9 نکته مهم برای طراحی سیاه و سفید

9 نکته مهم برای طراحی سیاه و سفید

یکی از وسیله های پر‌ مصرف طراحی، خودکار غلطکی است به دلیل اینکه همیشه در دسترس هستند و استفاده از آنها راحت است. اما این خودکارها امکانات محدود خودشان را دارند. در ادامه به 9 نکته مهم در مورد کشیدن طرح های سیاه و سفید می پردازیم.

9 نکته مهم برای طراحی سیاه و سفید

یکی از وسیله های پر‌مصرف طراحی، خودکار غلطکی است به دلیل اینکه همیشه در دسترس هستند و استفاده از آنها راحت است. اما این خودکارها امکانات محدود خودشان را دارند. در ادامه به 9 نکته مهم در مورد کشیدن طرح های سیاه و سفید می پردازیم.

  • مراقب جوهر اضافی باشید

جوهر اضافی خودکار را بگیرید. خودکارهای غلطکی برای طراحی فوق العاده هستند چون با آنها می توانید خطوط نازک و زیبایی با کنتراست بالا بکشید. اما با وجود این آنها می توانند بی رحم باشند چرا که اثرشان پاک شدنی نیست. بزرگترین مشکل دقیقا جایی است که ناگهان یک قطره جوهر از آن خارج شود و نقاشی را برای همیشه خراب کند. برای اجتناب از این وضعیت باید به طور دائم نوک قلم را روی یک تکه کاغذ بکشید تا جوهر اضافی آن گرفته شود.

  • ماژیک ها با رنگ های متنوع

تنوع ماژیک ها برابر است با تنوع تناژها. وقتی با ماژیک طراحی می کنید سعی کنید از رنگ بندی متنوعی استفاده کنید تا ارزش و کیفیت بیشتری ایجاد کنید. ماژیک ها واقعا سریع و تمیز طراحی می کنند اما اگر شما از طبیعت گرافیکی و کامل آنها استفاده نکنید کار کردن با آنها کمی مشکل می شود.

  • همراه ماژیک از مداد هم استفاده کنید

همیشه وقتی با ماژیک کار می کنید یک طرح اولیه از ایده کلیتان را با مداد بکشید و بعد طرح نهایی را با ماژیک کامل کنید. مهمترین دلیل این کار این است که بعد از خشک شدن جوهر ماژیک می توانید طرح اولیه را که با مداد کشیدید پاک کنید بدون اینکه آسیبی به نقاشی وارد شود.


خرید انواع مداد طراحی با قیمت عالی در دفتر دستک


  • ماژیک های محو ساز خود را نگه دارید

این مزیت اتفاقی ماژیک هایی است که تمام شده اند. چون ماژیک ها جوهر زیادی مصرف می کنند بنابراین زود تمام می شوند. اما این که تمام شده اند به این معنی نیست که دیگر به درد نمی خورند. این ماژیک ها برای ایجاد بافت و محو کردن تن های مختلف رنگ بسیار فوق العاده هستند.

  • با مهارت مدادها را تحت کنترل در آورید

مداد ها قادرند هر نوع طرحی را روی کاغذ پیاده کنند و حالا مداد یک وسیله کاربردی، بسیار ساده ولی در عین حال اساسی و پر از امکانات و توانایی های مختلف است. طراحی کردن هر فردی با فرد دیگر کاملا متفاوت است. سبک های مختلف هر کدام از ما نشان دهنده این است که ما چگونه از مداد هایمان استفاده می کنیم. بنابراین بهتر است که انواع نشانه های مختلف را با مداد تمرین کنید تا طیف گسترده ای از کاربرد های مداد را یاد بگیرید. این کار وقتی ارزش پیدا می کند که شما بخواهید انواع مختلف نشانه ها را به کار ببرید تا یک بافت ایجاد کنید و یا جزئیات مختلف یک تصویر را کامل نشان دهید.

  • طرح را روشن نگه دارید

طراحی نور در نقاشی به بهبود طرح و نمود بیشتر آن کمک می کند.

هنگام طراحی با مداد معمولا تمایل داریم که خطوط را تیره و نزدیک بکشیم. ما باید با خطوط کم رنگ طرح بزنیم چون این خطوط فقط لبه ها و مرزهای طرح ما را نشان می دهند. اگر شما این خطوط تیره را به موقع و دقیق نکشید آنها طرح شما را تیره و تاریک می کنند. اگر این اتفاق افتاد خونسرد باشید و بیشتر دقت کنید و از نو شروع کنید.

  • از چند مداد استفاده کنید

ما کارهای زیادی با یک مداد می توانیم انجام دهیم اما باید سعی کنیم که از تنوع بیشتری از مدادها استفاده کنیم تا مقدار منابع خود را توسعه دهیم. بهتر است که دو تا سه مداد مختلف را به کار ببرید. مدادهای سری H مغزی سخت تری دارند و خطوطی با تناژ روشن تری رسم می کنند. اما مدادهای مجموعه B مشکی تر و پر رنگ تر از مجموعه H هستند.

  • در حین کار مراقب طراحی خود باشید

ساده ترین کاری که می توانید برای حفظ نقاشی حین کار انجام دهید این است که مراقب طراحی خود باشید. درست مثل نقاشی با خودکار غلطکی، موقع نقاشی با مداد هم می توانید یک تکه کاغذ سفید کنار دست خود داشته باشید. طراحی های با مداد به ویژه آنهایی که با مداد های B کشیده می شوند خیلی راحت می توانند همه جا را سیاه و کثیف کنند.

  • ابتدا یک تصویر بند انگشتی از طرح خود بکشید

تصویر بند انگشتی به ایجاد طرح نهایی کمک می کند. قبل از اینکه به طور جدی بخواهید طرح خود را شروع کنید صرف نظر از اینکه از چه ابزاری استفاده خواهیم کرد ابتدا طرح اولیه کوچکی از آن بکشید. این تصویر بند انگشتی به شما کمک می کند تا ترکیب و کارایی طرح را بررسی کنید و قبل از اینکه بخواهید طرح اصلی را روی کاغذ پیاده کنید اشتباهات آن را برطرف کنید. این طرح های کوچک الزاماً طرحی ساده اند که در آنها فقط به جزئیات مهم طرح اصلی توجه می شود و باعث می شوند که سریعتر ایده های بیشتری را کشف کنید.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی