راهنمای انتخاب مداد مناسب و خوب برای کنکور و تست زنی

راهنمای انتخاب مداد مناسب و خوب برای کنکور و تست زنی

اکثر افراد در طول دوران تحصیل خود از پدیده ای به نام کنکور و یا حتی از آزمون های کوچک کاری و اعلام نتیجه نهایی ترس و دلهره دارند! این نگرانی کاملاً طبیعی است اما باید راهی برای کمتر شدن آن پیدا کرد. پس بهتر است در این زمان حساس به موارد زیر عمل کنید.

اکثر افراد در طول دوران تحصیل خود از پدیده ای به نام کنکور و یا حتی از آزمون های کوچک کاری و اعلام نتیجه نهایی ترس و دلهره دارند! این نگرانی کاملاً طبیعی است اما باید راهی برای کمتر شدن آن پیدا کرد. پس بهتر است در این زمان حساس به موارد زیر عمل کنید.


کاهش نگرانی در اثر کنکور و آزمون

- یک برنامه ثابت و مشخص برای درس خواندن، غذا خوردن و حتی زمان خوابیدن در نظر بگیرید.

- سعی کنید خواب شبانه منظم و پر از آرامش داشته باشید تا مغز شما بتواند تمامی آموخته ها را به خاطر بسپارد.

- پس از رسیدن به اهداف تحصیلی خود، به خودتان جایزه دهید. میتوانید ساعاتی را به پیاده روی کردن، شنا کردن و یا تماشای یک برنامه تلویزیونی اختصاص دهید.

- روی مطالعه خود متمرکز باشید، اجازه ندهید مسائل دیگری مانند نگرانی های اطرافیان بر روی تمرکز شما اثر کند.

- از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید، این مواد باعث انفجار ناگهانی انرژی می شوند و سپس به سرعت از بین می روند و شما احساس فرسودگی می کنید.

- از یک رژیم غذایی متعادل استفاده کنید، مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات، آجیل و پروتئین برای مغز و سطح انرژی مفید هستند.

- به خود فرصت استراحت بدهید، برخی از فعالیت های آرامش بخش مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا گوش دادن به موسیقی را امتحان کنید.

- مصرف نوشیدنی های انرژی زا را کاهش دهید، آنها می توانند بر روی اعصاب شما تأثیر منفی بگذارند. به جای آن مقدار زیادی آب بنوشید!

شما میتوانید با رعایت این نکات، نگرانی های قبل از امتحان را کنترل کنید و تا مقدار زیادی آن را کاهش دهید. اما در کنار این موارد داشتن لوازم مورد نیاز برای کنکور هم در کاهش نگرانی ها و افزایش اعتماد بنفس بسیار تأثیرگذار خواهد بود. یکی از اصلی ترین و ساده ترین این لوازم داشتن مداد مناسب برای کنکور است.

صدها هزار مداد با 24 نوع درجه سختی و نرمی گرافیت در دنیای نوشت افزار وجود دارد. دلیل وجود این 24 نوع این است که مداد را نه تنها برای نوشتن، بلکه برای موارد بسیار دیگری استفاده می کنند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که یک مداد خوب برای کنکور چه ویژگی دارد!

اولین سؤالی که ذهن را برای انتخاب مداد مناسب به خود مشغول میکند، این است که از مداد برای چه کاری قرار است استفاده شود؟

اگر شما قصد خرید مداد آزمون را دارید، باید در انتخاب آن نهایت دقت را کنید. ما در این مقاله سعی داریم تا راهنمای جامعی در انتخاب مداد تست زنی مناسب را در اختیارتان قرار دهیم.

درجه سختی مداد

به طور کلی از روی حروف اختصار چاپ شده بر روی بدنه مداد می توان درجه سختی گرافیت آن را متوجه شد. حروف H و B همان حروف اختصار هستند. بر طبق این الگو هر چقدر عدد کنار حرف H بزرگتر باشد، درجه سختی مداد بیشتر و اثر آن کمرنگ تر است و هر چقدر عدد کنار حرف B بزرگتر باشد، گرافیت مداد نرم تر و اثر آن نیز پر رنگ تر خواهد بود. به طور معمول برای تست زنی از مدادی با درجه HB یا 2B استفاده می شود. توجه داشته باشید که مداد با درجه سختی H سرب سختی دارد (رس بیشتر، گرافیت کمتر) و برای مدت طولانی تیز باقی می مانند اما اثر بسیار سبک یا کم رنگی بر روی کاغذ به جا می گذارند و برای تست زنی مناسب نیستند.

مداد خوب برای کنکور

همیشه به این نکته توجه کنید اثری که مداد بر روی کاغذ می گذارد باید به اندازه کافی تیره باشد تا به وضوح قابل مشاهده باشد تا در هنگام تصحیح پاسخنامه آزمون مشکلی بوجود نیاید چرا که اگر خانه های پاسخنامه به طور کامل پر رنگ نباشند تصحیح نمی شوند!

یکی از مهم ترین نکات در تست زنی سرعت عمل است. سعی کنید همیشه مدادی انتخاب کنید که نوک پهنی داشته باشد، در اینصورت است که میتوانید بدون اتلاف وقت تمامی گزینه ها را پر کنید.

انتخاب مداد یا اتود (مداد نوکی)

مدادها ابزار ساده ای هستند که قدمت آن به 1500 سال پیش باز می گردد. مدادهای امروزی از چوب با مغزی گرافیت ساخته می شوند. نوع چوبی که مداد از آن ساخته می‌ شود در کیفیت تراشیدن و تیز کردن آن و نشکستن مغزی نقش مهمی دارد. چوب مداد باید یک چوب نرم با ریزدانه محکم و بدون گره باشد که به راحتی تراشیده شود. در واقع حداقل 14 نوع چوب مختلف برای ساخت مداد استفاده می شود. مدادهای ارزان ‌تر از چوب ‌های نرم با رشد سریع مانند اکالیپتوس یا چوب باس هستند که سخت‌ تر تیز می ‌شوند و به راحتی می ‌شکنند. اما در مقابل چوب های گران قیمت از نوعی چوب سدر کالیفرنیایی به دست می آیند که کیفیت بینظیری دارند. پس برای خرید یک مداد تست زنی مناسب به چوب بکار رفته در بدنه مداد هم توجه کنید و استانداردهای بالا را در نظر بگیرید. مداد آموزشی بیک یک انتخاب مناسب برای این منظور است.

خرید اتود و مدادنوکی فابر کاستل با قیمت عالی

مداد مناسب برای کنکور

تعدادی از افراد تمایل دارند از اتود یا همان مداد نوکی برای جلسه کنکور و تست زنی استفاه کنند، اگر شما نیز جزء این گروه هستید تعجب نکنید چون شما اولین نفر نیستید! می توانید از مداد نوکی مناسب با قطر نوشتاری 0.7 و یا 0.9 میلیمتر استفاده کنید. اتود یک مداد نوکی دائمی با قابلیت شارژ است که دارای عملکرد فشاری است. شاید بتوان گفت یکی از مزیت های استفاده از مداد نوکی نسبت به مداد معمولی نتراشیدن آن باشد و شما زمانی برای تیز کردن مداد از دست نخواهید داد.

اگر بخواهیم به شما چند نمونه اتود مناسب برای تست زنی معرفی کنیم میتوانیم به اتود خودتراش کوروتوگا یونی اشاره کنیم. فن آوری به کار رفته در اتودهای کوروتوگا باعث می شود که همیشه نوک اتود شما تیز و آماده نوشتن باشد. در واقع چرخیدن مداوم نوک اتود باعث می شود که شما با تمامی وجوه نوک بنویسید و در نتیجه حالت مخروطی نوک مغزی اتود همیشه حفظ شود. ضمن آنکه این فن آوری باعث می شود که نوک اتود کاملاً صاف نگه داشته شده و مقاومت بالایی در برابر شکستن پیدا کند. با اتود کوروتوگا یونی با اطمینان در جلسه آزمون شرکت نمایید. شما می توانید این اتود را در رنگبندی متنوع و با دو قطر نوشتاری 0.5 و 0.7 میلیمتر از فروشگاه اینترنتی دفتردستک خریداری نمایید.

مداد نوکی مناسب برای کنکور

انتخاب مداد با بدنه چند وجهی

در هنگام انتخاب و خرید مداد مناسب برای کنکور به این نکته توجه کنید که مدادی را انتخاب کنید که در مدت زمان طولانی دست را خسته نکند. داشتن بدنه چند وجهی در مداد معمولی و یا داشتن گریپ در اتود (مداد نوکی) در کاهش خستگی دست در حین برگزاری آزمون بسیار مؤثر است.

پاک شوندگی سریع و آسان

انتخاب و پر کردن گزینه اشتباه در کنکور امری رایج است و برای همه پیش می آید. پس بهتر است در هنگام انتخاب و خرید مداد آزمون به کیفیت گرافیت و مغزی مداد نیز توجه کنید. همانطور که پیشتر عنوان شد دقت کنید مداد با مغزی نرم خریداری کنید که علاوه بر استانداردهای ذکر شده بتوان به راحتی اثر آن بر روی کاغذ را پاک کرد بدون آن که ردی از تیرگی بر جای بگذارد.

مداد تست زنی

امیدواریم با خواندن این مطلب به شما در پیدا کردن مداد مناسب برای کنکور کمک کرده باشیم.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی

نظرات کاربران
Basir ارسال شده در ۲۶ تیر ۱۴۰۱

عالی