لوازم تحریر ایرانی بخریم یا خارجی؟

لوازم تحریر ایرانی بخریم یا خارجی؟

زمانی که در یک فروشگاه بزرگ مشغول خرید هستید پیش آمده است که با دیدن قسمت لوازم تحریر به دلایلی نامعلوم به سمت آن کشیده می شویم بدون آنکه بدانیم آیا واقعا به محصولی مانند دفتر، مداد، خودکار، روان نویس، ماژیک و ... نیاز داریم یا خیر؟! هنوز هم مشخص نیست چه چیزی در لوازم تحریر وجود دارد که ما نمی توانیم در برابر مقاومت کنیم!

زمانی که در یک فروشگاه بزرگ مشغول خرید هستید پیش آمده است که با دیدن قسمت لوازم تحریر به دلایلی نامعلوم به سمت آن کشیده می شویم بدون آنکه بدانیم آیا واقعا به محصولی مانند دفتر، دفتر یادداشت، مداد، خودکار، روان نویس، ماژیک و ... نیاز داریم یا خیر؟! هنوز هم مشخص نیست چه چیزی در لوازم تحریر وجود دارد که ما نمی توانیم در برابر مقاومت کنیم!

البته شدت این موضوع در سنین مختلف متفاوت است. برای برخی از سنین خرید لوازم تحریر بعنوان هدیه بسیار هیجان انگیز و دوست داشتنی است.

مقایسه لوازم تحریر ایرانی و خارجی


خرید زونکن در رنگ بندی های مختلف از دفتر دستک


بطور کلی فروشگاه های لوازم التحریر حاوی محصولات بسیار متنوعی هستند که تنها محدود به نوشت افزار و دفتر نیستند. بر همین اساس انواع لوازم تحریر را می توان بسته به نوع کاربرد آنها و ویژگی های محصول به لوازم اداری و مدرسه و دانشگاه تقسیم نمود. این محصولات متنوع در کشورهای مختلفی تولید می شوند و ما سعی داریم در این مقاله به مقایسه لوازم تحریر ایرانی و خارجی و بررسی مزیت های هر کدام پرداخته شده است.

مزایا و معایب لوازم تحریر ایرانی

انتخاب و خرید لوازم تحریر مناسب بر بالا رفتن عملکرد و کیفیت اجرای پروژه های مختلف در مدرسه و دانشگاه همچنین بر سهولت و سرعت در انجام کارهای روزانه توسط کارکنان شرکت ها و سازمان ها تأثیر بسزایی دارد.

بطور معمول در هنگام خرید آنلاین لوازم تحریر به این موضوع فکر می کنیم که خرید لوازم تحریر ایرانی مناسب تر است یا لوازم تحریر خارجی؟ اگر بخواهیم به صورت خلاصه مزایا و معایب خرید لوازم تحریر ایرانی را بررسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • محدودیت در طراحی و عملکرد محصول

به دلیل هزینه سنگین خرید و واردات ماشین آلات به روز و لوازم جانبی مرتبط با آن؛ بطور مثال محدودیت در دسترسی به مواد اولیه، تنوع محصولات در لوازم تحریر ایرانی محدودتر است و این در مقایسه با محصولات مشابه خارجی یک نقص بشمار می رود.

  • محدودیت در طراحی و نوع بسته بندی

همانند طراحی و تولید محصول، برای طراحی و بسته بندی محصول نیز نیاز به خرید و واردات ماشین آلات و مواد اولیه مناسب و سازگار با محیط زیست است که بتوان محصول نهایی را با قیمتی مقرون بصرفه به بازار عرضه نمود. در ایران به دلیل محدودیت ها در بحث تأمین مستمر مواد اولیه، نوع بسته بندی محصولات با نمونه خارجی متفاوت و ملموس است. بنابراین نوع بسته بندی محصول در ایران نیز نسبت به رقبای خارجی دارای محدودیت است.

اما از مزایای خرید لوازم تحریر ایرانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همیشه در دسترس

از مزایای خرید لوازم تحریر ایرانی است که همیشه در دسترس هستند و به ندرت پیش می آید که این محصولات در بازار نایاب شوند.

  • قیمت مقرون بصرفه

یکی از مزایای اصلی خرید لوازم تحریر ایرانی به لوازم تحریر خارجی قیمت مقرون بصرفه است که بخصوص برای خرید لوازم تحریر مصرفی بسیار اهمیت دارد.

مزایا و معایب لوازم تحریر خارجی

تعداد قابل توجهی از برندهای جهانی دارای تاریخی با شکوه و تأثیرگذار در طراحی و تولید نوشت افزار و لوازم تحریر و عرضه به بازار جهانی هستند. وجه تمایز این برندها خلاقیت و نوآوری در طراحی و استفاده از تکنولوژی روز در تولید است که باعث می شود محصولات این برندها حتی علیرغم قیمت بسیار پرطرفدار و محبوب باشند.

خرید لوازم تحریر خارجی


خرید پاستل نقاشی با بهترین کیفیت از دفتر دستک


بطور مثال فابرکاستل برندی است که بیش از یک قرن در تولید انواع مداد و مداد رنگی در جهان شناخته شده است. این برند با ثبت و پرورش درخت در جنگلهای خود هم کیفیت را در تولیدات خود حفظ نموده است و هم مطابق با دستورالعمل های جهانی محیط زیست در حفظ و نگهداری جنگل ها گامی محکم برداشته است.

برند استابیلو نیز در طراحی و تولید انواع ماژیک بسیار پیشرو بوده. ماژیک هایلایت استابیلو با طراحی منحصربفرد و تکنولوژی ساخت جوهر که با باز ماندن درب ماژیک تا ساعتها جوهر آن خشک نمی شود؛ یکی از محصولات محبوب این برند جهانی است. این یک مزیت رقابتی با دیگر برندها بشمار می رود.

این نمونه ها و هزاران نمونه دیگر که بازتابی از خلاقیت و استفاده بهینه از تکنولوژی روز دنیا در تولید محصولات است باعث تولید مجموعه متنوع، با کیفیتی بی رقیب شده است که حتی تا چندین نسل همچنان محبوب و پرطرفدار است. به عبارتی می توان از مزایا خرید لوازم تحریر خارجی به موارد زیر اشاره کرد:

  • طیف گسترده از محصولات با طراحی و عملکرد منحصربفرد
  • در نظر گرفتن استانداردهای بین المللی در خصوص تولید محصولات دوستدار محیط زیست
  • استفاده از مواد اولیه با کیفیت در تولید محصولات که باعث عمر طولانی محصول می شود
  • تنوع در بسته بندی محصول

اما از معایب آن نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت قابل توجه محصولات نسبت به تولیدات داخلی
  • با توجه به وارداتی بودن محصولات همیشه در دسترس نیستند

در دفتر دستک مجموعه متنوعی از بهترین برندهای لوازم تحریر خارجی و لوازم تحریر ایرانی در کنار هم گردآوری شده اند. کاربران این امکان را دارند تا قبل از خرید اینترنتی لوازم تحریر مورد نظر خود محصولات را هم به جهت ویژگی و هم قیمت با یکدیگر مقایسه کرده و با توجه به آن بهترین گزینه را انتخاب و خریداری نمایند.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی