لوازم مورد نیاز برای نقاشی با رنگ آکریلیک کدامند؟

لوازم مورد نیاز برای نقاشی با رنگ آکریلیک کدامند؟

استفاده از رنگ آکریلیک برای افراد مبتدی در نقاشی نیز توصیه می شود. رنگ آکریلیک محلول در آب است و به سرعت خشک می شود. اگر از ناحیه ای که رنگ کرده اید راضی نیستید، می توانید با آب قسمت عمده رنگ را پاک کرده و در عرض چند دقیقه دوباره روی آن را رنگ نمایید. از آنجایی که آکریلیک یک پلیمر پلاستیکی است، می‌توانید روی هر سطحی به جز موم استفاده نمایید. برخلاف رنگ روغن، آکریلیک را می توان بدون هیچ حلالی استفاده کرد و یا با آب حل نمود.

استفاده از رنگ آکریلیک برای افراد مبتدی در نقاشی نیز توصیه می شود. رنگ آکریلیک محلول در آب است و به سرعت خشک می شود. اگر از ناحیه ای که رنگ کرده اید راضی نیستید، می توانید با آب قسمت عمده رنگ را پاک کرده و در عرض چند دقیقه دوباره روی آن را رنگ نمایید. از آنجایی که آکریلیک یک پلیمر پلاستیکی است، می‌توانید روی هر سطحی به جز موم استفاده نمایید. برخلاف رنگ روغن، آکریلیک را می توان بدون هیچ حلالی استفاده کرد و یا با آب حل نمود. رنگ آکریلیک بصورت تیوپی و یا ظرف شیشه ای یا پلاستیکی عرضه می شود و میتوانید به صورت تک رنگ و یا در قالب یک مجموعه رنگ آن را خریداری نمایید. همچنین هنگام انتخاب رنگ آکریلیک بهتر است مواردی همچون کیفیت رنگ، ماندگاری و شفافیت رنگ، نوع بسته بندی و نام تجاری را در نظر بگیرید.

نقاشی با رنگ آکریلیک

در ابتدای کار با آکریلیک بهتر است رنگ های اصلی را تهیه کنید و با مخلوط کردن رنگ های اصلی طیف متنوعی از رنگ را ایجاد نمایید. در اینجا به نکاتی در خصوص لوازم تحریرمورد نیاز برای نقاشی با رنگ آکریلیک می پردازیم. برای کار با رنگ آکریلیک نیاز به قلم مو با موهای سفت و خشن دارید و برای ایجاد جلوه های گوناگون می توانید از قلم مو با موهای نرم نیز استفاده نمایید. قلم مو با موی مصنوعی می توانند کیفیت عالی داشته باشند، بنابراین انتخاب خود را فقط به آن دسته از قلم مو ساخته شده از موهای طبیعی مانند سمور محدود نکنید! پالت های چوبی، شیشه ای یا پلاستیکی را می توان برای کار با رنگ آکریلیک استفاده کرد، اما پاک کردن تمام رنگ های خشک شده می تواند خسته کننده باشد. پالت های یکبار مصرف، پدهای کاغذی که در آن ورق بالایی را جدا می کنید و دور می اندازید، این مشکل را حل می کند. اگر متوجه شدید که رنگ خیلی سریع خشک می شود، یک پالت طراحی شده برای مرطوب نگه داشتن رنگ را امتحان کنید. در کنار تمامی لوازم ابتدایی برای شروع کار، شما به یک بوم و یا پایه چوبی برای گذاشتن اثر هنریتان بر روی آن نیاز دارید.

فهرست وسایل و لوازم مورد نیاز نقاشی با رنگ آکریلیک

وسایل نقاشی با رنگ آکریلیک

هنگامی که برای اولین بار تصمیم می گیرید ابزار نقاشی خود را انتخاب کنید با توجه به تنوع ابزار کار این امر می تواند بسیار گیج کننده باشد. بنابراین در اینجا فهرستی از وسایل نقاشی با رنگ آکریلیک که نیاز دارید آورده شده است.

رنگ آکریلیک

ابتدا از چند رنگ اصلی شروع کنید و فریفته تمامی رنگ ها نشوید. شما میتوانید ابتدا با قرمز کادمیوم، آبی، زرد کادمیوم، قهوه ای سوخته، سبز، خاکستری و سفید تیتانیوم شروع کنید. برای تیره کردن رنگ ها یا سایه ها نیازی به رنگ مشکی ندارید زیرا ترکیب رنگ های دیگر به شما رنگ تیره می دهد. باید مراقب باشید که رنگ روی پوستتان نریزد زیرا رنگدانه های کادمیوم سمی هستند.


خرید انواع رنگ اکریلیک با قیمت مناسب


قلم مو

باز هم نیازی به تعداد زیاد قلم مو در اندازه ها و شکل های مختلف ندارید. برای شروع تنها داشتن دو قلم مو filbert با اندازه های مختلف و موهای سفت را توصیه می کنیم. فیلبرت یک شکل قلم مو همه کاره است که بسته به نحوه در دست گرفتن آن، طیف وسیعی از خطوط را از باریک تا پهن ایجاد می کند. بسیاری از نقاشی ها فقط با یک نوع از این قلم مو خلق شده اند!

کاردک

اگر از کاردک به جای قلم مو برای ترکیب رنگ ها در پالت خود استفاده می کنید، در نهایت رنگی را که در قلم مو گیر می کند را هدر نمی دهید. همچنین مخلوط کردن رنگ ها با هم راحت تر است. همچنین می‌ توانید از کاردک برای خراشیدن رنگ روی بوم زمانی که مشکلی پیش می‌ آید (اگر رنگ هنوز خشک نشده باشد) استفاده کنید.

پالت رنگ با قابلیت حفظ رطوبت

از آنجایی که رنگ‌ های آکریلیک به سرعت خشک می‌ شوند به پالتی با قابلیت حفظ رطوبت نیاز دارید نه یک پالت چوبی سنتی. اگر رنگ را روی یک پالت معمولی بریزید، مقدار زیادی از آن قبل از استفاده خشک می شود. اما اگر یک پالت رنگی معمولی دارید، میتوانید زمانی که رنگ ها شروع به خشک شدن کردند، روی آن را اسپری آب کنید تا با اینکار روند خشک شدن با تأخیر باشد.

کاغذ

قرار نیست هر بار که قلم موی خود را بر می دارید یک شاهکار نقاشی کنید! گاهی نیاز به بازی و تمرین دارید. اگر این کار را به جای بوم روی کاغذ انجام دهید، نه تنها ارزان تر است، بلکه برای نگهداری اثر هنریتان به مشکل کمتری بر میخورید. ممکن است دوست داشته باشید از یک دفتر طراحی بزرگ و سیمی استفاده کنید، اما گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید، یک صفحه کاغذ ضخیم بافت دار است.

بوم نقاشی

همیشه از بوم هایی با ابعاد متفاوت استفاده کنید، اینکار باعث می شود که بتوانید متنوع تر نقاشی کنید.

سه پایه نقاشی

هنرمندان در تمام سطوح با سه پایه کار می کنند. برای مبتدیان می تواند به ویژه مهم باشد که نقاشی را با سه پایه شروع کنند و بوم یا کاغذ خود را روی میز نگذارند زیرا نسبت ها و پرسپکتیو را تغییر می دهد چرا که به ناچار کاغذ را جابه جا می کنید و آن را در زوایایی قرار می دهید که روی نتایج تأثیر می گذارد.

سه پایه ها در طیف گسترده ای از اندازه ها و سبک ها برای استودیو و برای کارهای بیرونی عرضه می شوند. آنها از چوب یا فلز ساخته شده اند، با ویژگی های خاصی که به نوع سه پایه مورد استفاده بستگی دارد.

در این قسمت شما را با انواع سه پایه با شکل های گوناگون آشنا میکنیم.

- سه پایه با قاب A مخصوص کارهایی است که هنرمند نیازمند این است که به صورت عمودی و ایستاده کار کند.

سه پایه نقاشی - وسایل نقاشی با رنگ آکریلیک

- سه پایه های قاب H دارای پایه های مستطیلی قابل توجهی برای پایداری هستند.

- سه پایه های رومیزی برای هنرمندانی که میخواهند به صورت نشسته روی بوم های کوچکتر کار کنند و یا برای نمایش آثار هنری کوچک ایده آل هستند.

- سه پایه نمایش برای نگهداری آثار هنری در نمایشگاه های هنری و در استودیوها یا مراکز عمومی استفاده می شود.

- سه پایه های استودیویی اغلب دارای چرخ هستند تا بتوان آن ها را جابجا کرد تا نور در حال تغییر را جذب کنند. برخی از سه پایه ها برای قرار دادن هنرمندان در حالت ایستاده و نشسته طراحی شده اند.

پیشبند

رنگ آکریلیک پس از خشک شدن به سختی از روی لباس شسته می شود، بنابراین برای محافظت از لباس های خود از یک پیشبند استفاده کنید.

تخته رسم

هنگام نقاشی روی کاغذ به یک تخته طراحی سفت نیاز دارید تا پشت ورق کاغذ قرار دهید. تخته رسمی انتخاب کنید که بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید ممکن است نیاز داشته باشید، زیرا بسیار آزار دهنده است که ناگهان متوجه شوید خیلی کوچک است.

گیره کاغذ

داشتن و استفاده از گیره کاغذ یکی از مطمئن ترین راه ها برای نگهداشتن کاغذ بر روی تخته رسم است.

لاک محافظ

وقتی نقاشی را که به طور خاص از آن راضی هستید به پایان رساندید با لاک زدن بر روی آن لایه ای محافظ را بر روی آن ایجاد می نمایید.

قلم مو مخصوص لاک

قلم مو مخصوص لاک دارای موهای نرم است که به شما کمک می کند لاک را به صورت نازک و یکنواخت بر روی سطح بمالید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی