مشخصات و ویژگی های کوله پشتی استاندارد چیست؟

مشخصات و ویژگی های کوله پشتی استاندارد چیست؟

واضح است ویژگی های کوله پشتی استاندارد برای کاربردهای مختلف متفاوت است. بطور مثال یک کوله پشتی ارگونومیک خوب برای کودکان نباید بزرگتر از پشت کودک باشد. برای ساده‌ تر شدن کار دو اندازه از پشت کودک خود بگیرید و از آنها برای حداکثر ارتفاع و عرض کوله ‌پشتی استفاده کنید. این کار باعث می شود که اندازه کوله پشتی متناسب با بدن کودک باشد. همچنین فراموش نکنید که بندهای شانه را به گونه ای تنظیم کنید که به راحتی روی بدن کودک قرار بگیرند.

ویژگی های کوله پشتی استاندارد

کوله پشتی وسیله ای کاربردی و ساده، در عین حال راحت و خوش دست برای حمل وسایل جهت تمامی سنین است. مهم نیست چه چیزی به همراه داشته باشید از کتاب و لپ‌ تاپ گرفته تا تجهیزات دوربین، لباس، ناهار یا وسایل باشگاه، یک کوله‌ پشتی کار حمل و جابجایی وسایل را بسیار آسان‌ تر می‌ کند. بطور مثال بسیاری از کارشناسان راهنما توریست در سراسر جهان استفاده از کوله پشتی را برای توریست ها توصیه می کنند زیرا استفاده از این وسیله می تواند سفر را آسان تر و بی دغدغه تر کند.  از سایت لوازم تحریر مانند دفتردستک می توانید انواع کوله پشتی و لوازم تحریر مدرسه را بصورت آنلاین تهیه نمایید.

کوله پشتی استاندارد کودک

واضح است ویژگی های کوله پشتی استاندارد برای کاربردهای مختلف متفاوت است. بطور مثال یک کوله پشتی ارگونومیک خوب برای کودکان نباید بزرگتر از پشت کودک باشد. برای ساده‌ تر شدن کار دو اندازه از پشت کودک خود بگیرید و از آنها برای حداکثر ارتفاع و عرض کوله ‌پشتی استفاده کنید. این کار باعث می شود که اندازه کوله پشتی متناسب با بدن کودک باشد. همچنین فراموش نکنید که بندهای شانه را به گونه ای تنظیم کنید که به راحتی روی بدن کودک قرار بگیرند. اگر بندها خیلی آزاد باشند، کیف زیر کمر آویزان می شود و به مرور به قسمت پایین کمر و سر شانه ها فشار وارد می شود. در عین حال نیز اگر بندها خیلی محکم باشند، ممکن است شانه‌های کودک شما را اذیت و دامنه حرکت را محدود کنند. در اینجا می توان به چند مشخصه مهم کوله پشتی استاندارد اشاره نمود:

 ویژگی های کوله پشتی استاندارد و مناسب مدرسه

- نظم دهنده: توجه داشته باشید تا کوله پشتی فضای کافی برای نگهداری لوازم مختلف را داشته باشد.

- سبک: مهم نیست که کوله پشتی شما چه اندازه و یا چه وزنی دارد، تنها چیزی که اهمیت دارد راحت بودن شما است و مطمئن شوید اگر مدت زمان طولانی کوله پشتی را بر روی شانه خود حمل کنید به شما آسیبی وارد نمی شود.

- امنیت: اکثر کوله پشتی ها سبک، ضد آب و انعطاف پذیر هستند در نتیجه شما این امکان را دارید تا وسایل خود را با ایمنی بالا حمل کنید.

- حمل آسان برای مدت زمان طولانی: چون کوله پشتی ها از دو بند شانه ای نرم و روکش دار برای توزیع یکنواخت وزن بار استفاده می کنند، می توان آنها را برای مدت طولانی بدون احساس ناراحتی حمل کرد.

- طراحی مناسب و به روز: به نظر می رسد یک کوله پشتی با کیفیت هرگز از دور خارج نشده و قدیمی نمی شود! در واقع تنوع کوله پشتی در هر نوع و اندازه ای در بازار بسیار زیاد است که می توانید از بین آنها انتخاب درستی داشته باشید.

- راحت: کوله پشتی ‌ها فوق ‌العاده راحت هستند زیرا به شما این امکان را می ‌دهند به راحتی به وسایل خود دسترسی داشته باشید. با یک نگاه می توانید آنچه داخل آن است را ببینید و وسیله مورد نظر خود را پیدا کنید.

ویژگی های مهم در انتخاب کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان

 ویژگی های کوله پشتی مناسب برای دانش آموزان

خرید انواع کوله پشتی با قیمت عالی و مناسب 

خرید کوله پشتی برای مدرسه و دانشگاه احتمالاً یکی از دشوارترین خریدها به حساب می آید. از آنجایی که از این نوع کوله پشتی به صورت روزانه برای حمل وسایل استفاده می شود در نتیجه این وسیله کاربردی باید مقاومت بالایی داشته باشد. پس مناسب است در هنگام خرید کوله پشتی استاندارد برای دانش آموزان به موارد زیر توجه نمایید:

- کیفیت کوله پشتی (Quality Counts in Backpacks)

بهترین زمان برای خرید یک کوله پشتی در زمان بازگشایی مدارس است چرا که شما در این بازه زمانی می‌توانید مدل ها و قیمت های متنوع و متفاوتی را مشاهده نمایید. همیشه به این نکته توجه کنید که یک کوله پشتی استاندارد باید از نظر جنس، اندازه، نوع دوخت مناسب باشد تا دوام و کیفیت قابل قبولی را عرضه نماید.

برای خرید یک کوله پشتی با کیفیت مجله ( (Consumer Reports magazineبه شما پیشنهاد می کند که سه چیز را در داخل و خارج کوله پشتی بررسی نمایید:

- از خرید کوله پشتی و کیف که دوخت آزاد و نامنظمی دارند خودداری کنید.

- توجه کنید که در لبه های داخلی کوله پشتی از پارچه های مرغوب و با کیفیت استفاده شده باشد.

- کوله پشتی با زیپ مخفی انتخاب کنید جهت امنیت بیشتر.

کوله پشتی استاندارد

- تناسب (Finding the Optimal Fit)

کوله پشتی که به درستی بر روی شانه قرار نگیرد و یا متناسب با وزن و قد فرد نباشد در طولانی مدت منجر به آسیب کمر و ستون فقرات می شود. دکتر هالسی که در زمینه ارتوپدی کودکان فعالیت دارد برای یافتن کوله پشتی مناسب نکات زیر را ارائه نموده است:

ویژگی کوله پشتی مناسب

ویژگی کوله پشتی مناسب مدرسه


بیشتر بخوانید: لیست انواع لوازم تحریر برای دبستان و پیش دبستانی


- کوله پشتی با اندازه مناسب را خریداری کنید: عرض کوله پشتی باید نسبتاً متناسب با عرض شانه ها باشد. به عنوان مثال یک کودک نباید کوله پشتی با اندازه بزرگسالان را انتخاب کند. بهتر است ارتفاع کوله پشتی از حدود دو اینچ زیر خط شانه تا خط کمر یا کمی بالاتر از آن باشد.

- کوله پشتی با بندهای پهن و به صورت بالشتکی خریداری کنید: به دنبال بندهای پهن با بالشتک برای شانه باشید تا هم راحتی بیشتری داشته باشید و هم از شانه ها در برابر فشار بیش از حد محافظت کنید. مهم است که از هر دو بند استفاده شود تا وزن کوله پشتی به طور مساوی تقسیم شود. استفاده از یک بند فشار بیشتری به شانه وارد می کند. بندهای قابل تنظیم نه تنها برای تنظیم ارتفاع بند بلکه برای قرارگیری مناسب بر روی شانه مفید هستند. مجدداً یادآور می شویم که کوله پشتی باید کمی بالاتر از کمر قرار گیرد.

- کوله پشتی با جیب و محفظه های متعدد را خریداری کنید: به دنبال کوله ‌پشتی‌ هایی با جیب، محفظه و تقسیم ‌کننده های متعدد باشید تا کمک نماید وزن وسایل به طور مساوی در قسمت های مختلف کوله پشتی تقسیم شود. اقلام سنگین ‌تر باید نزدیک‌ تر به پشت فرد در داخل کوله پشتی قرار گیرند. وسایل سبک‌تر می‌توانند در جایی دورتر از بدن قرار گیرند.

- کوله پشتی خود را بیش از اندازه حمل نکنید: وزن کوله پشتی را تا 15 درصد وزن بدن فرزندتان نگه دارید. مهم است که کوله پشتی ها را سنگین نکنید. این به ویژه در مورد کودکان صادق است. کوله پشتی و همچنین محتویات آن نباید بیشتر از 15 درصد وزن شخص باشد.

- بندهای کوله پشتی را تنظیم کنید: اگر کوله پشتی بند سینه یا کمر دارد، مطمئن شوید که به درستی روی بدن کودک شما می‌ نشیند. برخی از کوله‌ پشتی ها دارای بند سینه یا کمر هستند که برای کمک به توزیع وزن طراحی شده‌ اند. اگر آنها به درستی روی بدن کودک شما قرار نگیرند به توزیع وزن کمکی نمی کنند و حتی ممکن است منجر به ناراحتی شوند.

مهم ترین ویژگی های کوله پشتی مناسب

- امکان قفل زدن بر روی جیب های کوله پشتی

گاهی اوقات برای بعضی از افراد امکان قفل شدن کوله پشتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که تعدادی برای سفر از کوله پشتی استفاده میکنند و برای امنیت بیشتر وسایل بهتر است محفظه های کوله پشتی امکان قفل شدن را دارا باشند. اما قفل زدن به این معنا نیست که از قفل های مخصوص درب منزل یا محل کارتان استفاده کنید! بهتر است از کوله پشتی هایی دارای قفل رمز دار استفاده کنید که تنها کافی است رمز آن را عوض کنید و سگک زیپ را درون آن قرار دهید. در آن زمان هیچکس به جزء شما قادر به باز کردن آن نخواهد بود.

- زیپ ها با کیفیت و قابل تعویض باشند

از دیگر ویژگی های کوله پشتی استاندارد، قابلیت تعویض زیپ بدون هیچ گونه آسیب به بدنه کوله پشتی است. گاهی اوقات در اثر بی احتیاطی یا سنگین شدن کوله پشتی ممکن است زیپ دچار پارگی شود. در این صورت میتوانید به راحتی این مشکل را برطرف کنید و مدت زمان طولانی از کوله پشتی خود استفاده نمایید.

- قابل شست و شو بودن کوله پشتی

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های کوله پشتی مناسب، قابلیت شستشو آن است. بهتر است برای بیشتر شدن طول عمر کوله پشتی هر چند وقت یکبار آن را بشویید. پس در هنگام خرید به جنس و نوع پارچه کیف توجه نمایید.

- سبک شخصی فرزندتان را در نظر بگیرید (Consider Your Child's Personal Style)

کودک شما هر روز کوله پشتی خود را به مدرسه می برد. در حالی که تناسب مناسب و کیفیت خوب مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که باید به دنبال آنها باشید، طراحی و ظاهر هنوز هم عنصری است که باید در نظر گرفته شود. مهم است که فرزندتان واقعاً کوله پشتی ای را که در طول سال از آن استفاده خواهد کرد دوست داشته باشد. اگر فرزند شما تمایل به استفاده از کوله پشتی با شخصیت های کارتونی دارد با توجه به سلیقه فرزندتان آن را خریداری کنید یا با توجه به رنگ مورد علاقه کودک یک کوله پشتی مناسب را انتخاب نمایید.

کلام آخر

میتوان اینگونه نتیجه گرفت که بهترین کوله پشتی ها دارای طراحی ارگونومیک هستند. تسمه‌ های شانه ‌ای، دسته ‌های پد دار و بسیاری ویژگی ‌های دیگر را پیدا خواهید کرد که به شما آرامش و امنیت می ‌دهد. حتی اگر کوله پشتی شما مملو از وسایل باشد، فشاری را در شانه و پشت خود احساس نخواهید کرد.

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی