مراحل و روش های ساخت فرفره

مراحل و روش های ساخت فرفره

ساخت فرفره یکی از زیباترین و آسان ترین انواع کاردستی است که بخصوص کودکان را خوشحال میکند. فرفره یک اسباب بازی ساده برای کودکان است که با کاغذ رنگی و سوزن ته گرد به همراه یک عدد نی ساخته می شود. کودکان می توانند با ساخت فرفره های رنگارنگ، اتاق خود را تزئین کنند.

ساخت فرفره یکی از زیباترین و آسان ترین انواع کاردستی است که بخصوص کودکان را خوشحال میکند. فرفره یک اسباب بازی ساده برای کودکان است که با کاغذ رنگی و سوزن ته گرد به همراه یک عدد نی ساخته می شود. کودکان می توانند با ساخت فرفره های رنگارنگ، اتاق خود را تزئین کنند. اما ساخت فرفره ساده در علم نیز کاربرد دارد و برای بسیاری از دانشمندان الهام بخش بوده است. با استفاده از فرفره کاغذی، قدرت باد و حتی نفس را می توان به راحتی آزمایش و بررسی کرد. هر چه قدرت باد بیشتر باشد؛ فرفره سریعتر می چرخد.

برای ساخت فرفره می توانید از هر نوع کاغذی که در دسترس دارید استفاده کنید. بعد از ساخت متوجه میشوید که فرفره با حرکتی مخالف جهت باد به چرخش در می آید.

ساخت فرفره (تصویر 1)

بعد از ساخت فرفره سؤالی که در ذهن همه ما بوجود می آید این است که آیا کاردستی زیباتر و رنگارنگ تر از این پره های کاغذی وجود دارد؟ چگونه با دیدن فرفره های رنگی می توان لبخند نزد و احساس شادی نکرد؟ جواب بسیار ساده است. این غیر ممکن است!

برای ساخت فرفره روش های متفاوتی وجود دارد اما ما در این مقاله سعی داریم تا به شما آسان ترین روش را آموزش دهیم. شما می توانید به راحتی مدل پایه ساخت فرفره را بدون نیاز به کلمات یاد بگیرید، زیرا می ‌توان مراحل ساخت را با استفاده از علائم دقیق توضیح داد که در نهایت منجر به ساخت فرفره می شود.

وسایل لازم برای ساخت فرفره

ساخت فرفره (تصویر 2)

شما تنها با داشتن چند وسیله می توانید یک فرفره زیبا بسازید. البته ساخت فرفره با استفاده از کاغذ رنگی لذت بخش تر است. دفتر دستک کاغذ رنگی لاتن را به شما پیشنهاد میدهد. این کاغذ بسیار با کیفیت بوده و دارای 6 رنگ جذاب است. همچنین میتوانید برای خرید انواع چسب، مداد، پاک کن، قیچی و خط کش نیز به دفتر دستک مراجعه نمایید و از جستجو در میان انبوهی از برندهای معتبر لذت ببرید.

در اینجا یک لیست از ابزار مورد نیاز ساخت کاردستی فرفره را آماده کرده ایم:

- کاغذ رنگی

- مداد

- خط کش

- قیچی

- چسب

- سوزن ته گرد

- نی پلاستیکی یا چوبی

- مهره یا دکمه کوچک (اختیاری)

مراحل ساخت فرفره

  • گام اول: ابتدا یک کاغذ مربع شکل با ابعاد حدودی 15.5 سانتیمتر آماده کنید. بهتر است برای این انتخاب از کاغذ رنگی هر دو طرف آن رنگی باشد برای زیبایی بیشتر استفاده نمایید.

ساخت فرفره (تصویر 3)

  • گام دوم: چهار خط مورب را از گوشه های مربع به سمت مرکز ترسیم کنید. یک خط کش روی کاغذ قرار دهید تا از گوشه بالا سمت چپ به گوشه پایین سمت راست برود. از خط کش به عنوان راهنما برای ردیابی یک خط مستقیم استفاده کنید. این مرحله را برای گوشه بالا سمت راست و گوشه پایین سمت چپ نیز تکرار کنید یا می توانید کاغذ را دو بار از گوشه به گوشه تا کنید و به جای علامت با مداد و خط کش، یک علامت X را با استفاده از تا کردن کاغذ ایجاد نمایید.

ساخت فرفره (تصویر 4)

  • گام سوم: هر خط را از گوشه تا نیمه (نرسیده به مرکز) برش دهید. بهتر است حدود 1.5 تا 2.5 سانتیمتر از مرکز فاصله برش را تمام کنید. تمام خط را تا مرکز برش ندهید، در غیر این صورت فرفره شما از هم می پاشد!

ساخت فرفره (تصویر 5)

  • گام چهارم: یگ گوشه از هر بخش را به مرکز بیاورید. کاغذ شما دارای گوشه های کوتاه و سفت و گوشه های بلند و لاغر خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که فقط گوشه های بلند و باریک را به سمت مرکز تا کرده اید. همچنین مطمئن شوید که تمام گوشه ها در مرکز همپوشانی دارند. توجه کنید که کاغذ را تا نکنید.

ساخت فرفره (تصویر 6)

  • گام پنجم: با استفاده از یک سوزن ته گرد گوشه ها در مرکز به هم متصل نمایید. مطمئن شوید که هر چهار گوشه را گرفته اید و سنجاق از وسط کاغذ خارج می شود.

ساخت فرفره (تصویر 7)

  • گام ششم: شما فقط به 1 تا 3 مهره نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که همه آنها به یک اندازه و شکل هستند. این مهره‌ ها کمک می‌ کنند تا گوشه ها در مرکز فرفره محکم به هم متصل شوند و به چرخش فرفره نیز کمک میکند.

نکته: استفاده از مهره های پلاستیکی توصیه نمی شود. آنها معمولاً خیلی بزرگ هستند و عملکرد چرخش را برهم می زنند.

ساخت فرفره (تصویر 8)

  • گام هفتم: در این مرحله توسط سوزن ته گرد بر روی نی سوراخی ایجاد کنید و فرفره را بر روی نی نصب نمایید.

ساخت فرفره (تصویر 9)

  • گام هشتم: فرفره را بر روی نی محکم نصب نمایید. اگر سوزن به درستی نصب نمی شود، آن را بیرون بیاورید، یک قطره چسب به سوراخ اضافه کنید، سپس آن را دوباره فشار دهید. چرخش فرفره را تست کنید، سپس در صورت نیاز سوزن را بیشتر بیرون بکشید. اگر قسمتی از سوزن در پشت نی بیرون زده است، باید آن را با یک انبر تا کنید تا به دست آسیب وارد نشود.

ساخت فرفره (تصویر 10)

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی