چه نوکی مناسب اتود شماست؟ راهنمای انتخاب و خرید نوک مداد نوکی

چه نوکی مناسب اتود شماست؟ راهنمای انتخاب و خرید نوک مداد نوکی

مداد مکانیکی و مغزی آن در واقع دو عضو جدایی ناپذیر هستند که وجود هر یک لازمه داشتن دیگری است. زمانی که نوبت به انتخاب نوک اتود می رسد مواد تشکیل دهنده سرب میتواند به شما تفاوت های یک تجربه لذت بخش با بهترین مغزی و در مقابل تجربه ای کاملا متوسط را نشان دهند. پس راهنمای خرید مغزی اتود به شما در انتخاب مغزی کمک بزرگی میکند که توجه به شرکت تولید کننده و یا همان برند کالا یکی از موارد است! در هنگام خرید اتود اگر به میزان سختی و قطر نوشتاری نوک اتود توجه نمایید میتوانید به طور مؤثرتری از اتود خود استفاده کنید. بطور مثال یادداشت برداری با قطر نوشتاری نازک ممکن است در هنگام نگارش اختلال ایجاد کند و در هنگام رسم و کشیدن جزئیات استفاده از قطر نوشتاری ضخیم ممکن است در روند طراحی اختلال ایجاد نماید. پس داشتن آگاهی کافی در مورد مغزی اتود، میتواند از بسیاری اشتباهات جلوگیری نماید.

راهنمای خرید نوک اتود

مداد مکانیکی و مغزی آن در واقع دو عضو جدایی ناپذیر هستند که وجود هر یک لازمه داشتن دیگری است. زمانی که نوبت به انتخاب نوک اتود می رسد مواد تشکیل دهنده سرب میتواند به شما تفاوت های یک تجربه لذت بخش با بهترین مغزی و در مقابل تجربه ای کاملا متوسط را نشان دهند. پس راهنمای خرید مغزی اتود به شما در انتخاب مغزی کمک بزرگی میکند که توجه به شرکت تولید کننده و یا همان برند کالا یکی از موارد است! در هنگام خرید اتود اگر به میزان سختی و قطر نوشتاری نوک اتود توجه نمایید میتوانید به طور مؤثرتری از اتود خود استفاده کنید. بطور مثال یادداشت برداری با قطر نوشتاری نازک ممکن است در هنگام نگارش اختلال ایجاد کند و در هنگام رسم و کشیدن جزئیات استفاده از قطر نوشتاری ضخیم ممکن است در روند طراحی اختلال ایجاد نماید. پس داشتن آگاهی کافی در مورد مغزی اتود، میتواند از بسیاری اشتباهات جلوگیری نماید. در این مطلب سعی داریم راهنمای خرید نوک اتود را در اختیار شما قرار دهیم و مختصری را در مورد نکات ضروری در مورد انتخاب صحیح صحبت کنیم.

کیفیت مغزی اتود مهمترین عامل در انتخاب و خرید رضایت بخش است که همین فاکتور اصلی دارای چندین نکته است که در راهنمای خرید نوک مداد نوکی به آن پرداخته شده است.

راهنمای خرید نوک اتود

- ضخامت نوک (قطر نوشتاری)

راهنمای خرید نوک مداد نوکی


خرید مداد نوکی فانتزی دخترانه و پسرانه با قیمت عالی 


اگر به دنبال خرید مغزی اتود مناسب برای مداد مکانیکی خود هستید و یا قصد امتحان و خرید مداد نوکی و مغزی با قطر نوشتاری جدید را دارید پس بهتر است این مطلب را مطالعه کنید.

مغزی اتود با قطر نوشتاری نازک تر به شما امکان کشیدن خطوط تیز و دقیق را می دهد. همچنین ضخامت نوک بیشتر به شما امکان کشیدن خطوط ضخیم تر و پر رنگ تر را می دهد. حال زمان آن فرا رسیده که با ضخامت نوک های مختلف آشنا شوید.

ضخامت نوک 0.3 میلیمتر

این قطر نوشتاری جزء نازک ترین ضخامت ها محسوب می شود. این ضخامت برای طراحی به هیچ عنوان مناسب نیست اما برای نوشتن بسیار ظریف و یا ترسیم جزئیات در یک اثر هنری کاملاً مناسب است.

ضخامت نوک 0.5 میلیمتر

 این قطر نوشتاری یکی از متداول ترین ها محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد. این ضخامت فقط برای نیازهای نوشتاری و رسم مناسب است.

ضخامت نوک 0.7 میلیمتر

این قطر نوشتاری نیز بسیار پرکاربرد و پرطرفدار است که معمولاً هم برای نگارش وهم برای رسم استفاده میشود. این ضخامت معمولاً توسط دانشجویان و یا نویسندگان برای نوشتن متن های طولانی استفاده می شود.

ضخامت نوک 0.9 میلیمتر

این قطر نوشتاری جزء ضخیم ترین ها محسوب می شود. این ضخامت نوک نوشتاری نرم و روان دارد و از مقاومت بالایی برخوردار است. بیشترین مورد استفاده از این ضخامت برای استفاده کسانی است که به جدول، سودوکو و درست کردن پازل ها علاقه زیادی دارند.

علاوه بر ضخامت های نوشتاری ذکر شده در قسمت بالا قطرهای نوشتاری 0.2، 0.35، 0.4 میلیمتر که جزء نازک ترین ضخامت های نوک اتود محسوب می شوند نیز در بازار لوازم تحریر  موجود است که برای کاربردهای تخصصی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین اگر بخواهیم به ضخامت های بیشتر اشاره کنیم، میتوانیم قطرهای نوشتاری 1.3، 2، 3.2، 4 و در نهایت 5.6 را نام ببریم. این مجموعه جزء ضخیم ترین قطر نوشتاری در سراسر جهان هستند که معمولاً طراحان و هنرمندان و یا مهندسان برای بعضی از امور نقشه کشی از این ضخامت ها استفاده می کنند.

- درجه سختی نوک اتود

راهنمای خرید مغزی اتود

گرافیت که به عنوان اصلی ترین مواد سازنده مغزی اتود شناخته شده است برای اولین بار در سال 1564 در انگلستان بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت و درست از همان جا مردم شروع به درست کردن قالبی برای گذاشتن این ماده در داخل آن کردند. به مرور زمان فرم ابتدایی مدادهای امروزی ساخته شد. اما اگر بخواهیم در این مطلب با شما درباره درجه سختی نوک اتود صحبت کنیم باید اینگونه عنوان کنیم که شما در زمانی که به دنبال خرید یک مغزی اتود مناسب میگردید شاید با دیدن یکسری حروف روی بسته نوک اتود گیج شوید و نتوانید یک مغزی مناسب را خریداری نمایید. در ایالات متحده آمریکا معمولاً تولید کنندگان برای مشخص کردن درجه سختی یک مداد از مقیاس های عددی استفاده می کنند و هر چقدر عدد بیشتر باشد مغزی علامت های سبک تر و نازک تری را روی کاغذ بر جای می گذارد. اما بیشتر تولید کنندگان در انگلیس از سیستم درجه بندی با سه حروف F و H و B استفاده میکنند. به طور مثال حرف H نشان دهنده سخت ترین درجه سرب است. این درجه از سرب به دلیل مقاومت بالایی که دارد بیشتر برای کشیدن نقشه و طراحی جزئیات استفاده می شود. اما حرف B نشان دهنده نرم ترین درجه سرب است. این سرب به دلیل ماهیتی که دارد بیشتر خطوط سنگینی روی کاغذ ایجاد میکند و اغلب توسط هنرمندان استفاده می شود.

امروزه بیشتر مداد های رایج در بازار دارای درجه سختی و نرمی 2B ،B ،HB ،H و 2H هستند. میتوان اینگونه عنوان کرد که B نشانگر درجه نرمی مغزی است. در این طیف درجه گرافیت به کار رفته از میزان رس بیشتر است و هر چقدر عدد کناری بالاتر باشد نرمی و تیرگی مغزی بیشتر میشود. مغزی های B حرکتی بسیار روان بر روی کاغذ دارند و نسبت به پاک کن جواب دهی بهتری دارند. درجه ای که بین سخت و نرم است  HBنام دارد و برای نوشتن گزینه بسیار مناسبی است و این درجه بیشتر مورد استقبال عموم مردم قرار می گیرد. در درجه سختی که با حرف H نمایش داده می شود میزان نسبت رس از گرافیت بسیار بیشتر است و هر چقدر عددی که در کنار این حرف می آید بزرگتر باشد سختی مغزی بیشتر است و اثر کمرنگ تری را بر روی کاغذ برجای میگذارد.

درجه سختی نوک اتود

 

در آخر امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب راهنمای خرید نوک مداد نوکی را به طور کامل عنوان کرده باشیم. تا شما بتوانید با خواندن این مطلب خرید مناسبی را داشته باشید. در فروشگاه دفتردستک طیف وسیعی از نوک اتود در ضخامت های متنوع و با نام های تجاری گوناگون از بهترین تولید کنندگان لوازم تحریر و نوشت افزار در دنیا مانند کاوکو (Kaweco)، استابیلو (Stabilo)، فابرکاستل (Faber-Castell)، روترینگ (Rotring)، اونر (Owner)، گرافیک (Graphic)، لاتن (Laton)، استدلر (Steadtler) و استورم (Storm)عرضه شده است و شما می توانید با خاطری آسوده و اطمینان از اصالت و سلامت فیزیکی کالا محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران
مهسا ارسال شده در ۱۷ فروردین ۱۴۰۲

جالب بود ممنونم

مدیر سایت ارسال شده در ۱۹ فروردین ۱۴۰۲