صفر تا صد آموزش نقاشی با مداد شمعی برای کودکان

صفر تا صد آموزش نقاشی با مداد شمعی برای کودکان

رنگ آمیزی یکی از محبوب ترین فعالیت ها در میان کودکان و حتی بزرگسالان است! امروزه کتاب های رنگ آمیزی کودکان، حتی بزرگسالان محبوبیت بسیاری دارند. این مقاله قصد دارد به شما بگوید آموزش نقاشی با مداد شمعی برای کودکان چه تأثیری بر رشد ذهنی و فیزیکی کودک دارد. رنگ آمیزی به کودکان کمک می کند تا بسیاری از مهارت های زندگی را در خود توسعه دهند و در حین انجام آن از این کار لذت خواهند برد.

رنگ آمیزی یکی از محبوب ترین فعالیت ها در میان کودکان و حتی بزرگسالان است! امروزه کتاب های رنگ آمیزی کودکان، حتی بزرگسالان محبوبیت بسیاری دارند. این مقاله قصد دارد به شما بگوید آموزش نقاشی با مداد شمعی برای کودکان چه تأثیری بر رشد ذهنی و فیزیکی کودک دارد. رنگ آمیزی به کودکان کمک می کند تا بسیاری از مهارت های زندگی را در خود توسعه دهند و در حین انجام آن از این کار لذت خواهند برد.

نقاشی با مداد شمعی برای کودکان


خرید پاستل گچی در انواع مختلف از دفتردستک


در یک سالگی اگر به کودک مداد شمعی بدهید، ممکن است مداد شمعی را در دست بگیرد و آن را روی کاغذ بگذارد و دست خود را به سمت عقب و جلو حرکت دهد تا یک خط بر روی کاغذ بر جای بگذارد. این انتظار را داشته باشید که این فعالیت در سنین پایین به معنای واقعی کلمه فقط چند ثانیه طول بکشد. با بزرگتر شدن کودکان توانایی آنها در خط خطی کردن بیشتر می شود، زیرا آنها ضرباتی خاص تر بر روی کاغذ ایجاد می کنند. استفاده از مداد شمعی های تخم مرغی (دوکی) به دلیل فرم قرار گرفتن در دست برای کودکان بسیار مناسب است و بسیار موفقیت آمیزتر و کاربردی تر از مداد رنگی روغنی، آبرنگی و ... در سنین پایین عمل می کند. مداد شمعی غیر سمی است و تماس آن با لباس و پوست کودک بدون خطر و ایمن است، بنابراین خرید مداد شمعی برای کودک یک گزینه مطمئن است.

آموزش نقاشی از طبیعت با مداد شمعی

در این مقاله ما سعی داریم به آموزش نقاشی با مداد شمعی به صورت جامع بپردازیم.

- ابتدا باید به کودک خود مفهوم رنگ آمیزی و چگونگی کار با مداد شمعی را آموزش دهید. اگر استفاده از پستانک را کنار نگذاشته اید، ابتدا به کودکان پستانک را بدهید تا توجه او جلب شود و سپس مداد شمعی را به دستش دهید تا مداد شمعی را به سمت دهان نبرد!

در غیر این صورت اگر سعی کردند آن را در دهان خود قرار دهند، با هدایت دستشان بر روی کاغذ برای رنگ کردن و با استفاده از کمک دست روی دست، حواس آنها را پرت کنید.

- هنگام رنگ آمیزی کودکتان را بر روی یک صندلی بلند قرار دهید و یک برنامه منظم برای رنگ آمیزی داشته باشید. همچنین در ابتدا تنها 2 رنگ متضاد را به دست کودکتان بدهید. همچنین از مداد شمعی با قابلیت شستشو استفاده کنید که اگر به صورت تصادفی کودکتان دیوار و یا سایر وسایل را رنگ آمیزی کرد، بتوانید به راحتی آن قسمت را تمیز کنید.

- به طور کلی کودکان یک و دو ساله می توانند به طور تصادفی خط خطی کنند. در دو سالگی برخی از کودکان ضربات ساده مانند ایجاد مکرر نقطه، یک خط عمودی و یک خط افقی را پس از نشان دادن آنها تقلید می کنند.

- همچنین سعی کنید از مداد شمعی جامبو استفاده کنید. این محصولات به خاطر فرم بدنه و قطری که دارند به راحتی در دست کودک قرار می گیرند.

منظور از نقاشی با مداد شمعی چیست؟

مداد شمعی یک ابزار نقاشی و رنگ آمیزی است. مداد شمعی ابزاری محبوب میان کودکان است که برای رسم تصاویر ذهنی و واقعی استفاده می شود. خرید مداد شمعی تقریباً در لیست لوازم پیش دبستانی و دبستان تمامی مدارس جای دارد. مداد شمعی به عنوان یکی از ابزارهای یادگیری ارزشمند برای کودکان خردسال است. به کودک نو پا و پیش دبستانی خود فرصت های زیادی برای به تصویر کشیدن ایده هایشان و رنگ آمیزی آنها بدهید.

وسایل مورد نیاز کودکان برای نقاشی با مداد شمعی

رنگ آمیزی با مداد شمعی باعث رشد مهارت هایی در استفاده از ابزارهایی همچون مداد، قیچی و پاک کن می شود. با توسعه مهارت‌ های رنگ ‌آمیزی بچه ‌ها فرصت مناسبی پیدا می‌ کنند تا یک ابزار نوشتن را به روشی سرگرم‌ کننده و خلاقانه استفاده و کشف کنند.

آنها می توانند با قرار دادن رنگ های مختلف مداد شمعی در یک جامدادی یا یک کیف کوچک زیپ دار به روشی هماهنگ از رنگ های مختلف استفاده کنند. همه اینها می تواند باعث افزایش مهارت های حرکتی کودک شود.

اگر تمایل دارید با وسایل جامع تری برای نقاشی با مداد شمعی آشنا شوید، با ما همراه شوید:

- مداد شمعی در رنگ های متنوع

- کاغذ رنگی

- دفتر نقاشی

- قیچی مخصوص کودک

- پیشبند

آموزش اولیه نقاشی با مداد شمعی برای کودکان

خرید مداد شمعی

- ابتدا نحوه قرار گرفتن صحیح مداد شمعی در دست را به کودک آموزش دهید.

- از کودک بخواهید تا در مورد طرح کشیده شده بر روی کاغذ داستان سرایی کند.

- از کودک بخواهید تا به شمارش تمام وسایلی که در نقاشی می بینید بپردازد. این می تواند شامل قیچی ها، شکل ها، صورت ها، گل ها یا هر چیزی که در صفحه وجود دارد باشد.

- از کاغذ رنگی استفاده نمایید و سعی کنید با اینکار به شناختن و یادگیری رنگ ها به کودک کمک کنید.

در مورد شکل های مختلف با فرزندتان صحبت کنید و سعی کنید شکل های مختلف را برای آن ها بکشید و نام ببرید.

نکاتی که کودکان باید هنگام نقاشی با مداد شمعی رعایت کنند

آموزش اولیه نقاشی با مداد شمعی برای کودک یک ضرورت مهم و اساسی است که به مرور زمان باعث رشد مهارت های چندگانه در کودک می شود. اگر تمایل دارید که این مهارت ها را در کودک به مرور زمان ارتقاء دهید به نکات زیر توجه نمایید.

مهارت نوشتاری: در ابتدا به کودک یاد بدهید که مداد شمعی را به درستی در دست بگیرد. با اینکار می توانید ماهیچه های دست کودک را تقویت نمایید. با این کار به تلاش های بعدی او برای نوشتن کمک خواهید کرد.

مهارت خلاقیت: مداد شمعی یکی از اولین ابزارها برای ورود به دنیای خیالی کودک، همچنین پرورش و رشد تخیل در کودک است. پس به کودکان اجازه داشتن دنیایی شاد و زیبا از تخیلات رنگارنگ را بدهید. از اینرو میتوانید در آینده فرزندان خلاقی داشته باشید.

مهارت ریاضی: مداد شمعی می تواند در ارائه فرصت های بسیاری برای شمارش، تطبیق و شناسایی مجموعه اعداد و علائم برای کودک مفید باشد.

مهارت علمی: کودکان خردسال عاشق آزمایش مداد شمعی با روش کشیدن آن بر روی انواع کاغذ با بافت های مختلف هستند. آنها همچنین مجذوب این واقعیت هستند که براده های مداد شمعی می توانند ذوب شوند و روی بعضی از کاغذها کدر به نظر برسند.

مهارت اجتماعی: مداد شمعی وسیله ای کاربردی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها است. مداد شمعی یکی از اولین ابزارهایی است که کودکان می توانند از طریق آن احساسات خود را بیان کنند.

مهارت زبانی: استفاده از مداد شمعی یک راه عالی برای آموزش نام رنگ ها به کودکان خردسال است.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی