راهنمای خرید ماشین حساب؛ معرفی انواع و برترین برند ها

راهنمای خرید ماشین حساب؛ معرفی انواع و برترین برند ها

اگر قصد خرید ماشین حساب برای دوران تحصیلی خود را دارید، اولین قدم برای خرید شناسایی نیازتان میباشد. اگر معلم شما مدل خاصی از ماشین حساب را توصیه کرده است، تمام تلاش خود را برای خریداری آن انجام دهید.

ماشین حساب وسیله ای است که عملیات ریاضی و حساب را روی اعداد انجام می دهد. ماشین حساب های پایه فقط می توانند محاسبات ریاضی جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهند. با این حال، ماشین حساب های پیچیده تر می توانند عملیات های مختلف مثل ریشه های مربع، لگاریتم، توابع مثلثاتی و ... را نیز انجام دهند.

 راهنمای خرید ماشین حساب ساده و مهندسی

اگر قصد خرید ماشین حساب برای دوران تحصیلی خود را دارید، اولین قدم برای خرید شناسایی نیازتان میباشد. اگر معلم شما مدل خاصی از ماشین حساب را توصیه کرده است، تمام تلاش خود را برای خریداری آن انجام دهید. از این گذشته، معلمتان احتمالاً تجربه بسیار بیشتری نسبت به شما برای کار با ماشین حساب دارد. نه تنها این مورد، معلم شما ممکن است مجموعه ای از دستورالعمل های خاص برای استفاده از ماشین حساب در کلاس داشته باشد و اگر ماشین حسابی داشته باشید که آن انتظارات را برآورده نسازد، شما دچار مشکل خواهید شد.

ماشین حساب ها دارای مدل و برندهای بسیار متنوعی هستند، با ما باشید تا با راهنمای انتخاب ماشین حساب آشنا شوید و محصولی مطابق نیازتان خریداری کنید.

شرح مختصری از تاریخچه پیدایش ماشین حساب

در زمان های گذشته هیچ ابزار شمارشی وجود نداشت و کشاورزان و مردمان عادی از انگشتان خود برای شمارش استفاده میکردند. با گذشت زمان و پیشرفت علم و دانش، چرتکه اختراع شد که به عنوان قدیمی ترین ابزار محاسبه شناخته شده است و به دنبال آن اولین ماشین حساب الکترونیکی در اوایل دهه 1960 میلادی ساخته شد. همچنین در دهه 1970 مدل های ماشین حساب جیبی طراحی شد و در اواسط دهه 1970 خط تولید آن به راه افتاد و در اختیار عموم مردم قرار گرفت و استفاده از آن در مدارس آغاز شد.

معرفی انواع ماشین حساب ساده و مهندسی

بهترین راهنمای خرید ماشین حساب، شناخت انواع آن است که در اینجا به ین مطلب میپردازیم.

- ماشین حساب ساده (Basic calculators)

ابتدایی ترین مدل، ماشین حساب چهار کاره است که می تواند محاسبات اصلی ریاضی مانند جمع، تفریق، ضرب و تقسیم را انجام دهد. گاهی اوقات با عنوان ماشین ‌حساب‌ های جیبی یا ماشین ‌حساب ‌های الکترونیکی دستی نیز شناخته می شوند، زیرا به اندازه کافی کوچک هستند تا در جیب پیراهن قرار گرفته و قابل حمل باشند. در راهنمای خرید ماشین حساب ساده آمده است که از کم هزینه ترین ماشین حساب ها بشمار می روند. ماشین حساب های چهار کاره معمولاً دارای علامت +، -، x و / برای نشان دادن عملیات ریاضی هستند و می توانند اعداد اعشاری تولید کنند. برخی نیز دارای دکمه % هستند که برای محاسبه درصد استفاده می شود.

انواع ماشین حساب

- ماشین حساب علمی (Scientific calculators)

همانطور که از نامش پیداست، ماشین حساب علمی برای انجام محاسبات ریاضی طراحی شده است. این نوع ماشین حساب معمولاً دارای دکمه های بیشتری نسبت به یک ماشین حساب استاندارد است، زیرا باید بتواند توابع مثلثاتی، لگاریتم، سینوسی/کسینوس و عملیات های پیشرفته دیگر را نیز انجام دهد. ماشین حساب علمی معمولاً دارای یک صفحه نمایش بزرگتر برای مشاهده معادلات طولانی و دیدن ارقام بیشتر در یک زمان است.

 برترین برند های  تولید کننده ماشین حساب

- ماشین حساب مهندسی (Graphing calculators)

نوع بعدی ماشین حساب، ماشین حساب مهندسی یا نموداری است. ماشین حساب مهندسی شبیه ماشین حساب علمی است که می تواند بسیاری از عملیات مشابه را انجام دهد. در راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی آمده است که امکان محاسبه معادلات پیشرفته تری نیز وجود دارد. این مدل ماشین حساب یک ابزار ارزشمند برای یادگیرندگان بصری یا کسانی است که ریاضیات را مطالعه می کنند که به نمودارهای زیادی مانند حساب دیفرانسیل و انتگرال سر و کار دارند.

خرید ماشین حساب

 


مطالعه بیشتر: آشنایی با انواع لوازم تحریر مهندسی


- ماشین حساب مالی (Financial calculators)

آخرین نوع ماشین حسابی که در مورد آن صحبت خواهیم کرد، ماشین حساب مالی است. ماشین حساب مالی یک دستگاه الکترونیکی است که برای حل مشکلات مالی طراحی شده است و از نوار کاغذی برای چاپ و نگهداری سوابق محاسباتی استفاده می شود. این ماشین محاسبه معمولاً می تواند حال، آینده، نرخ بازده و سایر مفاهیم مهم مالی مانند بازگشت سرمایه را محاسبه کند. خرید ماشین حساب مالی برای هر کسی که در رشته مالی تحصیل یا کار می کند ضروری است.

راهنمای خرید ماشین حساب

مطالعه راهنمای انتخاب ماشین حساب به شما کمک می کند تا بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایید.

 


مطالعه بیشتر: معرفی ابزار حسابداری که هر حسابدار باید داشته باشد


 

نکات مهم در رابطه با انتخاب و خرید ماشین حساب

راهنمای انتخاب ماشین حساب

چگونه ماشین حساب مناسب را انتخاب کنیم؟

برای پاسخ به این سؤال باید قبل از خرید به موارد زیر دقت کنید.

- درک نیازها: سطوح و موضوعات مختلف برای هر فرد در دوران تحصیل و یا کاری به شما نشان میدهد که در هر دورانی شما به یک مدل خاص از ماشین حساب نیاز دارید. درک نیازهای شما در انتخاب ماشین حساب مناسب بسیار مهم است.

- الزامات و قوانین مدرسه را بررسی کنید: برخی مدارس یا دوره ها یا امتحانات دولتی ممکن است به انواع خاصی از ماشین حساب نیاز داشته باشند. همیشه قوانین مدرسه یا معلم را مطالعه نمایید تا از خرید ماشین حسابی که در کلاس درس یا آزمون، اجازه استفاده از آن را ندارید؛ اجتناب کنید!

- به طول عمر فکر کنید: خرید یک ماشین حساب پیشرفته تر از آنچه که در حال حاضر نیاز است ممکن است عاقلانه باشد. به عنوان مثال، یک دانش آموز دبیرستانی ممکن است برای داشتن یک ماشین حساب برای دوره های دبیرستان، یک ماشین حساب مهندسی بخرد. خرید یک ماشین حساب پیشرفته به دانش آموزان این امکان را می دهد تا در سالهای تحصیل در دانشگاه نیز از ماشین حساب خود استفاده نمایند.

- سهولت استفاده را در نظر بگیرید: ماشین حساب های کاسیو و دلی کاربر پسند طراحی شده اند و استفاده از آن آسان است.

- مقرون به صرفه بودن: برند دلی طیف وسیعی از انواع ماشین حساب را با قیمت های مختلف برای مصرف کنندگان طراحی و تولید نموده است. بودجه خود را در نظر داشته باشید، اما به یاد داشته باشید، گاهی اوقات پرداخت کمی بیشتر برای خرید ماشین حساب بادوام و با کیفیت می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شود.

بهترین برند های تولید کننده ماشین حساب کدامند؟

انتخاب ماشین حساب مناسب می تواند کارایی و دقت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، حال چه دانشجو باشید، چه حرفه ای یا فردی که با برنامه های مالی پیچیده سر و کار دارد. با انبوهی از گزینه های موجود، شناسایی بهترین برندی که متناسب با نیازهای خاص شما باشد، می تواند چالش برانگیز باشد.

- ماشین حساب کاسیو (Casio)

برند کاسیو طیف گسترده ‌ای از انواع ماشین ‌حساب را برای دانشجویان، مهندسان و متخصصان خدمات ارائه نموده است. ماشین ‌حساب‌ علمی این برند پرآوازه به دلیل دوام و مقرون به صرفه بودن مورد تحسین قرار گرفته اند و در میان دانش ‌آموزان نیز بسیار محبوب است. سری Casio FX مخصوصاً به دلیل عملکردهای جامع و سهولت استفاده خود متمایز است.

راهنمای خرید ماشین حساب ساده

- ماشین حساب دلی (Deli)

یکی دیگر از ماشین حساب های پرطرفدار برای دانشجویان، مهندسان و حسابداران، مجموعه ماشین حساب دلی است. ماشین حساب دلی جهت انجام محاسبات دقیق جهت سرعت و سهولت در انجام امور مالی و حسابداری به همراه ماشین حساب مهندسی با امکان انجام عملیات محاسباتی بیشتر طراحی و تولید شده اند. ماشین حساب اداری رومیزی دلی مدل C۱۶۷۲ توانسته از رقبای خود پیشی بگیرد و طرفداران بسیاری را جذب نماید. این ماشین حساب دارای بدنه فلزی است و قابلیت خواندن تا ۱۴ رقم را دارد.

راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی

- ماشین حساب تگزاس اینسترومنتس (Texas Instruments (TI))

این برند برخی از پیشرفته ترین ماشین حساب های علمی و مهندسی موجود را ارائه می دهد. به عنوان مثال، سری TI-Nspire به دلیل قدرت محاسباتی و تطبیق پذیری آن بسیار مورد تحسین قرار گرفته و قابلیت هایی مانند نمودار و مدل سازی را ارائه می دهد که فراتر از محاسبه است.

خرید ماشین حساب (تصویر 2)

- ماشین حساب اچ پی (HP (Hewlett-Packard))

ماشین ‌حساب مالی اِچ پی مانند HP 12C Platinum، یکی از ابزار اصلی در صنعت مالی هستند. ماشین ‌حساب‌ HP که به دلیل قابلیت اطمینان و عملکردهای مالی پیچیده ‌شان شناخته می ‌شوند و برای بانکداری، املاک و مستغلات و امور مالی ایده‌آل هستند.

خرید ماشین حساب (تصویر 3)

- ماشین حساب شارپ (Sharp)

انواع ماشین ‌حساب ‌شارپ به دلیل دقت و رابط کاربر پسندشان مورد توجه قرار گرفته‌ اند. به عنوان مثال سری EL-W535 برای دانشجویان و متخصصانی که به یک ماشین حساب علمی قابل اعتماد نیاز دارند تا منطق جبری مستقیم و طیف گسترده ای از توابع را محاسبه نماید؛ عالی است.

خرید ماشین حساب (تصویر 4)

- ماشین حساب کانن (Canon)

برند کانن، در حالی که بیشتر به خاطر محصولات تصویربرداری خود شناخته شده است؛ مجموعه ای از ماشین حساب های کاربردی را نیز ارائه می دهد که برای استفاده در دفتر کار طراحی شده اند. ماشین ‌حساب کانن به ‌دلیل استفاده از انرژی خورشیدی در نمایشگر، به کارایی انرژی و پایداری کمک می‌ کند، و بسیار مورد قدردانی قرار گرفته اند.

خرید ماشین حساب (تصویر 5)

- ماشین حساب سیتیزن (Citizen)

ماشین حساب سیتیزن به دلیل مقرون به صرفه بودن و ساختار مقاوم و محکم خود شناخته می شود. این نیز دارای ماشین حساب پایه و علمی است که نیاز مخاطبان زیادی را پاسخ می دهد. سری CT-500 به دلیل سادگی و کارایی آن در بین دانش‌آموزان بسیار محبوب است.

خرید ماشین حساب (تصویر 6)

خرید ماشین حساب ساده و مهندسی از فروشگاه دفتردستک

شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی لوازم تحریر دفتردستک مجموعه متنوعی از انواع ماشین حساب را مشاهده و خریداری کنید. نام تجاری برند دلی (Deli) خوشنام و پر آوازه در زمینه طراحی و تولید محصولات اداری به حساب می آید که مجموعه ای متنوع و کاربردی از انواع ماشین حساب ساده و مهندسی به همراه ضمانت اصالت و سلامت کالا در فروشگاه دفتر دستک عرضه شده است.

کلام آخر

انتخاب بهترین برند ماشین حساب برای شما به نیازهای شخصی شما بستگی دارد. چه به دنبال یک ماشین حساب علمی با قابلیت های عملکرد پیچیده باشید، چه یک ماشین حساب کاربردی برای استفاده روزانه یا یک ماشین حساب مالی که برای استفاده حرفه ای حسابداران طراحی شده است.

هر یک از برندهای ذکر شده در بالا مزایای منحصر به فردی را ارائه می دهند، از قابلیت های محاسباتی پیشرفته و عملکردهای ویژه گرفته تا دوام و سازگاری با محیط زیست. با در نظر گرفتن نیازها و ترجیحات خود، می توانید ماشین حسابی را انتخاب کنید که نه تنها نیازهای شما را برآورده می کند، بلکه کیفیت دقت را نیز افزایش می دهد.

امیدواریم با خواندن مقاله راهنمای خرید ماشین حساب مهندسی و ساده به شما در پیدا کردن گزینه مناسب کمک کرده باشیم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی