مروری بر تاریخچه فابر کاستل

 مروری بر تاریخچه فابر کاستل

فابر کاستل که در سال 1761 توسط Kaspar Faber (1730-1784) تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی در جهان است. این شرکت پیشرو در تولید مدادهای چوبی با طیف متنوعی از محصولات برای نگارش، طراحی و نقاشی فعالیت دارد. برند فابرکاستل به دلیل کیفیت بالا، محصولات نوآورانه، تعهد به سنت و محیط زیست بسیار مشهور است.

فابر کاستل که در سال 1761 توسط Kaspar Faber (1730-1784) تأسیس شد، یکی از قدیمی ترین شرکت های صنعتی در جهان است. این شرکت پیشرو در تولید مدادهای چوبی با طیف متنوعی از محصولات برای نگارش، طراحی و نقاشی فعالیت دارد. برند فابرکاستل به دلیل کیفیت بالا، محصولات نوآورانه، تعهد به سنت و محیط زیست بسیار مشهور است.

تاریخچه برند فابر کاستل

در سال ‌های پس از جنگ جهانی دوم، این شرکت در سطح بین ‌المللی به ایرلند، اتریش، پرو، استرالیا و آرژانتین گسترش یافت و همچنین چندین شرکت تابعه را که در زمان جنگ از دست داده بودند، دوباره خریداری کرد. همچنین شروع به ارائه محصولات جدید، مانند مداد مکانیکی، خودکار، خط کش های پلاستیکی (به جای چوب) و حتی خودنویس کرد.

امروزه این شرکت دارای 10 کارخانه و 22 واحد فروش است که 6 واحد در اروپا، 4 واحد در آسیا، 3 واحد در آمریکای شمالی، 5 کارخانه در آمریکای جنوبی و هر کدام یک واحد در استرالیا و نیوزلند قرار دارند. گروه Faber-Castell تقریباً 8000 کارمند دارد و در بیش از 120 کشور تجارت می کند.

تحولات برند فابر کاستل توسط اعضای خانواده Faber-Castell

همانطور که در تاریخچه فابر کاستل گفته شد در سال 1761 در اشتاین، آلمان تأسیس شد. شرکت فابر به طور گسترده در میان هشت نسل از خانواده فابر باقی مانده است. این شرکت زیر نظر نوه کاسپار فابر، یوهان لوتار فریهر فون فابر (96-1817) و همسرش اوتیلی گسترش یافت.

لوتار شعبه هایی را در نیویورک (1849)، لندن (1851) و پاریس (1855) افتتاح کرد و بعدتر به وین (1872) و سنت پترزبورگ (1874) نیز گسترش یافت. این شرکت همچنین شروع به ارائه محصولاتی غیر از مداد کرد، یک کارخانه در Geroldsgrün، باواریا، که در آن خط کش ها تولید می شد و شرکتی مختص به تولید جوهر و رنگ را در Noisy-le-Sec نزدیک پاریس، افتتاح کرد.

فابرکاستل برای مبارزه با تولید محصولات تقلبی توسط لوتار از رایشستاگ درخواست کرد که حفاظت از علائم تجاری را در آلمان اعمال کند. در نتیجه، قانون حمایت از علائم تجاری در سال 1875 اجرایی شد و این قانون در سال 1894 گسترش یافت. اولین علامت تجاری لوتار در سال 1894 با شماره ثبت DE 43 به ثبت رسید. در خارج از آلمان، این علامت تجاری در ایالات متحده (جایی که یکی از اولین برندهای ثبت شده بود)، روسیه، انگلیس، اسپانیا، فرانسه و ایتالیا در زمان لوتار که در رأس شرکت بود؛ نیز به ثبت رسید.

در سال 1898، نوه و وارث لوتار، اوتیلی "تیلی" فون فابر، با کنت الکساندر زو کاستل رودنهاوزن ازدواج کرد و این زوج تاریخچه فابرکاستل شدند! هفت سال بعد، این شرکت شروع به تولید خط جدیدی از مداد به نام "Castell" کرد. در طول چند سال بعد، این خط برند قابل تشخیصی را توسعه داد، که با رنگ سبز بدنه مدادها (انتخاب شده برای مطابقت با رنگ هنگ نظامی اسکندر)، لوگویی که یک قلعه و دو شوالیه را به تصویر میکشد؛ قابل تشخیص بود.

به عنوان یک شرکت آلمانی، چندین شرکت تابعه و شعبه خارجی فابر کاستل در کشورهای متفقین در طول جنگ جهانی اول مصادره شدند. در میان آنها، املاک فابر کاستل در نیویورک و پاریس فروخته شد. با این وجود، شرکت همچنان پابرجاست و پس از جنگ با ساخت تأسیسات تولیدی جدید و توسعه یافته و تملک شرکت های جدید، شاهد رشد بیشتری بود. نام شرکت نیز پس از مرگ الکساندر در سال 1928 رسماً به A.W. Faber "Castell" Bleistift Fabrik تغییر کرد. پسر اسکندر، رولاند فون فابر کاستل، پس از مرگ پدرش، در آغاز رکود بزرگ در دهه 1930، به عنوان رئیس شرکت برگزیده شد. برای کاهش اثرات این رکود، شرکت با یوهان فابر، که توسط برادر لوتار تأسیس شد، در سال 1932 قراردادی منعقد کرد. در سالهای بعد، رولاند به تدریج سهام یوهان فابر را خریداری کرد تا اینکه در سال 1942 به طور کامل (همراه با زیرمجموعه برزیلی آن) خریداری شد. یوهان فابر شرکتی بود که در اصل خط مداد رنگی گلدفابر را تولید می کرد که توسط فابر کاستل ساخته می شد. همچنین در سال 1942، این شرکت تغییر نام دیگری را تجربه کرد و به A. W. Faber-Castell تبدیل شد.


مطالعه بیشتر: روش های تشخیص فابر کاستل اصل و تقلبی


لوگوی فابر کاستل در گذر زمان چگونه تغییر کرده است؟

لوگوی برند فابر کاستل در سرتاسر جهان شناخته شده است: دو شوالیه در حال حرکت به رنگ سبز تیره. اما سؤالی که پیش می آید آن است که این نشان از کجا آمده است؟ برای پاسخ به این سؤال و برای کند و کاو در تاریخچه برند فابر کاستل، لازم است به حدود 250 سال قبل برگردیم.

تحولات لوگوی فابر کاستل

در سال 1905، اندکی پس از تصدی سمت مدیر عامل، کنت الکساندر (نسل ششم) طیف جدیدی از مدادهای با کیفیت بالا را تولید کرد که آنها را کاستل نامید. کنت الکساندر برای متمایز کردن آنها از رقبای خود، رنگ هنگ خود را برای پوشش رنگ انتخاب کرد: سبز و تابلویی با نقاشی دو شوالیه را سفارش داد. اما در اوایل دهه 1990 فابر کاستل یک لوگوی شرکتی جدید ایجاد کرد، شوالیه ها به عنوان نمادی از نام تجاری فابرکاستل دوباره به کار گرفته شدند و به شکل تلطیف شده، اکنون بخشی ضروری از لوگوی فابرکاستل هستند.

ویژگی های منحصر به فرد محصولات فابر کاستل

فابرکاستل یکی از قدیمی ترین تولید کنندگان مداد طراحی و مداد رنگی در جهان است. مداد، مداد رنگی حرفه ای و لوازم طراحی با کیفیت بالا مورد علاقه بسیاری از هنرمندان، تصویرگران، طراحان مد و معماران مشهور در سراسر جهان، خودنویس، روان نویس، خودکار و اتود از تولیدات اصلی این شرکت هستند. استفاده از مواد با کیفیت بالا و خلاقیت در طراحی تولیدات، توانسته این شرکت را در میان طیف گسترده ای از افراد محبوب کند. فابر کاستل با ارائه محصولات نقاشی الهام بخش، به مردم انگیزه می دهد تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند و ایده های خود را به تصویر بکشند.

از زمانی که لوتار فون فابر در سال 1869 اظهار داشت: "اگر شخصی می خواهد کاری را انجام دهد، باید پتانسیل خلاقیت ذاتی خود را آزاد کند." فابرکاستل انسان های الهام بخش را از سراسر جهان گرد هم آورده و به فضاهایی می پیوندد که خلاقیت و بیان می تواند وجود داشته باشد.

در تاریخچه Faber-Castell گروه های متنوعی از کالاهای نوشت افزار، لوازم تحریر و لوازم هنری و مهندسی طراحی و تولید شده اند. یکی از ویژگی هایی که فابرکاستل را از دیگر برندها در بازار متمایز می نماید تولید محصولات در دو گروه مبتدی و حرفه ای است.

معرفی محصولات فابر کاستل

- مداد طراحی فابرکاستل

یکی از خاص ترین محصولات این برند جهانی مداد طراحی فابرکاستل است که با بدنه ای به رنگ سبز تیره همراه با نشان دو شوالیه طراحی و تولید شده اند؛ این مداد طراحی دارای مقاومت بالایی در برابر هرگونه شکستگی هستند و از سرب با کیفیتی ساخته شده اند. مداد Castell 9000 با 16 درجه سختی سرب HB, H, F, B, 8B, 7B, 6B, 5B, 4B, 3B, 2B, 6H, 5H, 4H, 3H و 2H تولید شده است و مداد طراحی ایده آل برای دوستداران طراحی است. محصولی دیگر که به تازگی تولید شده است، مداد جامبو Castell 9000، در 5 درجه سختی سرب HB، 8B، 6B، 4B و 2B است.

 محصولات فابر کاستل (تصویر 1)

- مداد رنگی فابرکاستل

فابرکاستل برای تمام سنین و افراد حرفه ای یا آماتور و یا حتی کودکان مداد رنگی در مجموعه های مختلف تولید کرده است. مداد رنگی های فابرکاستل یکی از بهترین برندهای مداد رنگی در جهان است که دارای ویژگی‌ های مثبت زیادی است. کیفیت بسیار عالی، نوک نرم در رنگ آمیزی و مقاوم در برابر فشار از ویژگی‌ های مداد رنگی فابرکاستل است.

 محصولات فابر کاستل (تصویر 2)

مداد رنگی پلی کروم فابرکاستل در سال 1908 میلادی معرفی و به بازار عرضه شد. مداد رنگی Polychromes Artists از روغن گیاهی، موم و رنگدانه های بسیار با کیفیت تشکیل شده است. مدادها بدون اسید، ضد آب و ضد لکه هستند. هیچ رنگدانه مضری در ساخت آنها استفاده نشده است. تمامی محصولات دارای تأییدیه غیر سمی بودن توسط سم شناس تأیید شده می باشند. مدادها به شکل گرد هستند، دارای قطر نوشتاری ضخیم 3.8 میلیمتری و بدنه آنها از چوب سدر درجه یک تولید شده است. همچنین می توان 90٪ از رد مداد را با یک پاک کن نرم پاک کرد.

- مداد رنگی جامبو فابرکاستل

این محصول مختص به کودکانی است که در حال یادگرفتن نقاشی هستند. مداد رنگی جامبو فابرکاستل دارای سربی با قطر ۵.۴ میلیمتر است و بدنه سه وجهی ارگونومیک آن کاملاً مناسب برای دستان ظریف کودکان است. بدنه مداد از چوب خالص همراه با مغزی نرم و روان تولید شده است که در برابر هرگونه فشار مقاوم بوده و به راحتی نمیشکند.

 محصولات فابر کاستل (تصویر 3)

از دیگر ابزار نقاشی و لوازم هنری فابرکاستل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- گواش فابرکاستل

- آبرنگ فابرکاستل

- پاستل فابرکاستل

- قلم مو فابرکاستل

 

- نوشت افزار لوکس فابرکاستل

فابرکاستل بخشی از مجموعه قلم لوکس خود را با عنوان دیزاین فابرکاستل در ۴ گروه خودنویس، روان نویس، خودکار و اتود، طراحی و به بازار نوشت افزار عرضه نموده است.

 

برای مشاهده و خرید محصولات فابر کاستل کلیک کنید: خرید خودکار فابرکاستل

 

 

بدنه قلم ها از مواد مختلفی مانند چوب، چرم و آلومینیوم طراحی و تولید شده اند تا جلوه بصری متفاوت و منحصربفردی را در مجموعه های مختلف بتوان مشاهده نمود. شما میتوانید مجموعه بسیار متنوعی از قلم های دیزاین فابرکاستل را در فروشگاه اینترنتی دفتردستک مشاهده و خریداری نمایید.

 محصولات فابر کاستل (تصویر 4)

- لوازم التحریر فابرکاستل

در تاریخچه ی فابر کاستل طراحی و تولید مجموعه متنوعی از لوازم التحریر نیز می درخشد! این گروه از محصولات بی نظیر شامل خودکار، روان نویس، اتود فابرکاستل مانند تی کافاین واریو یا اتود تی کافاین که دارای قطر نوشتاری مختلف است، مداد سیاه فابرکاستل و مداد قرمز و ماژیک هایلایت، ماژیک وایت برد، انواع پاک کن و تراش، نوک اتود، جامدادی، کیف و کوله پشتی فابر کاستل ... را میتوان نام برد.

 محصولات فابر کاستل (تصویر 5)

تمامی محصولات فابرکاستل ارائه شده در دفتر دستک اورجینال هستند و امکان خرید اینترنتی محصولات فابرکاستل با قیمت مناسب و ارسال به سراسر ایران در فروشگاه دفتردستک فراهم شده است.

کلام آخر

با توجه به تنوع گسترده محصولات فابرکاستل و اینکه محصولات برای دو گروه مبتدی و حرفه ای طراحی و تولید شده اند؛ قیمت هر محصول بسته به ساختار و ماهیت آن متفاوت است. اما در این مورد شکی وجود ندارد که کلیه محصولات فابرکاستل از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اگر شما نسبت به دیگر برندها بودجه بیشتری را برای خرید محصولات فابرکاستل صرف می کنید؛ مطمئن باشید که کیفیت بالایی را دریافت خواهید کرد و در اصل خرید محصولات فابرکاستل برای شما یک سرمایه گذاری موفق بشمار می رود.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی