کدام قلم برای افراد چپ دست مناسب است؟

کدام قلم برای افراد چپ دست مناسب است؟

در زمان های گذشته بیشتر قلم هایی که تولید و طراحی می شدند مناسب افراد راست دست بودند و برای کسانی که چپ دست بودند قلم هایی تولید نمی شد که این امری ناخوشایند بود اما امروزه قلم هایی با رنگ بندی و مدل های متنوع برای افراد چپ دست طراحی شده اند که سعی داریم در این مقاله با نمونه هایی از آنها شما را آشنا کنیم. یک فرد راست دست زمانی که با قلم های مربوط به افراد راست دست می نویسد می تواند یک خط راست را به صورت کاملا صاف رسم کند اما اگر یک شخص چپ دست با قلم مربوط به افراد راست دست بنویسد باید قلم را از چپ به راست فشار دهد که این امر به دست نویسنده فشار وارد می کند و در طولانی مدت کاملا آزار دهنده خواهد بود.

در زمان های گذشته بیشتر قلم هایی که تولید و طراحی می شدند مناسب افراد راست دست بودند و برای کسانی که چپ دست بودند قلم هایی تولید نمی شد که این امری ناخوشایند بود اما امروزه قلم هایی با رنگ بندی و مدل های متنوعی برای افراد چپ دست طراحی شده اند که سعی داریم در این مقاله با نمونه هایی از آنها شما را آشنا کنیم. در این مقاله با فروشگاه خرید اینترنتی لوازم التحریر دفتردستک همراه باشید.

یک فرد راست دست زمانی که با قلم های مربوط به افراد راست دست می نویسد می تواند یک خط راست را به صورت کاملا صاف رسم کند اما اگر یک شخص چپ دست با قلم مربوط به افراد راست دست بنویسد باید خودکار را از چپ به راست فشار دهد که این امر به دست نویسنده فشار وارد می کند و در طولانی مدت کاملا آزار دهنده خواهد بود.

 

  • مجموعه خودکارهای ژله ای Pentel Energel BL77 : جوهر این مجموعه از خودکار EnerGel است که با ترکیبی خاص از جوهر مایع و جوهر ژل ساخته شده است. نوشتن با این مجموعه به شما حس نوشتاری فوق العاده روان بدون ذره ای جوهر ریزی را ارائه می دهد. همچنین یکی از مزیت های این مجموعه داشتن جوهر خشک شونده سریع است که تمامی این مزایا برای افراد چپ دست کاملا ایده آل است. همچنین به واسطه داشتن بدنه ای کاملا سبک در زمان نوشتن طولانی مدت به هیچ عنوان دست را خسته نمی کند و رنگ بندی متنوعی دارد که برای هر سلیقه ای کاملا مناسب است.

خودکار ژله ای پنتل

  • مجموعه خودکارهای ژله ای Pentel Energel Sterling Premium : اگر به دنبال قلم های لوکس تری می گردید کاملا درست انتخاب کرده اید این مجموعه هر آنچه که شما می خواهید را به شما هدیه می دهد. خودکارهای ژلی این مجموعه دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم هستند که در دستان شما زیبایی خاصی منعکس می کنند. همچنین با وجود امکان حک نام بر روی قلم به عنوان یکی از قلم های پر طرفدار در جهان شناخته شده است.

خودکار ژله ای پنتل استیل

  • مجموعه خودکارهای Pentel Energel Tradio : این مجموعه هم یکی دیگر از مجموعه قلم های سری Pentel است که با ظاهری مدرن تر جای خود را در میان بازار جهانی نوشت افزار باز کرده است. 

خودکار پنتل تردیو

  • مجموعه خودکارهای ژله ای Ohto Rays Extra Fine :برای آن دسته افراد چپ دستی که به دنبال خودکار ژلی با قطر نوشتاری نازک هستند کاملا ایده آل است. این مجموعه دارای قطر نوشتاری 0.5 میلیمتر و پهنای نوشتاری 0.2 میلیمتر است که با داشتن جوهر ژلی که به سرعت خشک می شوند کاملا مناسب برای افراد چپ دست می باشد. این مجموعه شباهت زیادی به مجموعه ژوتر از خودکار پارکر دارد چرا که قسمت پایین بدنه پلاستیکی و قسمت بالایی از استیل ساخته شده است و این طراحی دقیقا شبیه به مجموعه ژوتر نیمه استیل پارکر است که در سال های بسیار دوری این طرح را وارد بازار جهانی نوشت افزار کرده است. همچنین نکته ای که برای این مجموعه وجود دارد این است که مانند قلم های مجموعه ژوتر پارکر قابلیت شارژ مجدد را دارند پس با خیالی راحت و بدون نگرانی از تمام شدن جوهر خودکار به صورت همیشگی بنویسید.

خودکار ژله ای

  • مجموعه روان نویس های ژله ای ساراسا: مجموعه روان نویس های زبرا ساراسا یکی از محبوب ترین قلم هایی است که زبرا وارد بازار نوشت افزار کرده است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. این شرکت طیف گسترده ای از قلم، مداد و انواع روان نویس را در رنگ بندی های متنوع ارائه می دهد. خودکار و روان نویس جزء وسایلی است که به صورت روزمره به منظور ثبت موضوعات و یادداشت های کاری از آنها استفاده می شود. روان نویس زبرا مدل ساراسا از طریق نوک ظریف خود خطی صاف و بدون لک به همراه جریان دائمی جوهر برای شما می کشد. ساراسا دارای جدیدترین نسل جوهر با فرمول بهبود یافته است که  در اکثر کاغذها به طور فوق العاده سریع خشک می شود و برای افراد چپ دست کاملا مناسب و ایده آل هست.

روان نویس ساراسا زبرا

  • روان نویس مدل جت استریم یونی بال:داشتن یک روان نویس برای افراد چپ دست شاید به عنوان اولین انتخاب این افراد تلقی شود اما ممکن است در زمان نوشتن به علت کشیده شدن دست روی نوشته جوهر پخش شود و روی صفحه لکه ایجاد شود. با این حال اصلی ترین نقطه قوت روان نویس های جت استریم این است که جوهر این مجموعه به سرعت خشک می شود. پس با روان نویس های جت استریم یونی بال نوشتاری راحت و روان بدون جوهر ریزی بر روی کاغذ را تجربه نمایید.

روان نویس یونی بال جت استریم

قلم های فشاری:خودکارهایی با کارتریج فشاری کاملا مناسب برای افراد چپ دست می باشد. مزیت این خودکار این است که همیشه یک جریان جوهر روان در دسترس شما خواهد بود و به روانی هر چه تمام تر می توانید با این قبیل قلم ها بنویسید.

فیشر اولین قلم فشاری را که در سال 1967 میلادی مورد استفاده فضانوردان قرار گرفت اختراع کرد. پس انتخاب قلم فضایی فیشر یکی از گزینه های انتخابی برای افراد چپ دست است. در ادامه با برخی از قلم های فضایی فیشر که برای افراد چپ دست مناسب است آشنا می شویم.

پس با ما در قسمت دوم از معرفی قلم هایی برای افراد چپ دست همراه شوید.

  •      مجموعه خودکارهای فضایی فیشر Campomatic S251 :قسمت پایین این مجموعه از پلاستیک و قسمت بالایی از روکشی از فلز با روکشی از کروم ساخته شده است. همچنین این مجموعه دارای مکانیزم فشاری است که در 5 رنگ متنوع و زیبا طراحی شده است.

خودکار فضایی فیشر

  •      مجموعه خودکارهای فضایی فیشر Bullet:این مجموعه از قلم های فضایی شیفر به عنوان یکی از محبوب ترین مجموعه ها شناخته شده است و از آنجایی که قلمی در سایز و اندازه نسبتا کوچک است پس به عنوان همراه همیشگی شما تلقی می شود. زمانی که کلاهک قلم را بر روی بدنه قرار می دهید طول نسبتاً بلند تری برای استفاده دارید. این مجموعه بیش از 20 رنگ متنوع از تیتانیوم تا رنگ مشکی است که به شما امکان انتخاب برای هر نوع سلیقه ای را می دهد.

خودکار فضایی فیشر بولت

  •      مجموعه قلم های فضایی فیشر AG-7 Original: این مجموعه دارای طراحی کلاسیک بی نهایت زیبایی است که اگر به دنبال یک قلم مطمئن برای افراد چپ دست هستید حتما بدانید که این مجموعه انتخاب کاملا درستی است. نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که فضانوردان از گذشته تا به امروز از این قلم استفاده می کنند.

قلم فضایی فیشر اوریجینال

  •      مجموعه خودکارهای خلبانی Down Force:این مجموعه کاملاً مناسب برای افراد راست دست و چپ دست است که به کارهایی سنگین مشغول هستند. این قلم همراهی مطمئن و همیشگی برای شماست.

خودکار خلبانی

  •      مجموعه خودکارهای Power Tank یونی بالخودکار یونی بال به راحتی استفاده شهرت دارند. این مجموعه از یونی بال نسخه ضعیف تر قلم های فضایی شیفر است که بسیار مورد علاقه مردم به واسطه داشتن جوهر ژل بسیار روان قرار گرفته است. همچنین در هنگام نوشتن با این خودکار به هیچ عنوان احساس خستگی نمی کنید و به واسطه داشتن بدنه ای شفاف به شما امکان بررسی کردن جوهر باقی مانده را می دهد.

خودکار یونی بال

 

خودکار و مداد مناسب برای کودکان چپ دست: بدیهی است که کودکان هم می توانند از خودکارهایی که در بالا و مناسب برای افراد چپ دست بود استفاده کنند اما شرکت استابیلو بر پایه تکنولوژی روز دنیا شروع به تولید و طراحی یک مجموعه متنوع و جذاب مداد مختص به افراد چپ دست کرده است که کودکان به راحتی می توانند با قلم مخصوص افراد چپ دست بنویسند.

  • روان نویس های راحت نویس استابیلو: این مجموعه کاملاً برای بچه ها طراحی شده است اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بزرگسالان هم نتوانند از این روان نویس ها استفاده کنند. همچنین طراحی بدنه این مجموعه با توجه به قوس و انحنایی که روی بدنه این روان نویس قرار دارد به گونه ای است که کاملاً برای افراد چپ دست مناسب است و در هنگام نوشتن به هیچ عنوان به دست فشار نمی آورد و کودک شما می تواند از نوشتن لذت ببرد. این مجموعه در دو سایز نوشتاری 0.5 میلیمتر و 0.3 میلیمتر موجود است.

روان نویس استابیلو ایزی

  •      مجموعه مدادهای راحت نویس Ergo 1.4mm استابیلو: این مجموعه مدادها برای کودکان هفت سال و بالاتر کاملاً مناسب است و با توجه به ارگونومی و طراحی بدنه ای که دارد مناسب برای افراد چپ دست است.

مداد استابیلو ارگو

  •      مجموعه مدادهای راحت نویس Ergo 3.15mm استابیلو: این مجموعه از مدادهای استابیلو فقط برای کودکانی که می خواهند نوشتن را یاد بگیرند طراحی شده است و با توجه به انحنا و قوسی که روی بدنه دارد به انگشتان کودک شما در زمان نوشتن هیچ فشاری وارد نمی کند و کودک شما به راحتی نوشتن و نحوه صحیح گرفتن مداد در بین انگشتان دست را یاد می گیرد.

مداد راحت نویس ارگو استابیلو

  •      مجموعه مدادهای آسان نویس گرافیکی استابیلو: اگر به دنبال یک مداد سیاه سنتی می گردید مجموعه مدادهای آسان نویس گرافیکی استابیلو انتخاب کاملاٌ مناسبی است. مداد دارای شبکه های مثلثی مانند و طراحی منحصر به فردی است که به شما این امکان را می دهد که به راحتی و با خیالی آسوده مداد را بین انگشتانتان قرار دهید بدون اینکه احساس ذره ای خستگی کنید. همچنین این مداد برای افراد راست دست و چپ دست کاملاً مناسب است.

مداد گرافیکی ایزی استابیلو 

قلم های نازک نویس برای افراد چپ دست

روان نویس زبرا ساراسا: این مجموعه دارای جدیدترین تکنولوژی بر پایه جوهر ضد آب است که به سرعت جوهر پس از نوشتن بر روی کاغذ خشک می شود و به هیچ عنوان جوهر ریزی ندارد و بر روی کاغذ لکه بر جای نمی گذارد و همچنین در برابر آب کاملاً مقاوم است. سرقلم این روان نویس ها ضخامت نوشتاری 0.8 میلیمتر دارند که برای رسم خطوط و رنگ آمیزی کاملاً ایده آل است. این مجموعه رنگبندی شاد و جذابی دارد که برای سلیقه های مختلف جذاب و متناسب است. با روان نویس های نازک نویس زبرا رنگارنگ بنویسید.

روان نویس نوک نمدی زبرا ساراسا

قلم خوشنویسی مخصوص افراد چپ دست

ماژیک های خوشنویسی مخصوص نوشتن نسخه های خطی: معدود شرکت هایی وجود دارند که برای افراد چپ دست، قلم مخصوص خوشنویسی تولید می کنند. به طوری که سرقلم های مخصوص افراد چپ دست زاویه نوشتاری متفاوتی نسبت به قلم های مخصوص افراد راست دست دارد.

روان نویس خوشنویسی

خودنویس های مناسب برای افراد چپ دست

بحث های زیادی وجود دارد درباره اینکه آیا افراد چپ دست می توانند از خودنویس استفاده کنند؟ و در ادامه برخی از افراد چپ دست به این سوال جواب داده اند که قادر به نوشتن با خودنویس نبوده اند و این کار را غیر ممکن دانسته اند! در حالی که بعضی از افراد چپ دست گفته اند که سالهاست از خودنویس برای نوشتن استفاده می کنند. اما به طور کلی به نظر می رسد که حرکت دادن خودنویس با توجه به فرم سرقلمی که دارد برای افراد چپ دست کاری مشکل باشد. شرکت های بی شماری ادعا می کنند که خودنویس هایی مختص به افراد چپ دست طراحی کرده اند اما تاکنون هنوز مشخص نشده است که این خودنویس ها مناسب هستند و یا نه.

در زمان استفاده از خودنویس افراد چپ دست تمایل دارند خودنویس را با زاویه ای متفاوت با افراد راست دست بر روی کاغذ حرکت دهند. این به این معناست که برای افراد چپ دست خودنویس با سرقلم استاندارد و یا متوسط نویس و یا ضخیم نویس کاملاً مناسب است.

با این حال برخی پیشنهادها برای افراد چپ دستی که میخواهند از خودنویس استفاده کنند وجود دارد به طور مثال بهتر است از خودنویسی با سرقلم نازک استفاده کنند. این تئوری به این دلیل پیشنهاد می شود که با سرقلم نازک و یا خیلی نازک خطی که بر روی کاغذ ایجاد می شود بسیار نازک است و جوهر استفاده شده از آن هم کم است و خیلی سریع خشک می شود.

  • خودنویس های Platinum Preppy: این مجموعه جزء خودنویس های ارزان قیمت و با کیفیت است که برای استفاده افراد چپ دست کاملا مناسب است. این مجموعه دارای سرقلم فوق نازک و نازک هم می باشد که برای افراد چپ دست کاملا مناسب است. همچنین یکی دیگر از مزیت های این مجموعه از خودنویس ها این است که قابلیت استفاده از کانورتور را دارا می باشد.

خودنویس پلاتینوم

  • خودنویس مجموعه Platinum Plaisir: با داشتن بدنه ای آلومینیومی رنگارنگ و جذابی که دارد این مجموعه توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این خودنویس توانسته شگفتی بسیار زیادی در بازار جهانی نوشت افزار بر پا کند. این خودنویس دارای قابلیت استفاده از کانورتور است. پس بدون هیچ گونه نگرانی از بابت تمام شدن جوهر خودنویس به صورت همیشگی بنویسید.

خودنویس مخصوص افراد چپ دست

  • خودنویس کلاسیک اسپورت کاوکو: مجموعه کلاسیک اسپورت کاوکو دارای بدنه ای هشت ضلعی هستند که بسیار مناسب برای استفاده افراد چپ دست و راست دست است. همچنین این مجموعه سرقلم های متفاوتی دارد که انتخاب را راحت می کند. سِپل هربرگر (سرمربی تیم فوتبال آلمان) ویژگیهای این خودنویس را ستایش کرده است. او به کمک یکی از قلم های کاوکو اسپورت بود که تاکتیکهای پیروزمندانه خود را بر کاغذ نوشت؛ تاکتیکهایی که تیم آلمان را برنده جام جهانی 1954 کرد.

خودنویس کلاسیک اسپورت کاوکو

در این مقاله به معرفی تعدادی از قلم هایی که برای افراد چپ دست مناسب هستند پرداخته شده است. امیدواریم که این مطالب به شما کمک بسیاری کرده باشد. شما می‌توانید کلیه لوازم تحریر مورد نیاز خودتان را از دفتردستک تهیه کنید. 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی