چطور از خودنویس به درستی استفاده کنیم؟

چطور از خودنویس به درستی استفاده کنیم؟

اگر در نیمه پایانی قرن 2020 به دنیا آمده باشید احتمالاً هیچ شناختی در مورد خودنویس های خوشنویسی و نحوه استفاده از آن ها ندارید. در دست گرفتن خودنویس به شما حسی بینظیر را هدیه میدهد. بر خلاف خودکارهای یکبار مصرف، خودنویس ها این قابلیت را دارند تا به واسطه داشتن کانورتور دوباره و تا بینهایت شارژ شوند، همچنین میتوان از فشنگ های جوهر یکبار مصرف که در رنگبندی های متنوع عرضه شده اند، استفاده کرد. خودنویس ها دارای سرقلم با قطر نوشتاری متنوع هستند در نتیجه میتوانید بر اساس هدفی که دارید اندازه سرقلم را انتخاب نمایید اما به طور معمول بیشتر خودنویس هایی که در بازار نوشت افزار وجود دارند، دارای سرقلم M (متوسط) هستند.

 

اگر در نیمه پایانی قرن 2020 به دنیا آمده باشید احتمالاً هیچ شناختی در مورد خودنویس های خوشنویسی و نحوه استفاده از آن ها ندارید. در دست گرفتن خودنویس به شما حسی بینظیر را هدیه میدهد. بر خلاف خودکارهای یکبار مصرف، خودنویس ها این قابلیت را دارند تا به واسطه داشتن کانورتور دوباره و تا بینهایت شارژ شوند، همچنین میتوان از فشنگ های جوهر یکبار مصرف که در رنگبندی های متنوع عرضه شده اند، استفاده کرد. خودنویس ها دارای سرقلم با قطر نوشتاری متنوع هستند در نتیجه میتوانید بر اساس هدفی که دارید اندازه سرقلم را انتخاب نمایید اما به طور معمول بیشتر خودنویس هایی که در بازار نوشت افزار وجود دارند، دارای سرقلم M (متوسط) هستند.


خرید انواع خودنویس لوکس با قیمت عالی


استفاده از خودنویس

استفاده صحیح از خودنویس تصویر 1

نگران نباشید، اگر تازه کار هستید و شیوه استفاده از خودنویس را نمی دانید ما اصول اولیه نحوه شارژ کانورتور، نوشتن و نگهداری خودنویس را به شما توضیح خواهیم داد.

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 2

در ابتدا برای شارژ کردن خودنویس باید بدانید که قلم شما دارای کانورتور است یا خیر؟! کارتریج ‌ها یکی از راحت ‌ترین راه‌ ها برای شارژ کردن خودنویس هستند زیرا از قبل با جوهر خودنویس پر شده ‌اند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را به انتهای سر قلم متصل نمایید. هنگامی که کارتریج سوراخ می شود، جوهر به داخل سرقلم جریان می یابد و باعث میشود تا قلم بنویسد. برای تسریع فرآیند، قلم را طوری قرار دهید که نوک آن به سمت زمین باشد تا نیروی جاذبه بتواند جوهر را از طریق جریان تغذیه حرکت دهد. این کار معمولاً چند دقیقه طول می کشد. اگر زمان بیشتری طول کشید، بدانید ممکن است قلم شما دچار مشکلی شده باشد.

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 3

زیرنویس عکس: کارتریج را تا انتها فشار دهید. این تصویر کارتریجی را که تا آخر فشار داده شده را نشان نمی دهد.

به این نکته توجه کنید که هر کانورتور به شیوه خاصی کار میکند. بنابراین ممکن است لازم باشد تحقیقات بیشتری را برای یافتن نحوه استفاده از کانورتور خاص خودنویس خود انجام دهید.

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 4

یکی از کانورتورها با استاندارد بین المللی از برند Monteverde است. این کانورتور دارای عملکرد پیچی است به طوری که باید چندین بار بر خلاف جهت عقربه ساعت، پیچ مربوطه را بچرخانید تا کانورتور پر شود. کانورتور واترمن هم به همین صورت عمل میکند. برای خرید کانورتور خودنویس تنها کافی است که به وب سایت دفتردستک سر بزنید.

برای پر کردن یک کانورتور آن را به طور کامل از خودنویس خارج کنید و قبل از فرو بردن انتهای باز آن در شیشه جوهر، آن را فشار دهید. سپس وقتی آن را رها کردید، جوهر به داخل کشیده میشود. این کار را چند بار دیگر با کانورتوری که هنوز در جوهر باقی مانده، انجام دهید تا زمانی که حباب دیگری در شیشه جوهر باقی نماند. البته اگر میخواهید به صورت کاملاً حرفه ای اینکار را انجام دهید، بهتر است کانورتور را از سرقلم خودنویس جدا نکنید!

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 5

در بیشتر موارد نمیتوان به همان راحتی که فشنگ جوهر را از خودنویس جدا میکنید، کانورتور را از خودنویس جدا کرد. قبل از فرو بردن سرقلم در شیشه جوهر، درپوش انتهایی بشکه را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا نوعی مقاومت ایجاد شود.

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 6

برای کار با سیستم پر کننده خلاء با یک دست، درپوش انتهای بدنه را باز کنید و پیستون را عقب بکشید. سپس، نوک و جوهر را به طور کامل در جوهر فرو کنید. پیستون را تا آخر به پایین فشار دهید. فشار هوایی که در داخل بشکه ایجاد می شود زمانی که پیستون در پایین قرار دارد باعث می شود جوهر در جهت بالا کشیده شود.

 استفاده صحیح از خودنویس تصویر 7

هنگام پر کردن خودنویس، عادت خوب آن است که دستمال کاغذی یا پارچه ای جهت تمیز کردن آن در نزدیکی خود نگه دارید تا قطرات جوهر سرگردان را بگیرید. اگر قلم خود را با فرو بردن سرقلم آن در جوهر پر کرده اید، باید قسمت نوک را با دستمال کاغذی یا پارچه میکروفیبر پاک کنید تا جوهر اضافی گرفته شود.

استفاده صحیح از خودنویس تصویر 8

اکنون که آماده استفاده صحیح از خودنویس هستید، به جایی برای نوشتن نیاز دارید، درست است؟ قبل از انتخاب هر دفترچه یادداشت یا کاغذ و مقوا برای نوشتن، وزن کاغذ را در نظر بگیرید. از آنجایی که خودنویس ها با جوهرهای رنگی مبتنی بر آب با جریان بیشتری نسبت به خودکار و یا روان نویس می ‌نویسند، هنگام نوشتن باید همیشه انتخاب کاغذ را در نظر بگیرید. به طور کلی کاغذ با گرماژ بیشتر از ۷۰ گرم در متر مربع، جوهر خودنویس را به اندازه ‌ای کنترل می‌ کند که به پشت کاغذ پس ندهد.

برای بهترین نتیجه، توصیه می‌کنیم دفترچه‌ های یادداشت و دفترچه‌ هایی را تهیه کنید که حاوی کاغذهای بسیار عالی و مناسب قلم هستند. ما به شما دفتر مولسکین و رودیا را پیشنهاد می کنیم. شما میتوانید این دفاتر خاص را در اندازه ها و رنگبندی متنوع در فروشگاه اینترنتی دفتردستک خریداری نمایید.

 خرید دفتر یادداشت


خرید انواع جوهر و لوازم خودنویس


استفاده صحیح از خودنویس

برای استفاده صحیح از خودنویس علاوه بر رعایت نکات بالا به موارد زیر توجه کنید.

استفاده از خودنویس تصویر 1

- سعی کنید در هنگام نوشتن سرقلم را با زاویه 45 درجه با سطح کاغذ نگه دارید.

- برای نوشتن بر روی کاغذ نیازی به فشار دادن ندارید تنها کافی است به آرامی نوک خودنویس، کاغذ را لمس کند تا جوهر جریان یابد.

- هنگام نوشتن، بازو و شانه خود را شل نگه دارید. دست خود را با نوشته حرکت دهید تا نوک آن زاویه تماس ثابتی با کاغذ داشته باشد.

- در دست گرفتن خودنویس به معنی لذت بردن است نه عجله کردن.

- در حین نوشتن روی فرم های نامه خود تمرکز کنید. ارتفاع حروف بزرگ و کوچک و فاصله بین حروف را ثابت نگه دارید.

زمانی که نوشتن شما به پایان رسید باید مدت زمانی صبر کنید تا جوهر بر روی سطح کاغذ خشک شود. اما باید به این نکته توجه کنید که بسته به نوع جوهر و کاغذ، زمان خشک شدن متفاوت است. برخی از جوهرها ممکن است چند ثانیه طول بکشد تا خشک شوند، برخی دیگر (مانند جوهرهای فوق اشباع و براق) ممکن است چند دقیقه طول بکشند و ممکن است مستعد لکه شدن باشند حتی زمانی که برای ساعت ها یا روزها باقی بمانند. ما به شما جوهر خودنویس واترمن، پارکر و کاوکو را پیشنهاد میکنیم که از باکیفیت ترین مواد در فرمول ساخت آن ها استفاده شده است. این جوهرها دارای رنگبندی متنوعی هستند و برای مشکل پسندان نیز بسیار مناسب است.

برای تمیز کردن کانورتور و سرقلم خودنویس خود نگران نباشید، آنقدرها هم که به نظر می رسد دشوار نیست! از آنجایی که بیشتر خودنویس ها از جوهرهای مبتنی بر آب استفاده می کنند، معمولاً تنها چیزی که برای تمیز نگه داشتن آنها نیاز است، آب جاری است. برخی ممکن است آب مقطر یا محلول شستشوی قلم را برای تمیز کردن قلم خود انتخاب کنند. بیشتر اوقات، آب لوله کشی ساده این کار را به خوبی انجام می دهد.

هنگام تعویض جوهرهای رنگی مختلف و زمانی که قصد دارید خودنویس خود را برای بیش از 2 تا 3 هفته نگهداری کنید، بهتر است خودنویس را تمیز کنید. اگر با مشکلی در جریان یا پخش مواجه شدید، اولین راه حلی که ما پیشنهاد می کنیم این است که قلم را شستشو دهید.

تمیز کردن یک خودنویس از نظر فرآیند، مشابه پر کردن آن با جوهر است. به جای اینکه قلم را با جوهر پر کنید، آن را با آب پر کنید، آب را از قلم خارج کنید، سپس دوباره آن را پر کنید. فرآیند پر کردن و خارج کردن آب از قلم را تکرار کنید تا زمانی که آبی که از قلم خارج می شود از رنگ جوهر باقی مانده پاک شود.

هنگامی که جوهر را از قلم پاک کردید، نوک و قطعات آن را بیرون بگذارید تا روی یک حوله کاغذی یا پارچه میکروفیبر خشک شود. برای کمک گرفتن از نیروی جاذبه و عمل مویرگی، یک فنجان را با دستمال کاغذی بپوشانید و قلم را با نوک روبه پایین، روی دستمال کاغذی قرار دهید. تماس نوک خودنویس با دستمال کاغذی باعث می شود که آب جوهر باقی مانده از سرقلم خارج شود.

استفاده از خودنویس ممکن است در ابتدا کاری سخت و دشوار به نظر برسد، اما امیدواریم پس از خواندن این مطلب، به شما در نحوه استفاده صحیح از خودنویس کمک کرده باشیم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی