راهنمای خرید وسایل مورد نیاز پیش دبستانی ها

راهنمای خرید وسایل مورد نیاز پیش دبستانی ها

در دنیای امروز حتی کوچکترین فرزندان ما هر روز مدت زیادی درگیر سرگرمی های الکترونیکی هستند. سرگرمی دیجیتال ممکن است به شکل تلویزیون، کامپیوتر، تبلت یا حتی تلفن هوشمند باشد. این سرگرمی بر کاهش توجه و یادگیری در کلاس تأثیرگذار است. حتی ما به عنوان بزرگسالان نیز این پدیده را تجربه می کنیم. اگر مجبور باشیم در صف بایستیم (حتی برای چند دقیقه) اکثر ما تمایل داریم گوشی خود را بیرون بیاوریم تا چیزی را بررسی یا پیدا کنیم.

در دنیای امروز حتی کوچکترین فرزندان ما هر روز مدت زیادی درگیر سرگرمی های الکترونیکی هستند. سرگرمی دیجیتال ممکن است به شکل تلویزیون، کامپیوتر، تبلت یا حتی تلفن هوشمند باشد. این سرگرمی بر کاهش توجه و یادگیری در کلاس تأثیرگذار است. حتی ما به عنوان بزرگسالان نیز این پدیده را تجربه می کنیم. اگر مجبور باشیم در صف بایستیم (حتی برای چند دقیقه) اکثر ما تمایل داریم گوشی خود را بیرون بیاوریم تا چیزی را بررسی یا پیدا کنیم. اکنون بیش از هر زمان دیگری مربیان باید به دنبال راه‌ های نوآورانه باشند تا توجه کودک را به خود جلب کنند و او را به یادگیری بیشتر متمایل نمایند.

وسایل مورد نیاز پیش دبستانی ها

 

آموزش و ساخت انواع کاردستی با استفاده از ابزارهای بی خطر و ساده می تواند در روند پرورش و رشد خلاقیت در کودک بسیار مؤثر باشد. ساخت یک کاردستی هیجان انگیز و رنگ آمیزی و تزئین آن می تواند توجه کودک را به خود جلب کند. یادگیری از طریق ساخت کاردستی مستلزم آن است که کودک از ابزار و لوازم برای ساختن، رنگ آمیزی، وزن کردن، حرکت دادن، نظم دادن، چرخاندن یا چیدمان مناسب استفاده کند. کودک می آموزد که ساخت کاردستی ساده اما کاربردی می تواند احساسی از شادی را با درکی جدید از توانایی همراه داشته باشد. ساخت کاردستی می تواند به طور مستقل با تمرین هدایت شده یا در گروه های مشارکتی انجام شود.

مهارت هایی که کودکان شما در هنگام بازی با کاردستی می آموزند، بسیار مفید خواهد بود. در کاوش در فعالیت های یادگیری و ساخت کاردستی ها، کودکان پیش دبستانی از مجموعه مهارت های بسیاری استفاده می کنند. آنها تصمیم‌ گیری را تمرین می‌ کنند و به این فکر می‌ کنند که از کدام ابزار استفاده کنند و هنگام مرتب‌ سازی بین وزن، قد، طول، شکل و اندازه اشیا تمایز قائل می ‌شوند. آنها الگوها را از طریق توالی، ترتیب، مقایسه، رنگ ها و بافت ها بررسی می کنند. یک کودک می تواند مهارت های تمرکز و پشتکار را در حالی که در مورد علت و معلول و چگونگی تجزیه و تحلیل خلاقانه و حل مشکلات یاد می گیرد، توسعه دهد.

والدین باید به این نکته توجه کنند که برای آموزش و ساخت کاردستی فرزند آنها نیازمند تعدادی ابزار است تا بتواند ایده های خود را اجرا نماید. در این مقاله تلاش کردیم لیست کاملی از لوازم تحریر برای پیش دبستانی ها را ارائه نماییم.

لیست لوازم تحریر مورد نیاز پیش دبستانی ها

لازم است مربیان و والدین کودکان پیش دبستانی انتخاب مناسبی از لوازم و ابزار را برای تسهیل و به حداکثر رساندن کیفیت آموزش کودکان داشته باشند. برای اینکه کودکان به طور فعال از طریق بازی و یادگیری مستمر به کاوش بپردازند، در این مقاله ما سعی داریم تا شما را با وسایل مورد نیاز دانش آموزان پیش دبستانی آشنا کنیم.

کتاب داستان

با کتاب داستان، مجلات و سایر منابع نوشتاری کودکان می ‌توانند به تنهایی یا به صورت گروهی کاوش کنند. اختصاص فضایی دنج برای مطالعه دانش‌ آموزان ضروری است. دادن فرصت به کودکان پیش دبستانی برای کشف حروف، کلمات، کتاب های تصویری و کتاب های داستان مسیر یادگیری را سرگرم کننده می کند.

وسایل مورد نیاز دانش آموزان پیش دبستانی

کاغذ رنگی

شاید بتوان گفت یکی از وسایل پیش دبستانی پسرانه و دخترانه که بسیار کاربردی نیز است کاغذ رنگی باشد. کودک می تواند به درست کردن کاردستی های مختلف بپردازد و یا اینکه ایده های ذهنی خود را بر روی آن نقاشی کند. با اینکار می تواند مهارت های حرکتی خود را افزایش دهد.

آموزش کاردستی با کاغذ رنگی

مداد شمعی

اگر می خواهید برای اولین بار به دست فرزندتان مداد بدهید، بهتر است این کار را با مداد شمعی های مومی شروع کنید. چرا که در دست گرفتن و کنترل این وسیله برای کودک شما آسان و لذت بخش است و با کمترین تماس بر روی کاغذ اثر رنگی آن نمایان می شود. رنگ های مداد شمعی بسیار شاد و درخشان هستند و به همین دلیل ابزار رنگ آمیزی بسیار جذابی برای کودکان بشمار می رود.

نقاشی با مداد شمعی

ماژیک نقاشی

یکی از مهم ترین ویژگی های ماژیک نقاشی این است که به واسطه جوهر مایع آن به نرمی بر روی کاغذ حرکت کرده و اثر گذار آن قوی است. رنگ ها درخشان و زیبا که برای رنگ آمیزی و یا رسم شکل ابزاری دوست داشتنی برای کودک بشمار می رود. بطور معمول ماژیک جامبو با بدنه ای کوتاه و قطر 1 سانتیمتر گزینه ای مناسب برای دستان ظریف کودک است چرا که کودک می تواند قلم ماژیک را در حین رنگ آمیزی یا نقاشی به راحتی کنترل کند.

وسایل پیش دبستانی پسرانه

مداد رنگی

مداد رنگی یکی دیگر از ابزارهای هنری است که در هر سنی طرفداران بسیاری دارد. شاید یکی از جذابیت های مداد رنگی برای کودکان قابلیت پاک کردن اثر آن از روی کاغذ است. در کار با مداد شمعی و ماژیک نقاشی کودکان این قابلیت را تجربه نمی کنند.

وسایل پیش دبستانی دخترانه

قیچی

یادگیری نحوه بریدن و توانایی کنترل و کار با قیچی جزء اصلی توانایی رشد حرکتی کودکان در پیش دبستان است. کودکان در هنگام ورود به مهد کودک باید بتوانند به درستی از قیچی استفاده کنند. استفاده از قیچی و توسعه مهارت های ظریف حرکتی برای استفاده صحیح از این ابزار یک امر ضروری تلقی می شود. سعی کنید برای آموزش ابتدایی به کودک از قیچی مخصوص کودک که اندازه آن کوچکتر است و تیغه پلاستیکی بی خطر دارد استفاده نمایید.

چسب

استفاده از چسب نیز یکی از اصلی ترین و کاربردی ترین موارد برای کودکان پیش دبستانی است. بچه ها باید بدانند چگونه از چسب استفاده کنند بدون اینکه آشفتگی بزرگی ایجاد شود و لباس، سطح کار یا میز به چسب آغشته شود! رشد توانایی در استفاده صحیح از چسب باعث می شود کودک بدون بروز مشکل کاردستی خود را بسازد و یا تصویر مورد علاقه خود را در دفترش بچسباند.

حروف فومی

شما می توانید با خریداری این حروف به یادگیری بهتر و بیشتر فرزندتان در زمینه حروف الفبا، انگلیسی، اعداد، رنگ و یا حتی در یادگیری میوه جات و سبزیجات کمک کنید.

وسایل مورد نیاز بچه های پیش دبستانی

خمیر بازی

بازی با خمیر بازی یک راه عالی برای توسعه مهارت های حرکتی کودک است! استفاده از انواع ابزار خمیر بازی مانند شابلون و قیچی راهی عالی برای تقویت بیشتر انواع توانایی حرکتی و شناختی کودک است. میتوانید برای آموزش مهارت های ریاضی مانند شمارش و شناسایی اعداد و مهارت های علمی مانند زیستگاه ها، چرخه های زندگی و آب و هوا از این وسیله استفاده کنید.

کوله پشتی

یکی از ضروری ترین وسایل پیش دبستانی دخترانه و پسرانه خرید کوله پشتی  مدرسه متناسب با قد و وزن کودک است. بهتر است در انتخاب کوله پشتی به وزن آن و حالت ارگونومیک بودن آن توجه کنید. داشتن کوله پشتی غیر استاندارد در طول زمان به کمر فرزند شما آسیب وارد می کند.

خرید کوله پشتی پیش دبستانی

سایر وسایل مورد نیاز پیش دبستانی ها

اسباب بازی فکری (لگو و پازل)

لگو و پازل به درگیر شدن و به چالش کشیدن ذهن کودکان کمک می کنند. کشف، ساختن و کاوش با لگو یا پازل کیفیت در آموزش عملی را افزایش می دهد. با این اسباب بازی ها، یادگیرندگان کوچک می توانند مفاهیمی را که شامل تعادل، گرانش، مرتب سازی و سازماندهی می شود، درک کنند.

اسباب بازی فکری کودک

 

زیر انداز و کوسن

چه زمان خواب باشد، چه زمان داستان یا زمان بازی کودکان دوست دارند روی زمین راحت باشند. تهیه زیر اندازهای نرم و بالشتک ها کودکان را در زمان استراحت، بازی و یادگیری آرام نگه می دارد.

 وسایل مورد نیاز برای بچه های پیش دبستانی

ظرف غذا

همانطور که پیشتر ارائه شد خرید ظرف غذا برای میان وعده کودک بسیار مهم است. در طول روز هر کودک نیاز به میان وعده های سالم، مفید، تازه و غنی از ویتامین ها دارد تا انرژی خود را بازیابد و در حین آموزش تمرکز کافی داشته باشد.

ظرف غذا کودک

قمقمه

در طول روز با توجه به فعالیت کودکان نیاز است که نوشیدنی گوارا به همراه داشته باشند. خرید قمقمه یا بطری آب مناسب برای کودک که غالباً نی دار هستند لازم و ضروری است. در اینجا کودک با مفهوم بهداشت و سلامت نیز آشنا شده و این نکته مهم که استفاده از وسایل شخصی برای حفظ سلامت است، را می آموزد.


قمقمه و بطری آب | خرید انواع قمقمه و بطری آب با قیمت عالی


 

پیش بند

در هنگام فراگیری و انجام فعالیت مانند ساخت کاردستی، رنگ آمیزی و ... کودک نیاز دارد تا با خاطری آسوده به انجام فعالیت مورد علاقه خود بپردازد بدون آنکه نگران کثیف شدن لباس خود باشد! خرید پیش بند یا لباس کار یک راه حل عالی برای این مسئله است.

میز و صندلی

میز و صندلی کودک برای انجام برخی از فعالیت ها ضروری است. صندلی‌ های محکم و راحت و میزی که برای قد و وزن کودک مناسب و ایمن باشد، هر دو به آموزش و تسلط کافی کودک بر سطح کار در انجام فعالیت های خلاقانه کودک بسیار کمک می کند.

لوازم مورد نیاز پیش دبستانی ها

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی