ایده های ساخت کاردستی پسرانه در خانه

 ایده های ساخت کاردستی پسرانه در خانه

ساخت کاردستی یک راه آسان برای سرگرم نمودن کودکان در خانه است که در پرورش استعداد و خلاقیت آنها در آینده ای نه چندان دور کمک شایانی میکند. برای ساخت کاردستی پسرانه آسان، تنها به یک سری وسایل ساده نیاز دارید. دفتردستک در این مقاله سعی دارد تا به شما ایده هایی در مورد کاردستی پسرانه ارائه دهد.

ساخت کاردستی یک راه آسان برای سرگرم نمودن کودکان در خانه است که در پرورش استعداد و خلاقیت آنها در آینده ای نه چندان دور کمک شایانی میکند. برای ساخت کاردستی پسرانه آسان، تنها به یک سری وسایل ساده نیاز دارید. دفتردستک در این مقاله سعی دارد تا به شما ایده هایی در مورد کاردستی پسرانه ارائه دهد.

کاردستی پسرانه

به این نکته توجه کنید که ساخت کاردستی پسرانه ساده میتواند مهارت های حرکتی و فرآیند رشد مغز را بهبود بخشد و مهارت های حل مسئله را به کودکان آموزش دهد. همچنین پروژه های ساخت کاردستی پسرانه می توانند مفاهیم ریاضی مانند کسرها، هندسه و اندازه گیری ها را آموزش دهند و در نهایت تلاش برای ساخت کاردستی می تواند عزت نفس ایجاد کند و به کودکان کمک کند تا با شکست مواجه شوند.

قبل از ساخت کاردستی پسرانه به سن کودک خود توجه کنید و با علم به این موضوع، پروژه هایی برای ساخت در اختیار او قرار دهید. به طور مثال کودکان 3 تا 6 سال بهتر است از مدل های ابتدایی مانند کار با کاغذ رنگی یا مقوا برای ساخت حیوانات جنگل شروع کنند؛ اما به تدریج و با افزایش سن کودکان آنها میتوانند با توجه به علایق خود به ساخت کاردستی پسرانه جدید مانند قایق، هواپیما،ماشین، تراکتور و .... بپردازند.

ایده ی ساخت کاردستی پسرانه با کاغذ، مقوا و کارتن

کاردستی پنگوئن دستی

روش‌های مختلفی برای ساخت کاردستی پسرانه آسان وجود دارد که پسر بچه ها معمولاً از درست کردن آن لذت میبرند. این پنگوئن که به شکل کف دست است برای آنها یک کاردستی سرگرم کننده زمستانی است. تنها شما یه یک مقوای سیاه، سفید، نارنجی و یک جفت دکمه برای چشم ها نیاز دارید.

کاردستی پسرانه آسان (تصویر 1)

کاردستی قایق بادبانی

اگر نمی توانید برای لذت بردن از آخرین روزهای تابستان سوار یک قایق واقعی شوید، یکی از آن ها را برای خودتان بسازید! ساخت این قایق بادبانی چوب پنبه ای بسیار آسان است و به راحتی در آب شناور می شود. این یک ایده ساده برای کاردستی بچه ها و یک فعالیت عالی برای ایجاد همبستگی با کودکان است.

کاردستی پسرانه آسان (تصویر 2)Cork Sail Boats

کاردستی صندوقچه گنج دزدان دریایی

ساخت این صندوقچه گنج افسانه ای با یک ظرف پلاستیکی شروع می شود که معمولاً برای نگهداری میوه هایی مانند توت فرنگی از آن استفاده می شود. بچه‌ها ماجراجویی های دزدان دریایی را دوست دارند و علاقه زیادی به ساخت کاردستی صندوقچه گنج دزدان دریایی دارند. گنج گمشده خود را در این صندوقچه گنج پیدا کنید! با رنگ آمیزی ظرف و اضافه کردن کمی تزئینات کاغذی می توانید به راحتی این صندوقچه را بسازید.

کاردستی پسرانه آسان (تصویر 3)

ایده ی ساخت کاردستی برقی پسرانه

در این قیمت سعی داریم تا به شما نحوه ساخت کاردستی پسرانه آسان را آموزش دهیم. اگر کودک شما به پرندگان علاقه زیادی دارد، این کاردستی انتخابی هوشمندانه خواهد بود. پرنده ماهی خوار برقی یکی از ایده های جذاب برای ساخت کاردستی پسرانه است. سؤالی که شاید ذهن شما را به خود درگیر کند، این است که چگونه با فشار دادن دم پرنده، بالهای آن به حرکت در می آید؟ تنها کافی است برای پیدا کردن جواب، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • مرحله اول: ابتدا الگوی نشان داده شده در تصویر را از سایت های معتبر دانلود و ذخیره کنید. سپس در امتداد نقطه چین های سبز رنگ مطابق تصویر زیر یک تکه نوار مسی به شکل یک مستطیل برش دهید و در جای مشخص شده بچسبانید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 1)

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 2)

  • مرحله دوم: دو تکه 20 سانتیمتری سیم نیتینول (نیتینول یک آلیاژ نیکل،تیتانیوم با خاصیت ارتجاعی فوق العاده بالایی است که با گرم شدن بالاتر از دمای تبدیل، شکل اولیه خود را حفظ میکند) را ببرید و آن را از وسط تا کنید سپس آن را روی نقطه چین های سبز رنگ قرار دهید. سپس انتهای سیم را بر روی نوار مسی لحیم کاری کنید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 3)

 

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 4)


بیشتر بخوانید : بهترین پازل برای کودکان


 

  • مرحله سوم: با استفاده از نخ و سوزن، سیم را طبق الگوی زیر به شکل زیگزاگ به کاغذ بدوزید. اطمینان حاصل کنید که سوزن به نوار مسی برخوردی نداشته باشد.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 5)

  • مرحله چهارم: پس از انجام این کار، الگوها را برش دهید و یک نگهدارنده باتری 9 ولتی را به هر بال پرنده لحیم کنید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 6)

  • مرحله پنجم: دو تکه سیم نازک 10 سانتیمتری ببرید و به هر کدام از نوار مسی ها بچسبانید. سپس به دنبال نمودار مدار زیر، یکی را به هر بال لحیم کاری کنید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 7)

  • مرحله ششم: پرنده را باز کنید تا بتوانید بالها را در آن قرار دهید، سپس آن را به سمت بالا تا کنید و سیم ها را بیرون قرار دهید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 8)

  • در پایان: برای ایجاد سوئیچ، یک نوار مسی را به هر طرف دم بچسبانید. سپس باتری 9 ولتی را اضافه کنید و در اینجا کارتان به پایان رسید. حالا شما یک پرنده ماهی خوار برقی دارید که با تکان دادن دم و بال ها به حرکت در می آید.

کاردستی پسرانه جدید (تصویر 9)


محصولات مرتبط : کاردستی دخترانه فانتزی


 

ایده ی ساخت کاردستی پسرانه با چوب بستنی

با در دست داشتن چند چوب بستنی میتوانید کاردستی های متنوعی درست کنید که دفتردستک سعی دارد به شما ساخت قاب عکس را آموزش دهد.

  • گام اول: ابتدا 4 عدد چوب بستنی فراهم کنید. اگر میخواهید قاب ضخیم تری داشته باشید از تعداد بیشتری چوب بستنی استفاده کنید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 1)

  • گام دوم: در این مرحله 4 عدد چوب بستنی را به شکل یک مربع به هم بچسبانید و اجازه دهید تا خشک شوند. بهترین چسب برای اینکار، چسب حرارتی یا چسب چوب است.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 2)

  • گام سوم: قاب خود را با گواش، آکریلیک، کاغذهای رنگی و یا هر وسیله ای که دوست دارید تزئین کنید. این مرحله بسته به سلیقه شماست.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 3)

  • گام چهارم: عکس خود را به پشت قاب بچسبانید. چسباندن عکس باعث ماندگاری آن می شود. با این حال، اگر فقط عکس را چسب بزنید، می ‌توانید بعداً دوباره آن را جدا کرده و به عکس دیگری تغییر دهید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 4)

  • گام پنجم: اگر می خواهید آن را آویزان کنید، یک روبان به پشت قاب خود اضافه کنید. یک تکه روبان به طول حدود 12 اینچ (30.48 سانتیمتر) ببرید. قاب خود را برگردانید و گوشه بالا سمت چپ و راست را به کمی چسب آغشته نمایید. دو سر روبان را به هر قطره چسب فشار دهید. اجازه دهید چسب خشک شود، سپس قاب عکس خود را به دیوار آویزان نمایید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 5)


بیشتر بخوانید : ساخت کاردستی با کاغذ رنگی و مقوا به صورت ساده


 

ایده ی ساخت ماشین برای کاردستی پسرانه

برای ساخت ماشین به عنوان یک کاردستی پسرانه جدید شما به یک بطری آب و نی به عنوان ابتدایی ترین وسایل ساخت نیاز دارید.

  • گام اول: ابتدا یک بطری آب خالی بردارید و سپس دو سوراخ به صورت کاملاً موازی در هر طرف با استفاده از پیچ گوشتی یا دریل ایجاد نمایید. (این مرحله لازم است با نظارت والدین انجام شود). قطر سوراخ های بهتر است حدود 5 تا 7.5 سانتیمتر باشد.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 6)

  • گام دوم: بطری را به عنوان بدنه ماشین و چهار درب بطری را به عنوان چرخ های ماشین با اسپری رنگ کنید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 7)

  • گام سوم: 2 عدد نی پلاستیکی را به اندازه 13 سانتیمتر کوتاه کنید. هر دو نی باید کمی بلندتر از عرض بطری پلاستیکی شما باشد؛ بنابراین طول آن را متناسب با بطری پلاستیکی که استفاده می کنید مطابقت دهید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 8)


بیشتر بخوانید : ساخت فرفره با چند روش آسان همراه با آموزش تصویری


 

  • گام چهارم: نی های پلاستیکی را از سوراخ های بطری پلاستیکی عبور دهید و بچسبانید. این نی ها محور چرخ ‌های جلو و عقب ماشین را نگه می ‌دارند. نی ها را در مرکز قرار دهید تا طول یکسانی از آن از دو طرف بطری خارج شود.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 9)

  • گام پنجم: یک سوراخ در مرکز درب بطری اصلی ایجاد کنید. درپوش اصلی بطری را باز کنید و سوراخ را ایجاد کنید. سپس یک تکه نخ را گره بزنید و از سوراخ درب آن عبور دهید و مطمئن شوید که گره در قسمت داخلی درب قرار دارد. درب بطری را برگردانید تا طول رشته، بیرون از درب جلوی ماشین آویزان شود.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 10)

  • گام ششم: روی بطری را برش دهید تا یک شیشه جلو (در صورت تمایل) بسازید. اگر می خواهید شیشه جلو بسازید، از یک بزرگسال بخواهید تا با قیچی، یک مستطیل یا مربع را در قسمت جلوی بطری برش دهد. فقط 3 طرف شکل را ببرید و سپس آن را به سمت بالا برگردانید.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 11)

  • گام هفتم: هر یک از 4 درب بطری پلاستیکی را سوراخ کنید. اجازه دهید یک بزرگسال از یک مته یا یک شیء تیز دیگر مانند یخ شکن برای ایجاد سوراخ در مرکز هر درب بطری استفاده کند. هر سوراخ باید به اندازه ‌ای بزرگ باشد که یک نی پلاستیکی از آن عبور کند.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 12)

  • گام هشتم: محورها را از سوراخ هایی که در درب بطری ها ایجاد کرده اید عبور دهید. سمت باز هر درب بطری را رو به روی خودرو قرار دهید تا ثبات بیشتری داشته باشد.

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 13)

  • گام پایانی: ماشین را روی یک سطح صاف فشار دهید یا از نخ برای کشیدن آن استفاده کنید. محورها باید مانند یک ماشین واقعی بچرخند، بنابراین اسباب بازی شما روی چرخ های خود به جلو حرکت می کند!

کاردستی پسرانه ساده (تصویر 14)

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی