چند توصیه کاربردی برای کسانی که مدت زمان طولانی پشت میز می نشینند؟

چند توصیه کاربردی برای کسانی که مدت زمان طولانی پشت میز می نشینند؟

امروزه نشستن طولانی مدت در ادارات و دفاتر کار بسیار فراگیر شده است به همین خاطر اطلاعات در مورد روش های صحیح نشستن پشت میز خالی از لطف نیست. اگر از افرادی هستید که وقت زیادی رو پشت میز می گذرانید این مقاله را حتماً مطالعه کنید. زمانی که شما مدت زمان طولانی را پشت میز می گذرانید و به صفحه مانیتور خیره می شوید، عوارض بسیار بدی را روی بدن شما می گذارد و ممکن است روز خود را با کمر درد و یا مچ درد به پایان برسانید. اگر در مدت زمان طولانی این روند را ادامه می دهید می تواند در طی سالیان دراز این عوارض جدی تر و بیشتر شود. با ما همراه شوید که با آموزش چند ترفند در روش صحیح نشستن طولانی مدت شما را یاری رسانیم.

امروزه نشستن طولانی مدت در ادارات و دفاتر کار بسیار فراگیر شده است به همین خاطر اطلاعات در مورد روش های صحیح نشستن پشت میز خالی از لطف نیست. اگر از افرادی هستید که وقت زیادی رو پشت میز می گذرانید این مقاله از دفتردستک را حتماً مطالعه کنید.

زمانی که شما مدت زمان طولانی را پشت میز می گذرانید و به صفحه مانیتور خیره می شوید، عوارض بسیار بدی را روی بدن شما می گذارد و ممکن است روز خود را با کمر درد و یا مچ درد به پایان برسانید. اگر در مدت زمان طولانی این روند را ادامه می دهید می تواند در طی سالیان دراز این عوارض جدی تر و بیشتر شود. با ما همراه شوید که با آموزش چند ترفند در روش صحیح نشستن طولانی مدت شما را یاری رسانیم.

نحوه صحیح نشستن پشت میز کار

  • به صفحه نمایشگر خیره نشوید: مانیتور را در فاصله مناسبی قرار دهید. مانیتور یا اسنادی که می‌خواهید به آنها نگاه کنید را طوری قرار دهید که گردن در حالتی طبیعی و راحت قرار بگیرد. مانیتور را دقیقاً در روبروی خود و بالاتر از صفحه کلید قرار دهید. قسمت بالای مانیتور باید بالاتر از سطح چشم در حالت نشسته باشد. اگر از عینک دو‌ کانونی استفاده می‌کنید مانیتور را تا یک سطح برای خواندن راحت پایین بیاورید. حداقل به اندازه یک طول بازو از مانیتور فاصله بگیرید و فاصله را برای دید خود تنظیم کنید. همچنین از نگاه کردن به مانیتور در یک اتاق تاریک جلوگیری کنید چرا که خیره شدن به مانیتور در یک فضای تاریک به شدت به چشمها آسیب وارد می کند. اگر بعد از نگاه کردن طولانی مدت به صفحه مانیتور احساس خشکی چشم کردید حتما از قطره چشم استفاده کنید. همچنین در زمان استفاده طولانی از مانیتور هر از چند دقیقه یکبار به طور مداوم پلک بزنید. همچنیین اگر برای ارائه مدت زمان زیادی از ویدئو پروژکتور استفاده می کنید حتما از قطره های چشمی استفاده کنید.
  • مراقب مچ دست خود باشید: از استراحت ‌دهنده‌ های مچ دست استفاده کنید این‌ کار به شما کمک می ‌کند که حالت طبیعی دست خود را حفظ کرده و  این وسیله در سطوح سخت به عنوان یک پد برای دست شما عمل می‌کند. این وسیله تنها برای استراحت کف دست و زمانی که در حال تایپ کردن نیستید قابل استفاده است. موس را تا جای ممکن نزدیک به صفحه کلید قرار دهید. دست‌ های خود را با فشار دادن بالای انگشتان خود و حرکتهای مقاومتی به سمت عقب ورزش دهید. این حرکت را حداقل پانزده بار برای هر دست و شش ‌بار در هر روز انجام دهید. این حرکت ساده می ‌تواند از به وجود آمدن مشکلات انگشتان در آینده جلوگیری کند. حتی اگر در حال حاضر مشکلی ندارید با چند تمرین و ورزش ساده می ‌توانید از درد‌های بسیاری در آینده جلوگیری کنید.
  • حالت نشستن: در هنگام نشستن توجه کنید که کمر و نشیمن‌ گاه خود را تا جای ممکن به صندلی بچسبانید. ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهایتان صاف بر روی زمین قرار گیرد و به همین ‌ترتیب هر دو زانو هم ‌سطح و صاف خواهند بود. می ‌توانید زانو‌ها را کمی پایین ‌تر از نشیمن ‌گاه خود نگاه دارید. تکیه‌ گاه صندلی خود را با یک زاویه ۱۰۰ تا ۱۱۰ درجه تنظیم کنید. توجه داشته ‌باشید که پشت شما در قسمت بالا و پایین به پشت صندلی تکیه داده باشد. اگر نیاز است می ‌توانید از تکیه ‌گاه ‌های طبی یا بالشتی کوچک استفاده کنید. اگر صندلی شما دارای امکان تغییر زاویه تکیه‌ گاه با میزان فشار کمر شما است از این قابلیت برای تغییر دادن مرتب حالت خود استفاده کنید. دسته ‌های صندلی را به شکلی تنظیم کنید که شانه ‌هایتان در حالتی راحت قرار گیرد و اگر فکر می‌کنید این دسته ‌ها دست و پای شما را در حین کار می ‌بندد آنها را از صندلی جدا کنید.
  • بایستید: هر روز استراحت ‌هایی کوتاه در بین ساعت ‌های کاری خود داشته باشید تا از فشار عضلانی موجود بر روی بدن خود بکاهید. مطالعات نشان می ‌دهد که نشستن دائم می‌ تواند برای سلامتی بسیار مضر باشد. بهتر است از پشت میز بلند شوید و چند دقیقه ‌ای در اطراف قدم بزنید، بایستید و حرکات کششی انجام دهید. هر چیزی که بتواند روند یکنواخت نشستن شما در پشت میز را تغییر دهد برای سلامت بدن شما مفید است.

نشستن صحیح نشستن روی صندلی

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی