پست ایت یا کاغذ علامت گذار چیست؟

پست ایت یا کاغذ علامت گذار چیست؟

پست ایت یا کاغذ علامت گذار سال‌ هاست که موجود است و با وجود افزایش ارتباطات دیجیتال، هنوز هم کاربردهای بسیاری در میان دانش آموزان، دانشجویان و شرکت ها و سازمان ها دارد. می ‌توانید از پست ایت برای سازماندهی و طبقه بندی کردن کارهای خود و علامت گذاری جزوات درسی استفاده نمایید.

پست ایت یا کاغذ علامت گذار سال‌ هاست که موجود است و با وجود افزایش ارتباطات دیجیتال، هنوز هم کاربردهای بسیاری در میان دانش آموزان، دانشجویان و شرکت ها و سازمان ها دارد. می ‌توانید از پست ایت برای سازماندهی و طبقه بندی کردن کارهای خود و علامت گذاری جزوات درسی استفاده نمایید. پست ایت یا استیکی نوت را می‌ توان برای همه چیز از گذاشتن یادداشت روی یخچال گرفته تا برچسب زدن کابل‌ های به هم ریخته پشت تلویزیون یا رایانه استفاده کرد.

پست ایت

کاربرد پست ایت چیست؟

کاغذ علامت گذار

  •  کتاب خود را علامت گذاری کنید

پست ایت برای علامت گذاری صفحات یا بخشی از کتاب که در حال مطالعه آن هستید بسیار کاربردی است. فقط کاغذ نشانه گذار را در صفحه مربوطه بچسبانید و شاید یک یادداشت کوتاه یا چند کلمه کلیدی بنویسید که نشان دهد چرا این بخش را علامت گذاری کرده اید. امروزه انواع پست ایت در اشکال و رنگ های متنوعی تولید و عرضه می شوند.

کاغذ نشانه گذار

  • برای خلاصه نویسی استفاده کنید

پست ایت راه بسیار خوبی برای یادداشت برداری مختصر در مورد موضوعی است که در حال مطالعه یا کار روی آن هستید. سپس می توانید آنها را روی دیوار اطراف میز کار خود بچسبانید. می ‌توانید یادداشت ‌ها را سازماندهی کنید و آنها را جابه‌جا نمایید تا به شما در تجسم و طبقه بندی اطلاعاتی که می‌ خواهید یاد بگیرید کمک کنند.

پست ایت چیست

نحوه صحیح کندن کاغذ علامت گذار

تعداد زیادی از مردم با چسباندن کاغذ علامتگذار یا همان پست ایت مشکل دارند و بعد از مدتی چسباندن به سطح مورد نظر، شاهد افتادن یا کج شدن آن هستند. برای این مشکل راه حلی وجود دارد و آن، نحوه صحیح جدا کردن کاغذ است.

برای اینکار تنها لازم است که به تصویر زیر نگاه کنید و مطابق با آن عمل نمایید. انگشت خود را روی کاغذ قرار دهید و آن را به سمت خود بکشید.

پست ایت (تصویر 1)


مطالعه بیشتر: استیکی نوت چیست؟


تفاوت پست ایت با استیکی نوت در چیست؟

شاید تا کنون از خود پرسیده باشید پست ایت چیست؟ اگر به طور کلی بخواهیم در این مورد صحبت کنیم باید بگوییم که پست ایت و استیکی نوت هر دو کاغذ یادداشت پشت چسب دار رنگی هستند؛ اما از نظر شرکت تولید کننده با هم تفاوت دارند. در اصل پست ایت (Post-it) نام برند است. چندی پیش، دانشمندان محیط زیست در اداره ملی آرشیو و سوابق، مجموعه ای از آزمایشات را بر روی یادداشت های پست ایت و رقبای آن ها انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که دیگر استیکی نوت ها یک چسب باقیمانده مضر به جا می گذارند که می تواند به صفحات کتاب آسیب وارد نماید؛ و در صورت خیس شدن رنگ آن بر روی صفحه زیرین منتقل می شود. اما در تولید یادداشت چسبان اصلی Post-it که زیر مجموعه محصولات شرکت 3M است از چسب آکریلیک استفاده می شود که کاغذ را لکه نمی کند! استیکی نوت های دیگر برندها اغلب با چسب بوتیرات تولید می شوند که به مرور زمان تغییر رنگ می دهند.

کلام آخر

نوشتن نکات مهم یکی از اصول مهم خلاصه نویسی حین درس خواندن و یا سازماندهی و پیگیری کارهای اداری است که شما میتوانید از پست ایت برای این امر مهم استفاده نمایید.

با یادداشت چسبان پست ایت هیچ کاری فراموش نمی شود و نکات کلیدی مطالب درسی به راحتی در حافظه شما باقی می مانند.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی