قلم راپید چیست و چه کاربردی دارد؟

قلم راپید چیست و چه کاربردی دارد؟

راپید قلمی است که در ضخامت های مختلف موجود است. دو نوع راپید وجود دارد، راپیدهای دائم و راپیدهای یکبار مصرف. در راپیدهای دائم زمانی که جوهر این راپید تمام شود شما به راحتی می توانید در آن جوهر بریزید اما یکبار مصرف ها همانطور که از اسمش پیداست قابل شارژ نیستند.

قلم راپید چیست و چه کاربردی دارد؟

راپید یا روان نویس مهندسی با سرقلم فلزی و یا نمدی ابزاری تخصصی مناسب مهندسان، معماران و گرافیست ها است که می توانند بواسطه آن خطوطی با عرض ثابت و بسیار دقیق رسم نمایند. مهندسین و معماران در هنگام رسم نقشه های فنی با دست نیازمند ابزاری هستند تا خطوطی یک دست با ضخامت یکسان را بتوان با آن ترسیم کرد. خرید راپید مهندسی در اصل برای رسم فنی در نظر گرفته شده اما دقت و کیفیت بالای این نوع قلم باعث جلب نظر و اعتماد هنرمندان بسیاری شده است تا در خلق اثر هنری خود از راپید مهندسی نیز در کنار دیگر انواع لوازم هنری و نوشت افزار استفاده نمایند بخصوص که راپید مهندسی با قطر نوشتاری بسیار متنوع از ۰.۰۳ تا ۱.۵ میلیمتر تولید و عرضه می شود و امکان رسم خطوط بسیار نازک تا ضخیم را دارد.


خرید انواع راپید مهندسی در دفتر دستک


راپید

 

کاربرد انواع راپید

به طور کلی راپیدها به دو دسته راپید دائمی با سرقلم فلزی و روان نویس راپیدی با نوک نمدی تقسیم بندی می شوند.

راپید مهندسی با سرقلم فلزی: سر قلم این نوع راپید شامل یک استوانه فلزی باریک و ظریف است که یک سیم بسیار نازک در میان این استوانه فلزی قرار دارد که برای رساندن جوهر به نوک راپید است و به دلیل عملکرد بکار رفته در آن لازم است قلم بصورت عمودی بر سطح کاغذ قرار گیرد.

روان نویس راپیدی با سرقلم نمدی: سر قلم این نوع راپید از الیاف فشرده سوار شده بر یک پایه فلزی است که همانند راپید مهندسی دارای قطر نوشتاری متنوع است. اما این روان نویس راپیدی قابلیت شارژ ندارد. این نوع راپید را می توان در زاویه های دیگر به جز عمود نیز جهت رسم استفاده نمود به همین دلیل می توان خط را با کمی تغییر در ضخامت آن رسم کرد.

 

 

امتیاز دهید :
ثبت نظر
کد امنیتی