ویژگی های یک خودکار خوب و استاندارد

ویژگی های یک خودکار خوب و استاندارد

با وجود انواع مختلف خودکار، انتخاب گزینه مناسب در واقع بسیار دشوارتر از آن است که به نظر می رسد! این انتخاب چیزی فراتر از گزینه ای تنها برای نوشتن است. علاوه بر خود خودکار شما همچنین باید در مورد اندازه سرقلم یا همان قطر نوشتاری، نوع جوهر و رنگ تصمیم بگیرید. این ویژگی ها می توانند به طور کلی تجربه نوشتن را با یک خودکار خاص متحول کنند. اگر به دنبال خودکار جدیدی هستید که متناسب با سبک نوشتاری و نیازهای شخصی شما باشد باید این نکات را در نظر بگیرید.

ویژگی های یک خودکار خوب و استاندارد

لاسلو بیرو سردبیر روزنامه مجارستان متوجه شد که جوهر چسبناک مورد استفاده در  صنعت چاپ روزنامه بدون ایجاد لکه به سرعت خشک می شود. او با برادرش گیورگی که یک شیمیدان بود تحقیقاتی را انجام داد تا جوهر مشابهی را برای استفاده در قلم با یک توپ چرخان در نوک آن تولید کند. آنها این طرح موفق را در سال 1938 به ثبت رساندند. چند سال بعد در طول جنگ جهانی دوم برادران بیرو برای فرار از نازی ها به آرژانتین نقل مکان کردند. آنها در آنجا شرکتی برای فروش قلم خود تأسیس کردند که نام آن را "بیروم" گذاشتند. تا به امروز هر قلم توپی در آرژانتین "birome" و در انگلیس "biro" نامیده می شود!

اکنون خودکارها از محبوب ترین قلم های جهان هستند. اگر چه جزئیات طراحی آنها طی سالها تغییر کرده است اما ساختار نوک ساچمه ای خودکار همان است که توسط لاسلو و گیورگی بیرو طراحی شده.

با وجود انواع مختلف خودکار، انتخاب گزینه مناسب در واقع بسیار دشوارتر از آن است که به نظر می رسد! این انتخاب چیزی فراتر از گزینه ای تنها برای نوشتن است. علاوه بر خود خودکار شما همچنین باید در مورد اندازه سرقلم یا همان قطر نوشتاری، نوع جوهر و رنگ تصمیم بگیرید. این ویژگی ها می توانند به طور کلی تجربه نوشتن را با یک خودکار خاص متحول کنند. اگر به دنبال خودکار جدیدی هستید که متناسب با سبک نوشتاری و نیازهای شخصی شما باشد باید این نکات را در نظر بگیرید. خرید خودکار را می توانید از فروشگاه لوازم تحریر مانند فروشگاه دفتردستک انجام دهید.  

ویژگیهای یک خودکار خوب

خودکار یکی از رایج ترین و شناخته شده ترین انواع قلم است. جوهر مورد استفاده در خودکار از نوع روغنی است و سریعتر از انواع دیگر جوهر خشک می شود. این بدان معنی است که هنگام نوشتن امکان ایجاد لکه بسیار کمتر است. از آنجا که جوهر غلیظ است خودکارها از جوهر کمتری در هنگام نوشتن استفاده می کنند و ماندگاری آن بیشتر از انواع دیگر قلم است. اگر به دنبال یک قلم ساده برای استفاده روزمره هستید خودکار گزینه ای آسان و قابل اعتماد است.

در ابتدایی ترین حالت خودکار فقط باید یک کار انجام دهد اما دلایل زیادی برای انتخاب یک خودکار از خودکاری دیگری وجود دارد! آیا خودکار به راحتی در طول صفحه حرکت می کند یا خیر؟ آیا جوهر در یک خط صاف و یکنواخت جریان دارد یا قابل پیش بینی نیست؟ آیا خودکار در دستان شما احساس خوبی ایجاد می کند یا در هنگام نوشتن دست شما را خسته می کند؟ با وجود انواع مختلفی از خودکار ما در دفتر دستک تلاش کرده ایم بهترین گزینه ها را به شما معرفی کرده و عرضه نماییم.

ما با یک گروه از متخصصان مشورت کرده ایم تا موارد متنوعی از خودکار مصرفی و خودکار لوکس انتخاب نماییم و بهترین ها را در کنار هم گرد آوریم. اما بسیاری از مواردی که باعث می شود یک قلم از دیگری بهتر بنظر برسد کاملاً ذهنی است. برخی از ما علاقمند به استفاده از خطوط دقیق و نازک و برخی دیگر از استفاده از خطوط ضخیم تر را ترجیح می دهیم. قلم زیبای یک شخص ممکن است برای شخص دیگر به همان میزان زیبا نباشد و ... .

اما بطور کلی برای تشخیص ویژگیهای یک خودکار خوب می توان به این موارد توجه نمود:

- صاف و روان بودن نوک خودکار: آیا نوک خودکار به راحتی بر روی صفحه حرکت می کند؟ آیا نوک آن بر روی کاغذ گیر می کند و سطح کاغذ را خراشیده می کند؟ جوهر چقدر روان روان است؟

- ایجاد لکه بر روی کاغذ: آیا هنگام نوشتن، جوهر روی کاغذ یا روی دست شما ایجاد لکه می کند؟

- آیا جوهر به پشت کاغذ نیز اثر می گذارد؟

- احساس: قلم در دست شما چه حسی دارد؟ آیا راحت در میان انگشتان شما قرار گرفته است؟ وزن قلم سنگین است یا سبک؟

- نگاه زیباشناسانه: آیا خودکار یک وسیله نوشتاری زیباست؟ آیا عناصر طراحی در آن وجود دارد که خودکار را برجسته و متمایز نماید؟

مشکلات استفاده نکردن از خودکار خوب

در نظر گرفتن خصوصیات یک خودکار استاندارد به شما امکان می دهد تا در تمام طول زمانی که از آن استفاده می کنید تمرکز کافی بر روی نوشتار داشته باشید. استفاده از خودکارهای غیر قابل اعتماد می تواند تمرکز ذهن شما را تا حد زیادی دچار اختلال کند!

خودکارهای غیر استاندارد می توانند مشکلات جدی در حین انجام کار ایجاد نمایند. برخی از مشکلات متداول که با آن روبرو خواهشد شد، ریختن جوهر و لکه شدن سطح کاغذ، لباس و دستان شما است.

در خودکار نامرغوب با افزایش دما جوهر نشت می کند! وقتی خودکار را در جیب پیراهن قرار دهید، دمای بدن باعث گرمای کارتریج شده و جوهر نشت می کند. قرارگیری خودکار بصورت عمودی نیز باعض نشت جوهر می شود و البته پارچه و کاغذ نیز موادی هستند که به جریان نشت جوهر کمک می کنند!

یکی دیگر از رایج ترین مشکلات در خودکار نامرغوب خشک شدن سریع جوهر در اثر قرارگیری در معرض هوا است. وقتی هوا وارد کارتریج شود به سرعت جوهر را خشک می کند.

ویژگی های یک خودکار خوب چیست؟

چه در مدرسه و دانشگاه و چه در دفتر کار ابزار نوشتاری مطمئن جزء جدایی ناپذیر از نیاز افراد است. باید مراقب باشید جهت سهولت و اطمینان در کیفیت انجام کار ابزار نوشتاری که انتخاب می کنید عاری از ایراد و اشکال باشد.

در این قسمت ویژگی های یک خودکار استاندارد و مزایای خرید آن را بررسی می کنیم:

- قابل اعتماد و ماندگار

- عدم ایجاد لکه بر روی کاغذ

- جوهر بر پایه روغن آن را به گزینه ای ضد آب تبدیل کرده

- خشک شدن سریع جوهر باعث می شود برای افراد چپ دست گزینه بسیار مناسبی باشد

- قادر به تحمل فشار زیاد جهت نوشتن بر روی کاغذهای کربنی باشد

- سهولت نوشتن بر روی انواع کاغذ و مقوا

- وزن سبک باعث می شود برای مدت طولانی دست را خسته نکند

- جریان روان جوهر با امکان نگارش بصورت پیوسته

- قابلیت تعویض مغزی داشته باشد

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک مجموعه بسیار متنوعی از بهترین خودکارهای مصرفی و لوکس از برندهای نامدار جهانی تا محصولات تولید و ساخت ایران عرضه شده است. خودکارهایی با طراحی بدنه استاندارد جهت سلامت دستان در نوشتار طولانی مدت و مغزی های نرم و روان بدون قطعی و پخش شدن که عبارتند از: پارکر (Parker)، واترمن (Waterman)، مونته گراپا (Montegrappa)، کاوکو (Kaweco)، استدلر (Steadtler)، استابیلو (Stabilo)، فابرکاستل (Faber-Castell)، یونی بال (Uni-ball)، زبرا (Zebra) و حتی در تولیدات داخلی می توان از نام های کنکو (Canco)، استایلیش (Stylish) و فابل (Fabl) یاد کرد.

 جهت دریافت مشاوره بابت خرید خودکار جهت مصارف شخصی و هدیه، همچنین انجام امور حک و تعمیرات می توانید از طریق واتس آپ و تلگرام فروشگاه اینترنتی دفتر دستک به شماره 09203174610 با مشاورین ما در ارتباط باشید. ما در هر لحظه از خرید با شما همراه هستیم.

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی