چگونه با خودکار طراحی کنیم؟

چگونه با خودکار طراحی کنیم؟

برای هنرمندانی که به طراحی با خودکار علاقه دارند، یافتن بهترین کاغذ برای طراحی با خودکار بسیار مهم است. اگر از کاغذ نامناسبی استفاده کنید، جوهر شما ممکن است پخش شود و یا لکه ای بر سطح کاغذ ایجاد کند. به همین دلیل است که پیدا کردن کاغذ با کیفیت بالا که برای طراحی با خودکار مناسب باشد بسیار مهم است. کار شما لایق انتخاب بهترین هاست. مهمتر از آن سزاوار چیزی هستید که ماندگار باشد. به همین دلیل است که برای آموزش نقاشی با خودکار فهرستی از کاغذهای مناسب طراحی با خودکار را گرد آوری کردیم تا بتوانید طراحی جادویی خود را شروع کنید.

طراحی با خودکار یک هنر کم هزینه، راحت و خاطره انگیز است. بسیاری از مبتدیان از تنوع این هنر کاملاً بی اطلاع هستند. این مقاله نه تنها به شما نشان می دهد که چگونه از قلم برای ایجاد شکل و حجم استفاده کنید، بلکه نشان می دهد که از چه قلم هایی می توان برای طراحی استفاده کرد. فقط باید توجه داشته باشید همه آنها خودکارهایی هستند که از یک مخزن داخلی جوهر تغذیه می شوند. بهتر است در این قسمت با مجموعه متنوعی از قلم که میتوان با آنها طراحی و یا نقاشی کرد؛ آشنا شوید.

آموزش نقاشی با خودکار


برای خرید خودکار با قیمت عالی از دفتر دستک کلیک کنید


- خودنویس (Fountain pens)

به واسطه داشتن سرقلم که گاهاً دارای قطر نوشتاری مختلف است، کاملاً مناسب برای طراحی و یا نقاشی هستند. تنها کافی است زاویه قرار گیری با سطح کاغذ و فشار وارده را کنترل نمایید.

- خودنویس با سرقلم خم شونده (Fude nib pens)

دیگر خودنویس های مناسب برای طراحی دارای سرقلم خم شونده هستند. این مدل خودنویس با اینکه کارایی بسیار بالایی دارد اما بسیار کمیاب است. نوک های خم شده علامتی پهن تر و شبیه قلم مو ایجاد می کنند که با زاویه قلم تغییر می کند.

- روان نویس نوک نمدی (Felt-tip pens)

روان نویس نوک نمدی با ضخامت های نوشتاری مختلفی تولید می ‌شود و خطی پررنگ ایجاد می‌ نماید که در زمان نو بودن خطوطی متراکم و پر رنگ ایجاد میکند و با تمام شدن جوهر خطوط سبک ‌تر و شکسته تر می ‌شود. عرض خطوط با فشار و زاویه قلم متفاوت رسم می شود.

- خودکار نازک نویس (Fineliner pen)

خودکارهای طراحی مقرون به صرفه ای هستند که بر اساس ضخامت نوشتاری و اغلب از 0.05 میلی متر تا 1 میلی متر فروخته می شوند و علامت ثابت و یکنواختی بر روی کاغذ ایجاد می کنند. به مرور زمان و در اثر استفاده مداوم سرقلم پلاستیکی این مدل خودکار به تدریج فرسوده می شوند و به مرور زمان یک نوک زاویه دار یا مسطح ایجاد می کنند.

- خودکار معمولی (Ballpoint pens)

این مجموعه خودکار عمدتاً ارزان قیمت هستند و به عنوان در دسترس ترین وسیله نوشتن و طراحی برای شما به حساب می آید. هنگام طراحی با خودکار با کم و زیاد کردن فشار دست می توان خطوطی با ضخامت مختلف رسم نمود.


برای خرید خودنویس لوکس  با قیمت عالی کلیک کنید


وسایل لازم برای طراحی با خودکار

شاید برای شما عجیب باشد اما برای شروع آموزش طراحی با خودکار تنها به یک سطح صاف و یا یک تخته شاسی، کاغذ و خودکار مناسب با تمامی رعایت نکات ذکر شده نیاز دارید.

برای هنرمندانی که به طراحی با خودکار علاقه دارند، یافتن بهترین کاغذ برای طراحی با خودکار بسیار مهم است. اگر از کاغذ نامناسبی استفاده کنید، جوهر شما ممکن است پخش شود و یا لکه ای بر سطح کاغذ ایجاد کند. به همین دلیل است که خرید کاغذ با کیفیت بالا که برای طراحی با خودکار مناسب باشد بسیار مهم است. کار شما لایق انتخاب بهترین هاست. مهمتر از آن سزاوار چیزی هستید که ماندگار باشد. به همین دلیل است که برای آموزش نقاشی با خودکار فهرستی از کاغذهای مناسب طراحی با خودکار را گرد آوری کردیم تا بتوانید طراحی جادویی خود را شروع کنید.

وسایل مورد نیاز برای طراحی با خودکار

در ادامه شما را با تعدادی از کاغذهای مطرح در جهان آشنا میکنیم.

  • Arteza 8×10 Drawing Pad Durable: این مدل کاغذ با مجموعه ای از ویژگی های مفید ارائه می شود که آن را برای طراحی با خودکار عالی می کند.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 1)

- این مجموعه دارای کاغذ بدون اسید است. این بدان معنی است که با گذشت زمان زرد نمی شود و یکپارچگی کلی خود را حفظ می کند.

- همچنین دارای یک رنگ سفید روشن است که برای ایجاد کنتراست زمانی که با خودکار طراحی می کنید، مناسب است.

- ضخامت کاغذ بالا و دارای پرفراژ است. از این رو به شما در جدا کردن آسان کاغذ کمک بسیار زیادی میکند.

- بافت کمی دارد که برای برخی هنرمندان مناسب است.

اگر به دنبال لذت بردن از یک تجربه طراحی با کیفیت هستید، از این مجموعه کاغذ استفاده کنید. هنگامی استفاده از این کاغذ می توانید از ویژگی های مفید مختلفی بهره مند شوید که لذت بردن از یک تجربه طراحی با کیفیت را برای شما آسان می کند.

  • Bellofy 100 Sheet Sketchbook: این دفتر طراحی برای انواع هنرمندان ایده آل است و حتی دوستدار محیط زیست بودن را نیز به ارمغان می آورد.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 2)

- کاغذ ارائه شده توسط Bellofy کاملاً بازیافت شده است که به شما این امکان را می دهد تا احساس خوبی نسبت به خرید خود داشته باشید.

- علاوه بر این کاغذ بکار رفته بدون اسید و دارای PH خنثی نیز می باشد که برای هنر شما عالی است. این ویژگی، یکپارچگی کاغذ را در طول زمان حفظ می کند و آن را برای قاب بندی و سایر روش های ارائه مناسب میکند.

می توانید انتظار تجربه ای با کیفیت را از این کاغذ داشته باشید که به شما کمک می کند تا اثر هنری خود را به خوبی برای مدت زمان طولانی حفظ کنید.

  • Strathmore 400-3 Drawing Pad: یکی از دلایل اصلی انتخاب این برند، تعهد به داشتن کیفیت است. همچنین داشتن وزن و ضخامت متناسب از ویژگی های این کاغذ محسوب میشود.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 3)

آماده کردن محیط کار مناسب برای نقاشی و طراحی با خودکار

همه ما نقاشی و طراحی با خودکار را دوست داریم و از اینکار لذت میبریم. ممکن است برای این تجربه از تمامی قلم های موجود استفاده کرده باشید تا به نتیجه دلخواه برسید. اما در این بین رعایت اصول زیر میتواند به شما کمک بزرگی کند.

- یکی از بهترین مزیت های استفاده از خودکار در طراحی این است که شما میتوانید در هر لحظه و زمان طرح مورد نظر خود را پیاده کنید، تنها کافی است که کاغذ و خودکار مناسب همراه داشته باشید.

- بر خلاف سایر انواع طراحی مانند طراحی با مداد، نقاشی با خودکار جایی برای خطا باقی نمی گذارد! شما قادر به پاک کردن نیستید و ممکن است برای بعضی از هنرمندان این موضوع دشوار به نظر بیاید. برای اثبات این نظریه تنها کافی است که به تصویر زیر بنگرید.


برای خرید روان نویس  با قیمت عالی کلیک کنید


آموزش طراحی با خودکار (تصویر 4)

- اگر به ایجاد خطوط تمیز و نازک علاقه مند هستید بهتر است از خودکار استفاده کنید، چرا که استفاده از قلم مو ممکن است باعث نامرتب شدن کار و رسم خطوط با ضخامت بالا شود.

- از آنجایی که جوهر خودکار به سرعت خشک می شود، لکه دار شدن به ندرت مشکل ساز می شود. اگر طراح سریعی هستید که از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت می کند، این نکته کلیدی است که برای طراحی از خودکار استفاده کنید.

مراحل نقاشی و طراحی با خودکار

در این مقاله سعی داریم تا به شما مراحل آموزش طراحی با خودکار از یک دست را نشان دهیم.

  • طرح اولیه (Initial drawing): سعی کنید در ابتدا یک طرح کلی از سوژه مورد نظرتان رسم کنید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 5)

  • شکل دادن (Defining shape): سعی کنید با مداد به کناره های طرحتان شکل دهید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 6)

  • خطوط (Contours): حال شروع به ترسیم خطوط اصلی با خودکار کنید و بعد از خشک شدن جوهر، به آرامی خطوط کشیده شده با مداد را پاک کنید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 7)

  • سایه زنی (Hatching): از خطوط موازی برای ایجاد سایه زنی ملایم بر روی کل تصویر استفاده کنید.
  • پرداختن به جزئیات (Exploring form): در این مرحله باید با استفاده از خطوط منحنی به طرح نهایی خود برسید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 8)

  • حجم دهی به وسیله هاشور (Cross hatching): برای ایجاد سایه های تیره تر که به حجم دهی طرح کمک می نماید، هاشورهایی را در جهت‌ های مختلف رسم نمایید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 9)


مطالعه بیشتر: معرفی وسایل طراحی چهره


مهمترین نکات نقاشی و طراحی با خودکار

در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکات سریع در مورد شیوه طراحی با خودکار آشنا کنیم که دانستن این موارد میتواند به شما در ایجاد یک طراحی دقیق و با رعایت تمامی استانداردهای لازم کمک کند.

- استفاده از تصویر سیاه و سفید سوژه مورد نظر: برای یافتن تصویری خوب از موضوعی که می خواهید طراحی کنید، وقت بگذارید. ایجاد درک درست از اینکه چگونه سوژه ای را بر روی یک سطح دو بعدی رسم نمایید؛ می تواند روند یادگیری شما را سرعت بخشد. توصیه می‌ کنیم از عکس ‌های سیاه و سفید استفاده کنید و عکس ‌های رنگی را به سیاه و سفید تبدیل نمایید تا دیدن مناطق تاریک در مقابل سطوح روشن آسان ‌تر باشد.

- سوژه ای که از آن لذت میبرید را انتخاب کنید: اگر حیوانات را دوست دارید، حیوانات را بکشید، اگر از مناظر لذت می برید، مناظر را برای طراحی انتخاب نمایید. هر چه بیشتر به موضوعاتی که در طراحی به آن ها علاقه ای ندارید، نزدیک شوید ممکن است تمرکز و لذت بردن از طراحی را از شما دور کند و در حین کار لذتی از کار نمیبرید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 10)

- طراحی را ابتدا با مداد شروع کنید: از دستورالعمل های ساده برای ترسیم سوژه خود استفاده کنید، شروع با مداد به شما این امکان را می دهد که اشتباهات اولیه را که ممکن است به ضرر شما تمام شود به راحتی اصلاح نمایید. با کسب تجربه بیشتر زمانی فرا می رسد که می توانید از مداد استفاده نکنید، به خصوص اگر فردی هستید که می خواهید طراحی در فضای باز انجام دهید و نمی خواهید ابزار طراحی اضافه به همراه داشته باشید.

- در ابتدا به کلیات طرح مورد نظر خود بپردازید: در ابتدا از جزئیات پرهیز کنید و فقط کلیات کار را اساس کار خود قرار دهید. سوژه را به ساده‌ ترین شکل و فرم تقسیم کنید.

رسم کردن کلیات طرح می‌ تواند به شما کمک کند قبل از اینکه زمان زیادی را برای طراحی صرف کنید، نسبت ‌های اشتباه را پیدا کنید. تشخیص اشتباهات اولیه همچنین به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید زیرا احساس نمی کنید شکست خورده اید.

- بخشنده باشید: طراحی یک مهارت چالش برانگیز برای یادگیری است، از خودتان انتظار نداشته باشید که از همان ابتدا شگفت انگیز باشید. این یک نشانه عالی است که شما در حال انجام تحقیق در مورد بهتر طراحی کردن هستید زیرا این کار شما را از سال ها تلاش نجات می دهد، اما هنوز هم نیاز به تمرین دارید.

- خطوط را کمرنگ اضافه کنید: در هنگام خلق یک تصویر ابتدا با رسم خطوط کمرنگ شروع کنید. اینکار به ایجاد یک طرح موفقیت آمیز کمک می کند.

- عجله نکنید: به خودتان زمان زیادی بدهید تا یک طراحی را تمام کنید تا فشاری برای اتمام سریع کار احساس نکنید.

- از چپ به راست کار کنید: اگر راست دست هستید، سعی کنید از چپ به راست (اگر چپ دست هستید برعکس) کار کنید تا جوهر بر روی کاغذ بخش نشود. سرعت خشک شدن جوهر به نوع قلمی که استفاده می کنید و کاغذ انتخابی شما بستگی دارد، ابزارهای خود را بشناسید تا بدانید چقدر زمان لازم است تا خشک شود.

- نحوه سایه زدن را بیاموزید: زمان گذاشتن برای یادگیری تکنیک‌ های مختلف سایه ‌زنی می‌ تواند به کار شما کمک کند با کار کمتر، طرح شما زیباتر به نظر برسد.

- یک نقطه کانونی انتخاب کنید: به جایی که تاریک‌ ترین نقطه در تصویر باشد اطلاق می شود. باید نقطه کانونی مشخصی برای طرح خود انتخاب کنید و نقطه کانونی شما باید بالاترین نقطه کنتراست در تصویر باشد، بنابراین زمان بیشتری را صرف ایجاد تاریکی در آن ناحیه کنید.

اگر سوژه ای را طراحی می کنید که چشم دارد، معمولاً چشم ها به نقطه کانونی تبدیل می شوند زیرا کنتراست مردمک و سفیدی چشم به طور طبیعی این تضاد را ایجاد می کند. اگر در حال انجام طراحی از مناظر هستید، مکانی از تصویر را به عنوان نقطه کانونی انتخاب کنید که می ‌خواهید بافت بیشتری را در آن قسمت اعمال نمایید.

آموزش طراحی با خودکار (تصویر 11)

- بافت به کارتان اضافه کنید: یادگیری نحوه ترسیم بافت های مختلف یکی از سرگرم کننده ترین کارهایی است که هنگام طراحی با خودکار خواهید داشت. هنرمندان از جزئیاتی مانند موهای نازک و ظریف یا پوست درختان استفاده میکنند.

اگر می‌ دانید از چه موضوعی در طراحی لذت می ‌برید؛ می ‌توانید برای مطالعه انواع خاصی از بافت ‌های موجود در آن موضوع وقت بگذارید. به عنوان مثال اگر از کشیدن درختان لذت می برید، شاید بخواهید یک روز را به مطالعه انواع مختلف پوسته تنه درخت و نحوه سایه زنی از آنها اختصاص دهید.

- صبور باشید: طراحی به زمان نیاز دارد و یادگیری نقاشی حتی زمان بیشتری می برد. می توانید با آموزش ها و دوره های آموزشی، روند نقاشی را تسریع کنید اما سعی کنید عجله نکنید. دانش ‌آموزانی که سریع ‌تر یاد می‌ گیرند، آن ‌هایی هستند که هم زمان می ‌گذارند و هم آن ‌قدر صبور هستند که به خود فرصت رشد بدهند.

- خودکار و کاغذ متفاوت انتخاب کنید: پیدا کردن ابزاری که از آن لذت می برید می تواند کمک بزرگی باشد، این امر به ویژه هنگام کار با جوهر صادق است. بافت کاغذ می تواند تأثیر بسیار عمیقی بر نحوه کشیده شدن خطوط داشته باشد و واقعاً به ترجیح شخصی شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

اما هرگز اجازه ندهید نداشتن ابزار مناسب بهانه ای برای طراحی نکردن شود! از هر قلم و کاغذی می توان برای خلق آثار هنری شگفت انگیز استفاده کرد. بهترین بخش کار با خودکار این است که قیمت مناسبی دارند و تقریباً در هر کجا می توانید بهترین هنرتان را نمایش دهید.

- دفتر طراحی خود را همیشه به همراه داشته باشید: استفاده منظم از یک دفتر طراحی واقعاً می تواند به شما در ایجاد عادت طراحی کردن کمک کند. حتی اگر آن را به عنوان یادآوری برای زمانی که به خانه می آیید روی میز خود بگذارید، این یادآوری بصری می تواند به شما در مسیر تبدیل شدن به یک استاد ماهر کمک شایانی کند.

- عشق را به کارتان اضافه کنید: طراحی کردن می تواند سرگرمی بسیار جالبی باشد زیرا کاری است که می توان در خانه به تنهایی انجام داد اما همچنین می توانید با دوستان خود طراحی کنید. شاید در نظر داشته باشید که یک دوست هنری پیدا کنید و یاد بگیرید که چگونه با هم طراحی کنید، کسی را پیدا کنید که بتواند به شما کمک کند سریعتر پیشرفت کنید.

- فرآیند طراحی کردن را دوست داشته باشید: در نهایت تنها چیزی که اهمیت دارد لذت بردن از روند خلق اثر هنری است. موفقیت همیشه از قرار گرفتن در حالت خلق هنر حاصل می شود و یادگیری نحوه لذت بردن از آن می تواند یادگیری شما را به شدت افزایش دهد. این مهم نیست که به چه سطحی برسید.

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی