فیلیپ چارت یا وایت برد

فیلیپ چارت یا وایت برد

فیلیپ چارت یا وایت برد را می توان برای نگارش یا رسم در حین ارائه و انتقال داده ها استفاده کرد. نگارش در حین ارائه، بخشی از زمان سخنرانی شما را میگیرد، بنابراین مطمئن شوید که این وقت را در زمان صحبت کردن خود لحاظ کنید.

فیلیپ چارت یا وایت برد را می توان برای نگارش یا رسم در حین ارائه و انتقال داده ها استفاده کرد. نگارش در حین ارائه، بخشی از زمان سخنرانی شما را میگیرد، بنابراین مطمئن شوید که این وقت را در زمان صحبت کردن خود لحاظ کنید. صحبت کردن و نوشتن همزمان می‌ تواند مشکل باشد، زیرا زمانی که مخاطب سعی می ‌کند آنچه را که شما می‌ نویسید را بخواند، پردازش آنچه می ‌شنود دشوار خواهد بود.

فیلیپ چارت یا وایت برد

علاوه بر این، اگر در حال نوشتن هستید، باید مراقب باشید که به مخاطبان خود پشت نکنید! این مورد باعث می ‌شود آنها مکالمات شما را نشنوند و ارتباط شما با مخاطبان با اختلال مواجه شود. دستخط خوانا که از فاصله دور قابل مشاهده است در چنین مواقعی از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در بسیاری موارد در مقایسه با وایت برد، فیلیپ چارت کمک بصری زیادی به شما میکند. شما میتوانید برای ارائه مطالب در جلسات از روز قبل در دفترچه های فیلیپ چارت، مطالب مورد نظر خود را بنویسید و در زمان مناسب آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

وایت برد هم تا حدودی به فیلیپ چارت شباهت دارد. از تفاوت فیلیپ چارت و وایت برد می توان به نداشتن امکان نصب کاغذ بر روی وایت برد اشاره کرد. تخته ‌های سفید ابزار متنوعی هستند که با ساده‌ سازی فرآیند یادگیری و آموزش، پیشرفت ‌های چشمگیری در محیط‌ های آموزشی به ارمغان آورده‌ اند. به دلیل مزایای قابل توجهی که دارد، به طور عمومی امروزه در کلاس های درس از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه مورد استفاده قرار میگیرند.

وایت برد چیست؟

وایت برد چیست؟

تخته وایت برد سطحی براق و معمولاً سفید برای نگارش و رسم بصورت غیر دائمی است. تخته‌ های سفید مشابه تخته سیاه هستند، اما سطح صاف ‌تری دارند که امکان علامت ‌گذاری و پاک کردن سریع علائم روی سطح آنها را فراهم می‌ کند. محبوبیت تخته‌ های سفید در اواسط دهه 1990 به سرعت افزایش یافت و در بسیاری از دفاتر، اتاق ‌های جلسه، کلاس ‌های درس مدرسه و سایر محیط‌ های کاری به یک ابزار ثابت تبدیل شدند.

در ادامه مقاله با انواع وایت برد آشنا خواهید شد.

فیلیپ چارت چیست؟

فیلیپ چارت چیست؟

فیلیپ چارت از یک صفحه سفید رنگ و مغناطیسی با قاب آلومینیومی محکم تشکیل شده است. فیلیپ چارت به شکل پایه دار طراحی و تولید می شود که در برخی مدل ها دارای پایه متحرک و در برخی دیگر با پایه ثابت عرضه می شود. در بالای صفحه فیلیپ چارت گیره هایی جهت نصب کاغذ قرار گرفته است. اکثر آنها این امکان را دارند تا کاغذهایی را که در قسمت بالای فیلیپ چارت آویزان کرده اید؛ ورق بزنید.

فیلیپ چارت و وایت برد چه تفاوتی دارند؟

به این فکر کنید که می خواهید روی چه سطحی بنویسید: کاغذ یا تخته وایت برد؟ برای نگارش یا رسم بر روی کاغذ فیلیپ چارت شما به ماژیک فیلیپ چارت و رنگ ثابت نیاز دارید؛ برای وایت برد به ماژیک وایت برد با قابلیت پاک شدن نیاز است. بر روی بدنه هر ماژیک نوشته شده است که برای استفاده بر روی کدام سطح مناسب است.

در دفتردستک انواع ماژیک وایت برد و ماژیک فیلیپ چارت در رنگ های متنوع و برندهای مختلف مانند فابرکاستل، بیک، استابیلو، آرت لاین و ... عرضه شده است. توجه داشته باشید ماژیک فیلیپ چارت مخصوص صفحات کاغذی نصب شده بر روی فیلیپ چارت است و جوهر آن سریع خشک شده و به همین دلیل به پشت کاغذ نفوذ نمی کند!

معرفی انواع فلیپ چارت

سال های زیادی است که از فیلیپ چارت به عنوان ابزار اصلی در برگزاری جلسات و ارائه مطالب استفاده می شود. انواع مختلفی از فیلیپ ‌چارت‌ ها طراحی و ساخته شده‌ اند که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها پرداخته شده است.

فیلیپ چارت نسخه موبایل

اگر فضای کمی دارید، بهتر است در ابتدا به دنبال فیلیپ چارت موبایل بروید. چرا که این تخته فضای کمی را اشغال میکند و به راحتی قابل جابه جایی می باشد. این مدل انعطاف پذیری بالایی دارد و شما میتوانید از رول کاغذ یا هر فرمت استانداردی از کاغذ استفاده نمایید. طراحی ارگونومیک این مدل به شما سطح نوشتاری منحنی با قابلیت تنظیم ارتفاع را ارائه میدهد.

انواع فیلیپ چارت (تصویر 1)

فیلیپ چارت پایه گرد حرفه ای

این مدل فیلیپ چارت دارای بازوهای تاشو مغناطیسی میباشد که در صورت باز بودن، شما فضای بیشتری برای ارائه مطالب بر روی آن خواهید داشت.

انواع فیلیپ چارت (تصویر 2)

         برای خرید کاغذ فلیپ چارت از دفتر دستک کلیک کنید       

 

فیلیپ چارت اکونومیک

ساده ترین و به صرفه ترین فیلیپ چارت موجود در بازار است که با یک صفحه مغناطیسی به همراه یک دفترچه کاغذی مخصوص عرضه می شود. در بالای صفحه فیلیپ چارت گیره ای جهت نصب کاغذ وجود دارد و دارای سه پایه ثابت با قابلیت تنظیم ارتفاع است.

هم اکنون امکان خرید این نوع فیلیپ چارت در دفتر دستک وجود دارد.

انواع فیلیپ چارت (تصویر 3)

معرفی انواع تخته وایت برد

ممکن است کنجکاو باشید که وایت برد از چه چیزی ساخته شده است؟ نوع سطح تخته بر روی دوام، سرعت پاک شدن و طول عمر وایت برد شما تأثیر می گذارد. همچنین تعیین می کند که آیا تخته مغناطیسی است یا خیر؟ اما بهتر است به معرفی انواع تخته وایت برد بپردازیم.

تخته وایت برد شیشه ای

این تخته ها که با شیشه سکوریت ساخته شده اند، بسیار بادوام هستند و امکان خراش یا فرورفتگی ندارند. سطح شیشه ای صاف امکان نوشتاری عالی را فراهم می کند و پس از پاک کردن تخته اثری از ماژیک وایت برد بر جای نمی ماند. این مدل تخته وایت برد عملکرد استثنایی را ارائه می دهد و با طراحی ساده و مدرن بر کیفیت ارتقاء فضای کار تأثیر می گذارد. ساختار بدون قاب به شما این امکان را می دهد که تخته را به طور یکپارچه با دکوراسیون خود مطابقت دهید. اگر چه این تخته ها می توانند گران باشند، اما طول عمر و کیفیت بالا، آنها را به سرمایه گذاری ارزشمندی تبدیل می کند.

انواع وایت  برد (تصویر 1)

تخته وایت برد سرامیکی

دومین انتخاب برای خرید وایت برد میتوان به وایت بردهای سرامیکی یا چینی اشاره کرد. این تخته ها دارای سطحی صاف برای نگارش و لایه ای فولادی برای مغناطیسی کردن وایت برد هستند. این مدل به ضخامت وایت برد شیشه ای نیست، به این معنی که می توانید از هر نوع آهنربایی بر روی این تخته ها استفاده کنید. یک ویژگی منحصر به فرد وایت بردهای سرامیکی آن است که جوهر ماژیک وایت برد به سطح تخته نفوذ نمی کند؛ و به این معنی است که بر اثر مرور زمان تخته لکه دار نمی شود. این وایت برد فوق العاده بادوام است و به دلیل وزن سنگین آن لازم است در زمان نصب آن، محلی مناسب را انتخاب نمایید.

انواع وایت  برد (تصویر 2)

تخته وایت برد استیل رنگ شده

وقتی به یک تخته وایت برد معمولی و البته سبک فکر می کنید، احتمالاً یک تخته فولادی رنگ شده را می توانید تصور کنید. این نوع وایت برد به سبک کلاسیک را می ‌توان در بسیاری از کلاس ‌ها، اتاق‌ های کنفرانس، دفاتر خانگی و آشپزخانه ‌ها یافت.

انواع وایت  برد (تصویر 3)

این نوع وایت برد هم مغناطیسی است و هم به راحتی می توان بر روی آن نوشت. این نوع وایت برد از ورق استیل ساخته می شود و سپس سطح آن با رنگ پایه سفید و یک پوشش با عملکرد شفاف پوشانده می شود. این به تخته قابلیت پاک کردن به صورت خشک را می دهد. تخته های فولادی رنگ شده به اندازه شیشه دوام نمی آورند، اما تمیز کردن مداوم می تواند به افزایش طول عمر سطح سفید آن کمک کند.

تخته وایت برد ملامین

همه به یک تخته وایت برد سنگین نیاز ندارند. اگر می خواهید یک تخته وایت برد معمولی برای استفاده شخصی داشته باشید، وایت برد ملامین برای شما مناسب است. این مدا وایت برد غیر مغناطیسی است و روکش روی صفحه سفید وایت برد به اندازه بقیه مدل ها مقاوم نیست، بنابراین برای محافظت از سطح آن به تمیز کردن بیشتری نیاز دارید. با این حال، تخته های ملامین مقرون به صرفه ترین نوع تخته در این لیست هستند.

انواع وایت  برد (تصویر 3)

کاربرد فیلیپ چارت

اول اینکه، فیلیپ چارت یک راه مفید برای تعامل و تبادل اطلاعات با مخاطبان است. نه تنها می توانید ایده ها و نتایج تحقیقات خود را بر روی فیلیپ چارت ارائه کنید، بلکه می توانید از آنها برای ثبت اطلاعات، باز خوردها و ایده های مخاطبان خود نیز استفاده کنید.

کاربرد فیلیپ چارت

علاوه بر ارائه اطلاعات، فیلیپ چارت امکان نگهداری کلیه اطلاعات و نکات ثبت شده در یک جلسه فراهم می نماید؛ چرا که کاغذ فیلیپ چارت امکان نگهداری و بایگانی شدن را دارد و حتی می توانید کلیه اسناد را تصویر برداری کرده و به صورت فایل الکترونیکی بایگانی نمایید.

کاربردهای مهم وایت برد

یکی از مهم ترین کاربردهای تخته وایت برد، استفاده در کلاس درس مدارس و آموزشگاه ها است.

کاربرد وایت برد

با پیشرفت فناوری و برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار ناشی از گچ تخته سیاه در فضای کلاس، از وایت برد استفاده می شود و این موضوع بخصوص برای افرادی با بیماریهای تنفسی و ریوی بسیار اهمیت دارد.

همچنین سرعت نگارش و تصحیح و پاک کردن بر روی وایت برد بیشتر از تخته سیاه است.

فیلیپ چارت یا وایت برد: ذکر مزایای هر کدام

  • مزایای فیلیپ چارت

- بسیار مؤثر در کیفیت جلسات گروهی و حفظ و نگهداری نکات مطرح شده در جلسات

- شما میتوانید مطالب مورد نظر را بر روی کاغذ فیلیپ چارت بنویسید و به طور مرتب نیازی به پاک کردن مطالب ندارید.

- اگر سخنرانی از پیش برنامه ریزی شده ای دارید، میتوانید در روز قبل متن مورد نظرتان را بر روی کاغذ فیلیپ چارت بنویسید و در روز مشخص شده تنها مطالب را ارائه دهید. در این صورت مخاطبین شما میتوانند با دقت کافی تنها به شما گوش فرا دهند.

  • مزایای وایت برد

- با توجه به تنوع ابعاد وایت برد، بهتر است برای استفاده در مدارس و آموزشگاه ها از وایت برد استفاده شود.

- وایت برد محصولی نسبتاً سبک است و شما به راحتی امکان جاجایی و حمل وایت برد با ابعاد کوچک و متوسط را دارید.

- وایت برد طول عمر بالایی دارد و به همین دلیل محصولی مقرون بصرفه بشمار می رود.

کلام آخر

فیلیپ چارت یا تخته وایت برد تا حدودی با هم شباهت دارند، اما بسته به نیاز شما و اینکه برای چه کاری میخواهید از این وسیله استفاده کنید، متفاوت هستند. به این منظور سعی کنید در هنگام انتخاب و خرید خود به نکات بالا توجه کنید.

این نکته بسیار مهم است که قبل از خرید هر محصول، انتظارات و نیازهای خود را به درستی مشخص کنید تا محصول کاربردی تر را خریداری نمایید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی