15 نکته برای مقابله با استرس امتحان

15 نکته برای مقابله با استرس امتحان

استرس و اضطراب همیشه مشکلی بوده است که دانشجویان خصوصاً در فصل امتحان با آن روبرو هستند. البته به نظر می رسد که فشارها بر روی دانشجویان فقط با دوره های جدید مهارت ها چالش برانگیزتر می شود. نه تنها حجم کار رشد می کند بلکه به نظر می رسد انتظارات نیز افزایش می یابد. از مدرسه گرفته تا دانشگاه فشار برای موفقیت بعضی اوقات ممکن است والدین، معلمان و بدتر از همه بر دانشجویان تحمیل شود.

راهکار مقابله با اضطراب

استرس و اضطراب همیشه مشکلی بوده است که دانشجویان خصوصاً در فصل امتحان با آن روبرو هستند. البته به نظر می رسد که فشارها بر روی دانشجویان فقط با دوره های جدید مهارت ها چالش برانگیزتر می شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا با راه‌های مقابله با استرسی آشنا شوید.

نه تنها حجم کار رشد می کند بلکه به نظر می رسد انتظارات نیز افزایش می یابد. از مدرسه گرفته تا دانشگاه فشار برای موفقیت بعضی اوقات ممکن است والدین، معلمان و بدتر از همه بر دانشجویان تحمیل شود.

چگونه با فشار امتحان مقابله می کنید؟

  • موفقیت های خود را به یاد بیاورید حتی اگر در گذشته نگران بودید اما حال می دانید که بیشتر اوقات کارها با موفقیت و به خوبی سپری شده است.
  • به یاد داشته باشید شما فقط می توانید کاری را انجام دهید که می توانید انجام دهید. تمام تلاش خود را بکنید هدف خود را برای موفقیت انجام دهید و هر چه که باشد با نتایج برخورد خواهید کرد.
  • به یاد داشته باشید امتحانات همه چیز نیستند! بله معلمان و والدین به ما می گویند این امتحانات مقدمه ای برای موفقیت های آینده هستند اما این را بدانید همه چیز نیستند.
  • شما با هیچ کس دیگری رقابت نمی کنید. تمام تلاش خود را بکنید و به آنچه تا کنون رسیده اید افتخار کنید.
  • استرس با تلاش برای کنترل مواردی که در توان ما نیست ایجاد می شود. شما نمی توانید نتایج را کنترل کنید، نمی توانید گذشته را کنترل کنید. شما می توانید از برنامه ریزی، تهیه و سازماندهی خود اطمینان حاصل کنید. شما می توانید تا آنجا که می توانید مطالعه کنید.
  • برنامه های خود را واقع بینانه کنید. برنامه غیر واقعی که با شکست مواجه می شود اعتماد به نفس را کاهش می دهد. طرحی واقع گرایانه که امکان تفریح، خواب، سرگرمی و آرامش را فراهم می کند و اعتماد به نفس را افزایش می دهد.
  • مواظب خود باشید!
  1. خوب بخورید: برای اینکه احساس خوبی داشته باشید و مغز خود را در شرایط عالی قرار دهید به یک رژیم متعادل سالم نیاز دارید. گرسنگی منجر به استرس و تحریک پذیری می شود.
  2. خوب بنوشید: مغز خود را به نحو احسن به کار بیندازید تا قدرت تمرکز را تقویت نماید.
  3. ورزش منظم: حرکت منظم باعث می شود بدن و ذهن شما بهتر کار کند تمرکز و انرژی را بهبود بخشد.
  4. خوب خوابیدن: خوابیدن سبب بهبود و تقویت حافظه می شود. اگر بیش از حد خسته هستید بخوابید تا حافظه شما تقویت شود.
  5. از نوشیدن کافئین و مواد انرژی زا خودداری کنید! اینها ازخواب خوب با کیفیت جلوگیری می کنند.
  6. با دوستان و خانواده در تماس باشید: معاشرتی باشید، زمانی که تحت فشار هستید بسیار مفید است که با خانواده و دوستانتان رفت و آمد کنید.
  • یک برنامه خوب می توانید داشته باشید بدان معنی که می توانید سخت کار کنید. در پایان برنامه کاری خود از به خوبی پشت سر گذاشتن این برنامه احساس موفقیت کنید و انرژی دوباره ای بگیرید.
  • برنامه ریزی کنید تا راهی را که بهتر یاد می گیرید بیاموزید! اگر بهترین راه برای شما موسیقی گوش دادن است پس مدتی قبل از شروع مطالعه موسیقی گوش نمایید، اگر بهترین راه برای شما مطالعه در سکوت است پس این کار را انجام دهید. اگر بهتر است با استفاده از رنگ ها و نمودارها یاد بگیرید این کار را انجام دهید! زمان مطالعه شماست از آن لذت ببرید!
  • سعی کنید با موضوعات مورد علاقه خود فعالیتتان شروع و پایان دهید. شروع خوب ذهن شما را به سمت مثبت می اندازد، پایان آسان یک پاداش خوب است!
  • مطمئن شوید که می توانید بدون وقفه در یک مکان درس بخوانید. در صورت امکان سعی کنید در اتاق خواب خود درس نخوانید زیرا این مسئله خوابیدن را سخت تر می کند.
  • قبل از شروع حتماً تمام مواد و تجهیزات مورد نیاز خود از مداد، کاغذ، پرگار، بطری آب ، گونیا و نقاله و ...را تهیه کنید.
  • با مطالعه ای کوتاه شروع کنید، 20 دقیقه و سپس یک استراحت کوتاه کنید، حرکت کنید، بنوشید، سپس متمرکز شوید و دوباره شروع کنید.
  • مطالعه خود را افزایش دهید: با یادداشت های خود به غیر از خواندن از طریق آنها کاری انجام دهید. کلیپ های ویدئویی، نمودارها، تصاویر، نقشه تهیه کنید.
  • به یاد داشته باشید که ما معمولاً خیلی بهتر از آنچه انتظار داریم انجام میدهیم و هر نتیجه گامی به سوی آینده شما خواهد بود.

بیشتر بخوانید: راهکارهای داشتن دفتری منظم و دلنشین


اگر فکر می کنید خیلی رنج می برید، با افرادی که در کنارتان هستند مانند والدین، معلمان و برادران و خواهران بزرگتر خود صحبت کنید. با مشاوران صحبت کنید، اینها مواردی بود تا به شما در مقابله با استرس و اضطراب کمک نماید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی