آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ برای کودکان به روش ساده

آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ برای کودکان به روش ساده

یکی از علاقه مندی های کودکان نقاشی با آبرنگ است که میتوانند هر آنچه در ذهن دارند را بر روی کاغذ به تصویر بکشند. اما در ابتدا لازم است که به فرزندان خود آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ داده شود تا از این طریق کودک شما بتواند با تمامی نکات مهم این تکنیک نقاشی آشنا شود.

یکی از علاقه مندی های کودکان نقاشی با آبرنگ است که میتوانند هر آنچه در ذهن دارند را بر روی کاغذ به تصویر بکشند. اما در ابتدا لازم است که به فرزندان خود آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ داده شود تا از این طریق کودک شما بتواند با تمامی نکات مهم این تکنیک نقاشی آشنا شود.

در این مقاله به آموزش نقاشی با آبرنگ ساده برای کودکان پرداخته شده است. در ابتدا لازم است که به دنبال قلم موی مناسب باشید و سعی کنید قلم موهای سبک و متناسب با سن فرزندتان خریداری کنید. در مرحله دوم خریداری یک کاغذ با کیفیت امری بسیار مهم است. سعی کنید از کاغذهای ضخیم استفاده کنید تا کاغذ دچار خمیدگی نشود. در مرحله سوم رنگ های با کیفیت از برندهای معتبر ایرانی و یا خارجی خریداری نمایید و همیشه به این نکته توجه کنید که در خریداری آبرنگ برای کودکان آبرنگ های 6 رنگ و یا نهایتاً 12 رنگ را انتخاب نمایید. در مرحله چهارم به کودکتان آموزش دهید که همیشه از رنگ های روشن به سمت رنگ های تیره رنگ آمیزی را آغاز نماید. شاید دانستن این مطلب برای شما مفید باشد که رنگ ‌ها در آبرنگ ذاتاً کمرنگ هستند، پس اگر ابتدا از رنگ‌ های تیره شروع به رنگ کردن کنید رنگ‌ های روشن به‌ خوبی خود را نشان نمی دهند! در مرحله پنجم سعی کنید که به مقدار کافی آب اضافه کنید. به این نکته توجه کنید که بعد از شستشوی قلم مو، آن را به خوبی خشک کنید تا مقدار آب بیشتری به نقاشی منتقل نشود. میتوانید به کودکتان آموزش دهید که آب اضافه قلم مو را با پارچه ای تمیز گرفته و سپس رنگ آمیزی را شروع کند.


خرید انواع آبرنگ از برندهای مختلف با قیمت عالی 


وسایل مورد نیاز برای نقاشی با آبرنگ

در نقاشی با آبرنگ برای کودکان به تعدادی ابزار ابتدایی نیاز است که در اینجا به مهم ترین این ابزار اشاره می شود:

  • قلم مو
  • کاغذ ضخیم برای رنگ آمیزی
  • بسته آبرنگ با کیفیت و مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت
  • پارچه نخی تمیز
  • ظرف مخصوص آب جهت شستشوی قلم

آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ برای کودکان

در این قسمت از مقاله با تکنیک های ساده و متنوعی برای آموزش نقاشی با آبرنگ و مفاهیمی همچون بافت و ترکیب رنگ آشنا خواهید شد. در ابتدای کار بهتر است یک کاغذ سفید برای شروع کار آماده کنید. سپس با استفاده از یک مداد شمعی سفید در یک سوم پایینی کاغذ نمایی از چمنزار را نقاشی کنید و اثر برجای مانده را توسط آبرنگ سبز رنگ آمیزی نمایید. این ترکیب باعث ایجاد یک بافت زیبا از چمن در تصویر می شود.

آموزش نقاشی با آبرنگ ساده

آموزش قدم به قدم نقاشی با آبرنگ

نقاشی با آبرنگ برای کودکان

در مرحله بعدی لازم است تا قلم موی خود را با آب مرطوب کنید و سپس آن را به رنگ قرمز آغشته کرده و تصویر گلی زیبا را رسم نمایید.

 نقاشی با آبرنگ

مرحله بعدی مربوط به شستشوی قلم مو است. باید توجه داشته باشید شستشوی کامل قلم مو جزء یک مهارت در این سبک نقاشی محسوب می شود. در ابتدا قلم موی مورد نظرتان را بردارید و آن را درون ظرف آب کاملاً تمیز و شفاف قرار داده و خیلی آهسته درون ظرف بچرخانید تا رنگ ها از قلم مو پاک شود. با این کار همیشه رنگ های درخشان خواهید داشت و شفافیت رنگ از بین نمی رود.

آموزش نقاشی با آبرنگ

مرحله بعدی استفاده از تکنیک بافت نمکی است. در این قسمت سعی کنید تا نمک را بر روی یک قسمت مرطوب در سطح کاغذ بپاشید تا طرح شما حالتی بافت دار پیدا کند. یک کاربرد این تکنیک میتواند برای نشان دادن گرد و غبار در آسمان باشد.

آموزش تکنیک نقاشی با آبرنگ

آموزش نقاشی کوک

مرحله بعدی آموزش ایجاد بافت بسته بندی بر روی اثر است. به این صورت که یک کیسه فریزر را به صورت چروک شده درآورید و بر روی رنگ مرطوب قرار دهید، صبر کنید تا رنگ کاملاً خشک شود، سپس پوشش پلاستیکی را بردارید. شما یک بافت تصادفی زیبا خواهید داشت!

تکنیک های نقاشی با آبرنگ

نقاشی آبرنگ

همانطور که ملاحظه می کنید با ابزاری ساده و در دسترس می توانید تکنیک نقاشی با آبرنگ را به کودک خود آموزش دهید! این فعالیت هنری آسان برای کودکان در عین سادگی نتایجی خیره کننده را به نمایش می‌گذارد و استفاده خلاقانه از ساده ترین مواد را برای رسم ایده های نقاشی به کودک آموزش می دهد.

آموزش خلاقیت در نقاشی

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی