دلایل شکستن نوک اتود چیست؟

دلایل شکستن نوک اتود چیست؟

در برهه ای از زمان همه ما شکستن نوک مداد را تجربه کرده ایم و مهم نیست که این اتفاق چندین بار در زندگی هر فرد رخ داده است اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با سه دلیل اصلی علت شکستن نوک اتود آشنا کنیم و راهکار جلوگیری از این مشکل را به شما نشان دهیم.

در برهه ای از زمان همه ما شکستن نوک مداد را تجربه کرده ایم و مهم نیست که این اتفاق چندین بار در زندگی هر فرد رخ داده است اما ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با سه دلیل اصلی علت شکستن نوک اتود آشنا کنیم و راهکار جلوگیری از این مشکل را به شما نشان دهیم.

 

علت شکستن نوک اتود

 

       1. افتادن مداد نوکی: اولین دلیل احتمالی برای شکستن نوک اتود است. سرب استفاده شده در تولید نوک اتود و مغزی مداد از سرب واقعی ساخته نشده است بلکه از ترکیب خاک رس و گرافیت است.

       2. فشار نوشتاری بیش از حد: اتودها میتوانند فشار معقولی که به آن ها وارد می شود را تا حدودی تحمل کنند. اما اگر فشار مضاعفی به اتود وارد شود، منجر به شکستن نوک اتود می شود.

      3. خرید نوک اتود نامرغوب: نوک اتود نامرغوب و ارزان قیمت اولین دلیل شکستن آسان آن است.

علت شکستن نوک اتود چیست؟

 دلایل شکستن نوک اتود

کیفیت نوک اتود، چگالی سرب گرافیت را تعیین می کند و میتوانید بر این اساس طیفی از نوک اتود بسیار نرم تا سخت را در کنار هم داشته باشید. ترکیبی که در قسمت پایین آورده شده است، عاملی برای شکننده بودن سرب خواهد بود. مقیاسی با نام هایی مانند  4H, 2H, 2B, 4B و غیره وجود دارد که به شما کمک می کند تا نشان دهید سختی یا نرمی نوک اتود چقدر است. اکثر تولیدکنندگان مداد از این مقیاس ها استفاده می کنند. آنها از حرف "H" برای نشان دادن یک مداد سخت و از حرف "B" برای نشان دادن سرب نرمتر استفاده می کنند. از این رو سرب به کار رفته در تولید نوک اتود تأثیر چشمگیری در میزان مقاومت آن دارد.

دومین عامل محافظت از اتود است به طوری که انداختن اتود یا تکان دادن آن در محفظه ای که اتود با قلم های دیگر در ارتباط است می تواند باعث شکستگی در هسته گرافیت شود که تا زمانی که نوک اتود را به بیرون نیاورده اید قابل مشاهده نخواهد بود.

سومین عامل تیز کردن مداد و یا نوک اتود به روش نامناسب است. همانطور که می دانیم در تعدادی از اتودهای طراحی نیاز به تیز شدن نوک اتود وجو د دارد اما اگر اینکار با تراش های مخصوص انجام نشود منجر به قطعه قطعه شدن سرب نوک مداد و شکستگی آن می شود. همچنین توجه کنید که در هنگام تیز کردن نوک اتود و یا مداد موارد زیر را رعایت کنید.

فشار ناهموار: در هنگام تیز کردن نوک اتود با استفاده از تراش های دستی و یا برقی، سعی کنید تا فشار برابری به تمام قسمت ها وارد کنید. در غیر اینصورت اینکار منجر به توزیع ناخوشایند فشار روی نوک اتود می شود.

فشار بیش از اندازه: در صورت فشار دادن و یا هل دادن نوک اتود به سمت تیغه تراش باعث آسیب رسیدن به نوک اتود می شود.


خرید اتود و مداد نوکی فابر کاستل از دفتردستک


 

راهکارهای لازم برای جلوگیری از شکستن نوک اتود:

- اتود و نوک اتود خود را از برندهای معتبر در فروشگاه های مطمئن خریداری کنید.

- وقتی برای مدتی از اتود استفاده نمی کنید، آنها را صاف بگذارید.

- در زمان حمل و جابه جایی سعی کنید اتود خود را در جای مناسبی آن ها را قرار دهید.

- از افتادن اتود و وارد شدن ضربه به بدنه آن حتی در فاصله اندک جلوگیری کنید.

از فروشگاه های اینترنتی نوشت افزار مانند فروشگاه دفتردستک می توانید برای خرید انواع لوازم تحریر ایرانی و خارجی انتخاب کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی