چرا باید با خودنویس بنویسیم

چرا باید با خودنویس بنویسیم

خودنویس نوعی از قلم است که بر خلاف خودکار از جوهر مایع تغذیه می شود. جوهر خودنویس با استفاده از دو خاصیت مویینگی و گرانش بدون نیاز به فشار به سطح کاغذ انتقال می یابد. مخزن جوهر خودنویس ممکن است به صورت دستی یا با استفاده از پیستون تزریقی پر شود. در برخی انواع خودنویس مخزن جوهر به صورت فشنگ‌ های پرشده آماده تهیه و جایگزین می ‌شود.

دلایل اسفاده از خونویس برای نوشتن

انعطاف پذیری

جلوه ظاهری بسیاری از نوشت افزارها در معنای عام خود تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. شکل بدنه همه اتودها یکسان است و رنگ اغلب خودکارها مشکی یا آبی است و حتی ضخامت نوک خودکارهای ژله ای رنگی بسیار محدود است. اگر چه این نوشت افزارها در اغلب موارد جوابگوی نیازهای شما هستند اما استفاده از خودنویس دنیای جدیدی از نوشتار را در برابر چشمانتان باز می نماید. خودنویس های مختلفی با اندازه و طرح های مختلف وجود دارند برای نمونه می توان به خودنویس 149 بسیار ضخیم مون بلان و خودنویس های بسیار زیبا و اصیل واترمن که با ظرافت خاصی طراحی شده است یاد کرد. از همه جالب تر می توان به طرح های کاملا متفاوت مونته گراپا در این باره اشاره کرد. وقتی میخواهیم نوشتن را آغاز نماییم در وهله اول شما ترجیح می دهید از قلم هایی با نوک نازک ژاپنی استفاده نمایید مانند Sailor pen یا Platinum که از قلم موهای نازک الگو برداری شده است. پس از گذشت مدتی باز به خودنویس های با سرقلم پهن رجوع می نمایید مانند Pelikan آلمان که از قلم موهای بسیار پهن الگو برداری شده است.

احساسات (علاقه)

وقتی شما یک قلم یا خودکار یکبار مصرف را خریداری می کنید تا زمانی که آن خودکار قابل استفاده است از آن لذت می برید ولی وقتی که تمام می شود شما آن را نگه داشته و دوست دارید دوباره با آن بنویسید و نمی توانید قلمی مثل آن را پیدا نمایید.

ولی این اتفاق هرگز برای خودنویس نمی افتد. اگر شما یک خودکار از کسی که برایتان ارزشمند است هدیه بگیرید یا اینکه این قلم مربوط به دوران تحصیل خودتان باشد برای یک مدت محدودی می توانید از آن استفاده نمایید اما وقتی یک خودنویس داشته باشید به راحتی می توانید با شارژ کردن فشنگ داخل آن از این یادگاری با ارزش استفاده نمایید. اگر حتی خراب هم بشود به راحتی می توانید با مراجعه کردن به نمایندگی مربوط به آن قلم را تعمیر نمایید. از همه مهم تر شما یک همراه خوب برای تمام زندگی در کنار خود دارید که احساسات و عواطف خود را به وسیله آن ثبت کرده همچنین به شما اجازه می دهد که ایده های جدیدی را در ذهن خود بپرورانید و آنها را ثبت نموده و با گذشته زمان به واقعیت تبدیل نمایید. با شکوه تر از آن این است که فرزندان شما می توانند با افتخار تمام قلمی در دست بگیرند که متعلق به شماست و راه شما را ادامه دهند.


خرید انواع خودنویس لوکس با قیمت عالی در دفتر دستک


احساس و ظاهر

شما نمی توانید تجربه بی نظیر نوشتار ، همان احساس حرکت قلم به همراه جوهر بر روی کاغذ، را با هیچ احساس دیگری مقایسه نمایید. البته این احساس منحصر به فرد مخصوص اینجا نیست. نوشتن با مداد بر روی کاغذ بسیار زیبا است ولی احساس نوازش کردن سر قلم خودنویس بر روی کاغذ بسیار بی همتاست. هنگام نوشتن احساس شما به وسیله قلم بر روی کاغذ نقش می بندد و این قلم و از همه مهم تر سر قلم این ارتباط را ایجاد می نماید و تمام این ارتباطات در گرو هماهنگی بین کاغذ و کلمه و قلم است. شایان ذکر است که هر سر قلم احساس ویژه ای را در خود نهفته دارد و تأثیر بسزایی در نگارش دارد. برای نمونه می توانیم به سر قلم طلایی واترمن اشاره کنیم که جوهر مانند آبی که بر روی سرسره روان است بر روی سر قلم واترمن جاری است. یا سرقلم های ویسکونتی که دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. یا خودنویس های Sailor که ویژگی نگارش شما را به خود می گیرند و می توان گفت که تبدیل به خودنویس شخصی شما می شوند. وقتی شروع به نوشتن با خودنویس می کنید دیگر هیچ چیز نمی تواند جای احساس نوشتن با خودنویس را پر کند.

فاکتور فنی خودنویس

چه قدر خوب است بعد استفاده از خودنویس به عنوان ابزار نوشتاری نوع نگاه خود را نسبت به ماهیت خودنویس تغییر داده و به آن بیشتر از یک ابزار نوشتاری توجه نماییم. شما کافیست هنگامی که خودنویس را در دست می گیرید به نحوه قرار گرفتن در دست نگاه کنید می بینید که با چه شکوه و زیبایی در دستان شما قرار دارد و این اصالت مانع می شود که با این وسیله بی نظیر نوشته های اشتباهی بنویسید ممکن است که تعداد قابل توجهی از قلم، سرقلم، کاغذ و جوهر را ببینید ولی هرکدام از آنها اطلاعات فنی خاص خود را دارند.

مدل های مختلف قلم

قلم ها دارای فهرست بسیار بزرگی هستند که می توان به قلم های جیبی، قلم هایی با سرقلم باریک، قلم های پلاستیکی و قلم های سفارشی اشاره کرد.

1. انواع سر قلم

در اینجا به سر قلم های تراش خورده، سر قلم های انعطاف پذیر، سرقلم های روکش دار، سر قلم های مخصوص ژاپنی می توان اشاره نمود.

2. انواع جوهر

در مورد جوهر تنوع بسیار است چرا که با رنگ سر و کار داریم. رنگ های روشن و تیره وجود دارند اما گزینه بسیار مهم که در کیفیت جوهر موجود است عبارتند از: مدت زمان نگهداری، محل نگهداری، مواد تشکیل دهنده.

3. ویژگی های کاغذ

کاغذها از لحاظ کیفیت و رنگ متفاوت هستند. از نظر رنگ، کاغذها دارای رنگ هایی از قبیل سفید، خاکستری ، عاجی و … می باشند. ولی از نظر کیفیت، قدرت جذب کاغذ نسبت به جذب جوهر تاثیر به سزایی بر روی حرکت قلم بر روی کاغذ دارد.

4. جذابیت و وقار

نوشتن با خودنویس از قدیم مرسوم بوده است. هر چند که این مسئله همچنان وجود دارد و می توانم بگویم یکی از سه اصل مهم در زمان های قدیم استفاده از خودنویس و پوشیدن کت و شلوار بوده است.

دفتردستک تجربه لذت بخش خرید اینترنتی لوازم التحریر را برای شما به ارمغان می‌آورد. انواع نوشته افزار و لوازم تحریر مانند دفتر یادداشت، خودکار و خودنویس با برندهای مختلف، خودنویس پارکر، روان نویس یونی بال و بسیاری دیگر را می‌توانید به راحتی در فروشگاه دفتردستک سفارش دهید.

5.خودنویس باعث بهتر شدن دست خط شما می شود

تا حدودی خودنویس­ ها می ­توانند به بهبود دست خط شما کمک کنند. برخلاف آنچه نشان می ­دهد طول می­ کشد که شما لذت نوشتن با خودنویس را در مقایسه با روان نویس و خودکار تجربه کنید.

به دلایل مختلف خودنویس‌­ها به شما امکان نوشتن راحت را می ­دهند و اغلب در داشتن دست خطی خوب به شما کمک می ­کنند.

1- خودنویس به شما امکان فشار آوردن کمتری را به سطح کاغذ نسبت به خودکار یا روان نویس می ­دهد.

بیشتر خودنویس ­ها نیازی به فشار در هنگام نوشتن ندارند و شما به راحتی می­ توانید بنویسید. در حقیقت، بسیاری از قلم ها متعادل هستند به طوری که کاربر نیازی به آوردن هیچ فشار جانبی اضافی برای به جریان آمدن جوهر بر روی کاغذ ندارد.

2- در یک حالت مشابه خودنویس باعث ارتقاء نوشتن می ­شود.

اکثر قلم­ ها برای ایجاد خطی صاف و مطلوب در زاویه نوشتن 30 تا 60 درجه با صفحه طراحی شده اند. که می­ توانید سر قلم را در هنگام نوشتن تغییر بدهید. با این حال نوشتن با سرقلم شیب دار برای بیشتر کاربران راحت تر است.

3- با داشتن خودنویسی سبک و متعادل برای مدت زمان طولانی به آسودگی بنویسید.

در واقع بسیاری از قلم­ های با کیفیت با وزن و تعادل مناسبی طراحی شده ­اند. صرف نظر از وزن کلی یک قلم (اگرچه بیشتر قلم ­ها دارای درجات مختلفی هستند) وزن ایده آل به شما امکان نوشتن برای مدت زمان طولانی و بدون احساس ذره ­ای خستگی می ­دهد. همچنین یک خودنویس خوب نباید بیش از اندازه سبک باشد. خودنویس­ ها در شکل و اندازه با هم تفاوت دارند گرچه بعضی از آنها باریکتر از دیگری هستند اکثر خودنویس­ها از نظر پهنای قطر دایره نسبت به خودکار ضخامت بیشتری دارند.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی