تخته و کاغذ فیلیپ چارت

2
تخته و کاغذ فیلیپ چارت

تولید کنندگان در سال های 1913 توانستند نوعی از فیلیپ چارت را طراحی و تولید کنند و در نهایت این محصول را به ثبت برسانند به طوری که فیلیپ چارت های امروزی در سال 1970 طراحی و تولید شدند. تجربیات نشان میدهد که امروزه همه علاقه مند به ارائه نتیجه پژوهش ها و پروژه های خود بصورت کامپیوتری و با استفاده از ابزار به روز تکنولوژی هستند. فیلیپ چارت ها مؤثرترین وسیله جهت ارائه نتیجه عملکرد هستند. این تصور اشتباه است که با هزینه های زیاد و استفاده از تجهیزات بصری با تکنولوژی بالا می توان جلسات خوبی ارائه نمود!

از آنجایی که اکثر جلسات در مقابل گروه های 35 نفر یا کمتر ارائه داده می شوند، فیلیپ چارت اندازه بسیار مناسبی برای این تعداد مخاطب است. تجربه نشان داده است که فیلیپ چارت تا به امروز یکی از بهترین و کاربردی ترین ابزار در سمینارهای آموزشی بوده است و از این پس نیز چنین خواهد بود.

انواع تخته و کاغذ فیلیپ چارت

فیلیپ چارت یک صفحه پایه دار است که دارای قابلیت اضافه کردن کاغذ به صورت دستی و یا مغناطیسی است. اگر چه فیلیپ چارت ها دارای تکنولوژی پائینی هستند، اما قابل اعتماد هستند و نیازی به مهارت خاصی برای استفاده از آنها نیست. هر فیلیپ چارت از یک تخته با جنس های مختلف و یک پایه ساخته شده است. همچنین در بالای صفحه فیلیپ چارت گیره هایی جهت نصب کاغذ قرار گرفته است. اکثر آنها این امکان را می دهند تا کاغذ ها را از بالا آویزان کنید و ورق بزنید، در حالی که بعضی از آنها تنها به شما امکان می دهد تا هر ورق را پس از تکمیل شدن به طرف خود بکشید و کنار بگذارید و روی صفحه بعدی بنویسید. در هنگام خرید فیلیپ چارت امکانات موجود را به خوبی بسنجید.

در حال حاضر فروش فیلیپ چارت که در بازارعرضه شده اند به لحاظ نوع صفحه و پایه با هم تفاوت دارند. حال زمان آن فرا رسیده که شما با انواع تخته و کاغذ فیلیپ چارت آشنا شوید.

انواع فیلیپ چارت به لحاظ نوع صفحه

- فیلیپ چارت با صفحه شیشه ای شفاف

فیلیپ چارت با صفحه شیشه ای شفاف به راحتی قابل استفاده است که می توان حتی بر روی صفحه شیشه ای آن با ماژیک وایت برد نوشت و پس از آن به راحتی آن را تمیز نمود. فیلیپ چارت های شیشه ای از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و در مقابل فشار بسیار مقاوم هستند.

- فیلیپ چارت با صفحه چوبی

 فیلیپ چارت با صفحه چوبی دارای یک سطح چوبی ثابت است که در قسمت بالای تخته محل قرار گیری کاغذ قرار دارد. این مدل دارای خاصیت مغناطیسی نیست و جزء ساده ترین طرح ها شناخته می شود.

- فیلیپ چارت با صفحه وایت برد

فیلیپ چارت دارای با صفحه وایت برد و امکان نصب کاغذ بزرگ تا اندازه 100x70 سانتیمتر بر روی آن است. همچنین دارای نواری‌ فلزی است که به عنوان گیره کاغذ از آن استفاده می شود و در برخی طرحها نیز بصورت رول در بالای تخته نصب شده است. این نوع فیلیپ چارت دومنظوره است  به این معنا که می توان از صفحه وایت برد آن نیز در مواقع ضرورت استفاده نمود. برای نوشتن بر روی صفحه وایت برد میتوانید از ماژیک وایت برد استفاده نمایید. این نوع فیلیپ چارت دارای صفحه با خاصیت مغناطیسی جهت استفاده از مگنت بر روی آن است.

انواع فیلیپ چارت بر اساس پایه نگهدارنده

- سه پایه

در این مدل پایه فلزی است و قابلیت اتصال به دیوار را ندارد. همچنین ارتفاع پایه فیلیپ چارت قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز دارد.

- رومیزی

پایه های رومیزی و یا دو پایه برای فیلیپ چارت هایی استفاده می شوند که اندازه و یا ابعاد کوچکی دارند و به صورت مستطیل افقی یا عمودی بر روی میز قرار میگیرند.

- چرخ دار

در تعدادی از فیلیپ چارت ها پایه های چرخدار برای راحتی در حمل و جابجایی تعبیه شده است که شما میتوانید با کمترین انرژی آن ها را حرکت دهید. البته در بعضی از این مجموعه ها تعدادی ترمزگیر بر روی چرخ ها قرار گرفته است که بیشتر برای جلوگیری از حرکت کردن فیلیپ چارت مورد استفاده قرار می گیرد.

نکات مهم در انتخاب تخته و کاغذ فیلیپ چارت

در هنگام خرید اینترنتی فیلیپ چارت لازم است به چند نکته توجه نمایید.

- نام تجاری

حتما قبل از خرید به نام شرکت تولید کننده فیلیپ چارت توجه نمایید. چرا که کیفیت مواد به کار رفته در ساخت فیلیپ چارت از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت های مطرح در جهان از مواد مرغوب و با کیفیت به همراه پایه های فلزی برای ساخت استفاده میکنند که فیلیپ چارت به مرور زمان دچار آسیب و یا زنگ زدگی نمی شود. شما با خرید یک محصول با کیفیت میتوانید مدت زمان طولانی تری از آن استفاده نمایید.

- نوع صفحه

حتما قبل از خرید به نوع صفحه به کار رفته در فیلیپ چارت توجه کنید. بهترین نوع صفحه که دومنظوره  است صفحه وایت برد را می توان نام برد که خاصیت مغناطیسی جهت استفاده از مگنت را نیز دارد و همچنین به عنوان وایت برد نیز قابل استفاده است.

- نوع پایه

قبل از خرید به این نکته توجه کنید که برای چه فضایی نیاز به فیلیپ چارت دارید، بعد از بررسی این نکته خرید نمایید. گاهی برای اتاق جلسات نیاز به فیلیپ چارت با پایه ثابت است و گاهی نیاز به فیلیپ چارت با پایه چرخ دار تا بتوان به راحتی آن را جابجا نمود.

قیمت تخته و کاغذ فیلیپ چارت

قیمت هر محصول بسته به نام تجاری و مواد بکار رفته در ساخت آن متفاوت است. اما به طور کلی قیمت تخته و کاغذ فیلیپ چارت به دلیل پر اهمیت بودن و کاربردی بودن آن نیازمند صرف بودجه ای است که شما بتوانید با خیالی آسوده و بدون نگرانی جلسات کاری خود را برگزار نمایید و مطمئن باشید که این محصول تا سالیان سال همراهی مطمئن در جلسات کاری و به اشتراک گذاری ایده های شما با همکارانتان است.

خرید اینترنتی تخته و کاغذ فیلیپ چارت با برندهای متنوع از دفتردستک

در فروشگاه دفتر دستک امکان خرید آنلاین تخته و کاغذ فیلیپ چارت از برند جهانی روکادا (Rocada) وجود دارد. این محصول با صفحه آهنی مقاوم و قابلیت استفاده به عنوان تخته وایت برد و پایه قابل تنظیم، همچنین امکان نصب سه نوع کاغذ ساده، خط دار و شطرنجی بر روی آن وسیله کاربردی در دفتر کار شما خواهد بود. شما میتوانید با اطمینان از کیفیت و سلامت فیزیکی کالا خریدی مطمئن را با دفتردستک تجربه نمایید. ما متعهد هستیم تا در کمترین زمان ممکن کالا را برای شما ارسال نماییم.