کاربرد و موارد استفاده از جوهر مشکی و آبی

کاربرد و موارد استفاده از جوهر مشکی و آبی

در این مقاله ما سعی داریم که به شما آموزش دهیم که در چه موقعیت هایی لازم است در هنگام نوشتن از جوهر آبی و چه زمانی از جوهر مشکی استفاده نمایید؟ پس با ما همراه باشید.

در این مقاله ما سعی داریم که به شما آموزش دهیم که در چه موقعیت هایی لازم است در هنگام نوشتن از جوهر آبی و چه زمانی از جوهر مشکی استفاده نمایید؟

چند توصیه کاربردی:

  • برای پر کردن سوابق اداری و رسمی از جوهر سیاه استفاده کنید.
  • برای امضاء های تجاری و دیگر موارد از جوهر آبی استفاده کنید.
  • برای نوشتن یادداشت ها و مکاتبات کاری از جوهر سیاه استفاده کنید.
  • برای نوشتن نکات مهم جهت یادگیری از جوهر آبی و یا قرمز استفاده کنید.
  • برای ضمیمه کردن درخواست های کاری از جوهر آبی استفاده کنید.
  • برای هدف های خلاقانه از جوهر آبی استفاده کنید.

چه زمانی از جوهر سیاه استفاده کنیم؟

جوهر مشکی برای نوشتن

به نظر می رسد که این جوهر پیش فرض برای استفاده در مراکز دولتی می باشد. همین طور در ادارات رسمی و دادگاه ها باید برای پر کردن درخواست ها از جوهر سیاه استفاده کرد. دلیل اصلی این کار به دلیل کپی کردن درخواست ها است زیرا که جوهر مشکی نسبت به جوهر آبی بهتر اسکن می شود. پس اگر می خواهید در زمان انجام کارهای اداری از هر لحاظ مطمئن باشید از جوهر مشکی استفاده کنید. همچنین در زمان رأی گیری هم از جوهر مشکی استفاده کنید. در انگلستان در زمان رأی گیری از مداد مشکی و یا خودکار مشکی استفاده می کنند. حتی در برخی از ادارات دولتی در زمان رأی گیری زمانی که از جوهر آبی استفاده شود آن رأی به عنوان باطله به حساب می آید و هیچ گونه رسمیتی ندارد.

برای اهداف تجاری جوهر سیاه به عنوان برجسته ترین رنگ به حساب می آید و رنگ جوهر آبی به عنوان رنگ درجه دوم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

چه زمانی از جوهر آبی استفاده کنیم؟

جوهر آبی برای امضاء

در حالی که بسیاری از اسناد رسمی به رنگ جوهر مشکی نوشته شده اند پس انتخاب رنگ آبی برای امضاء بسیار انتخاب هوشمندانه ای خواهد بود. در برخی از کشورها برای امضاء کردن هرگونه اسناد رسمی باید از جوهر آبی استفاده شود تا از امکان هرگونه جعل جلوگیری شود. همچنین شاید استفاده از جوهر آبی انتخاب بهتری برای اوراق مالی باشد. گزارشگری به نام جینا گری گزارش می دهد که چک های امضاء شده به رنگ سیاه ممکن است به عنوان یک شیوه برای کلاهبرداری تلقی شود. در واقع می توان گفت که یکی از مهمترین مزایای استفاده از جوهر آبی برای بهبود حافظه و یادگیری است. تحقیقات روانشناسی نشان می دهد که خواندن و نوشتن متن نوشته شده با رنگ آبی احتمال یاد آوری آن اطلاعات را افزایش می دهد. بسیاری از آزمایشات تا کنون نسبتاً کوچک بوده اند اما نتایج جالب توجه است.

به عنوان مثال در یک آزمایش گروهی از 9 دانش آموزان دختر و پسر احتمال یاد آوری بیشتری با متن قرمز نسبت به رنگ آبی و فراخوان بیشتر با رنگ آبی نسبت به سیاه داشتند (33٪ در مقابل 27٪). جالب توجه این است که دختران وقتی رنگ یک عامل است فراخوانی کلی بهتری نسبت به پسران دارند.

شما در دفتردستک می‌توانید لذت خرید اینترنتی لوازم التحریر را تجربه کنید و بدون اتلاف وقت تمام نوشت افزار و لوازم تحریر خود را سفارش دهید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی