لوازم مورد نیاز برای نقاشی رنگ روغن

لوازم مورد نیاز برای نقاشی رنگ روغن

آیا کنجکاو هستید که نقاشی رنگ روغن را امتحان کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ این مقاله شما را با انواع وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن آشنا میکند و میتوانید یک اثر هنری خارق العاده ای را به نمایش بگذارید.

آیا کنجکاو هستید که نقاشی رنگ روغن را امتحان کنید، اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ این مقاله شما را با انواع وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن آشنا میکند و میتوانید یک اثر هنری خارق العاده ای را به نمایش بگذارید.

لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ روغن ممکن است در ابتدا گیج کننده و حتی کمی ترسناک به نظر برسند! فراتر از خود رنگ روغن، باید شما لوازم جانبی مرتبط با این تکنیک را در کنار خود داشته باشید. اما تنها هنگامی که نقش هر کدام از این ابزار را به خوبی درک کردید، می ‌توانید در نقاشی با رنگ روغن به بهترین شکل ممکن از آن استفاده نمایید.

لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ روغن

 

حال زمان آن فرا رسیده تا با لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ روغن آشنا شوید. اگرعلاقه به یادگیری نقاشی رنگ روغن دارید مقاله "آموزش صفر تا صد نقاشی با رنگ روغن" را از دست ندهید. 

- رنگ روغن

شما برای شروع به رنگ روغن نیاز دارید اما باید مجموعه رنگ های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. اگر تازه شروع کرده ‌اید، می ‌توانید یک بسته 6 یا 12 رنگ خریداری نمایید که در آن مجموعه ای از رنگ ‌های اصلی موجود است. ما به شما رنگ روغن پریمو را پیشنهاد میدهیم که بسته 10 رنگ آن را می توانید از دفتر دستک خریداری نمایید.

اگر به ترکیب رنگ ‌ها علاقه دارید، می ‌توانید با حداقل تعداد رنگ شروع کنید و به سادگی تیوب های جداگانه رنگ‌ های سفید، سیاه، قرمز، آبی و زرد را خریداری کنید. تیوب 200 میلی لیتری اندازه خوبی برای شروع هستند. همچنین ضروری است که شما رنگ های سفید تیتانیوم، سیاه عاج، قرمز کادمیوم، زرشکی، آبی اولترامارین، زرد کادمیوم را در بین رنگ های خود داشته باشید تا امکان ساخت طیف گسترده ای از رنگ را داشته باشید. برای اطلاع از قیمت رنگ روغن در انواع برندهای مختلف بر روی لینک کلیک کنید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 1)

- قلم مو

وقتی به تازگی کار با رنگ روغن را شروع کرده اید نیازی به خرید هر نوع قلم مو ندارید. هنگامی که نقاشی را شروع کردید، به سرعت متوجه خواهید شد که به چه نوع قلم مویی در چه اندازه و شکلی نیاز دارید. برای شروع انتخاب یک یا دو قلم موی گرد کوچک، متوسط و بزرگ باید کافی باشد تا به شما در مورد ترجیحات نقاشی خود آگاهی دهد. انواع مختلف  قلم مو را می اتونید از سایت دفتردستک خریداری نمایید

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 2)

- الکل معدنی

برای تمیز کردن قلم مو خود در نقاشی با رنگ روغن، نباید از آب استفاده کنید. در عوض، آنها را با محلول رقیق کننده رنگ تمیز نمایید. این روزها از الکل‌ های معدنی بی ‌بو به عنوان جایگزین استفاده می کنند.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 3)

- ظرف شستشو قلم مو

برای تمیز کردن قلم مو در حین رنگ آمیزی به نوعی ظرف برای نگهداری الکل معدنی نیاز دارید. می توانید ظرف مورد نظر را با الکل معدنی پر کنید و موهای قلم مو را به آرامی روی مقداری پارچه بمالید تا رنگ اضافی پاک شود و سپس قلم مو را در ظرف حاوی الکل معدنی قرار دهید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 4)

- روغن کتان

بسیاری از کاربران در ابتدا در مورد تفاوت مواد معدنی و محیط های روغنی دچار اشتباه میشوند و ممکن است تشخیص این دو مورد کمی گیج کننده باشد. با این حال پایه روغن آن را به یک محیط نرم تر برای رقیق کردن رنگ روغن تبدیل می کند تا بدون از دست دادن بافت رنگ، به یک قوام ایده آل دست یابد. شما از روغن بذر کتان تقریباً مانند استفاده از آب برای رقیق کردن رنگ میتوانید استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 5)

- کاغذ روزنامه و یا پارچه

کاغذ روزنامه یا پارچه را برای تمیز کردن قلم مو پس از فرو بردن آن در محلول تمیز کننده در دسترس داشته باشید. پارچه مناسب ترین گزینه است.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 6)

- پالت

در واقع این وسیله تنها سطحی است که می توانید به راحتی رنگ خود را بر روی آن ترکیب نمایید. پالت رنگ می تواند یک سطح شیشه ای، سرامیک، چوب یا پلاستیک که در فروشگاه های لوازم هنری فروخته می شود. مطمئن شوید که سطح پالت برای تعداد رنگهایی که قصد دارید بسازید به اندازه کافی بزرگ و مناسب است. شما نیاز به فضای مناسبی برای ترکیب رنگ ها روی پالت بدون احساس شلوغی دارید. 

 

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 7)

توجه کنید که برای هنرجویان مبتدی یک قانون کلی در مورد اندازه پالت وجود دارد! فضای پالت تقریباً نصف اندازه بوم شما باشد. این روش را زمانی که تازه شروع به نقاشی با تکنیک رنگ روغن کرده اید امتحان کنید و ببینید که چگونه به شما کمک می کند.

- سطح نقاشی

وقتی آماده نقاشی با رنگ روغن هستید، به سطحی برای نقاشی نیاز دارید. بر خلاف تصور رایج، لازم نیست که بوم نقاشی باشد. سطحی را آماده کنید که به عنوان یک "پرایمر" عمل کند تا از خراب شدن سطح زیرین آن جلوگیری نماید. شما می توانید تقریباً روی هر سطحی نقاشی کنید، از کاغذ ضخیم گرفته تا چوب.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 8)

- مداد

برخی از نقاشان ترجیح می دهند طرح ابتدایی خود را با رنگ مستقیماً روی سطح کار اجرا کنند، اما برخی دیگر مداد را ترجیح می دهند. از آنجایی که رنگ روغن مات است، می توانید از یک مداد نرم و نوک پهن مانند مداد زغالی استفاده کنید. برای خرید انواع مختلف مداد طراحی می تونید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 9)

- سه پایه

بسیاری از نقاشان اما نه همه آنها، ترجیح می دهند سطح نقاشی را بر روی سه پایه نصب کنند. سه پایه به شما کمک کند هنگام نقاشی قوز نکنید. اگر تازه شروع کرده اید، ایده خوبی است که از سه پایه استفاده نمایید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 10)

- لباس کار

هنگام کار با رنگ روغن محال است که رنگ یا لکه ای بر روی لباستان پدیدار نشود، به همین دلیل بهتر است از یک لباس کار برای راحتی خود استفاده کنید.

وسایل مورد نیاز نقاشی رنگ روغن (تصویر 11)

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی