دفتر مناسب برای جزوه نویسی چه ویژگی هایی دارد؟

دفتر مناسب برای جزوه نویسی چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی صحبت از جزوه نویسی به میان می آید، بدون شک انتخاب یک دفتر مناسب میتواند جزء اولویت های مهم و ضروری باشد. داشتن دفتری با کاغذ و تعداد صفحات مناسب همراه با عطر دلنشین کاغذ و در مقابل احساس سنگینی قلم در دست، همگی تجربه بینظیری را رغم می زند که اگر به نوشتن علاقه زیادی داشته باشید؛ می توانید متوجه این احساسات شوید. در این مطلب از سایت دفتردستک، با ویژگی دفتر مناسب جزوه نویسی آشنا می شوید.

وقتی صحبت از جزوه نویسی به میان می آید، بدون شک انتخاب یک دفتر مناسب میتواند جزء اولویت های مهم و ضروری باشد. داشتن دفتری با کاغذ و تعداد صفحات مناسب همراه با عطر دلنشین کاغذ و در مقابل احساس سنگینی قلم در دست، همگی تجربه بینظیری را رغم می زند که اگر به نوشتن علاقه زیادی داشته باشید؛ می توانید متوجه این احساسات شوید.

در این مطلب از سایت دفتردستک، با ویژگی دفتر مناسب جزوه نویسی آشنا می شوید.

برای خرید دفتر در انواع و برند های مختلف بر روی لینک کلیک کنید. 

برا ویژگی دفتر مناسب جزوه نویسی


بیشتر بخوانید: کاربرد دفتر شطرنجی چیست؟


 

شاید بتوان اینگونه اعلام کرد که دفتری مناسب برای جزوه نویسی است که از نظر صحافی، ضخامت کاغذ، اسیدی نبودن کاغذ و ... تمامی استاندارد ها را رعایت کرده باشد.

بهترین دفتر مناسب برای جزوه نویسی را چگونه انتخاب کنیم

ویژگی جلد دفتر برای جزوه نویسی

اگر معمولاً پس از چند ماه با جلد پاره شده مواجه می شوید و به دنبال دفتری مناسب با طول عمر بالایی هستید، از دفتر با جلد گالینگور و یا Hard Cover استفاده نمایید که در آن صفحات داخلی با تفکیک تعداد به هم دوخته شده و در انتها با چسب به جلد سخت یا جلد گالینگور متصل شده اند. در این نوع از صحافی دفتر بر روی میز به صورت صاف باز شده و شما به همه زوایای صفحه در هنگام نوشتن مسلط خواهید بود. در مقابل این نوع دفتر، دفتر با جلد نرم و یا soft cover را می توان نام برد که این مدل انعطاف پذیری بالایی دارد و به سرعت خم می شود. در نتیجه مقاومت جلد دفتر و کیفیت آن ویژگی یک دفتر مناسب جزوه نویسی بشمار می رود.

ویژگی بهترین دفتر مناسب برای جزوه نویسی

ویژگی یک دفتر مناسب جزوه نویسی

ویژگی برگه های دفتر برای جزوه نویسی

اولین سؤالی که ذهن فرد را به خود مشغول میکند، این است که چه کاغذی مناسب برای جزوه نویسی و یادداشت برداری مهم است؛ به عبارتی ویژگی دفتر برای جزوه نویسی چیست؟ اما جستجو کردن برای یافتن بهترین کاغذ، ارزش آن را دارد تا کمی تلاش کنید و وقت بگذارید. از جمله مهم ترین ویژگی دفتر مناسب برای جزوه نویسی، وزن و ضخامت کاغذ آن است. هر چقدر کاغذ ضخیم تر باشد، جوهر راحت تر بر روی آن جذب میشود و شما تجربه دلپذیری در هنگام نوشتن خواهید داشت. کاغذهای استاندارد در حدود 0.05 میلیمتر ضخامت دارند در حالیکه برخی دفاتر در حدود 0.2 میلیمتر ضخامت دارند.

یکی از شناخته شده ترین انواع کاغذ که در میان تمامی اشخاص سرشناس در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگیرد مختص به یک شرکت ژاپنی است که از سال 1960 در ژاپن شروع به فعالیت کرده است؛ شعار این شرکت نوشتن با بالاترین کیفیت بود. این کاغذ به نام Midori یا MD Paper در دنیا شناخته میشود. کاغذ این دفتر کرم رنگ است که با رنگ جوهر تضادی آرامش بخش برای چشم فرد ایجاد میکند. کاغذ با تکنیک های مخصوص ژاپن تولید شده و به هیچ عنوان جوهر به صفحات زیرین نفوذ نمی کند.

ویژگی دفتر مناسب برای جزوه نویسی

دفتر مناسب جزوه نویسی برای دانشجویان چه ویژگی هایی باید داشته باشد

پیدا کردن یک دفتر خوب مناسب جزوه نویسی در دانشگاه می تواند مانند پیدا کردن یک صندلی در کتابخانه در زمان امتحان باشد. پس بهتر است در این قسمت به معرفی ویژگی بهترین دفتر مناسب برای جزوه نویسی همراه با معرفی چند نام تجاری معتبر بپردازیم. لیست کامل از لوازم تحریر دانشجویی را در این مطلب مشاهده کنید. 

قبل از خرید دفتر به موارد زیر توجه نمایید.

  • صحافی (Binding)

تمامی دفاتر مناسب برای جزوه نویسی یا به صورت ته چسب دوخت و یا سیمی صحافی شده اند. با این حال انتخاب بین این دو نوع بسته به سلیقه فرد و کاربرد مورد نظر متفاوت است.

  • ضخامت کاغذ (Paper thickness)

توجه داشته باشید هرچقدر ضخامت کاغذ دفتر بالاتر باشد، شما تجربه نگارشی لذت بخش تر را خواهید داشت.

  • کاغذ بدون اسید (Acid-free paper)

نکته مهم این است که آیا کاغذ بدون اسید است یا خیر. ممکن است متوجه شده باشید که چگونه برخی از کاغذها با گذشت زمان قهوه ای و حتی شکننده می شوند. اسیدهای مورد استفاده در فرآیند تولید کاغذ نیز باعث می شود کاغذ به مرور زمان خود را تخریب نموده، جوهر محو و خواندن متن دشوار می شود. از سوی دیگر، کاغذ بدون اسید در گذر زمان مقاوم است و برای سال ها و حتی برای قرن ها اطلاعات درج شده در آن خوانا باقی می ماند.


بیشتر بخوانید: بهترین برندهای دفتر ایرانی و خارجی


دفتر های جزوه نویسی چه تفاوتی با سایر دفترها دارند

به طور معمول دانشجویان و افراد محصل در مقاطع بالا برای هر درس یک دفتر اختصاص نمیدهند! این افراد بطور معمول از دفتر کلاسوری همراه با دیوایدر استفاده می کنند. دیوایدر یا جدا کننده صفحات که هم به صورت شفاف و هم مقوایی موجود است کمک می کند تا مطالب درسی خود را در دفتر تفکیک نمایید. پس شما نیاز به دفتری با قابلیت جداسازی مطالب دارید، همچنین امکان اضافه یا کم کردن کاغذ در این نوع دفاتر یک ویژگی مهم است.

بهترین دفترهای مناسب جزوه نویسی در دفتردستک

دفتر مولسکین (Moleskine)

دفاتر برند مولسکین Moleskine وارث و جانشین دفاتر افسانه ای هستند که توسط هنرمندان و متفکران در طول دو قرن گذشته مورد استفاده قرار میگرفته است. دفتر مولسکین با پوشش های مختلف جلد طراحی و تولید می شود. جلد گالینگور یا جلد سخت، جلد نرم و جلد کاغذی از جمله آنهاست که در اطراف جلد یک نوار باریک کش رنگی به رنگ جلد دفتر وجود دارد که از نشانه های بارز دفتر مولسکین به شمار می آید. از ویژگی ها متمایز و تأثیرگذار در محبوبیت این دفتر، کاغذی لطیف و ابریشمی به رنگ کرم است و از ویژگیهای مهم آن عدم نفوذ جوهر به بافت کاغذ است. دفتر مولسکین دارای رنگ بندی درخشان و زیبا و بسیار متنوع است که باعث رضایت افراد با سلیقه های گوناگون می شود.

خرید دفتر مولسکین

دفتر لاتن (Laton)

یکی از دفاتر مناسب برای جزوه نویسی که میتوانید انواع متفاوت آن را در فروشگاه اینترنتی دفتردستک مشاهده نمایید، مجموعه دفترلاتن است. کاغذ استفاده شده در این دفاتر از با کیفیت ترین انواع کاغذ است که براحتی جوهر را جذب می نماید بدون آن که رد جوهر به دیگر صفحات منتقل شود! همچنین جلد دفاتر از بالاترین کیفیت برخوردار هستند. دفاتر لاتن دارای مجموعه های گوناگون شامل دفتر جزوه نویسی، دفتر برنامه نویسی، دفتر طراحی و ... است.

خرید دفتر لاتن

دفتر رودیا (Rhodia)

دفتر رودیا راما با بیش از ۱۰ رنگ جذاب و زیبا تهیه شده از کاغذ فوق العاده مرغوب و شگفت انگیز کلاره فونتن، فاقد اسید و PH خنثی، مقاوم در برابر لک شدن و سایش و پخش شدن جوهر بر روی آن است و با جلدی نرم از چرم مصنوعی ایتالیایی مزین به یک جیب کاغذی در پشت جلد و نوار نشانگر به رنگ نارنجی کاملاً متمایز و چشمگیر عرضه شده است. لازم به توضیح است دفتر رودیا راما به علت قیمت قابل توجه آن برای دانشجویان گزینه مناسبی نیست!

دفتر بنه نوت (Benenote)

بنه نوت در زمینه تولید انواع دفتر و دفترچه یادداشت فعالیت داشته و محصولاتی با کیفیت در رنگبندی متنوع تولید می نماید. تمامی دفاتر بنه نوت خط دار و با یک جیب پاکتی در پشت جلد طراحی شده اند. ضخامت مناسب کاغذ به همراه بافت ابریشمی آن این امکان را فراهم می نماید که با هر ابزار نوشتاری مانند خودنویس، روان نویس و خودکار به راحتی بر روی کاغذ بنویسید بدون آن که جوهر به پشت کاغذ نفوذ کند.

دفتر شوالیه (Chevalier)

شما می توانید دفتر شوالیه را در دو اندازه A4 و A5 تهیه نمایید. هر دفتر دارای ۸۰ برگ کاغذ سفید خط دار ۸۰ گرمی با بافتی ابریشمی و لطیف است. جلد دفترهای محصولات شوالیه از جنس کاغذ کارتی منعطف بوده که در برابر سایش و لکه شدن نیز مقاوم است.

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی