آموزش گام به گام خوشنویسی با خودنویس

آموزش گام به گام خوشنویسی با خودنویس

خوشنویسی سبک نوشتاری است که طی هزاران سال در بسیاری از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان شکوفا شده است. چه هنرمند باشید، چه نویسنده، یادگیری نگارش با قلم خوشنویسی یک مهارت ارزشمند محسوب میشود. خرید خودنویس خوب در کنار یادگیری تکنیک ‌های مختلف خوشنویسی، همراهی قابل اعتماد خواهد بود و به شما امکان می ‌دهد به دستاوردی جدید برسید.

قدمت خوشنویسی به سلسله شانگ در چین در حدود قرن شانزدهم قبل از میلاد برمی گردد و اولین نمونه های آن حکاکی روی استخوان حیوانات است. این یک هنر است که در آن از ضخامت ها یا وزن های مختلف برای تولید حروف با ظاهری متمایز استفاده می شود.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 1)

خوشنویسی سبک نوشتاری است که طی هزاران سال در بسیاری از فرهنگ های مختلف در سراسر جهان شکوفا شده است. چه هنرمند باشید، چه نویسنده، یادگیری نگارش با قلم خوشنویسی یک مهارت ارزشمند محسوب میشود. خرید خودنویس خوب در کنار یادگیری تکنیک ‌های مختلف خوشنویسی، همراهی قابل اعتماد خواهد بود و به شما امکان می ‌دهد به دستاوردی جدید برسید.

سؤالی که برای ما ممکن است پیش بیاید این است که چگونه با خودنویس می توان خوشنویسی کرد؟ در این مطلب از دفتردستک به آموزش خوشنویسی با خودنویس پرداخته شده است.

- متن مورد نظر خود را با مداد بر روی کاغذ بنویسید. پیش نویس با مداد نقطه شروع خوبی است. دو راه برای انجام این کار وجود دارد. در راه اول می ‌توانید حروف را دقیقاً همان‌ طور که می‌ خواهید ظاهر شوند پیش ‌نویسی کنید البته با خطوط کمرنگ تر و ضخیم تر. در راه دوم می‌ توانید شکل‌ های اصلی حروف را با مداد با عرض ثابت طراحی کنید، سپس در مرحله نگارش با خودنویس، خطوط ضخیم‌ تر را اعمال کنید.

- یک سرقلم مناسب برای خودنویس خود انتخاب کنید. سرقلم های خوشنویسی اندازه ها و ضخامت های متفاوتی دارند و پهنای سرقلم می ‌تواند بر وزن خطوط نازک تأثیر بگذارد. بهتر است خودنویسی برای خوشنویسی انتخاب کنید که دارای سرقلم های متفاوت با ضخامت های مختلف باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را در خوشنویسی از کار خود داشته باشید. ما به شما مجموعه خوشنویسی اسپورت کاوکو را پیشنهاد میکنیم. شما میتوانید این مجموعه بینظیر را از فروشگاه اینترنتی دفتردستک خریداری نمایید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 2)

- خودنویس خوشنویسی خود را با جوهر پر کنید. همیشه میزان باقی مانده جوهر خودنویس خود را چک کرده و سعی کنید از برندهای معتبر جوهر استفاده نمایید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 3)

- حرکات اولیه نوشتن را تمرین کنید. با ویژگی های اصلی سبک خوشنویسی مورد علاقه خود آشنا شوید. طول خط، وزن ضربه، خطوط اتصال بین حروف و عناصر تزئینی را تمرین کنید. هنگامی که مطمئن شدید آماده هستید، پیش نویس نهایی خود را بنویسید.

- حال که در این قسمت خودنویس، سرقلم و سبک خوشنویسی خود را انتخاب کرده اید، بهتر است روی نوشته های پیش نویس، هنر خوشنویسی خود را پیاده نمایید.

نحوه نشستن در خوشنویسی با خودنویس

شما برای اینکار تنها به یک صندلی و میز مناسب نیاز دارید که بتوانید بر نوشته خود تسلط داشته باشید. برخی بر روی میز ساده و برخی دیگر میزی با سطح شیب دار را ترجیح میدهند. همچنین بهتر است محیطی مناسب با نور کافی را برای نشستن انتخاب کنید که در طول تمرین خوشنویسی خسته نشوید و بتوانید تمامی جزئیات را به همراه ظرافت رعایت نمایید.

نحوه صحیح گرفتن خودنویس در دست

همان طور که هر تکنیکی نیاز به آداب و رسوم خاص خود دارد، هنر خوشنویسی با خودنویس هم جزء همین موارد است. بهتر است برای درک درست نحوه صحیح گرفتن خودنویس در دست و همینطور نگارش، به نکات زیر توجه کنید.

- قلم را در زاویه 45 درجه نسبت به صفحه نگه دارید.

- در طول نوشتن فشار یکنواخت به صفحه ایجاد کنید.

- در ابتدا بهتر است بعد از نگارش هر کلمه، اجازه دهید جوهر کاملاً خشک شود و پس از آن نگارش کلمات بعدی را آغاز نمایید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 4)

باید توجه داشت خوشنویسی برای افراد چپ دست بسیار چالش برانگیز است! ممکن است بخواهید از راست به چپ روی پیش نویس خود کار کنید بنابراین برای جلوگیری از لک شدن کاغذ بهتر است کلمه به کلمه اجازه دهید جوهر خشک شود.

آموزش نوشتن حروف با خودنویس

هنگامی که هنر نوشتن حروف با خودنویس برای اولین بار توجه شما را جلب می کند، متوجه سبک های مختلف زیادی می شوید و دانستن اینکه از کجا شروع کنید می تواند دشوار باشد. حتی یادگیری نام سبک های مختلف می تواند بسیار دشوار باشد. در این قسمت به آموزش خوشنویسی با خودنویس به صورت گام به گام پرداخته شده است.

- ابتدا مطابق تصویر زیر، خطوطی از بالا به پایین بکشید. قلم را طوری نگه دارید که به صورت عمودی بر روی کاغذ قرار گیرد. زاویه نوک صفر درجه است. در حالی که یک حرکت عمودی رو به پایین روی کاغذ ایجاد می کنید، نوک آن را صاف روی کاغذ نگه دارید. در حین انجام حرکت رو به پایین، فشار یکسان را حفظ کنید. شما باید یک حرکت رو به پایین داشته باشید و یک خط با ضخامت یکنواخت رسم نمایید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 5)

با تمرین مداوم متوجه می شوید که چه فشاری برای رسم خطوط ضخیم و نازک با قلم خود نیاز است. برای نگارش به جای حرکت مچ دست از حرکت بازو استفاده کنید.

- خودنویس خود را طوری تنظیم کنید که آن را در زاویه چهل و پنج درجه نگه دارید. از خطوطی که کشیده اید به عنوان نشانگر استفاده کنید. چهل و پنج درجه در نیمه راه بین o و 90 درجه است، بنابراین یک طرف را از وسط نصف کنید و نوک سرقلم خود را موازی با خط مورب قرار دهید. با قلم خود با زاویه چهل و پنج درجه به سمت بالا حرکت کنید و خطوط را از بالا به پایین رسم نمایید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 6)

برای نگارش مقادیر مختلفی فشار بر روی خودنویس وارد کنید. هرچه فشار بیشتری به قلم وارد کنید، خطوط شما ضخیم تر رسم می شود. خطوط نازک با فشار کمتری روی قلم ایجاد می شود.

- از خطوط روی کاغذ برای ایجاد یک الگوی دندانه دار استفاده کنید که به شما در تمرین زاویه دادن خودنویس کمک می کند. قلم خود را در زاویه چهل و پنج درجه نگه دارید. حرکات دورانی پیوسته به شکل مورب را تمرین نمایید. پس از آن قلم خود را بلند کنید و یک حرکت به سمت پایین و سپس یک حرکت به سمت بالا مطابق تصویر انجام دهید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 7)

- از برگه های تمرین برای سبک های نوشتاری مختلف استفاده کنید. سپس می ‌توانید به نوشتن حروف و کلمات در خوشنویسی بپردازید. سبک های مختلفی در خوشنویسی فارسی و لاتین وجود دارد و هر نوع دارای قوانین و دستورالعمل هایی برای نوشتن حروف و کلمات با قلم خوشنویسی است. برگه ‌های تمرینی هر یک از این سبک ‌های نوشتاری را چاپ کنید و هر حرف را تمرین کنید تا زمانی که بتوانید کلمات و عبارات کوتاه را بنویسید.

آموزش خوشنویسی با خودنویس (تصویر 8)

پس از تمرین و تسلط نسبی بر قواعد کلی خوشنویسی از نگارش با خودنویس لذت بسیار خواهید برد. نگارشی متفاوت و متمایز از دیگر انواع نوشت افزار، کاملاً اصیل. تمرین خوشنویسی با خودنویس تسلط در میزان فشار وارده بر قلم و نحوه اتصال بین حروف، همچنین تنوع در ضخامت خطوط در هنگام نوشتن را می آموزد و در نهایت مهارت شما را برای داشتن دست خطی خوش بیشتر می نماید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی