با بهترین مارک قلم مو ایرانی و خارجی آشنا شوید

با بهترین مارک قلم مو ایرانی و خارجی آشنا شوید

قلم مو یک ابزار اصلی و مهم برای اجرای برخی تکنیک های نقاشی است که برای اعمال رنگ بر روی سطوح مختلف مانند مقوا، بوم نقاشی، دیوار استفاده می شود. قلم مو دسته ای از مو است که به یک دسته متصل شده و در پایه توسط یک حلقه فلزی محافظت می شود. امروزه مجموعه متنوعی از قلم مو با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار لوازم هنری وجود دارد که شما میتوانید بر حسب نوع نیاز، کاربرد و قیمت آن ها را خریداری کنید؛ اما لازم است قبل از آن با بهترین مارک قلم مو آشنا شوید.

قلم مو یک ابزار اصلی و مهم برای اجرای برخی تکنیک های نقاشی است که برای اعمال رنگ بر روی سطوح مختلف مانند مقوا، بوم نقاشی، دیوار استفاده می شود. قلم مو دسته ای از مو است که به یک دسته متصل شده و در پایه توسط یک حلقه فلزی محافظت می شود. امروزه مجموعه متنوعی از قلم مو با برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار لوازم هنری وجود دارد که شما میتوانید بر حسب نوع نیاز، کاربرد و قیمت آن ها را خریداری کنید؛ اما لازم است قبل از آن با بهترین مارک قلم مو آشنا شوید.

بهترین مارک قلم مو

بهترین مارک قلم مو ایرانی

انتخاب بهترین مارک قلممو برای کار هنری شما می تواند تفاوت واقعی در کیفیت نقاشی شما ایجاد کند. هنگامی که شروع به کار می کنید، خرید ارزان ترین مجموعه موجود وسوسه انگیز است، اما سرمایه گذاری روی مجموعه ای بهتر می تواند به ارتقای کیفیت اثر هنری شما کمک کند.

قلممو پارس آرت

پارس آرت مجموعه ای است که از سال 1385، قلم موهای باکیفیتی را در ایران تولید کرده است و در میان رقیبان خود بیشترین تنوع را دارد. قلم مو های پارس آرت به چهار دسته نرم، زبر، نیمه زبر و محو کن تقسیم میشوند. قلم موهای نرم به طور معمول برای کار با رنگ روغن یا آکریلیک استفاده میشود و قلم موهایی که موهای زبری دارند برای طراحی یا سیاه قلم مورد استفاده قرار میگیرد.

محصولات پارس آرت از تنوع بالایی برخوردار است و تقریبا تمام وسایلی که شما برای نقاشی یا طراحی به آن نیاز دارید را تولید و عرضه می نماید و در میان هنرمندان و هنرجویان محبوب است.

 قلممو پارس آرت

قلم مو خرم

خرم برندی شناخته شده و قدیمی است که از سال 1372 به تولید انواع قلم موهای ساختمانی و هنری پرداخته است. این نام تجاری شناخته شده انواع مختلفی قلم مو با ضخامت های مختلف را تولید می نماید. به طور مثال قلم مو خرم سری 555 در ۱۹ اندازه تولید شده است که دارای سرهای گرد و مخروطی شکل هستند و با موهای یکدستی که دارد شما را برای کشیدن جزئیات، خطوط باریک و یا نقطه گذاری یاری میکنند. از این مجموعه بیشتر در نقاشی رنگ روغن استفاده میشود.

قلم مو خرم

قلم مو رهاورد

یکی دیگر از بهترین مارک قلمو ایرانی مناسب نقاشی که بیش از 40 سال از فعالیت و تولیدات آن میگذرد؛ رهاورد است. این شرکت در طی این سال ها مدل های متنوعی مانند قلم موی چتری دسته کوتاه، قلم مو سمور کالینسکی گرد دسته بلند، قلم موهای آبرنگی گرد دسته کوتاه، قلم موی بادبزنی تخت، قلم موی فانتزی بادبزنی و ..... را تولید کرده است.

 قلم مو رهاورد

بهترین مارک قلم مو خارجی

قلم موهای هنری از مواد مختلفی ساخته می شوند. در این میان به طور کلی، موی سمور بسیار محبوب است. قلم موی گراز هنوز به طور گسترده برای نقاشی با رنگ روغن استفاده می شود، اما اگر نمی خواهید از قلم موهای ساخته شده با موهای حیوانات استفاده کنید، جایگزین های مصنوعی نیز وجود دارد. قلم مو‌های ارزان‌ تر معمولاً دارای موهایی هستند که از دسته جدا می شوند و باعث آسیب به اثر هنری می شوند.

برای انتخاب و خرید قلم مو در ادامه به معرفی بهترین برند قلم مو می پردازیم.

قلممو وینزور

وینزور برای تولید لوازم هنری با کیفیت بالا شهرت زیادی دارد. این برند تولید کننده هفت نوع قلم مو در اندازه های مختلف است که قلم موهای صاف برای پوشش مناطق وسیع تری از نقاشی و قلم مو گرد مناسب برای کارهای خطی و جزئی است. با توجه به کیفیت مطلوب قلم مو وینزور قیمت آن قابل توجه بوده و بخصوص در میان هنرمندان نیمه حرفه ای و حرفه ای بسیار محبوب است.

 قلممو وینزور

قلم مو کوم

کوم (KUM)، یک برند آلمانی است که در زمینه تولید قلم مو فعالیت دارد. الیاف استفاده شده در ساخت این قلم موها همگی از باکیفیت ترین محصولات ساخته شده اند و مواد و پردازش خاص آن به قلم مو خاصیت ارتجاعی خاصی می دهد از اینرو طرفداران زیادی دارد. در نتیجه نوک ظریف حتی پس از استفاده مکرر به شکل اولیه خود باز می گردد و باعث افزایش دوام قلم مو می شود.

قلم مو کوم

به طور مثال مجموعه Memory Point دارای سرقلم های بسیار متنوعی است؛ که برای رسم جزئی ترین عناصر تا رنگ آمیزی سطوح بزرگ کاربرد دارد.

قلمو هابیکو

سالیان طولانی است که این برند آلمانی در زمینه ساخت قلم موهای باکیفیت و کاملاً دست ساز شهرت جهانی دارد. برخی معتقدند هابیکو بهترین مارک قلم مو نقاشی بشمار می رود. این قلم موهای باریک دارای موهای کوتاه هستند تا بهترین و یکدست ترین لایه های رنگ را بر روی سطح کار منتقل نمایند. تجربه چندین ساله، هابیکو را قادر ساخته تا با توجه به تکنیک های مختلف مانند رنگ روغن، آکریلیک، آبرنگ و ... انواع موهای قلم مو متناسب با این تکنیک ها را تولید نماید.

قلمو هابیکو

قلممو بیانو

برند Bianyo یکی دیگر از مارک های معتبر جهانی است که طرفداران خود را دارد. یکی از ویژگی های برتر این برند، وجود دسته های فوق العاده بلند میباشد که برای تکنیک های کار با آکریلیک، رنگ روغن و آبرنگ مناسب هستند. اما تعدادی از کسانی که از این قلم مو استفاده کردند، عقیده دارند که در زمان استفاده با رنگ روغن یا آکریلیک، رنگ به شدت بر روی تارهای قلم مو میچسبد و کار جداسازی را با مشکل روبرو میکند و گاهی اوقات موجب کنده شدن موهای قلم مو میشود!

قلممو بیانو

قلم مو یینگ هوا

یکی دیگر از بهترین مارک قلمو yinghua است که یک برند ژاپنی شناخته شده است. یینگ هوا انواع مختلفی از لوازم هنری را تولید و طراحی کرده است که نمونه پرکاربرد آن قلم مو با دسته چوبی و موی مصنوعی است که شما در تصویر زیر میتوانید نمونه آن را مشاهده نمایید. این قلم مو انعطاف پذیری بالایی دارد و رنگ را در خود نگه میدارد و شما میتوانید مدت زمان طولانی از رنگ آمیزی لذت ببرید. همچنین موهای قلم مو در زمان برخورد با جسم خارجی، خم شدن، غوطه ور شدن در آب داغ می تواند به سرعت به شکل اولیه خود برگردد. این قلم مو کاملاً مناسب برای هنرآموزان مبتدی است.

 قلم مو یینگ هوا

قلموی رامبراند

قلم موی رامبراند توسط Royal Talens، یک شرکت واقع در Apeldoorn هلند ساخته می شود و مدل های بسیار متنوعی دارد که در این قسمت سعی داریم به معرفی این محصولات بپردازیم.

سری 100: موهای سمور قرمز کولینسکی، گرد با نوک ظریف

سری 107: موهای سمور پتی گریس پور/قرمز، گرد با نوک تیز کشیده

سری 135: قلممو پتیت گریس پور، نوک گرد

سری 110: موهای سمور قرمز، گرد با نوک ظریف

سری 114: پتی گریس پور، گرد با نوک ظریف

سری 132: پتی گریس پور، نوک تیز بیضی شکل، قلم موی زبان گربه ای

اینها تولیدات این برند معتبر هستند. سری 100 و سری 110 کاملاً شبیه به هم هستند. در تولید سری 100 از موی سمور قرمز Kolinsky استفاده شده است در حالی که سری 110 فقط سمور قرمز است. سری 100 به نظر می رسد موهای بیشتری داشته باشد و از این رو باید بتواند آب بیشتری را در مقایسه با سری 110 در خود نگه دارد. بطور کلی قلم مو آبرنگ رامبراند عملکرد خوبی دارد و به راحتی امکان رسم خطوط نازک و ضخیم وجود دارد. به خوبی ظرفیت نگهداری آب را دارد و موی بکار رفته در آن منعطف بوده و به راحتی به حالت اولیه خود بر میگردد.

قلموی رامبراند

قلم موی بریستل

قلم مو با موی مصنوعی بریستل با استانداردهای دقیق و با مهارت برتر ساخته شده است. قلم موی مخصوص رنگ آکریلیک، حرفه ای و بسیار بادوام هستند و برای حفظ حداکثر رنگ طراحی شده اند. این قلم موها به طور مداوم نتایج استثنایی ارائه می دهند و کنترل رنگ عالی و انعطاف پذیری قوی دارند. فرقی نمی‌ کند که با روغن، آکریلیک یا آبرنگ کار ‌کنید؛ قلم موها فرم خود را حفظ می‌ کنند.

 قلم موی بریستل

کلام آخر

در آخر لازم است نکاتی را قبل از انتخاب و خرید بهترین مارک قلم مو در نظر داشته باشید:

  • موهای قلم مو باید دارای انتهایی دو شاخه باشند تا سطحی یکنواخت، صاف و دقیق ایجاد کنند.
  • موها باید در خارج کوتاهتر و در مرکز بلندتر باشند تا هنگام رنگ آمیزی کنترل بهتری داشته باشند.
  • تراکم مو هنگام انتخاب قلم مو قابل توجه است. هر چه تراکم بیشتر باشد، رنگ بیشتری را در خود نگه می دارد و زمان کمتری را برای رنگ آمیزی صرف خواهید کرد.
  • بررسی کنید که موها به اندازه کافی در پایه فلزی فرو رفته باشند. اگر بیش از یک یا دو مو بیرون زده باشد، قلم مو کیفیت خوبی ندارد!
  • اطمینان حاصل کنید که قلم موها به راحتی در میان انگشتان قرار می گیرند و در حین استفاده در دست نمی لغزند. قلم مو با دسته چوبی در مقایسه با دسته پلاستیکی چسبندگی محکم تری دارد.
امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی