: برای یادگیری و آموزش نقاشی با ذغال بر روی این لینک کلیک کنید.


انواع برندهای مداد کنته و ذغالی

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بهترین برند مداد ذغالی یا مداد کنته کدام است؟ چه تفاوتی در بین برندهای مختلف وجود دارد؟ حال زمان آن رسیده که به تحقیق در مورد این موارد بپردازیم.

مداد ذغالی جنرال (General's Charcoal Pencils)

با توجه به سرشناس بودن این برند، اطمینان داشته باشید تمام انتظارات شما را برآورده می نماید. این مجموعه همانند مداد معمولی با درجه سختی متنوع تولید و عرضه شده است.

مداد کنته چیست (تصویر 4)

مداد کنته (Conte Pierre Noire)

این مداد احتمالاً یک کامپوزیت ذغال چوب است (ذغال چوب فشرده مخلوط شده با ماده دیگری)، اما ویژگی های این مداد به طور قانع کننده ای شبیه ذغال چوب فشرده است. تفاوت اصلی این است که این مداد کمی مومی ‌تر است که باعث می ‌شود پودر کمتری نسبت به ذغال از خود باقی بگذارد. از آنجایی که کنترل این مدادها نسبت به مدادهای ذغالی فشرده ساده‌تر است، این مدادها برای هنرآموزان مبتدی که در حال فرا گرفتن طراحی با ذغال هستند، بسیار مناسب است.

مداد کنته چیست (تصویر 5)

این دو برند بی شک از بهترین برندهای تولید کننده مداد ذغالی و مداد کنته هستند. اما در کنار آنها برندهای نامداری مانند فابرکاستل، استدلر، کنته پاریس (Conte a Paris)، جانسون (Janson)، کرتاکالر (Cretacolor) و ... نیز سالیان سال است بصورت تخصصی در زمینه تولید مجموعه متنوعی از ابزار هنری فعالیت دارند و محصولات متنوعی را در دو گروه حرفه ای و نیمه حرفه ای تولید می کنند.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی