فوت و فن و اصول نقاشی با مداد رنگی

فوت و فن و اصول نقاشی با مداد رنگی

نقاشی با مداد رنگی به دلیل ماهیت و ویژگی های خاصی که دارد بسیار مورد استفاده عموم مردم حتی هنرمندان قرار گرفته است. در سال های اخیر بیشتر هنرمندان برای خلق آثار هنری و یا تصویرگری از مداد رنگی استفاده کرده اند. جمله “مداد رنگی به هنرمند قدرت می بخشد” از زمان های گذشته تا به امروز اطمینان بخش تمامی نقاشان بوده است. چرا که استفاده از این وسیله کاربردی باعث سهولت در انجام کار و نتیجه بهتر در یک اثر هنری می شود. برای استفاده از مداد رنگی شما نیازی به آماده سازی ندارید و میتوانید تنها با تراشیدن آن کار خود را شروع کنید. همچنین حمل و نقل مداد رنگی به آسانی انجام می شود و شما تنها با گذاشتن در داخل یک کیف محکم میتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید. ما در این مقاله سعی داریم که فوت و فن نقاشی با مداد رنگی را به شما بیاموزیم.

 نکات نقاشی با مداد رنگی

نقاشی با مداد رنگی به دلیل ماهیت و ویژگی های خاصی که دارد بسیار مورد استفاده عموم مردم حتی هنرمندان قرار گرفته است. در سال های اخیر بیشتر هنرمندان برای خلق آثار هنری و یا تصویرگری از مداد رنگی استفاده کرده اند. جمله “مداد رنگی به هنرمند قدرت می بخشد” از زمان های گذشته تا به امروز اطمینان بخش تمامی نقاشان بوده است. چرا که استفاده از این وسیله کاربردی باعث سهولت در انجام کار و نتیجه بهتر در یک اثر هنری می شود. برای استفاده از مداد رنگی شما نیازی به آماده سازی ندارید و میتوانید تنها با تراشیدن آن کار خود را شروع کنید. همچنین حمل و نقل مداد رنگی به آسانی انجام می شود و شما تنها با گذاشتن در داخل یک کیف محکم میتوانید به راحتی آن را جا به جا کنید. ما در این مقاله سعی داریم که فوت و فن نقاشی با مداد رنگی را به شما بیاموزیم.

  1. اولین موردی که باید در هنگام نقاشی با مداد رنگی به آن توجه کنیم، استفاده از کاغذ مناسب است. البته تمامی کاغذها به جزء کاغذ گلاسه قابلیت استفاده برای مداد رنگی را دارند.
  2. رعایت کردن اصول نقاشی با مدادرنگی است. به طوری که باید در هنگام نقاشی با مداد رنگی از رنگ های روشن در ابتدا استفاده کنیم. اینکار باعث شفافیت و روشن تر شدن کار می شود.
  3. رعایت کردن نکات مربوط به سایه روشن در کار است. به طوری که برای برجسته کردن نقاشی از رنگ های روشن و برای عمق دادن به تصویر از رنگ های تیره استفاده کنید.
  4. استفاده از مدادی با نوک تیز و فشار وارد نکردن بر روی کاغذ یا مقوا.
  5. هنگام استفاده از مداد رنگی بر روی مقوا سعی کنید از مقوایی استفاده کنید که تعداد لایه های رنگی بیشتری را بتوان روی آن رنگ آمیزی کرد.
  6. همیشه سعی کنید از برندهای مطرح تولید ابزار هنری، مداد رنگی خریداری کنید تا در صورت تمام شدن یک رنگ، بتوانید به صورت جداگانه همان رنگ را خریداری نمایید.

 

خرید اینترنتی انواع مداد رنگی با قیمت عالی از دفتردستک


سبک های مختلف طراحی با مداد رنگی

یکی از نکات نقاشی با مداد رنگی آشنایی با سبک های مختلف طراحی است. به طور کلی دو سبک در طراحی با مداد رنگی استفاده می شود که به شرح زیر است.

  • طراحی سبک خطی

نقاش در این سبک از خطوط در جهات مختلف استفاده می کند. این خطوط میتوانند به صورت مورب، موازی و یا روی هم رسم شوند. تمامی خطوط به کار برده شده میتوانند با توجه به سلیقه نقاش استفاده شوند و در نهایت باعث خلق یک اثر هنری خاص شوند.

  • طراحی سبک سایه پردازی

نقاش در این سبک به گونه ای مداد رنگی را بر روی کاغذ می کشد که تمامی خطوط در یک راستا و در کنار هم قرار بگیرند اما این خطوط باید به گونه ای رسم شوند که در زمان محو شدن اثری از خود بر جای نگذارند. در این سبک برای نشان دادن حجم و عمق یک تصویر میتوان از کم و زیاد کردن رنگ استفاده کرد.

نکات نقاشی با مداد رنگی

در این بخش سعی داریم تا شما را با ترفندهای با مدادرنگی آشنا کنیم. با ما همراه شوید تا شما را با 12 اصل ضروری و مهم آشنا کنیم.

- استفاده از مدادهایی با نام تجاری معتبر

در هنگام استفاده از مداد رنگی به نام تجاری و کیفیت ساخت آن محصول توجه کنید. مدادی که بر اساس استانداردهای لازم ساخته شده باشد باعث قدرت بخشیدن به نقاشی شما می شود و شما می توانید یک اثر هنری خارق العاده ای را خلق نمایید. همچنین از خرید مدادهای بی کیفیت و تقلبی خودداری کنید. در فروشگاه اینترنتی دفتردستک شما میتوانید از مجموعه متنوعی مداد رنگی با نام تجاری معتبر در سطح جهان و البته تولیدات با کیفیت در داخل ایران بازدید فرمایید.

فوت و فن نقاشی با مداد رنگی


خرید مداد رنگی پلی کروم با قیمت مناسب از دفتردستک


- استفاده از تراش ساده 

مداد رنگی بر پایه روغن ساخته شده است و از آنجایی که اتصال دهنده رنگدانه ها همان روغن است احتمال دارد در هنگام تراشیدن به تیغه تراش بچسبند و این امر مانع از تیز شدن مداد شود و به مرور زمان باعث کند شدن تیغه تراش نیز می شود؛ پس برای تراشیدن مداد رنگی بهتر است از تراش فلزی ساده که بسیار مقرون به صرفه و ارزان هستند استفاده نمایید.

اصول نقاشی با مدادرنگی

- توجه به صفحه نقاشی

یکی از نکاتی که باید در هنگام نقاشی با مداد رنگی به آن توجه کنیم یکی بافت و دیگری نوع کاغذ است. اگر بافت کاغذ شما نرم و یا هموار باشد به شما امکان کنترل بیشتری بر روی جزئیات کاریتان می دهد اما در مقابل به همان نسبت شما میتوانید بر روی این کاغذ لایه های رنگی کمتری را خلق کنید. اما اگر بافت کاغذ شما زبر و ناهموار باشد، شما در ابتدا کنترل کمتری بر روی جزئیات کاریتان دارید و دقیقا اتفاقاتی خلاف ویژگی های کاغذ های نرم رخ می دهد! کاغذ های تحریر سفید که در بازار ارائه می شوند یکی از پرکاربردترین نوع کاغذ برای نقاشان و هنرمندانی است که از تکنیک مداد رنگی برای رنگ آمیزی و خلق آثار هنری خود استفاده می کنند.

ترفندهای نقاشی با مدادرنگی

- کنترل فشار بر روی مدادرنگی

در زمان نقاشی با مداد رنگی فشار وارد شده بر مداد میتواند تأثیر عمیقی بر نقاشی داشته باشد چرا که میزان فشار میتواند بر روی کیفیت رنگ پدیدار شده تأثیر بسزایی بگذارد. میزان فشار وارده میتواند تأثیر زیادی در میان لایه های رنگی بگذارد. پس همیشه برای خلق یک اثر هنری بهتر است یک اندازه فشار بر روی مداد وارد کنید و از کم و زیاد کردن آن بپرهیزید.

نکات مهم نقاشی با مداد رنگی


خرید مداد رنگی 24 رنگ با قیمت مناسب از برندهای مختلف


- خلق جلوه های بصری مات و براق در نقاشی

ایجاد جلوه های مات و براق در نقاشی با استفاده از مداد رنگی باعث تبدیل شدن یک نقاش آماتور به حرفه ای می شود. به طوری که نقاش در این تکنیک با کم و زیاد کردن فشار بر روی کاغذ و استفاده از رنگ های سفید و یا کرم میتواند به این مهم دست یابد.

فوت و فن و اصول نقاشی با مداد رنگی

- استفاده از لایه های رنگی بیشتر

نقاشان در زمان به تصویر کشیدن یک منظره و یا دریای خروشان متوجه این موضوع می شوند که تنها با یک رنگ نمیتوان یک اثر هنری خلق کرد و برای زیبایی بیشتر کار باید از رنگ های بیشتری استفاده کرد. در این صورت است که تصویر خلق شده به زیبایی هر چه تمامتر خودنمایی می کند و ما میتوانیم یک تصویر زنده را تصور کنیم.

 سبک های مختلف طراحی با مداد رنگی


خرید مداد رنگی 36 رنگ با قیمت عالی از دفتر دستک


- استفاده از ترکیب رنگی

همیشه در رنگ آمیزی سعی کنید از ترکیب رنگی طبیعی استفاده کنید چرا که اینکار باعث طبیعی جلوه دادن اثر می شود. به طور مثال برای رسیدن به رنگ بنفش بهتر است دو رنگ قرمز و آبی را ترکیب کنید. در اینصورت است که شما یک رنگ زنده را خواهید داشت.

 

 نقاشی با مداد رنگی


بیشتر بخوانید: آموزش ترکیب رنگ ها، رنگهای مکمل، کار با دایره رنگ


- توجه به جهات خطوط

برای ایجاد یک اثر هنری کامل سعی کنید از خطوط با جهت های مختلف استفاده کنید. به طور مثال برای کشیدن موهای یک شیر، برای طبیعی جلوه دادن و نشان دادن وزش باد لابه لای موها حتماً از خطوط در جهات مختلف استفاده نمایید.

معرفی مهمترین نکات نقاشی با مدادرنگی

- اضافه کردن رنگ مشکی

دو رنگ مشکی و سفید به عنوان قوی ترین رنگ ها شناخته می شوند که در طبیعت شاید بتوان گفت یافتن این دو رنگ کاملاً دست نیافتنی خواهد بود. به همین دلیل اضافه کردن رنگ مشکی به کار موجب مصنوعی شدن و ایجاد حس دل مردگی در نقاشی می شود و در مقابل رنگ سفید موجب بی رنگ شدن تصویر می شود. پس بهتر است به جای استفاده از رنگ مشکی خالص از ترکیب دو رنگ قهوه ای و آبی تیره استفاده کنیم. با اینکار نقاش میتواند با کم و زیاد کردن این دو رنگ رنگبندی متنوعی از رنگ مشکی ایجاد نماید. اگر تمایل دارید به رنگ مشکی متنوعی دست یابید. اگر تمایل دارید رنگ مشکی گرمتری داشته باشید از رنگ قهوه ای بیشتری استفاده کنید و اگر رنگ مشکی سردتری را میخواهید از رنگ آبی تیره بیشتری استفاده کنید.

نقاشی مداد رنگی


خرید مداد رنگی 12 رنگ با قیمت مناسب از دفتردستک


- کنترل قدرت دست

افراد مبتدی در آغاز شروع کار هنری خود مداد رنگی را مانند مداد طراحی در دست می گیرند و با فشار ملایمی بر روی کاغذ نقاشی میکنند. اما نتیجه کار چنین نقاشانی ایجاد یک کار ضعیف و غلبه کردن رنگ سفید کاغذ بر نقاشی است. پس بهتر است در همان ابتدا فشار وارده دست بر روی کاغذ را کنترل کنید تا یک اثر هنری خاص را از خود بر جای بگذارید.

تکنیک نقاشی با مداد رنگی

- توسعه و توجه به جزئیات

در پایان کار بهتر است که به جزئیات، گوشه های کار و لایه بندی رنگ ها توجه کنید چرا که در یک اثر هنری کوچکترین اشتباه میتواند زیبایی یک اثر را از بین ببرد. پس شما میتوانید با تغییرات جزئی در پایان کار به آن اثر هنری روحی تازه ببخشید.

سبک سایه پردازی با مداد رنگی

 


 

خرید مداد رنگی فابر کاستل با قیمت مناسب از دفتردستک


- در هنگام کار صبر و حوصله داشته باشید

در زمان نقاشی با مداد رنگی نکته ای که بیش از همه تأثیرگذار است داشتن صبر و حوصله در کار است. چرا که برای کشیدن یک طرح بینظیر داشتن حرکات پیوسته و آهسته مورد نیاز است. بسیاری از نقاشان آماتور فکر میکنند که هر چقدر به نتایج سریعتری برسند اثر زیباتری میتوانند خلق کنند. اما این تفکرات در بین نقاشان و هنرمندان حرفه ای نادرست است. پس وقت بگذارید و با حوصله نقاشی کنید تا به نتایج بهتری دست یابید.

امیدواریم که با خواندن این مقاله با نکات نقاشی با مدادرنگی آشنا شده باشید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی