وسایل طراحی چهره؛ معرفی کامل ابزار و مدادهای طراحی چهره

وسایل طراحی چهره؛ معرفی کامل ابزار و مدادهای طراحی چهره

تمامی طراحان حرفه ای از همان دوران جوانی شروع به تمرین طراحی کرده اند. اما شاید لوازم و ابزار کامل طراحی چهره در زمان های گذشته همانند ابزار امروزی نبوده باشد. در دنیای امروز و با پیشرفت دانش و فناوری انسان توانسته یک مجموعه کامل از ابزارهای طراحی چهره را بصورت تخصصی طراحی و تولید نماید. از این جهت ارتباط بین ابزار هنری با کیفیت آثار هنری در طول تاریخ قابل توجه می شود و جای تعجب نیست که هنرمندان نوظهور مایل به داشتن بهترین ابزار ممکن هستند.

تمامی طراحان حرفه ای از همان دوران جوانی شروع به تمرین طراحی کرده اند. اما شاید لوازم و ابزار کامل طراحی چهره در زمان های گذشته همانند ابزار امروزی نبوده باشد. در دنیای امروز و با پیشرفت دانش و فناوری انسان توانسته یک مجموعه کامل از ابزارهای طراحی چهره را بصورت تخصصی طراحی و تولید نماید. از این جهت ارتباط بین ابزار هنری با کیفیت آثار هنری در طول تاریخ قابل توجه می شود و جای تعجب نیست که هنرمندان نوظهور مایل به داشتن بهترین ابزار ممکن هستند. دفتردستک سعی دارد که در این مقاله شما را با وسایل طراحی چهره آشنا کند.

یکی از اولین و مهم ترین وسایل طراحی چهره مداد است. مدادهای طراحی چهره مجموعه متنوعی هستند که از نظر درجه سختی و ساختار با هم تفاوت دارند. علاوه بر این وسیله پرکاربرد هر طراح چهره باید بر روی میز کار خود ابزاری همچون انواع کاغذ، محو کن، پاک کن، تراش، کاتر، تخته شاسی، زغال، سمباده، چسب کاغذی و ... داشته باشد. 

وسایل طراحی چهره

معرفی وسایل طراحی چهره

مدادهای طراحی چهره

مداد طراحی چهره

در میان معرفی وسایل طراحی چهره یکی از مهم ترین آنها مداد طراحی ((Drawing Pencil Sets است. مدادهای طراحی دارای مجموعه متنوعی به لحاظ درجه سختی هستند و از همین رو اثرات متفاوتی را بر جای میگذارند. مداد طراحی با درجه سختی B جزء مدادهای نرم دسته بندی می شوند و مداد طراحی با درجه سختی H نیز در دسته مدادهای سخت قرار می گیرند. گرافیت سخت ‌تر اثر روشن ‌تری ایجاد می نماید و نوک تیز آن طولانی ‌تر باقی می ماند در حالی که گرافیت نرم‌ تر اثر تیره ‌تری ایجاد می‌ کند و نیاز به تیز کردن مداوم دارد. دومین عامل مهم در انتخاب مداد طراحی توجه به برند آن است. وسایل طراحی و نقاشی که در بازار نوشت افزار و لوازم هنری عرضه می شوند از برندهای متنوعی هستند که برخی از آنها شناخته شده تر هستند و تعدادی به تازگی وارد بازار شده اند. اما در کل مدادهای طراحی به سه دسته با کیفیت بالا یا همان حرفه ای، با کیفیت متوسط و با کیفیت معمولی تقسیم بندی می شوند.

- مدادهای با کیفیت بالا

مداد کرن داش

یکی از با کیفیت ترین و با اصالت ترین مدادهای طراحی در بین نقاشان و طراحان است. کرن داش محصول بسیار با کیفیت از سوئیس است که تمامی محصولات خود را از بهترین مواد اولیه تولید می نماید. کرن داش یک انتخاب همیشگی برای طراحانی است که تمایل دارند یک اثر هنری ماندگار و بدون عیب و نقص را خلق نمایند.

مداد لوموگراف استدلر

یکی دیگر از بهترین مجموعه مداد طراحی چهره مدادهای لوموگراف استدلر ((Staedtler است که به طور کامل مجموعه متنوعی از مداد طراحی با درجه های مختلف H و B را شامل می شود.

- مدادهای با کیفیت متوسط

مداد طراحی فابر کاستل

فابرکاستل یکی از قدیمی ترین و نام آشناترین برندهای معروف در زمینه تولید لوازم هنری از جمله انواع مداد طراحی است. در میان تمامی مدادهای طراحی، مداد طراحی فابر کاستل (Faber-Castell) جزء گروه با کیفیت متوسط شمرده می شود و از قیمت مناسب تری برخوردار است.

مداد جامبو 9000

این مجموعه از مدادهای طراحی فابرکاستل (9000JUMBO Faber-Castell) به طور معمول به صورت چندتایی و با درجه سختی متفاوت عرضه می شوند. بدنه مداد شش وجهی و مغزی آن از بهترین سرب ساخته شده است. شما با در دست گرفتن مداد طراحی 9000 فابرکاستل میتوانید یک هنرمند واقعی شوید.

مداد طراحی لاتاری

این مداد طراحی از همان بدو ورود به بازار توانسته است که نظر تعداد زیادی از طراحان را به خود جلب کند. مداد طراحی لاتاری (Lottery) از گرافیتی با کیفیت ساخت بالا تولید شده است و مناسب برای سایه زدن و ایجاد حجم بر سطوح دو بعدی و مناسب برای انواع تکنیکهای طراحی است.

مداد طراحی برونزیل

مدادهای طراحی برونزیل (Bruynzeel) دارای مغزی صاف و نرمی هستند که رنگی متراکم و دائمی را ارائه می دهند. آنها دارای هسته رنگی ضخیم هستند و می توان از آنها برای چندین لایه اثرگذاری استفاده کرد. مدادها دارای روکش چوب سدر هستند زیرا بهترین چوب برای تراشیدن به حساب می آید. روکش ها به هسته رنگدانه چسبانده می شوند تا اطمینان حاصل شود که پوشش در برابر جدا شدن مقاومت می کند.

مداد کرتاکالر

کرتاکالر CRETACOLOR به عنوان تنها تولید کننده لوازم هنری اتریشی فعالیت میکند. این برند با تولید محصولات هنری در طیف وسیعی از گروه ها توانسته است نظر هنرجویان مبتدی، همچنین هنرمندان حرفه ‌ای را در سراسر جهان را جلب نماید.

- مدادهای با کیفیت معمولی

مداد طراحی آرتیست

این مجموعه جزء مدادهایی با کیفیت معمولی قرار می گیرد و ممکن است برای افراد مبتدی و کسانی که تصمیم به آموزش طراحی دارند مناسب باشد.

مداد طراحی پیکاسو

مداد طراحی پیکاسو توسط برند پیکاسو تولید و به بازار عرضه شده است. درجه سختی نوک این مداد از B تا B6 است و بدنه دارای خاصیت ضد آب است، همچنین دارای مغزی بسیار مقاوم در برابر فشار و شکستن است.

پاک کن

میتوان اینگونه تعریف کرد که پاک کن همیشه برای تصحیح اشتباهات به کار نمی‌رود بلکه در طراحی برای علامت گذاری استفاده می شود. هر پاک کن علامت متفاوتی ایجاد می کند و باید در صورت لزوم با توجه به سبک طراحی از نوع خاصی از پاک کن استفاده شود.

انواع پاک کن

پاک کن پلاستیکی

این مدل پاک کن کاملاً مناسب برای پاک کردن گرافیت موجود بر روی کاغذ است.

پاک کن پلاستیکی

پاک کن خمیری

پاک کن خمیری به جای ایجاد اصطکاک و حذف طرح بر روی کاغذ، تمامی نوشته و طرح ها را از روی سطح کاغذ به راحتی بلند میکند. این مدل پاک کن از آنجایی که به شکل خمیر تولید می شود به راحتی به اشکال و اندازه های مختلف در می آید و به راحتی می توان از آن به خصوص در طراحی چهره جهت سایه زنی و ایجاد حجم استفاده نمود.

پاک کن خمیری

پاک کن آدامسی

این مدل پاک کن بیشتر برای پاک کردن سطوح حساس مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این پاک کن به این گونه است که طرح و یا نوشته روی سطح را از طریق اصطکاک جدا می کند، و در حین این کار خرد می شود اما آسیبی به سطح کاغذ وارد نمی شود.

پاک کن آدامسی

پاک کن وینیل

این پاک کن سخت ترین نوع در بین پاک کن های مخصوص طراحی است. تقریباً هر چیزی را می تواند پاک کند.

پاک کن وینیل

*هشدار: اگر مراقب نباشید این پاک کن می تواند کاغذ را پاره کند.

محو کن

محو کن طراحی

در طراحی می توان برای محو کردن و یا ایجاد سایه از محو کن و یا پنبه استفاده کرد. محو کن ظاهری شبیه به کاغذ لوله شده دارد که دو طرف آن بسته و مانند نوک مداد تیز شده است. وقتی از طراحی صحبت می شود باید به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات و برای سبک طراحی با هاشور به محو کن نیازی نیست!


بیشتر بخوانید: وسایل مورد نیاز نقاشی سیاه قلم چیست؟


دفتر طراحی

دفترچه طراحی یکی از مهم ترین ابزاری است که هر طراح باید داشته باشد. هر طراح نیاز دارد تا روزانه با نگاه کردن به طرح های خود خلاقیت را در ذهن بیدار سازد و روز به روز به حرفه ای بودن نزدیک تر شود. از این جهت سعی کنید دفتر طراحی را انتخاب نمایید که دارای جلدی مقاوم و کاغذهایی با کیفیت بالا باشد. شما می توانید در فروشگاه اینترنتی دفتردستک دفتر طراحی بُن و لاتن را که کاملاً حرفه ای هستند خریداری کنید.

دفتر طراحی

یک نقاشی یا طراحی را می توان روی هر سطح کاغذی اجرا کرد اما انتخاب کاغذ مناسب گاهی به ابعاد طرح و یا سوژه طراحی بر می گردد. در این قسمت شما را با تعدادی از ویژگی های مهم در انتخاب کاغذ آشنا میکنیم.

· بافت کاغذ

بافت کاغذ در نحوه پذیرش مواد طراحی نقش دارد. بافت ‌های درشت به طراحان کمک می کند تا خطوطی زاویه دار و شکسته ایجاد کنند، در حالی که بافت‌ های ظریف تر و متراکم تر باعث ایجاد خطوط صاف ‌تر می شوند. تمامی این موارد به تکنیک استفاده شده توسط طراح بستگی دارد.

· وزن کاغذ

در بیشتر کاغذها وزن ارتباط مستقیمی با ضخامت آن دارد. (لازم به ذکر است که برخی از کاغذها ممکن است وزن سنگین ‌تری داشته باشند اما در واقع نازک ‌تر باشند.) برای مثال کاغذ 80 lb معمولاً ضخیم ‌تر از کاغذ 60 lb است.

· کاغذ فاقد اسید

کاغذی برای طراحی مناسب است که بدون اسید باشد چرا که با گذشت زمان به هیچ عنوان زرد نمی شود و در برابر نور خورشید بسیار مقاوم تر است.

مداد تراش با کیفیت

برای تراشیدن مداد طراحی همیشه سعی کنید از تراش های با کیفیت استفاده کنید. به طور کلی مداد تراش ها به دو دسته مداد تراش برقی و مداد تراش دستی تقسیم بندی می شوند.

مداد تراش با کیفیت

مداد تراش برقی

مداد تراش برقی متنوعی با قیمت های مختلف در بازار وجود دارد. اما یک مداد تراش برقی با کیفیت مداد شما را بسیار تیز می کند. مداد تراش برقی برای تراشیدن سریع مداد سیاه مناسب است اما برای تراشیدن مداد رنگی مناسب نیست! چسب مومی موجود در مداد رنگی می تواند در تیغه های تراش جمع شود و مداد تراش را خراب کند.

مداد تراش دستی

شاید برای بسیاری از افراد مداد تراش برقی جذابیت فوق العاده ای داشته باشد اما باز هم مداد تراش دستی از محبوبیت خاصی برخوردار است. شاید بتوان اینگونه عنوان کرد که یک مزیت مداد تراش دستی قابل حمل بودن آن است و شما دسترسی همیشگی به آن خواهید داشت.

زغال مخصوص طراحی

زغال طراحی

یکی از محبوب ترین ابزار طراحی به طور قطع زغال است و یک ابزار ضروری برای طراحان بشمار می رود. به طور کلی زغال به دو صورت نرم و فشرده تولید می شود. زغال نرم بر روی کاغذ علائم تیره تری ایجاد میکند اما زغال فشرده درست برعکس عمل میکند و علائم روشن تری از خود بر جای می گذارد. نکته دیگر این است که مدادهای زغالی را می توان مانند مدادهای گرافیتی تیز کرد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حدودی با وسایل طراحی چهره آشنا شده باشید. شما میتوانید تعدادی از لوازم طراحی و هنری و سرگرمی را برای افراد مبتدی تا حرفه ای در فروشگاه اینترنتی دفتردستک خریداری کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی