بررسی کامل مزایای اتود (مداد نوکی) نسبت به مداد چوبی سنتی

بررسی کامل مزایای اتود (مداد نوکی) نسبت به مداد چوبی سنتی

اتود یا مداد نوکی یک ابزار مکانیکی نوشتن است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. به طور معمول این وسیله کاربردی بسیار مورد استفاده مهندسین، طراحان، دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفته و دلیل محبوبیت اتود نسبت به مداد های چوبی سنتی عملکرد بسیار آسان آن است. شاید بتوان گفت دوستداران همیشگی اتود یا همان مداد نوکی نقاشان و طراحان هستند چرا که با ورود این ابزار کاربردی، بسیاری از مشکلات آن ها برطرف شده است. اما شاید بخواهید بدانید که اتودها از کجا و چگونه پیدا شدند.

اتود یا مداد نوکی یک ابزار مکانیکی نوشتن است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته است. به طور معمول این وسیله کاربردی بسیار مورد استفاده مهندسین، طراحان، دانش آموزان و دانشجویان قرار گرفته و دلیل محبوبیت اتود نسبت به مداد های چوبی سنتی عملکرد بسیار آسان آن است. شاید بتوان گفت دوستداران همیشگی اتود یا همان مداد نوکی نقاشان و طراحان هستند چرا که با ورود این ابزار کاربردی، بسیاری از مشکلات آن ها برطرف شده است. اما شاید بخواهید بدانید که اتودها از کجا و چگونه پیدا شدند. در سال های اولیه مداد های نوکی از سرب ساخته می شدند و با اشکال امروزی تفاوت های زیادی داشتند. اما در سال 1565 فردی به نام کانراد گیسنر تغییر قابل توجهی در ساخت اتودها ایجاد کرد و توانست اتودی با قابلیت تنظیم شدن دستی را بسازد. مکانیزم این مدل به این شکل بود که به صورت کاملاً دستی نوک اتود پایین آورده می شد تا بتوان با آن نوشت یا رسم کرد. با گذر زمان و پیشرفت فناوری در سال 1791 شخصی به نام پاندورا توانست تحول عظیمی در ساخت مداد های نوکی ایجاد کند. در نهایت در سال 1939 شکل پیچیده امروزی مدادهای نوکی وارد بازار شد. اتودها امروزه دارای اجزای پیشرفته تری هستند و طوری طراحی شده اند تا از شکستن زود هنگام مغزی جلوگیری به عمل آید. همچنین دارای محفظه ای برای قرار گرفتن مغزی در داخل آن است و با هر بار تمام شدن، یک مغزی جایگزین آن می شود. با ما همراه شوید تا جواب درستی برای این سؤال پیدا کنیم: مداد سیاه بهتر است یا مداد نوکی؟

مزیت های استفاده از اتود

تفاوت مداد اتود با مداد معمولی

اگر تا به امروز از مداد سیاه و مداد نوکی استفاده کرده باشید، متوجه تفاوت های بین این دو شده اید. در این مقاله ما سعی کرده ایم که مزیت اتود به مداد سنتی را بررسی نماییم.

- اگر با مداد چوبی قصد کشیدن خطوط را دارید، در ابتدا و بعد از تراشیدن به شما امکان کشیدن خطوط نازکی را میدهد اما بعد از مدتی با پهن شدن مغزی، خطوط کشیده شده به همان نسبت پهن می شوند اما اگر همین خطوط را با مداد نوکی رسم کنید، ضخامت خطوط رسم شده همیشه یک اندازه است.

- به دلیل تراشیدن دائمی مداد های چوبی سنتی به مرور زمان کوتاه و کوتاه تر می شوند اما مداد های نوکی به دلیل استفاده از مغزی تا سالیان سال قابل استفاده هستند.

- اتود بعد از استفاده و تمام شدن مغزی قابلیت شارژ دوباره را دارد و نیازی به دور انداختن مداد نوکی نیست! پس انتخاب و خرید اتود از نظر اقتصادی کاملاً مقرون بصرفه است.

- مداد های نوکی نسبت به مداد های معمولی متنوع تر هستند. با پیشرفت تکنولوژی شما شاهد تولید اتود با رنگبندی و جنس های گوناگون مانند بدنه پلاستیکی یا فلزی، همچنین قطر نوشتاری متنوع هستید. به طوری که افراد با هر سلیقه و برای کاربردهای مختلف می توانند اتود مناسب را خریداری نمایند.


خرید انواع اتود فابر کاستل با قیمت عالی از دفتردستک


مزیت اتود به مداد سنتی


خرید انواع مداد نوکی فانتزی دخترانه و پسرانه با قیمت مناسب 


مزیت های استفاده از مداد نوکی

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی چه مزایایی دارد

مزیت های استفاده از مداد نوکی بسیار زیاد است که در این مقاله سعی کردیم شما را با تعدادی از آن ها آشنا نماییم.

- عدم استفاده از تراش در اتود

در هنگام استفاده از مداد نوکی دیگر نگران تمام شدن مغزی نباشید چرا که با تعویض آن میتوانید برای مدت زمان طولانی از مداد نوکی خود استفاده کنید و البته یکی از مزیت های مهم استفاده از اتود عدم استفاده از تراش و نداشتن ضایعات و به این ترتیب تمیز نگهداشتن میز کار بدون ریختن تراشه های مداد بر روی آن است.

- ضخامت نوشتاری یکسان با اتود

دقت و تمیزی که شما در زمان نوشتن با مداد نوکی دارید را نمی توان به هیچ عنوان با مدادهای چوبی سنتی مقایسه کرد. شما با انتخاب اتود 0.3 میلیمتر میتوانید ظریف ترین خطوط را رسم کنید و یا با اتود 2 میلیمتر خطی ضخیم را از ابتدا تا انتها به یک اندازه رسم نمایید. همیشه به این نکته توجه کنید که با مدادهای چوبی نمیتوان یک خط یا دست نوشته را با یک ضخامت از ابتدا تا انتها نوشت.

- طول عمر مداد نوکی

شما تنها با خرید یک اتود با کیفیت میتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید.

- حفظ حالت ارگونومی دست با اتود

فرم و جنس به کار رفته در اجزای اتود به شما این امکان را میدهد تا دست شما در طولانی مدت خسته نشود و بتوانید مدت زمان طولانی با آن بنویسید.

- گیره اتود

برای جابه جایی راحت، تمامی اتودها دارای گیره فلزی یا پلاستیکی هستند که در این صورت میتوانید به راحتی آن را به پیراهن خود متصل کنید و دیگر نگران جا گذاشتن آن نباشید.

- خرید اتود از نظر اقتصادی کاملاً مقرون به صرفه است

شما تنها کافی است یکبار اتود با کیفیت را از یک برند معتبر خریداری کنید تا بتوانید برای سالیان سال از آن استفاده نمایید.

مداد اتود چه برتری هایی نسبت به مداد چوبی سنتی دارد

در پایان به این نکته اشاره می کنیم که مزیت های استفاده از اتود نسبت به مداد سیاه سنتی در عملکرد کاری آن است. مداد نوکی دارای یک بخش اصلی به صورت یک لوله نازک هستند که از یک سمت به یک شاسی و از سوی دیگر به یک نگهدارنده سه شاخه و یک فنر برای راحتی کار دکمه، متصل است و شما تنها با یکبار فشار دادن شاسی می توانید به راحتی مغزی اتود را به بیرون هدایت کنید و با کمترین فشار به راحتی بنویسید.

مداد بهتر  است یا مداد نوکی

شما در فروشگاه اینترنتی دفتردستک می توانید مجموعه متنوعی از اتود را با قیمت و رنگبندی متنوع مشاهده و خریداری نمایید. با خرید اینترنتی اتود و مداد نوکی با قیمت مناسب از فروشگاه دفتر دستک تجربه یک خرید آسان و مطمئن را خواهید داشت. کارشناسان ما در هر لحظه از خرید همراه شما هستند.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی