نقاشی با تراشه مداد رنگی با ایده های جذاب و کاربردی

نقاشی با تراشه مداد رنگی با ایده های جذاب و کاربردی

نقاشی با تراشه مداد رنگی، برای بچه ها بسیار سرگرم کننده است و ممکن است بزرگسالان نیز آن را امتحان کنند. تنها چیزی که نیاز دارید چند مداد رنگی و یک مداد تراش دستی است که به راحتی باز شده و تراشه ها را از آن جدا کنید. بچه ها دوست دارند از تخیل خود برای تبدیل تکه های چرخان منحصر به فرد تراشه های مداد به اثر هنری استفاده کنند. ما در این مقاله ایده هایی را برای کمک به شما برای شروع ارائه کرده ایم.

وقتی مداد خود را با مداد تراش تیز می کنید، چند تکه چوب تخت نازک دارید که ممکن است به شکل مخروط باشد.

نقاشی با تراشه مداد رنگی

سؤالی که پیش می آید این است که اسم این ضایعات چیست؟ آیا این یک تراشه است.

امروزه هنرمندان زیادی با استفاده از این تراشه های جذاب و رنگارنگ، دست به خلق ایده های نوین زده اند. به طور مثال هنرمند Marta Altés با استفاده از تراشه مداد، نقاشی‌ های هوشمندانه و در عین حال ساده را خلق کرد که در آن شکل ‌های جوهر با بقایای مداد حالتی رنگارنگ و بافتی تعامل برانگیز دارند. هنرمند با تغییر کاربری تراشه ها، اشیایی را که دیگران به عنوان زباله می بینند، به عناصر زیبا و یکپارچه در هر اثر تبدیل کرد، از جمله بال های پروانه! باور نکردنی است که او چگونه نقاشی ساده خود را با همین تراشه های ظریف به یک اثر شایان ستایش تبدیل کرده است.

کاردستی با تراشه مداد رنگی

کاردستی با خرده تراشه های مداد رنگی

نقاشی با تراشه مداد رنگی، برای بچه ها بسیار سرگرم کننده است و ممکن است بزرگسالان نیز آن را امتحان کنند. تنها چیزی که نیاز دارید چند مداد رنگی و یک مداد تراش دستی است که به راحتی باز شده و تراشه ها را از آن جدا کنید. بچه ها دوست دارند از تخیل خود برای تبدیل تکه های چرخان منحصر به فرد تراشه های مداد به اثر هنری استفاده کنند. ما در این مقاله ایده هایی را برای کمک به شما برای شروع ارائه کرده ایم.

مزایای نقاشی با تراشه مداد رنگی

مداد رنگی از پرکاربردترین لوازم تحریر مخصوص نقاشی است که بسیار مورد علاقه کودکان و نوجوانان و حتی بزرگسالان قرار دارد. مداد رنگی می‌ تواند سبک ‌های هنری را بیان کند که بیانگر حالات هنرمند خالق اثر نیز است. حال اگر کمی ابتکار عمل به خرج دهید و سعی کنید جزئیات دیگری از قبیل تراشه مداد یا مداد رنگی را به کارتان اضافه کنید، موجب ایجاد خروجی کار بهتری خواهد شد و البته توانسته اید از ضایعات این محصول نیز در جهت خلق ایده های خود استفاده نمایید.

تشویق کودکان به کاردستی با تراشه مداد رنگی موجب تقویت عملکرد ذهن، بروز خلاقیت، تقویت مهارت های فردی، تخلیه انرژی، بهبود استرس، ذهن خوانی و حتی در مراحل پیشرفته تر موجب استعدادیابی در کودکان می شود.

همچنین کودکان متوجه می شوند که می توانند با ضایعات پلاستیکی و چوبی با کمی تلاش و جستجو، به نتایج قابل قبولی دست یابند. همانطور که هنرمند بزرگی مانند پیکاسو توانسته است با کمی خلاقیت، اثرات هنری خارق العاده ای را تقدیم دنیای هنری کند و از خود نام و آوازه ای زیبا در خاطره ها به جای بگذارد.

خلاقیت با فطرت کودکان پیوند دارد و مانند یک گیاه رونده است که اگر فضای مناسب آن فراهم شود به این بالندگی و رشد ادامه می ‌دهد. بنابراین آن ‌چه کودکان نیاز دارند، نه آموزش خلاقیت، که فراهم کردن آگاهی، فضا و امکاناتی برای رشد خلاقیت فطری‌ شان است.

ایده های جذاب نقاشی با تراشه مداد رنگی

در ابتدای امر باید با نحوه انجام کاردستی با خرده تراشه های مداد رنگی آشنا شوید.

- یک فضای مناسب بر روی میز کار یا میز ناهار خوری به این کار اختصاص دهید. این پروژه هنری فضای شما را زیاد کثیف نمیکند، اما ممکن است بخواهید از فضای کاری خود محافظت کنید. (تراشه های ریخته شده و ناپیوسته را میتوان با جاروبرقی به راحتی تمیز کرد).

- کاغذ، مداد رنگی و سایر لوازم هنری را روی میز قرار دهید.

- کودکان خود را تشویق به نقاشی با تراشه های مداد کنید.

- تراشه های مداد را ایجاد کنید و آنها را روی کاغذ بچسبانید.

- برای ایجاد جزئیات اضافی میتوانید از ماژیک نقاشی، پاستل گچی، پاستل روغنی، مداد شمعی و یا حتی مداد سیاه استفاده کنید.

حال باید به ساخت تراشه های مداد بپردازیم. تراشه های مداد بسته به اینکه می خواهید چگونه به نظر برسند، می توانند بلند یا کوتاه باشند. اگر می‌خواهید قطعات بسیار طولانی بسازید، در اینجا چند نکته وجود دارد:

- مدادها را کاملاً تیز کنید و آن ها را روی صفحه کاغذی بر روی میزتان قرار دهید.

- اطمینان حاصل کنید که تیغه مداد تراش کاملاً تیز است و هیچ تکه مداد شکسته ای درون آن گیر نکرده است.

- مداد را محکم به تراش فشار دهید، سپس آن را آهسته و ثابت بچرخانید. کودکان خردسال ممکن است به کمک بزرگسالان نیاز داشته باشند. (برخی از تراشه ها در حال شکستن هستند. آنها را نیز نجات دهید!)

اگر مداد رنگی شما در حال حاضر واقعا تیز است و بیشتر تیز نمی شود، سر دیگر مداد رنگی را بتراشید. این یک فعالیت عالی برای استفاده از انتهای مداد رنگی های کوچک است که برای رنگ آمیزی کوتاه هستند.

در هنگام نقاشی با تراشه مداد رنگی میتوانید از چسب ماتیکی یا چسب وینیل پریمو که قدرت چسبانندگی بالایی دارد و کاملاً مقاوم است، برای تثبیت کار هنری خود استفاده کنید. این چسب بعد از خشک شدن حالتی شفاف دارد و روی ظاهر کار شما تأثیری نمیگذارد. این محصول کاملاً ایمن برای کودکان بالای 3 سال است.

با توجه به یادگیری اصولی در مورد نحوه رنگ آمیزی با تراشه مداد رنگی، بهتر است به سراغ چند نمونه ایده در رابطه با این موضوع برویم. فرزندان خود را تشویق کنید و با چند پیشنهاد شروع کنید، سپس آنها را به خلاقیت تشویق کنید تا طرح های خود را ارائه دهند.

برای ساخت یک گل زیبا میتوانید به روش زیر عمل کنید.

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 1)

- یک کاغذ به اندازه دلخواه بردارید و ساقه و برگ ها را با ماژیک نقاشی، مداد رنگی یا پاستل نقاشی کنید.

- تراشه های مداد را به صورت گل بچسبانید.

- قطعات شکسته شده را به عنوان جوانه گل بچسبانید.

- برگ ها و قسمت مرکزی گل ها را با مداد رنگی رنگ آمیزی کنید.

- خطوط حاشیه بیرونی را با خط کش و ماژیک یا مداد سیاه بکشید.

- حاشیه را با مداد رنگی رنگ آمیزی کنید.

- کار شما آماده است، میتوانید از نتیجه کارتان لذت ببرید.

با این روش و با کمی تغییرات میتوانید برای درست کردن موارد زیر اقدام کنید.

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 2)

- یال شیر

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 5)

- بال های پروانه

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 6)

 

- موی انسان

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 4)

- چتر

- دامن رقصنده

- پولک ماهی

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 7)

- نوشتن اسم

- گل ها، درختان و گیاهان

ایده های نقاشی با تراشه مداد رنگی (تصویر 3)

کلام آخر

استفاده از ضایعات اطراف بای خلق یک اثر هنری سالهاست که در میان هنرمندان بسیاری رواج یافته است. هنرمندانی که جدای از هنر خود به فکر محیط زیست نیز هستند. خلاقیت اساس این نوع تفکر است و لازم است از سالهای ابتدایی رشد کودک به آن پرداخته شود.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی