فایده رنگ سفید در جعبه مدادرنگی چیست

فایده رنگ سفید در جعبه مدادرنگی چیست

رنگ سفید دارای تعدادی معانی و تداعی کننده برخی مفاهیم است، هر چند ممکن است بسته به فرد و فرهنگی که در آن استفاده می شود متفاوت باشد. برخی از مفاهیم اصلی که اغلب با رنگ سفید بیان می ‌شوند عبارتند از: خلوص، معصومیت، تمیزی، خالی بودن، سردی، پوچی، سادگی و مینیمالیسم. دفتردستک در این مطلب، شما را با اصلی ترین کاربرد مداد رنگی سفید در جعبه مداد رنگی آشنا می کند.

رنگ سفید دارای تعدادی معانی و تداعی کننده برخی مفاهیم است، هر چند ممکن است بسته به فرد و فرهنگی که در آن استفاده می شود متفاوت باشد. برخی از مفاهیم اصلی که اغلب با رنگ سفید بیان می ‌شوند عبارتند از: خلوص، معصومیت، تمیزی، خالی بودن، سردی، پوچی، سادگی و مینیمالیسم.

دفتردستک در این مطلب، شما را با اصلی ترین کاربرد مداد رنگی سفید در مداد رنگی آشنا می کند.


مداد رنگی سفید برای چیست

 

شما می توانید مانند مداد گرافیتی از مداد سفید نیز استفاده کنید. هر چند تفاوت کلیدی نیز وجود دارد. اول از همه، مدادهای سفید محصول تخصصی تری هستند و بنابراین گرانتر از مدادهای گرافیتی هم ردیف خود هستند. دوم، خطوط نوشته شده با مداد سفید بسیار آسان تر از خطوط نوشته شده با گرافیت پاک می شود. این منطقی است زیرا مغز مداد سفید از گچ ساخته شده است! با این حال، زمانی که بعد از نوشتن برخی خطوط به طور تصادفی پاک می شوند، می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

اصلی ترین کاربرد های مداد رنگی سفید

- کاربرد مداد رنگی سفید در ترکیب رنگ ها

مداد رنگی سفید یک ابزار نقاشی است نه فقط یک رنگ نامرئی!

کاربرد مداد رنگی سفید


چه وسایلی برای طراحی سیاه قلم لازم است؟ وسایل طراحی سیاه قلم را در این مطلب مشاهده کنید. 


 

به یاد داشته باشید که از رنگ سفید می توانید به صورت دو تکنیک استفاده کنید. اولین گزینه این است که از رنگ سفید بر روی رنگ های زیرین استفاده شده، استفاده کنید. در واقع مداد سفید را می توان به عنوان یک نرم کننده بین لایه ها استفاده کرد تا رنگ ها با هم یکنواخت شوند. همچنین ترکیب نمودن رنگ ها یکی دیگر از کاربرد مداد رنگی سفید محسوب می شود. می توانید برای روشن کردن رنگ از مداد سفید استفاده کنید اما به یاد داشته باشید که مداد را زیاد فشار ندهید. مداد سفید را می توان به عنوان ایجاد یک اثر درخشان نیز استفاده کرد. یعنی می توانید از آن برای ایجاد یک جلوه بصری زیبا استفاده نمایید.

- کاربرد مداد رنگی سفید برای برجسته سازی

دیگر کاربرد رنگ سفید در مداد رنگی عمق دادن به تصویر است. برای مفهوم این مسئله میتوانید دو درخت را یکی در فاصله نزدیک و دیگری دورتر رسم کنید. حال میتوانید آن درختان را در پس زمینه ای در کوهستان رسم نمایید. ما می دانیم که کوه ها بسیار بزرگ هستند، اما رشته کوه عقب تر و کوچکتر از درختان پیش زمینه به نظر می رسد. در مثالی دیگر هنرمند می‌ تواند دو شیء با رنگ‌ های تقریباً یکسان داشته باشد و با ایجاد یک شیء بسیار تیره تر از دیگری، آنها را به ‌طور مصنوعی از هم جدا کند. جسم تیره تر عمیق تر می شود و جسم روشن تر به جلو حرکت می کند. پس می توان اینگونه اعلام کرد که اجسام تیره تر در منطقه دورتر قرار دارند و اجسام روشن به بیننده نزدیک تر هستند. البته شما می توانید با استفاده از تکنیک همپوشانی برای تصویر خود عمق ایجاد کنید. قرار دادن اجسام پشت یکدیگر و روی هم قرار گرفتن، نه تنها حس عمق دادن را تقویت می کند، بلکه برای چشم نیز خوشایندتر است. از نظر ترکیبی نیز تصویر منسجم تر و طبیعی تر جلوه می نماید.

 فایده مداد رنگی سفید


 بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد نقاشی با رنگ روغن


- کاربرد مداد رنگی سفید روی کاغذ سیاه یا زمینه ی تیره

کاربرد مداد سفید در نقاشی روی کاغذ سیاه می تواند واقعاً رضایت بخش باشد و راهی عالی برای الهام بخشیدن به دانش آموزان شما باشد. این یک روش ارزشمند برای آموزش دانش‌آموزان شما است که چگونه تمرین سایه‌ زنی داشته باشند. اهمیت اینکه بتوانیم سایه ‌ها را به‌طور نامحسوس از روشن به تاریک تبدیل کنیم، بسیار ارزشمند است. ایده خوبی است که با یک طرح ساده شروع کنید. راشل بروس معلم هنر، دانش‌آموزانش را مجبور کرد تا این کره‌ های شگفت ‌انگیز را خلق کنند.

 

 کاربرد مداد سفید در نقاشی

 


بیشتر بخوانید: اگر به نقاشی با ذغال علاقه مند هستید بر روی لینک کلیک کنید.


 

این هنرمند با تجربه، در مرحله بعد از دانش آموزان خود درخواست کرد که یک کدو تنبل طراحی کنند. این آموزش یادگیری بزرگی بود! همچنین با استفاده از فایده مداد رنگی سفید می توانید به این کار هنری خود زرق و برق جدیدی بدهید! در واقع می توانید به طبیعت بی جان خود، جانی تازه ببخشید.

کاربرد رنگ سفید در مداد رنگی


بیشتر بخوانید: مداد کنته چیست؟


- استفاده از تراشه های مداد رنگی سفید

تا به امروز به این مسئله فکر کرده اید که با تراشه های مداد رنگی های خود می توانید تصاویر شگفتی ایجاد نمایید؟ یا اینکه آن ها را در سطل زباله می اندازید؟! تنها با کمی تحقیق و جستجو می توانید متوجه ارزش این تراشه های کم ارزش شوید. شما می توانید با استفاده از تراشه های رنگی به خلق تصاویر جدید در نقاشی خود بپردازید. اکنون زمان آن رسیده که خلاقیت خود را به حداکثر برسانید!

اصلی ترین کاربرد مداد رنگی سفید (تصویر 1)

مقداری چسب و کاغذ بردارید و تراشه های مداد رنگی خود را به طرح های جدید و سرگرم کننده بچسبانید. هنر خلق تصویر و بافت با استفاده از تراشه های مداد رنگی بهترین می تواند بسیار خلاقانه و جذاب باشد! در این آثار ترکیبی شگفت انگیز از اشکال، رنگ و بافت را می توان مشاهده کرد. چرا پتانسیل هنری خود را کشف نمی کنید؟ همچین می توانید از تراشه های سفید در ایجاد تصاویر خلاقانه در زمینه های تیره استفاده کنید. با اینکار به فرزندان خود آموزش می دهید که با استفاده از کم ارزش ترین عناصر، ایده های خود را خلق نمایند.

اصلی ترین کاربرد مداد رنگی سفید (تصویر 2)

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران
هدی ارسال شده در ۱۶ آذر ۱۴۰۱

ممنون از این مقاله جامع و کاربردی