هر آنچه باید در مورد دستگاه منگنه بدانیم

هر آنچه باید در مورد دستگاه منگنه بدانیم

از زمانهای بسیار دور به هم چسباندن کاغذ از بزرگترین مشکلات بشر به حساب می آمد. با دستور پادشاه آن زمان لویی پانزدهم که خواستار رفع این مشکل بود در قرن هجدهم میلادی اولین دستگاه منگنه از جنس طلا ساخته شد که با سنگهای قیمتی تزیین شده بود و علامت پادشاهی را بر روی کاغذ ثبت می کرد. اما هزینه بسیار بالای سوزن های مصرفی آن باعث مقرون به صرفه نبودن این محصول می شد. با رشد مصرف کاغذ در کشور و هزینه بسیار بالای سوزن منگنه آنها به این فکر افتادند که برای چسباندن کاغذ ها از منگنه ارزان‌تری نسبت به قبل استفاده کنند.

Stapler

فرانسه اولین کشوری بود که دستگاه منگنه جهان را اختراع نمود.

از زمانهای بسیار دور به هم چسباندن کاغذ از بزرگترین مشکلات بشر به حساب می آمد. با دستور پادشاه آن زمان لویی پانزدهم که خواستار رفع این مشکل بود در قرن هجدهم میلادی اولین دستگاه منگنه از جنس طلا ساخته شد که با سنگهای قیمتی تزیین شده بود و علامت پادشاهی را بر روی کاغذ ثبت می کرد. اما هزینه بسیار بالای سوزن های مصرفی آن باعث مقرون به صرفه نبودن این محصول می شد. با رشد مصرف کاغذ در کشور و هزینه بسیار بالای سوزن منگنه آنها به این فکر افتادند که برای چسباندن کاغذ ها از منگنه ارزان‌تری نسبت به قبل استفاده کنند. بنابراین در سال 1866 جرج مک گیل اولین منگنه از جنس برنج که انعطاف بسیار بالایی نسبت به نمونه قبلی داشت را در نمایشگاه سالیانه عرضه نمود. این انقلاب بزرگی در زمینه دستگاه منگنه بود که این منگنه ها می توانستند کاغذ را سوراخ کرده و آن را به هم بچسبانند. او توانست با این دستگاه منگنه در سال 1879 اولین کار عملی خود را بر روی یک مجله انجام داده و آن را روانه بازار کند. این ماشین 1 کیلو وزن و عمق سوزن های آن 1 سانتی متر بود از آنجایی‌ که ما می دانیم ابزار مهم ترین بخش انجام یک کار است و هر دستگاهی که برای اولین بار اختراع و تولید می شود می توان آن را از لحاظ کارکرد بهبود بخشید.


خرید انواع منگنه با قیمت عالی در دفتر دستک


انقلاب بعدی در تولید و ارتقاء این دستگاه منگنه در شرکت سوینگ لاین اتفاق افتاد و در سال 1937 این شرکت محصولی تولید کرد که سرعت رشد آن سه برابر دستگاه منگنه های قبلی بود.

در این دستگاه یک ردیف سوزن منگنه به راحتی وارد مخزن دستگاه می شد که بدون به کار گرفتن پیچ گوشتی و چکش، کاغذها را سوراخ و سوزن را در داخل کاغذ فرو برده و آنها را به هم می چسباند.

اما امروزه تولید دستگاه منگنه با پیشرفت زیادی همراه بوده است.


منبع: http://elaheegh.blogfa.com/post/4

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی